mscomm timing
Fra : 15kw

Dato : 25-02-04 20:18

Hej

Jeg er ved at lave et program til styring af en maskine, jeg har brug for at
kunne sende en byte data hvert mS.
Problemet er at der går 54mS mellem hver byte der bliver sendt selv om det
bliver styrret af en timer der køre med et interval på 1mS.

Nogen der ved om vb overhovedet kan klare opgaven.
vb ver6,00 / win98 på en pentium4 2GHz maskine.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Anton

Dato : 25-02-04 20:41

Hej Peter
Prøv at finde en anden timer at bruge istedet for den indbyggede!
Nedenstående link har en komplet højopløsnings timer + eksempler.
http://ccrp.mvps.org/index.html?controls/ccrptimer6.htm

Jeg vil dog anbefale at løse det på anden måde istedet, da 1 mS mellem hver
kørsel (polling)
er meget kort tid (dit program vil bruge for mange cpu ressourcer).

/Anton

Fra : 15kw

Dato : 25-02-04 22:20

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i
> [...]
> Prøv at finde en anden timer at bruge istedet for den indbyggede!
> Nedenstående link har en komplet højopløsnings timer + eksempler.

Den vil jeg prøve at se på.

> Jeg vil dog anbefale at løse det på anden måde istedet, da 1 mS mellem
hver
> kørsel (polling)
> er meget kort tid (dit program vil bruge for mange cpu ressourcer).

Jeg ved godt at det tager lidt processor power, men der er ikke ret meget at
gøre ved det.