Hvad skal man købe
Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-02-04 22:06

Hej

Min aldrende Puch Maxi er ved at opgive ævret, jeg gider ikke ofre så
mange penge på at få den istand igen så jeg tænkte at jeg ville
benytte lejligheden til at skifte den ud med en Knallert-45.

Nu er jeg ikke ude på at starte en religionskrig her men drister mig
alligevel til at spørge..

Hvad skal man købe ?

Havde tænkt mig noget i 5-6000 kroners klassen, det betyder
selvfølgelig at den er brugt men det betyder ikke det store, ville
bare gerne vide om der er noget man skal holde sig fra og om det i det
egentligt i det lange løb bedre kunne betale sig at købe noget nyere
(dyrere) eller en helt ny. ?

Gode råd modtages med kyshand

på forhånd tak..

Henrik Madsen

Fra : /Ole

Dato : 25-02-04 22:38

> [...]
> bare gerne vide om der er noget man skal holde sig fra og om det i det
> egentligt i det lange løb bedre kunne betale sig at købe noget nyere

Det kan jo altid svare sig, at købe nyt, med mindre du kender den tidligere
ejer, og ved, hvordan den er blevet kørt. Ved nyere brugte scootere skal man
jo også lige tænke på, om der er en skjult grund til at svinet skal sælges.

Jeg har en PGO jeg er ret glad for, godt nok kun en 30'er men den kører
starter fint, og fordelen er også, at reservedelene er ret billige. Hold dig
l-a-n-g-t væk fra de der Popcorn, som bl.a. T. Hansen sælger, de kører
elendigt, både i accelration og på toppen.

Dette var bare lige min mening, men der findes mange andre.

/Ole

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-02-04 19:56

On Wed, 25 Feb 2004 22:37:40 +0100, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote:

> [...]
>jo også lige tænke på, om der er en skjult grund til at svinet skal sælges.

Det er selvfølgelig korrekt

> [...]
>elendigt, både i accelration og på toppen.
>Dette var bare lige min mening, men der findes mange andre.

Okay.

FOr nu at blive lidt mere specifik er der så nogetn der ved hvor jeg
kan finde lidt oplysninger om en Peugeot speedfighter model 98' er

Og er det en ok knallert, har nemlig set et par annoncer for den slags
som lyder lovende..

Og kan man købe reservedele til sådan en hos Thansen eller andre
steder hvor prisen er til at have med at gøre

Henrik Madsen

Fra : Hekto

Dato : 26-02-04 20:36

In article <u5gs30tf74tlh57nt1qq8upke9uqldnub0@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...

www.hekto/speedfight
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : /Ole

Dato : 26-02-04 20:41

> www.hekto/speedfight
> --

Mon ikke du mener

www.hekto.DK/speedfight ??

/Ole

Fra : Hekto

Dato : 26-02-04 22:27

In article <403e4bd5$0$1265$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk says...

> www.hekto.DK/speedfight ??

Jo ... lidt som at huske ens eget tlf. nr. ;0)

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-02-04 15:44

> [...]
man
> jo også lige tænke på, om der er en skjult grund til at svinet skal

*LOL*

Nej der er netop ingen grund til at købe nyt, der ved du nemlig med
sikkerhed du bliver bollet i røven, og forhandlere gør det sjældent blidt
med glidecreme osv.

Se værdi tabet de første år. Det er enormt!

Hvis man er fornuftig når man kigger på brugt er der MANGE penge at hente.

Vil tro mange har en reel grund til at sælge. Købt en bil istedet, købt en
motorcykel.

Hvis man køber en relativ ny knallert 45, der ikke er tunet, evt bare
afdroslet. Hvor mange måder er der den kan havde været kørt på? Hvormange
knallert 45 får ikke fuld gas, altid? Det er ikke en bil eller MC der har
kræfter nok, så man kan køre den moderat.

> [...]
> l-a-n-g-t væk fra de der Popcorn, som bl.a. T. Hansen sælger, de kører
> elendigt, både i accelration og på toppen.

Jeg har en Piaggio Zip gammel model som vinter transport, stabiliteten er i
top, komforten er ok, men ikke fantastisk.

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Mr. L.A.

Dato : 29-02-04 19:44

Hej, har en Aprilia Sonic, det er en 30-knallert, men det er squ en total
god en, og det tror jeg de fleste vil give mig ret i. Den har en go og
holdbar motor, som kan tåle at kører langt, den går aldrig i stykker, så den
skal til mekaniker eller også købes nye dele. Du kan også kører meget lange
ture med den, uden den tager skade af det.