Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VP181b
Fra : mannpower

Dato : 26-02-04 10:37

Hej NG.

Nu har jeg med stor glæde læst alt hvad jeg kan finde om ViewSonic VP181b
her inde.....hvordan står det til med deres DVI problem??

Fra : rane

Dato : 26-02-04 10:46

On 26 Feb 2004 09:37:23 GMT, mannpower <mannpower30@FJERNhotmail.com>
wrote:

>Nu har jeg med stor glæde læst alt hvad jeg kan finde om ViewSonic VP181b
>her inde.....hvordan står det til med deres DVI problem??

Jeg venter stadig på officielt svar fra Viewsonic (via Infocare som
undersøger det for mig i disse dage).

Rygtet går på, at VP181b skærme produceret EFTER september 2003 ikke
skulle have DVI problemet. Men det er som nævnt kun et rygte indtil
videre. Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

rane

Fra : rane

Dato : 26-02-04 11:09

wrote:

>Nu har jeg med stor glæde læst alt hvad jeg kan finde om ViewSonic VP181b
>her inde.....hvordan står det til med deres DVI problem??

Ok jeg mailede lige Infocare og spurgte til status på ovennævnte sag.
Jeg må åbenbart være en meget besværlig kunde, da manden ved Infocare
er ved at være træt af mig og mine henvendelser til dem. Han vil IKKE
bruge mere tid på dette problem og henviste mig til at al yderligere
diskussion vedrørende emnet skal foregå ved forhandleren, hvor jeg
købte skærmen. Flink mand og god service? I dont think so.

Anyway, han skrev at Viewsonic ikke har hørt noget omkring September
2003 rygtet, dvs. de højst sandsynlig ikke har været istand til at
finde en løsning.

Hvilket bringer os med DVI-problemet i et stort dilemma. Skal vi prøve
at få pengene tilbage hos forhandleren (er det overhovedet MULIGT nu
efter så lang tid??) eller skal vi leve med en 50% fungerende
fladskærm udelukkende på analog signalet?

Fra : mannpower

Dato : 26-02-04 11:45

rane <REMOVEme@darkREMOVEforest.dk> wrote in

> [...]
> efter så lang tid??) eller skal vi leve med en 50% fungerende
> fladskærm udelukkende på analog signalet?

Okay, det er da noget skod.....burte man så ikke få et nedslag i prisen??
Jeg har også kigget lidt på en LG L1910B.....kender du noget til den??

Mannpower..

Fra : rane

Dato : 26-02-04 21:56

>Okay, det er da noget skod.....burte man så ikke få et nedslag i prisen??
>Jeg har også kigget lidt på en LG L1910B.....kender du noget til den??

Hmm ved det ikke - jeg kan da prøve at kontakte forhandleren.

LG1910B skulle ikke være på samme højde som de øvrige IPS-skærme.
NEC1860NX, NEC1880SX og Sony X82/P82 skulle være iblandt de bedste i
denne kategori, sammen med VP181b (hvis den da virker).

Alternativt kan du prøve den nye Ilyama Prolite 481-S 19 tommer skærm,
som også skulle være god i spil. Den har bare ikke alle de andre
features som f.eks. pivot, drejning til siderne osv.

Fra : Jonas

Dato : 27-02-04 17:18

Jeg har købt en IIyama Prolite e481s istedet for min VP181... er meget
tilfreds med den. Den kan godt nok ikke justeres i højden, den har ikke
pivot eller usb hub, men en ekstra tomme og et bedre panel til samme pris -
og så selvfølgelig ingen DVI problemer (endnu :)

Mvh Jonas.

Fra : mannpower

Dato : 01-03-04 08:05

"Jonas" <jkm@SLETready.dk> wrote in

> [...]
> ikke pivot eller usb hub, men en ekstra tomme og et bedre panel til
> samme pris - og så selvfølgelig ingen DVI problemer (endnu :)

Takker for jeres svar...

Mannpower...