Bagstøddæmper til stalker
Fra : Simon D. Hansen

Dato : 24-04-01 23:14

Hej Ng

Er det muligt at købe en større bagdæmper, med en større vandring.

Folk snakker hele tiden om hævet bagende på deres Jog osv. Er det oxo
muligt på stalkeren. Kan man på den måde opnår en bedre affjedring af
bagenden?

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-04-01 11:07

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Folk snakker hele tiden om hævet bagende på deres Jog osv. Er det oxo
> muligt på stalkeren. Kan man på den måde opnår en bedre affjedring af
Du kan jo købe en gas støddæmper. Det er faktisk meget behageligt !

Hilsen Thomas

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 25-04-01 11:27

Thomas Buus Andersen wrote:

> Du kan jo købe en gas støddæmper. Det er faktisk meget behageligt !

Har snakket med et par stykker, og den gasdæmper de har hos f.eks. Protuna
er ikke muligt at stille på. Det ville jo være rart om man f.eks. q hæve
den når man var to på osv.

Fra : LaLLe

Dato : 25-04-01 14:07

prøv lige at tjekke din manual til din stalker. der er rent faktisk 4
forskellige "modes" som den kan indstilles i. som standard står den til
racing. dvs helt nede og uden særligt meget vandring. men den kan stilles
helt op så den bliver meget blød. det eneste det kræver er et værktøj kaldet
en c-nøgle eller en c-spænder (da det ligner et c). det koster godt og vel
60 kr. men ellers kan man udemærket bruge en rørtang hvis man ikke er bange
for at tage fat.

LaLLe
Stalker @ bagstøddæmperen i bund

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 25-04-01 15:16

LaLLe wrote:

> prøv lige at tjekke din manual til din stalker. der er rent faktisk 4
> forskellige "modes" som den kan indstilles i.

Har set det, den er bare lame at stille på.

> det eneste det kræver er et værktøj kaldet en c-nøgle eller en c-spænder (da
> det ligner et c). det koster godt og vel 60 kr. men ellers kan man udemærket
> bruge en rørtang hvis man ikke er bange for at tage fat.

Det ville sq være nemmere hvis man q få en bagfjeder man lige q stille på, uden
at sq ha 1½ værktøjskasse med - Men hvor kan man få sådan en C-tang som du
kalder det, henne af?

> Stalker @ bagstøddæmperen i bund

Samme her.

Fra : LaLLe

Dato : 25-04-01 15:41

> Har set det, den er bare lame at stille på.
det er så noget andet
> [...]
uden
> at sq ha 1½ værktøjskasse med - Men hvor kan man få sådan en C-tang
helt sikkert men nu fylder den ikke meget mere en skruestrækkeren under
sædet. i det lokale byggemarked kan den sikkert bestilles hjem ellers spørg
hos den lokale gilera forhandler han må da vide det ellers er det squ for
dårligt. problemet ligger i at det er et maskin værktøj som man bruger til
fræsere og lign. da jeg spurgte i en butik i viborg, hvor jeg tænkte at der
var størst sandsynlighed for at få den gloede de bare dumt på mig og tænkte
sikkert idiot. jeg ved dog hvor den kan fåes men man skal være
momsregistreret for at kunne købe der.

LaLLe
Stalker @ bagstøddæmperen i helt oppe da jeg ikke sidder på den

Fra : kTTs

Dato : 27-04-01 12:36

> [...]
>
> Folk snakker hele tiden om hævet bagende på deres Jog osv. Er det oxo
> muligt på stalkeren. Kan man på den måde opnår en bedre affjedring af

Scootercentret her i Herlev har en hvis gasfjeder til små 2500... den kan
justeres =)

ellers check scooter attaxk til f.eks. jog... de har små seje alu tingester
som monteres under støddæmperen, og dermed hæver den et par tommer mener
jeg...

Mvh.
kTTs

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-05-01 17:42

www.hester-motorsport.de , har faktisk en der kan indstilles, som er med gas
for 199 DM!

Hilsen Thomas

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 01-05-01 17:42

Thomas Buus Andersen wrote:

> www.hester-motorsport.de , har faktisk en der kan indstilles, som er med gas
> for 199 DM!

Godt nok er mit tysk ikke i top, men jeg kan IKKE finde den på deres side.