Erfaring med Autocom?
Fra : Henning

Dato : 25-02-04 21:45

Nogle positive/negative erfaringer mht. Autocom.dk? Det lyder
fristende at kunne få ~15.000,- mere for bilen den vej, men er det kun
på reklamen eller er det også i virkeligheden?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henry

Dato : 25-02-04 22:48

> Nogle positive/negative erfaringer mht. Autocom.dk? Det lyder
> fristende at kunne få ~15.000,- mere for bilen den vej, men er det kun
> på reklamen eller er det også i virkeligheden?

For min Vectra var det -10.000,- i forhold til det jeg fik den handlet til,
og ham der ringede blev endda mopset da jeg sagde at det jo er en smal sag
at sælge biler hvis man forærer dem væk.

mvh
Henry

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 23:01

> Nogle positive/negative erfaringer mht. Autocom.dk? Det lyder
> fristende at kunne få ~15.000,- mere for bilen den vej, men er det kun
> på reklamen eller er det også i virkeligheden?

Jeg tror det er en fis i en hornlygte.
Jeg prøvede at oprette min Bora, men deres vurdering var 60.000 lavere en
Bilpriser, som er meget realistisk i forhold til et bud jeg har fået ved en
forhandler. Det var alligevel for langt fra virkeligheden, der er sq* ikke
nogen der byder en Bora 60.000 over vurderingen.

Så jeg droppede det igen.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Thomas Krath

Dato : 25-02-04 23:03

> Jeg prøvede at oprette min Bora, men deres vurdering var 60.000
> lavere en Bilpriser, som er meget realistisk i forhold til et bud jeg
> har fået ved en forhandler.

Har du overvejet hvorfor ;) Forhandlerne bruger ofte bilpriser.dk til
brugtvognsvurderinger!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Rasmus

Dato : 26-02-04 00:12

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Har du overvejet hvorfor ;) Forhandlerne bruger ofte bilpriser.dk til
> brugtvognsvurderinger!

bilpriser.dk og autocom.dk priser er baseret på den samme database.
Det står også tydeligt på forsiden "Kilde:Autocom Prisberegning -
bilbranchens professionelle vurderingsværktøj"

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 19:12

Det havde jeg som regnet ud !
Men i det her tilfælde var han ikke inde ved sin Pc, jeg holdte ham under
skarp overvågning.
Han ringede dog til en ven for at få bekræftet sit bud.

> bilpriser.dk og autocom.dk priser er baseret på den samme database.
> Det står også tydeligt på forsiden "Kilde:Autocom Prisberegning -
> bilbranchens professionelle vurderingsværktøj"

Det undre mig så et der er 60.000 kr. i forskel på vurderingen ifbm en
aktion på autocom.
Jeg er godt klar over at start prisen skal være lidt under vurderingen. Men
så stor foskel !!!
Men Autocom fører sig jo netop frem med eksempler på folk der får 5-10.000
mere for deres bil end deres forhandler ville give. Så min pointe er at det
vist er en fis i en hornlygte.

>Jeg har lige prøvet autocom for 3 uger siden.

>Jeg ville købe en nyere brugt bil hos en forhandler, og han ville give mig
53000 for den "gamle" bil,
> men så havde jeg også set
> autocom og prøvede så at sætte den til salg derinde. Den sluttede ved
45000,
> såe den solgte jeg da hos forhandleren.
>Det er vel meget smart at sælge bilen til autocom hvis man står og vil købe
en bil hos en privat,
> da en forhandler ikke vil give
> meget for ens bil hvis man ikke køber en hos ham.

God pointe - hvis man bare skal af med den !

/Claus

Fra : Uni Bull

Dato : 25-02-04 23:42

Henning wrote:
> Nogle positive/negative erfaringer mht. Autocom.dk? Det lyder
> fristende at kunne få ~15.000,- mere for bilen den vej, men er det kun
> på reklamen eller er det også i virkeligheden?

Jeg har en kollega der ligeledes fik 8-10000,- mere end forventet... I dette
tilfælde var der tale om næsten en fordobling af prisen - så ja, det var et
gammelt lig, men han fik alligevel 20000,-
--
Uni Bull
København K

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 06:43

Uni Bull wrote:
> Jeg har en kollega der ligeledes fik 8-10000,- mere end forventet...
> I dette tilfælde var der tale om næsten en fordobling af prisen - så
> ja, det var et gammelt lig, men han fik alligevel 20000,-

Men købte sikkert en anden bil 15.000 kr. for dyrt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Svendsen

Dato : 26-05-04 00:28

Personligt har jeg ikke selv handlet på autocom.dk men har 2 kollegaer
der har handlet en del på siden ved at købe bilerne hjem og lave de fejl
der måtte være på den og sælge dem videre med en ok fortjeste. dette har
de gjort længe før at reklamerne kom på tv.

Fra : MVN

Dato : 26-05-04 04:14

"Morten Svendsen" <svende_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der måtte være på den og sælge dem videre med en ok fortjeste. dette har
> de gjort længe før at reklamerne kom på tv.

skal man sælge skal man huske at skrive ALLE fejl bilen har,jeg glemte at
skrive at døren i passager siden ikke kunne åbnes udefra,køber nægtede at
købe den og meldte det til autocom,det resulterede i at jeg stadig måtte
betale auktionsgebyr for bilen havde jo nået "mindstepris" og var jo "solgt"
derfor skulle jeg betale....

MVN