Slidtage spørgsmål (Piaggio Nrg)
Fra : Thomas

Dato : 26-02-04 00:14

Jeg kom til at tænke på, hvor længe man skal regne med at f.eks. støddæmper
& hjul på en knallert holder? Jeg ved ikke hvor tit man skifter disse ting &
heller ikke hvordan man finder ud af om de er slidt ned.

Thomas

Fra : H-J M

Dato : 27-02-04 14:22

"Thomas" <no@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
&
> heller ikke hvordan man finder ud af om de er slidt ned.

Støddæmperen dør næsten aldrig på scootere.
Det kan dog ske ved hård kørsel.
Ved dog at de ældre modeller lavet af billig-mærket PGO har problemer med at
bagstøddæmperen "punkterer" og bliver lav.

Dækkene kan du se når de er slidt. Så vidt jeg husker skal der være tre mm
ind fra yderkanten af dækket til "inderste kant"

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : Thomas

Dato : 27-02-04 16:15

> Støddæmperen dør næsten aldrig på scootere.
> Det kan dog ske ved hård kørsel.
>
> Dækkene kan du se når de er slidt. Så vidt jeg husker skal der være tre mm
> ind fra yderkanten af dækket til "inderste kant"

Mange tak for svaret, så blev jeg da lidt klogere

Thomas