Pava eller Dinitrol
Fra : chrsof

Dato : 25-02-04 21:41

Hej.

Jeg står og skal have min bil undervognsbehandlet.
Vi sidder nogle stykker og diskuterer om hvad der er bedst
af Dinitrol eller Pava. En mener han har hørt at Pava er bedst
herhjemme i Danmark, da det er olie og den ikke revner i fx.
frostvejr.

Kan man godt skifte mellem mærkerne hvis man først
har valgt et af mærkerne.

Mvh

Chrsof

Fra : TGD

Dato : 25-02-04 22:05

"chrsof" <chrsof@chrsof> skrev i en meddelelse
> [...]
> af Dinitrol eller Pava. En mener han har hørt at Pava er bedst
> herhjemme i Danmark, da det er olie og den ikke revner i fx.

Mit ummiddelbare indtryk af Dinitrol er at det er noget forfærdeligt fedtet
stads og der er meget af det, derimod virker Pava tyndere.

Kadetten er dinitrol behandlet og det ser da ud til at virke hvor det er -
men fedtet.
SAABen det samme - men ikke lige så fedtet

> Kan man godt skifte mellem mærkerne hvis man først
> har valgt et af mærkerne.

Der skal rens til imellem nye behandlingere, men tror det er bedst at holde
sig til en slags.

Fra : TGD

Dato : 25-02-04 22:28

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Kadetten er dinitrol behandlet og det ser da ud til at virke hvor det er -
> men fedtet.
> SAABen det samme - men ikke lige så fedtet

SAABen er PAVA behandlet

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 22:58

> [...]
> frostvejr.
>
> Kan man godt skifte mellem mærkerne hvis man først

Jeg tror ikke der er så stor forskel på de to produkter.
Det er nok af større betydning at manden der sprøjter det på er omhyggelig
med sit arbejde.

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.

Fra : KP

Dato : 26-02-04 08:25

> [...]
> frostvejr.
>
> Kan man godt skifte mellem mærkerne hvis man først

Jeg bruger Mercasol. Det bliver bla. anbefalet i Norge og Sverige, og af
flere Toyota og VW forhandlere her i Østjylland.
Det lugter stort set ikke.

/KP

Fra : Ped

Dato : 26-02-04 17:07

chrsof wrote:
> [...]
> af Dinitrol eller Pava. En mener han har hørt at Pava er bedst
> herhjemme i Danmark, da det er olie og den ikke revner i fx.

Jeg har dårlige erfaringer med Dinitrol. Jeg havde en Uno, som jeg lod
Dinitrolbehandle, og det så ud som om Dinitrol'en var uforenelig med det
Uno'en var behandlet med fra fabrikken. Allerede året efter var det
skallet af eller hang i flager. Trods det lod jeg den behandle igen et
par gange, fordi dinitrolmanden her på egnen har et kolossalt godt ry
for grundighed, men det var det samme hver gang. Og allerede efter 7-8
år måtte Uno'en levetidsforlænges ganske betydeligt.

Jeg har en Punto nu som har fået Pava 2 gange, og det virker bare. Ikke
antydning af løsnet "hud" nogen steder. Så det er det jeg bruger fremover.

Jens L. Pedersen
'99 Punto 60SX

Fra : Morten Svendsen

Dato : 26-05-04 00:31

Jeg har fået min bil pava behandlet i 2002. efter ca. 1½ år er
behanlingen blevet hård og er begyndt at falde af :\ jeg har hørt at
suvo skulle være næsten samme opskrift som pava man ikke har samme
problem med at den vil falde af :)