Big fish
Fra : Morten Bowman

Dato : 26-02-04 01:41

Hejsa
Fik set filmen for et par dage siden.
Jeg må sige jeg er vild med den. Umiskendelig Tim Burton.

Historien er banal: Far og søn kender ikke hinanden og skulle gerne "finde
hinanden" inden filmen slutter.
Men som altid med TB så er det ikke nødvendigvis historien der er
interessant, men i ligeså høj grad hvordan den bliver serveret.
Filmen er fyldt med pragtfulde karakterer og flotte billeder. Blandingen
mellem virkeligheden og eventyret illustreres med billeder som kun TB kan
gøre det. En film som denne kunne have stor risiko for at blive patetisk,
men istedet sidder man bare med et skævt smil på læberne, hvis man da ikke
griner højlydt.

Det er ikke TB's bedste film, men så absolut en film der skal ses af alle
der kan lide hans film.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : zcully

Dato : 26-02-04 22:50

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]
> griner højlydt.
>
> Det er ikke TB's bedste film, men så absolut en film der skal ses af alle

Jeg kan ikke være mere enig med dig bortset fra at den måske i mine øjne er
en af de bedste Tim Burton film. Jeg er vild med ham. Bortset lige fra
Planet of the Apes. Fy for en stinker.
Big Fish kører meget i samme stil som Edward Scissorhands som var en helt
fantastisk film.

Og en god historie kombineret med flotte billeder og rigtig gode
skuespillere (bl.a. min yndlings skuespiller Steve Buchemi), så kan det
næsten ikke være bedre. Men hvor var Johnny Deep

Glæd jer til 7 april hvor den dukker op i DK bioer.

/Zcully

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-02-04 23:21

zcully wrote:
> Jeg kan ikke være mere enig med dig bortset fra at den måske i mine øjne er
> en af de bedste Tim Burton film. Jeg er vild med ham. Bortset lige fra
> Planet of the Apes. Fy for en stinker.

I hans forsvar kan man så sige at han langtfra selv var tilfreds med den
film og mistede en hel del interesse i den da han mere eller mindre blev
revet ud af editeringsrummet for at rejse verden rundt for at promovere
den fremfor at gøre den ordentligt færdig. På den anden side har jeg
svært ved at se hvordan han skulle kunne ha reddet det makværk.

> Glæd jer til 7 april hvor den dukker op i DK bioer.

Så en trailer for den i USA i efteråret og har glædet mig lige siden.

Tenz.

Fra : zcully

Dato : 27-02-04 16:36

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> den fremfor at gøre den ordentligt færdig. På den anden side har jeg
> svært ved at se hvordan han skulle kunne ha reddet det makværk.

Pyha måtte lige læse det 2 gange. Troede først det var Big Fish du mente :-/
Jeg ved ikke helt med Planet of the apes. Kender nogle stykker som egentlig
syntes den var ret god. Lidt af grunden til at jeg måske syntes den var så
elendig skyldes også at jeg startede med at varme op med de gamle film og de
var ret fede. Især slutningen på den første!!

> Så en trailer for den i USA i efteråret og har glædet mig lige siden.

Ja glæd dig. Også må du gerne skrive et indlæg om den herinde til den tid

> Tenz.

/Zcully

Fra : Ingrid

Dato : 27-02-04 17:40

> Det er ikke TB's bedste film, men så absolut en film der skal ses af alle
> der kan lide hans film.

Absolut enig, jeg synes også den var fremragende. Og den skal helt sikkert
ses. Om det er TB's bedste film kan diskuteres, men det er sikkert en af
hans bedste efter min mening.

Til gengæld synes jeg at den storyteller Biocity havde arrangeret til at
introducere filmen skulle ha' blivet hjem. Hold da op det var både ringe og
kedeligt.

Ingrid

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-02-04 20:18

On Fri, 27 Feb 2004 17:40:28 +0100, "Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net>
wrote:

> [...]
>introducere filmen skulle ha' blivet hjem. Hold da op det var både ringe og

Nej han var egentlig ok, men det var for langt. Han havde nogle fremragende
billedsprog:
"Lejligheden var så lille man ikke kunne svinge en kat rundt derinde" og
"jeg følte mig som to æggeblommer i en spand med blod, dagen efter"

Et udemærket oplæg, men som sagt lidt for langt.

Fra : Christina Estrup

Dato : 28-02-04 00:53

Morten Bowman wrote:
Han havde nogle
> fremragende billedsprog:
> "Lejligheden var så lille man ikke kunne svinge en kat rundt derinde"

Det udtryk er direkte hugget fra engelsk, så det behøver du ikke falde i
svime over.
Christina Estrup

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-02-04 13:59

On Sat, 28 Feb 2004 00:53:08 +0100, "Christina Estrup" <klawz@hotmail.com>
wrote:

>Morten Bowman wrote:
>Han havde nogle
>
>Det udtryk er direkte hugget fra engelsk, så det behøver du ikke falde i
>svime over.

Jeg besvimede somæmd heller ikke. Men som ofte med den slags punchlines er
det altafgørende hvem der leverer den

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-02-04 21:41

"Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> writes:

> [...]
> introducere filmen skulle ha' blivet hjem. Hold da op det var både ringe og

Carsten Islington talte i Palladium. Det var både langt og underholdende.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-02-04 22:15

On 27 Feb 2004 21:40:39 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Carsten Islington talte i Palladium. Det var både langt og underholdende.

Jeg synes nu også han var en god fortæller. Men det var en anelse for langt
i BioCity. Ellers også kunne man sige at han gik lidt død.

Fra : Ingrid

Dato : 28-02-04 00:04

> Jeg synes nu også han var en god fortæller. Men det var en anelse for
langt
> i BioCity. Ellers også kunne man sige at han gik lidt død.

Jeg synes helller ikke hans historie havde en pointe, eller måske var det
bare mig som ikke fangede den. Jeg var ikke ret imponeret, om han nu havde
et par gode billedsproglige bemærkninger eller ej. Men vi har vel alle vores
mening om det. Jeg synes i hvert fald det er fint at biograferne laver
den slags arrangementer.

Ingrid

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-02-04 00:20

On Sat, 28 Feb 2004 00:03:38 +0100, "Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net>
wrote:

> [...]
>mening om det. Jeg synes i hvert fald det er fint at biograferne laver

Pointen var vel bare at være storyteller. Altså det at danne billeder i sit
hoved ved hjælp af historier. Dette synes jeg han var god til.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-02-04 00:51

"Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> writes:

> Jeg synes helller ikke hans historie havde en pointe, eller måske var det
> bare mig som ikke fangede den.

Så misforstår du ideen i en god historie.

Pointen er ligegyldig. Fortællingen selv er det, der betyder noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded