dvd-brænder i Dual 867 MDD
Fra : Karl Antz

Dato : 26-02-04 01:04

Jeg har lige købt en NEC ND-2500A-dvd-brænder som pænt opfattes som et
superdrive af systemet.

Der er bare et problem - drevet kan ikke åbnes da skuffen støder mod
enten inderkassen eller bezel'en.

Nogen der kender en løsning?

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 26-02-04 21:56

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> superdrive af systemet.
>
> Der er bare et problem - drevet kan ikke åbnes da skuffen støder mod

Da en afdeling på afbejdet indkøbte et Pioneer-drev til en G4 MDD, havde
vi samme problem. Dog blev det løst ved at en fingerfærdig medarbejder
fra et af de kreative værksteder, vha. et par snedige filer med en form
for "trekant-profil", simpelthen bortfilede de øverste afrundede hjørner
i den nederste optiske drevskuffe, sådan at dvd-drevets skuffe kunne
åbnes. Det er måske ikke så kønt, hvis man kigger indenfor, men drevet
er jo lukket det meste af tiden...

Men, det var måske nok ikke lige en løsning for dig

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Karl Antz

Dato : 26-02-04 22:37

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> [...]
> er jo lukket det meste af tiden...
>
> Men, det var måske nok ikke lige en løsning for dig

Joda - og jeg kender endda en mand med en fil

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Steen Larsen

Dato : 26-02-04 23:02

Karl Antz wrote:

> Joda - og jeg kender endda en mand med en fil
>
> hilsen ka'l

Er det ikke bare et spørgsmål om at rive frontpladen af skuffen? Det
plejer at hjælpe de steder jeg har skiftet drev. De fleste drev kommen
med en pynte-liste på forsiden som kan vippes af.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-02-04 10:14

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Er det ikke bare et spørgsmål om at rive frontpladen af skuffen? Det
> plejer at hjælpe de steder jeg har skiftet drev. De fleste drev kommen
> med en pynte-liste på forsiden som kan vippes af.

Det kunne man desværre ikke med Pioneer-drevet

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Karl Antz

Dato : 03-03-04 16:30

> Er det ikke bare et spørgsmål om at rive frontpladen af skuffen? Det
> plejer at hjælpe de steder jeg har skiftet drev. De fleste drev kommen
> med en pynte-liste på forsiden som kan vippes af.

.... bare for at afslutte historien: det var det der skulle til. Manden
tog ganske vist en groffil med - men han var osse god til delikat at
pille noed af

Bare for at være sikker brændte jeg så tutorial'en fra iDVD - no probs

Vogt jer alle mine vhs-bånd
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th