Inkludere flere stylesheets på een side ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-02-04 16:32

Kan man have flere stylesheets inkluderet på een side ?
Forstået på den måde at jeg ønsker alle de styles som er fælles
for hele mit site i een stylesheet, mens de enkelte sider også har
hver deres unikke stylesheet. Kan det lade sig gøre at feks
tilføje disse to linier i alle mine sider, eller må der kun
være et sheet ?

<link href="fællesstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="sideX.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Fra : pepss

Dato : 26-02-04 16:48

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <link href="fællesstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css">
> <link href="sideX.css" rel="stylesheet" type="text/css">

hvis du prøver vi da se at det godt kan lade sig gøre!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Per Rasmussen

Dato : 26-02-04 17:59

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> <link href="fællesstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css">
> <link href="sideX.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Det er ikke noget problem, men du skal bare sørge for at de ikke har
den samme funktion.
Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men henvisningen til
stylesheetét ville jeg skrive anderledes:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="sidex.css">

fællesstyle.css bør det ikke være fallesstyle?

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 26-02-04 18:23

Per Rasmussen skrev i en meddelelse news:c1l8k1$c$1@sunsite.dk...

> [...]
> stylesheetét ville jeg skrive anderledes:
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="sidex.css">

Jeg tror ikke, at det har nogen betydning om rel="stylesheet",
href="sideX.css" eller type="text/css" kommer først eller sidst i tagget.
Jeg sætter nu også mine css-links som Per gør, men det er mere af den
grund, at jeg kopierer fra html.dk's tutorial - kan aldrig huske hvordan og
hvad der skal stå..

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 27-02-04 07:47

Per Rasmussen <post@8-hk.dk> wrote in news:c1l8k1$c$1@sunsite.dk:

> Det er ikke noget problem, men du skal bare sørge for at de ikke har
> den samme funktion.

Du kan sagtens have de samme funktioner i forskellige stylesheet. Du kan
udnytte "cascading"-delen i cascading stylesheets.

> Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men henvisningen til
> stylesheetét ville jeg skrive anderledes:
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="sidex.css">

Rækkefølgen er ligegyldig.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-02-04 17:52

SpookiePower escribió / skrev

> Kan man have flere stylesheets inkluderet p† een side ?

No problemo!
Jeg bruger 2 stylesheets på www.kreadonia.com af præcis samme årsag som
dig og det virker perfekt.