Giro/FI Kreditor nummer. skaffes hvor?
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-02-04 12:16

Kære NG

Jeg har overvejet at få et Kreditor nummer til brug sammen med Gito/Fi
kort. Men hvor kan man lige gå hen og fat i et sådanne nummer?.

Og dette gerne så billigt så muligt.
Flemming Jacobsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-02-04 13:39

Thunderbird [7100] wrote:

> Jeg har overvejet at få et Kreditor nummer til brug sammen med Gito/Fi
> kort. Men hvor kan man lige gå hen og fat i et sådanne nummer?.

I din bank. Nummeret skal knyttes sammen med en bankkonto, så pengene
kan lande det rigtige sted til sidst...
Hvis du har en giro-konto, er giro-nummer=kreditor-nummer og så skal
du bruge kortart 01 eller 04 - ellers får du et specielt FI-nummer og
skal bruge kortart 71 eller 73.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-02-04 13:56

On Thu, 26 Feb 2004 13:38:56 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> I din bank. Nummeret skal knyttes sammen med en bankkonto, så pengene
>kan lande det rigtige sted til sidst...

Problemet er at min nuværende bank, ikke udleverer Kreditor numre og har
bedt mig finde en anden bank til jobbet. Derfor at jeg spørger herinde.,
og gerne så billigt så muligt
Flemming Jacobsen

Fra : HT

Dato : 26-02-04 16:53

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet er at min nuværende bank, ikke udleverer Kreditor numre og har
> bedt mig finde en anden bank til jobbet.

Så har du ikke en erhvervsbank

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-02-04 17:14

On Thu, 26 Feb 2004 16:52:41 +0100, "HT" <HT@ht.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
>Så har du ikke en erhvervsbank

Måske ikke, men Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej?. Og nej jeg
er ikke intreresseret i at flytte mit private engagement med, og skal
kun bruge en bank konto med tilhørende kreditornr til brug for Giro/Fi
kort?
Flemming Jacobsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-02-04 22:43

On Thu, 26 Feb 2004 17:14:28 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>er ikke intreresseret i at flytte mit private engagement med, og skal
>kun bruge en bank konto med tilhørende kreditornr til brug for Giro/Fi

Prøv Amagerbanken - husk dit CVR-nummerbevis så du får
oprettet kontoen på CVR-nummeret og ikke på dit CPRnr.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 00:15

On Thu, 26 Feb 2004 22:43:05 +0100, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Prøv Amagerbanken - husk dit CVR-nummerbevis så du får
>oprettet kontoen på CVR-nummeret og ikke på dit CPRnr.

Skal de bare kontaktes pr telefon eller?.
Flemming Jacobsen

Fra : MAndersen

Dato : 27-02-04 15:07

> [...]

100 kr. i Handelsbanken/Midtbank - eller måske SkandiaBanken(netbank)

Mndersen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 16:49

On Fri, 27 Feb 2004 15:07:01 +0100, "MAndersen" <ups@post.uk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>har

>100 kr. i Handelsbanken/Midtbank - eller måske SkandiaBanken(netbank)

Skandiabanken er forsøgt og det er kun en bank for private så det er
ikke noget de gør sig i. Men tror da lige at jeg vil slå et smut omkring
handelsbanken/Midtbank på Mandag så og så prøve at snakke med dem.
Flemming Jacobsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-02-04 20:42

On Fri, 27 Feb 2004 00:15:15 +0100, "Thunderbird [7100]"

>Skal de bare kontaktes pr telefon eller?.

Det kan du da bare gøre, men vælg en afdeling der er i
nærheden af hvor du bor. Det kunne jo være at du fik lyst
til at besøge den.

/Knud

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-02-04 22:19

On Fri, 27 Feb 2004 20:42:29 +0100, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Det kan du da bare gøre, men vælg en afdeling der er i
>nærheden af hvor du bor. Det kunne jo være at du fik lyst
>til at besøge den.

Da jeg bor i Vejle, hedder nærmeste afdeling Århus, men kigger på også
på Handelsbanken da de ligger i Vejle som en mulig samarbejdspartner.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 23:02

> Da jeg bor i Vejle, hedder nærmeste afdeling Århus, men kigger på også
> på Handelsbanken da de ligger i Vejle som en mulig samarbejdspartner.
> [...]

Så skal du da vist til at træne ganske meget i frisvømning - ellers drukner
du da vist.
Karsten H. Jensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-02-04 17:47

On Fri, 27 Feb 2004 23:01:45 +0100, "KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Så skal du da vist til at træne ganske meget i frisvømning - ellers drukner
>du da vist.

Hvad mener du?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 22:34

> Hvad mener du?
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Danske Bank er jo et temmelig stort foretagene, der i meget stor udstrækning
lever højt som gebyrgribbe. Ja, jeg har selv en erhverskonto der - endnu
da - og det er jo velkendt, at den "lille" mand hurtigt "drukner" i så stort
et foretagende - derfor bemærkningen om "frisvømmerprøven" for at holde sig
oven vande.

Mange af os små foretrækker jo mindre banker nu om dage, hvor det er det
generelle indtryk, at man får en bedre service - og chancen for lavere
gebyrer.
Karsten H. Jensen

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-03-04 10:52

> [...]
stort
> et foretagende - derfor bemærkningen om "frisvømmerprøven" for at holde

Jeg tror du tænker på 'den gamle' handelsbank, der er en del af DDB. Men jeg
tror der tænkes på midtbank, der i dag hedder Handelsbanken Midtbank (Efter
overtagelse fra en Svensk bank).

> Mange af os små foretrækker jo mindre banker nu om dage, hvor det er det
> generelle indtryk, at man får en bedre service - og chancen for lavere
> gebyrer.
> --
Jeg kan kun give dig ret. Jeg skiftede til Sydbank for 6 år siden (efter at
have prøvet storbankerne - som jeg var træt af at betale gebyrer til). Der
føler jeg mig som kunde og ikke et gebyremne. Sydbank har næsten ingen
gebyrer.

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-03-04 17:35

On Wed, 3 Mar 2004 10:52:24 +0100, "Per Thomsen"
<PerThomsenNews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>have prøvet storbankerne - som jeg var træt af at betale gebyrer til). Der
>føler jeg mig som kunde og ikke et gebyremne. Sydbank har næsten ingen

Kan desværre ikke skifte til Sydbank, og den andre mindre bank jeg har
snakket med har jeg mistet respekten overfor da de har ændret den
afltale jeg fik. Morale: Få en aftale på skrift også selvom at den egt
kun er et "tilbud"
Flemming Jacobsen

Fra : Nielsen

Dato : 02-03-04 23:02

> Kære NG
>
> Jeg har overvejet at få et Kreditor nummer til brug sammen med Gito/Fi
> kort. Men hvor kan man lige gå hen og fat i et sådanne nummer?.
>
> Og dette gerne så billigt så muligt.

Morsøesparekasse, der er det gratis, f.eks Nordea napper 700 spir for
oprettelsen, og 25 kr i kvartalet (ihvertfald for et lille års tid siden)

Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-03-04 00:08

On Tue, 2 Mar 2004 23:01:48 +0100, "Nielsen" <jtn@privat.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Morsøesparekasse, der er det gratis, f.eks Nordea napper 700 spir for
>oprettelsen, og 25 kr i kvartalet (ihvertfald for et lille års tid siden)

Har du et link eller noget til dem?
Flemming Jacobsen

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-03-04 10:55

> Har du et link eller noget til dem?
> --

2 sek. på Google: http://www.morsoesparekasse.dk/ :)

Per

Fra : cfs6621

Dato : 03-03-04 16:34

www.morsoebank.dk

kan også anbefales. Oprettelsen af fi-nummer er gratis og alle girokortene
er såmænd også gratis. Jeg bruger selv Morsø Bank og kan til dette brug kun
give dem min anbefaling.

Og NEJ jeg arbejder der ikke, jeg driver en enmands bogførings- og
regnskabsfirma.

mvh René

Nielsen <jtn@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40450442$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-03-04 17:47

On Wed, 3 Mar 2004 16:34:18 +0100, "cfs6621" <cfs6621@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>give dem min anbefaling.
>
>Og NEJ jeg arbejder der ikke, jeg driver en enmands bogførings- og

har du det private engagement i den bank?
Flemming Jacobsen

Fra : cfs6621

Dato : 03-03-04 23:46

Nej det har jeg ikke.

Privat bruger jeg Skandiabanken p.g.a. bedre renter og absolut næsten uden
gebyrer. Jeg har privat været kunde i Skandiabanken og som den før hed Din
Bank i ca. 10 år og har indtil nu ikke betalt en eneste krone i gebyrer !

Dette er imponerende, når man tænker på de gebyrfester som andre banker
afholder.

mvh René

Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:303c40dp7vhe16dobdp9dq9v2bo3cvja8f@4ax.com...