ww og miracoli lasagne
Fra : diana

Dato : 26-02-04 13:06

hej

jeg har lige købt den store butiksguide fra ww.
Der står at lasagnen koster 11 point. Skal jeg så regne kødet oveni de 11
point?

fra Diana

Fra : Polline

Dato : 26-02-04 18:03

">
> jeg har lige købt den store butiksguide fra ww.
> Der står at lasagnen koster 11 point. Skal jeg så regne kødet oveni de 11
> point?

Hej
Ja, det ser ud til det er færdigmix, så skal du regne alt det med du også
kommer i,
og dele men hvor maget af det du spiser.
Hilsen Jannie

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-02-04 21:38

Hej Diana
"diana" <mp176475@FJERNpaul.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har lige købt den store butiksguide fra ww.
> Der står at lasagnen koster 11 point. Skal jeg så regne kødet oveni de 11
> point?

Så vil jeg klart anbefale dig at lave den fra bunden selv. Jeg har lige selv
spist lasagne, og det blev til 10,5 point incl alt. Hvis du vil ha' det, vil
jeg gerne dele opskriften med dig og andre.

Mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : diana

Dato : 27-02-04 08:48

> [...]
vil
> jeg gerne dele opskriften med dig og andre.

jeg vil meget gerne have opskriften....

venlig hilsen fra
Diana

Fra : Mai Espersen

Dato : 27-02-04 10:52

"diana" wrote>
> jeg vil meget gerne have opskriften....

-Også mig...
/Mai

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-02-04 20:45

"diana" <mp176475@FJERNpaul.get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

> jeg vil meget gerne have opskriften....

Som sagt vil jeg meget gerne dele opskriften med jer der er interesseret i
den, men jeg bliver jo nok nød til at spørge først, om det er tilladt at
sætte den på herinde i denne nyhedsgruppe, eller om jeg skal sætte den ind
på dk.kultur.mad+drikke, jeg ved jo der er mange der går op i det?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-02-04 20:51

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sætte den på herinde i denne nyhedsgruppe, eller om jeg skal sætte den ind
> på dk.kultur.mad+drikke, jeg ved jo der er mange der går op i det?

www.usenet.dk er et godt sted at tjekke hvad man må og ikke må i gruppen.
Spørger du kun herinde, "risikerer" du nemlig at blive vildledt af meninger,
der sagtens kan være totalt i strid med reglerne *S*

Gruppens regler siger følgende om at poste opskrifter:

"Der bør kun i postes opskrifter som led i en igangværende debat.
Opskrifter alene eller spørgsmål efter konkrete opskrifter er
uønskede som oplæg til debat, i disse tilfælde henvises til
dk.kultur.mad+drikke "

Reglerne findes på denne side:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Mvh. Lisbeth

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-02-04 21:43

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Der bør kun i postes opskrifter som led i en igangværende debat.

Meget fint, så det må jeg godt, for det hører jo med i debatten. Her er den

Kød sovs:

450 g hakked oksekød max 6% fedt ( 90 g = 2,5 point, 450 g = 12,5 point )
1 dåse koncentreret tomatpuré ( 0 point )
1 stort løg ( 0 point )
½ tsk tørret oregano ( 0 point )
1 tsk Basilikum ( 0 point )
1½ dl bouillon ( 0 point )
6 lasagne plader ( 6 point )
salt og peber ( 0 point )

Bechamelsauce:

3 dl skummemælk ( 1.5 point )
jævning ( lidt vand med en spsk mel = 0,5 point )
40 g cheasy revet ost 13 % ( 2 point )
salt og peber ( 0 point )

110 g cheasy revet ost 13% ( 5,5 point )

kødsovsen:

-svits kød og løg
- tilsæt bouillon, tomatpuré, krydderierne, salt og peber, og lad det
småsnurre ca 10 min.

Bechamelsauce:

- varm skummemælken op
- jævn mælken en smule
- tilsæt den revet ost
- smag til med salt og peber

- Læg et tyndt lag kødsovs i bunden at fadet
- så 3 lasagne plader
- et lag kødsovs
- et lag bechamelsauce
- 3 lasagne plader
- kødsovs
- bechamelsauce
- og tilsidst det revet ost

sættes i ovnen ved 200 grader i ca 35 min.

Lasagne i alt 28 point. del i 4 stk ( 7 point pr stykke ), og jeg lover du
bliver mæt

Velbekomme

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : diana

Dato : 29-02-04 08:29

hej Bolette

jeg siger mange tak for opskriften...

fra Diana

Fra : Mai Espersen

Dato : 01-03-04 20:00

Mange tak herfra
/Mai
"Bolette Nielsen" wrote >
<Meget fint, så det må jeg godt, for det hører jo med i debatten. Her er den
så:

<KLIP>