/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mondeo eller Passat ?
Fra : Allan Møller


Dato : 25-02-04 19:14

I et par dage har jeg været sikker på at vores næste vil skulle være en
Passat St.car fra 2000 / 2001
Så læser jeg dette :
http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=487
"Passat er passe'" i anmelders øjne !

Og denne anmeldelse som vælger Mondeo frem for Passat (Dieselmotorer)
http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=514

Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.

Så måske i kan komme med nogle gode råd ? Især glæder jeg mit at se Jan W's
indlæg -
de indlæg får mig altid overbevist om det skal være en VW

Vi skal bruge en lettere brugt Dieselbil som rundt regnet må koste 250.000
Dkr.
Vi kommer til at køre mellem 30.000 - 35.000 Km om året.
Konens eneste krav er komfort (god plads i kabinen) og gerne St.car men det
er ikke afgørende.
Jeg vil gerne have et automatgear - men er kræsen på lige det punkt.

Nu vi er igang er Tiptronic så det samme sh*t som som Mercedes SprintShift ?

Skal jeg bare glemme hvad jeg har læst ? Og springe på en af de Passater jeg
har kigget på ?

Jeg har endnu ikke prøvekort en Mondeo.


Mvh. Allan



 
 
Henrik B. (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-02-04 19:25

Allan Møller wrote:
:: I et par dage har jeg været sikker på at vores næste vil skulle være
:: en Passat St.car fra 2000 / 2001
:: Så læser jeg dette :
:: http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=487
:: "Passat er passe'" i anmelders øjne !
::
:: Og denne anmeldelse som vælger Mondeo frem for Passat (Dieselmotorer)
:: http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=514
::
:: Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.

Jeg er ikke Ford fan - overhovedet. Men jeg ville tage Mondeo'en. Bedre
plads og bedre køreegenskaber. Og så må man jo indrømme at Passat'en
efterhånden er en gammel æske (model).

M.v.h.



Thomas Krath (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 25-02-04 19:42

> Jeg er ikke Ford fan - overhovedet. Men jeg ville tage Mondeo'en.
> Bedre plads og bedre køreegenskaber. Og så må man jo indrømme at
> Passat'en efterhånden er en gammel æske (model).

Helt enig - og grim! Du kan bare se på de taxi Passat'er hvordan de ser
ud - føøj, synes næsten det er klamt at køre med dem, så ringe som de er i
kabinen! Og 1,9 TDI motorerne larmer af hel**** til!

Ford Mondeo TDCi til mig - det virker! En kollega har lige købt en... synes
godt nok de er blevet dyre - pris, 380.000 kr. m. fuld læderkabine,
aircondition mv., men den kører kanon godt og ser langt bedre ud end
Passat'en.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 18:06

>Og 1,9 TDI motorerne larmer af hel**** til!
>
Se der afslørede du dig selv i at du ikke har kørt i dem. For hvis der er
noget de ikke gør så er det at give motorstøj i kabinen!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 18:24

> Se der afslørede du dig selv i at du ikke har kørt i dem. For hvis der er
> noget de ikke gør så er det at give motorstøj i kabinen!


Efter min mening er der noget mere støj i kabinen ved tomgang - men absolut
ikke under kørsel. Den er jo umulig at høre ved 150 km/t, hvor den tøffer
afsted med 2800 o/min.

--
/ Jan W Nielsen






Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 19:15

> Efter min mening er der noget mere støj i kabinen ved tomgang - men
absolut
> ikke under kørsel. Den er jo umulig at høre ved 150 km/t, hvor den tøffer
> afsted med 2800 o/min.

Hmm har jeg ikke lagt mærke til ..for jeg henter den først imorgen men
den tur jeg havde kørte den 120 ved 1850 omdr. ...Nice....

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 22:55


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:403e2bc4$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Se der afslørede du dig selv i at du ikke har kørt i dem. For hvis der
er
> > noget de ikke gør så er det at give motorstøj i kabinen!
>
>
> Efter min mening er der noget mere støj i kabinen ved tomgang - men
absolut
> ikke under kørsel. Den er jo umulig at høre ved 150 km/t, hvor den tøffer
> afsted med 2800 o/min.
>
> --
> / Jan W Nielsen
>
>
>
>
>
I følge BIL REVYEN går både den 5 og 6 gears TDI 130 stationcar 45,9 km/t
ved 1000 omdrejninger i topgear så den skulle gerne rende nogle flere
omdrejninger ved ægte 150 km/t, små 470 omdrejninger mere faktisk.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:03

> I følge BIL REVYEN går både den 5 og 6 gears TDI 130 stationcar 45,9 km/t
> ved 1000 omdrejninger i topgear så den skulle gerne rende nogle flere
> omdrejninger ved ægte 150 km/t, små 470 omdrejninger mere faktisk.

Det er forkert - den kører 49,9 km/t ved 1000 o/min i topgear.

Ved 150 km/t på speedo passer det derfor med 2800 o/min.

I andre modeller kører den 60 km/t ved 1000 o/min.

--
/Jan VW Nielsen





Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 23:23


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:403e6d0a$0$179$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > I følge BIL REVYEN går både den 5 og 6 gears TDI 130 stationcar 45,9
km/t
> > ved 1000 omdrejninger i topgear så den skulle gerne rende nogle flere
> > omdrejninger ved ægte 150 km/t, små 470 omdrejninger mere faktisk.
>
> Det er forkert - den kører 49,9 km/t ved 1000 o/min i topgear.
>
> Ved 150 km/t på speedo passer det derfor med 2800 o/min.
>
> I andre modeller kører den 60 km/t ved 1000 o/min.
>
> --
> /Jan VW Nielsen
>
>
>
>
Allan skriver årgang 2000/2001 og i både BIL REVYEN 2002 og 2003 står TDI
130 stationcar 5+6 gear til 45,9 på den store remskive, i 2004 står 5 gears
til 48,9 og 6 gears til 49,9. Det med de 60 km/t ved 1000 omdrejninger er
slet ikke at finde (i 2004 udgaven) på nogen som helst VW med 130 hk TDI
motor, men der kan naturligvis være fejl i sådanne bøger.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:28

> Allan skriver årgang 2000/2001.

Ok.

> Det med de 60 km/t ved 1000 omdrejninger er
> slet ikke at finde (i 2004 udgaven) på nogen som helst VW med 130 hk TDI
> motor, men der kan naturligvis være fejl i sådanne bøger.

Hvad står der, hvis du kikker på Polo GT TDi 130....?

--
/Jan VW Nielsen




Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 23:46


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:403e7308$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Allan skriver årgang 2000/2001.
>
> Ok.
>
> > Det med de 60 km/t ved 1000 omdrejninger er
> > slet ikke at finde (i 2004 udgaven) på nogen som helst VW med 130 hk TDI
> > motor, men der kan naturligvis være fejl i sådanne bøger.
>
> Hvad står der, hvis du kikker på Polo GT TDi 130....?
>
> --
> /Jan VW Nielsen
>
>
>
Der er bare tomt felt på det punkt for Polo'ens vedkommende, så den
information har åbenbart ikke været tilgængelig da de strikkede bogen
sammen.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:54

> Der er bare tomt felt på det punkt for Polo'ens vedkommende, så den
> information har åbenbart ikke været tilgængelig da de strikkede bogen
> sammen.

Den deler motor og transmission med Ibiza TDi 130 - 60 km/t..

--
/ Jan VW Nielsen






Thomas Krath (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-02-04 22:16

> Se der afslørede du dig selv i at du ikke har kørt i dem. For hvis
> der er noget de ikke gør så er det at give motorstøj i kabinen!

Brian, tror du jeg udtaler mig om noget jeg ikke ved noget om?

Jeg har prøvet op til flere Passat'er og de er LIGE RINGE alle sammen! I
mit job køres der en del i taxi til/fra kunder, så jo... man kommer ofte ud
at køre i Passat, selvom jeg forsøger at undgå det hver gang. Desværre er
der ikke et udtryk som "har hund med" o.lign. man kan bruge om Passat'en....
så havde jeg gjort det! ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Peter G C (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-02-04 22:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1lnm2$2qnd$1@news.cybercity.dk...

[klip]

> Desværre er
> der ikke et udtryk som "har hund med" o.lign. man kan bruge om
Passat'en....
> så havde jeg gjort det! ;)

LOL - I har da lidt humor i din branche!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 22:30


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1lnm2$2qnd$1@news.cybercity.dk...
> > Se der afslørede du dig selv i at du ikke har kørt i dem. For hvis
> > der er noget de ikke gør så er det at give motorstøj i kabinen!
>
> Brian, tror du jeg udtaler mig om noget jeg ikke ved noget om?

Næ egentlig ikke...det lyder bare underligt du siger den larmer. Vil mene at
fx Volvo diesel larmer mere. Synes hverken den larmer mere eller mindre end
Ford fx. så vi er ikke enige.
>
> Jeg har prøvet op til flere Passat'er og de er LIGE RINGE alle sammen! I
> mit job køres der en del i taxi til/fra kunder, så jo... man kommer ofte
ud
> at køre i Passat, selvom jeg forsøger at undgå det hver gang. Desværre er
> der ikke et udtryk som "har hund med" o.lign. man kan bruge om
Passat'en....
> så havde jeg gjort det! ;)
>
Hvad hvis du siger du har tysker fobi?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Thomas Krath (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-02-04 22:38

> Næ egentlig ikke...det lyder bare underligt du siger den larmer. Vil
> mene at fx Volvo diesel larmer mere. Synes hverken den larmer mere
> eller mindre end Ford fx. så vi er ikke enige.

OKAY! Jeg er helt uenig! Når man holder stille i den Passat, så larmer og
ryster kabinen da helt vildt. Det oplever jeg i alle dem jeg har været ude
at køre i, og kunne bestemt ikke tænke mig at køre i sådan en bil til
hverdag. Jeg synes det er skuffende at kvaliteten er så lav i så dyr en
bil, hvor jeg mener Mondeoen virker mere solid.

Har en gang prøvet en Mazda 626 Diesel som taxi - føøøj! Det overgår næsten
alt!


> Hvad hvis du siger du har tysker fobi?

Så kommer jeg sgu nok aldrig hjem - du ved... der kører mange Mercere ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Brizz (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 27-02-04 08:38

> > Hvad hvis du siger du har tysker fobi?
>
> Så kommer jeg sgu nok aldrig hjem - du ved... der kører mange Mercere ;)

Ja den havde jeg lige overset...Men der kører vist en gammel taunus rundt i
kbh den kan du vel køre i så?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Henrik B. (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-04 22:32

Thomas Krath wrote:
:: Brian, tror du jeg udtaler mig om noget jeg ikke ved noget om?
::
:: Jeg har prøvet op til flere Passat'er og de er LIGE RINGE alle
:: sammen! I mit job køres der en del i taxi til/fra kunder, så jo...
:: man kommer ofte ud at køre i Passat, selvom jeg forsøger at undgå
:: det hver gang. Desværre er der ikke et udtryk som "har hund med"
:: o.lign. man kan bruge om Passat'en.... så havde jeg gjort det! ;)

Jeg er heller ikke imponeret over støjniveau'et. Bossen har en TDI (før det
en 1,8 benz). Begge er sgutte just støjsvage.

M.v.h.



Peter G C (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-02-04 19:44

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:403ce86a$0$27452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Jeg er ikke Ford fan - overhovedet. Men jeg ville tage Mondeo'en. Bedre
> plads og bedre køreegenskaber. Og så må man jo indrømme at Passat'en
> efterhånden er en gammel æske (model).

Enig i det hele.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens... (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-02-04 19:45

On Wed, 25 Feb 2004 19:24:40 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Jeg er ikke Ford fan - overhovedet. Men jeg ville tage Mondeo'en. Bedre
>plads og bedre køreegenskaber. Og så må man jo indrømme at Passat'en
>efterhånden er en gammel æske (model).

Ganske enig.


/Mogens

jan@stevns.net (25-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-02-04 23:04

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ganske enig.


Nu falder Jan W sgu' da død om ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Krath (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 25-02-04 23:06

>> Ganske enig.
>
> Nu falder Jan W sgu' da død om ;)

Haha - jeg venter også spændt på hans postings på tråden :))

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



jan@stevns.net (25-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-02-04 23:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>>> Ganske enig.

>> Nu falder Jan W sgu' da død om ;)

>Haha - jeg venter også spændt på hans postings på tråden :))

hvem der var en flue på væggen ;)

Borgere , vogt eder - for flyvende monitorer ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 11:17

>>> Nu falder Jan W sgu' da død om ;)


>>Haha - jeg venter også spændt på hans postings på tråden :))

> hvem der var en flue på væggen ;)
> Borgere , vogt eder - for flyvende monitorer ;)

Sådan en flok landsforrædere, laskefede lommetyve, lejesvende og
lemmedaskere....

#¤"&¤"/%/&!"#!"...!!!!!!!!

Må I få buksevand ned næste træf og blive kørt over en rusten
folkevogns-boble..!

Fedthalefår, fladpander, flommefede fjollerikker, jubeltorsk,
justitsmordere, kakerlakker, kannibaler, karnevals-sørøvere... ))

--
/ Jan W Nielsen




Ebbe Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 26-02-04 12:46

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse

> Sådan en flok landsforrædere, laskefede lommetyve, lejesvende og
> lemmedaskere....
>
> #¤"&¤"/%/&!"#!"...!!!!!!!!
>
> Må I få buksevand ned næste træf og blive kørt over en rusten
> folkevogns-boble..!
>
> Fedthalefår, fladpander, flommefede fjollerikker, jubeltorsk,
> justitsmordere, kakerlakker, kannibaler, karnevals-sørøvere... ))

Nåda, man har nok læst Tintin for nylig

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 17:43

> Nåda, man har nok læst Tintin for nylig

Jep - det er et fantastisk vokabularium...!



--
/ Jan W Nielsen





jan@stevns.net (26-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-02-04 20:25

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>> Nåda, man har nok læst Tintin for nylig

>Jep - det er et fantastisk vokabularium...!

>


Fint ..... Haddock !

;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 28-02-04 16:47

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message
news:403dc789$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Hej alle

Da jeg netop har skrevet under på slutsedlen på en Passat Variant TDI - har
jeg læst de mange indlæg i tråden igennem med interesse.

Smag og behag er naturligvis forskellige og kan som regel dårligt
diskuteres, men den megen snak om Passat'ens høje pris forstår jeg faktisk
ikke. Jeg skiftede fra en anden Passat TDI, men var da omkring de andre
mærker i klassen for at vurdere alternativer til VW. Nu er det godt nok en
DK model jeg har købt, hvorfor prisen bankes ca. 40.000 kr. ned - men
direkte sammenlignet (inkl. udstyr) er Mondoen faktisk dyre end Passaten i
stationcar modellen.

Toyota, Nissan og Mazda er også i samme prisleje, hvilket vil sige +350 tkr.
for diesel stationcar... og igen direkte sammenligning med samme
udstyrsniveau. Den eneste i klassen der reelt er meget billigere end de
andre er den gode gamle 406'er HDI, der fås til ca. 310 tkr.

.... og min personlige mening om al snakken om VW's kvalitet der ikke er
bedre end alle andre i klassen.... gu er den så. En Passat har simpelthen et
niveau som ingen af de andre mærker kan matche... slet ikke Mondeo, der var
en kæmpe skuffelse, hvor demobilen knirkede som en skonnert i stormvejr. Den
eneste der lugter af Passat er Mazda'en der faktisk er en rigtig lækker
vogn. Desværre kører deres diesel under 15 km./l. hvilket er meget langt fra
TDI'erne.

Den gamle Passat? : Kørte 100.000 km. på 2 år og 8 måneder uden nogen
problmer overhovedet. Tabte 55.000 kr. i værdi, hvilket natuligvis til dels
skyldes, at den blev købt brugt med kun 20.000 på tælleren... men alt i alt
meget tilfredsstillende.

Thomas



Ukendt (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-04 20:21



> ... og min personlige mening om al snakken om VW's kvalitet der ikke er
> bedre end alle andre i klassen.... gu er den så. En Passat har simpelthen
et
> niveau som ingen af de andre mærker kan matche... slet ikke Mondeo, der
var
> en kæmpe skuffelse, hvor demobilen knirkede som en skonnert i stormvejr.

JA det er DIN mening.
Jeg har læst adskillige artiker fra diverse bilblade som siger noget ganske
andet.

--
Tom



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 20:29

> Jeg har læst adskillige artiker fra diverse bilblade som siger noget
ganske
> andet.

Har du læst nogen steder, at kabinen i den ny Modeo er bedre end i
Passaten..?

/Jan W Nielsen



Ukendt (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-04 20:34



> > Jeg har læst adskillige artiker fra diverse bilblade som siger noget
> ganske
> > andet.
>
> Har du læst nogen steder, at kabinen i den ny Modeo er bedre end i
> Passaten..?

Kabinen?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 20:43

> > > Jeg har læst adskillige artiker fra diverse bilblade som siger noget
> > > ganske andet.

> > Har du læst nogen steder, at kabinen i den ny Modeo er bedre end i
> > Passaten..?

> Kabinen?

Jeg fik indtrykke at, at det primært var kabinen, som Thomas skrev om.

"slet ikke Mondeo, der var en kæmpe skuffelse, hvor demobilen knirkede som
en skonnert i stormvejr. Den eneste der lugter af Passat er Mazda'en der
faktisk er en rigtig lækker
vogn."

Rust, motoren holdbarhed etc knirker jo ikke som en skonnert i stormvejr..


/Jan W Nielsen



Kim Kristensen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 25-02-04 19:34


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:c1iotd$bgh$1@sunsite.dk...
> I et par dage har jeg været sikker på at vores næste vil skulle være en
> Passat St.car fra 2000 / 2001
> Så læser jeg dette :
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=487
> "Passat er passe'" i anmelders øjne !
>
> Og denne anmeldelse som vælger Mondeo frem for Passat (Dieselmotorer)
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=514
>
> Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.
>
> Så måske i kan komme med nogle gode råd ? Især glæder jeg mit at se Jan
W's
> indlæg -
> de indlæg får mig altid overbevist om det skal være en VW
>
> Vi skal bruge en lettere brugt Dieselbil som rundt regnet må koste 250.000
> Dkr.
> Vi kommer til at køre mellem 30.000 - 35.000 Km om året.
> Konens eneste krav er komfort (god plads i kabinen) og gerne St.car men
det
> er ikke afgørende.
> Jeg vil gerne have et automatgear - men er kræsen på lige det punkt.
>
> Nu vi er igang er Tiptronic så det samme sh*t som som Mercedes SprintShift
?
>
> Skal jeg bare glemme hvad jeg har læst ? Og springe på en af de Passater
jeg
> har kigget på ?
>
> Jeg har endnu ikke prøvekort en Mondeo.
>
>
> Mvh. Allan
>
>
Jeg mener at du skal springe op og falde ned på hvad det står i de
anmeldelser, finde flere eksemplarer af de modeller du har et godt øje til
og danne dig din egen mening. Passaten køre efter min mening godt, men det
gør den nye Mondeo bestemt også.

Med venlig hilsen Kim



thomas andersen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : thomas andersen


Dato : 26-02-04 08:57


> >
> Jeg mener at du skal springe op og falde ned på hvad det står i de
> anmeldelser, finde flere eksemplarer af de modeller du har et godt øje til
> og danne dig din egen mening. Passaten køre efter min mening godt, men det
> gør den nye Mondeo bestemt også.
>
Hej,

correct me if I'm wrong men skriver Allan ikke at han vil bruge 250.000 kr
på bilen, så vidt jeg ved finder han vel ikke mange af den nye mondeo diesel
til den pris, den er vel for ny, så han skal vel sammenligne med den "gamle
model" og så vil jeg da helt klart vælge Passat for den gamle mondeo er da
fuldstændig kønsløs.
Jeg kører selv passat

Thomas



Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 09:53



"thomas andersen" <mailto:thomas.andersen.fjern denne tekst.@electrolux.dk> skrev
i en meddelelse
"Re: Mondeo eller Passat ?"

>
> > >
> > Jeg mener at du skal springe op og falde ned på hvad det står i de
> > anmeldelser, finde flere eksemplarer af de modeller du har et godt øje til
> > og danne dig din egen mening. Passaten køre efter min mening godt, men det
> > gør den nye Mondeo bestemt også.
> >
> Hej,
>
> correct me if I'm wrong men skriver Allan ikke at han vil bruge 250.000 kr
> på bilen, så vidt jeg ved finder han vel ikke mange af den nye mondeo diesel
> til den pris, den er vel for ny, så han skal vel sammenligne med den "gamle
> model" og så vil jeg da helt klart vælge Passat for den gamle mondeo er da
> fuldstændig kønsløs.
> Jeg kører selv passat
>
> Thomas
>
>
>
Hej Thomas

Nu skriver Allan at den "rundt regnet må koste 250.000 kr." hvilket jeg tager som
+- en træskolængde, og så linger han jo selv til den nye Mondeo ikke den gamle.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Allan Møller (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 26-02-04 21:32

> 250.000 kr på bilen, så vidt jeg ved finder han vel ikke mange af den
> nye mondeo diesel til den pris, den er vel for ny, så han skal vel
> sammenligne med den "gamle model" og så vil jeg da helt klart vælge
> Passat for den gamle mondeo er da fuldstændig kønsløs.

De 250.000 kr er for "jeres" skyld. Jeg bor i Sverige og forventer ikke
at i skal begynde at undersøge markedet for mig - det kan jeg selv.
Jeg forventer at i øser af jeres "paratviden" omkring disse biler.

Man kan få en Mondeo tdci til ca. 140.000 Dkr i Sverige.
Ikke mange men de findes her.


Mvh. Allan



Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 21:33

> De 250.000 kr er for "jeres" skyld. Jeg bor i Sverige og forventer ikke
> at i skal begynde at undersøge markedet for mig - det kan jeg selv.
> Jeg forventer at i øser af jeres "paratviden" omkring disse biler.
>
> Man kan få en Mondeo tdci til ca. 140.000 Dkr i Sverige.
> Ikke mange men de findes her.

Eller en passat 1.9 TDI 130 hk st.car 6 gear for 145000

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Thomas Krath (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-02-04 22:19

>> Man kan få en Mondeo tdci til ca. 140.000 Dkr i Sverige.
>> Ikke mange men de findes her.
>
> Eller en passat 1.9 TDI 130 hk st.car 6 gear for 145000

Men det er en Passat.... ;)

Jeg havde købt en årgang 2000 BMW M5 m. alt udstyr og 80.000 km på tælleren
i stedet for. Den koster DKK 160.000... forsikringen ligger omkr. DKK
15.000 på den i Sverige, når man er midt i 20'erne.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Brizz (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 26-02-04 22:32

> Men det er en Passat.... ;)

Ja det skulle det gerne være
>
> Jeg havde købt en årgang 2000 BMW M5 m. alt udstyr og 80.000 km på
tælleren
> i stedet for. Den koster DKK 160.000... forsikringen ligger omkr. DKK
> 15.000 på den i Sverige, når man er midt i 20'erne.
>
Det er også væsentligt mere end passaten og mere end jeg har råd til lige
pt.

derfor har gjort det valg jeg har gjort. plus at jeg kører min. 150 km hver
dag... tror ikke det er sjovt at skulle tanke på vej til arb og på hjem igen
hvis man kører M5.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Henrik B. (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-04 22:33

Thomas Krath wrote:
:::: Man kan få en Mondeo tdci til ca. 140.000 Dkr i Sverige.
:::: Ikke mange men de findes her.
:::
::: Eller en passat 1.9 TDI 130 hk st.car 6 gear for 145000
::
:: Men det er en Passat.... ;)
::
:: Jeg havde købt en årgang 2000 BMW M5 m. alt udstyr og 80.000 km på
:: tælleren i stedet for. Den koster DKK 160.000... forsikringen
:: ligger omkr. DKK 15.000 på den i Sverige, når man er midt i 20'erne.

Hold så kæft, inden jeg kaster op!

M.v.h.



Thomas Krath (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-02-04 22:41

>>> Jeg havde købt en årgang 2000 BMW M5 m. alt udstyr og 80.000 km på
>>> tælleren i stedet for. Den koster DKK 160.000... forsikringen
>>> ligger omkr. DKK 15.000 på den i Sverige, når man er midt i 20'erne.
>
> Hold så kæft, inden jeg kaster op!

Haha - enig. En kollega har lige købt en A4 Cabrio... selvfølgelig med alt
udstyr på listen og 3 liters motor... den koster omkr. DKK 280.000 i
Sverige... DKK 1 mio. i DK med det udstyr han har i. Jeg havde selv valgt
en anden bil, men man har jo hver sin smag... og jeg kunne nok vende mig til
at skulle tanke lidt oftere hvis jeg kørte M5 mod Passat TDI ;) Tankede
lige bilen idag... den havde kørt 6,9 km/l, så er lidt vandt til at køre
kort på literen :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Brizz (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 27-02-04 08:41

> ::: Eller en passat 1.9 TDI 130 hk st.car 6 gear for 145000
> ::
> :: Men det er en Passat.... ;)
> ::
> :: Jeg havde købt en årgang 2000 BMW M5 m. alt udstyr og 80.000 km på
> :: tælleren i stedet for. Den koster DKK 160.000... forsikringen
> :: ligger omkr. DKK 15.000 på den i Sverige, når man er midt i 20'erne.
>
> Hold så kæft, inden jeg kaster op!

§

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Michael Nørgaard And~ (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nørgaard And~


Dato : 25-02-04 22:52

> Jeg har endnu ikke prøvekort en Mondeo.
>

Så er det da vist et godt sted at starte..

Mvh Michael



Allan Møller (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 26-02-04 21:43

> Så er det da vist et godt sted at starte..

Har lige prøvet en til aften og den kører fint.
Men jeg er nu nok alligevel VW-mand.

Så mon ikke det bliver en Passat. Der skulle komme en ny i 2005 ?
Det var ellers tæt på en Octavia for et par uger siden.
Spændt på at se den nye Octavia og Octavia - specielt priserne.
Men Passat'en kan jeg vist ikke vente på.


Ved at være lidt pinligt for mig det her - har nu boet i Sverige 6 måneder
og bilen er ikke købt endnu.


Mvh. Allan



Mogens... (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-04 21:46

On Thu, 26 Feb 2004 21:43:04 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

>Så mon ikke det bliver en Passat. Der skulle komme en ny i 2005 ?

Hér:
www.autobild.de/test/index.php?A_SESS=9dcae464c4d03e5e51e22fd0dac6fdcf
www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=5811

>Det var ellers tæt på en Octavia for et par uger siden.
>Spændt på at se den nye Octavia og Octavia - specielt priserne.
>Men Passat'en kan jeg vist ikke vente på.
>Ved at være lidt pinligt for mig det her - har nu boet i Sverige 6 måneder
>og bilen er ikke købt endnu.

Spild af tid. Hvem der bare.........


/Mogens

Allan Møller (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 26-02-04 21:52

>> Så mon ikke det bliver en Passat. Der skulle komme en ny i 2005 ?
>
> Hér:
> www.autobild.de/test/index.php?A_SESS=9dcae464c4d03e5e51e22fd0dac6fdcf
> www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=5811

Ny er mit tyske absolut ikke i topklasse - tværtimod.
Men det er bare en faceliftet ? Troede der kom en ny model ?


>> Ved at være lidt pinligt for mig det her - har nu boet i Sverige 6
>> måneder og bilen er ikke købt endnu.
>
> Spild af tid. Hvem der bare.........

Ja - men jeg havde næste købt bil inden vi flyttede men så begyndte jeg at
stille flere og flere krav - måske også lidt kræsen.
Desuden syntes jeg at svenskerne smadrer deres biler - ikke noget med at
tage den med ro på en kold motor - næ fuld klampe ned af vejen.

Så egentlig er jeg glad for at jeg ikke købte de første biler jeg kiggede
på - så var jeg blevet snydt.

Mvh. Allan



Mogens... (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-04 22:11

On Thu, 26 Feb 2004 21:51:36 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

>Men det er bare en faceliftet ? Troede der kom en ny model ?

Aner det ikke - det er jo blot en Passat...

>Ja - men jeg havde næste købt bil inden vi flyttede men så begyndte jeg at
>stille flere og flere krav - måske også lidt kræsen.
>Desuden syntes jeg at svenskerne smadrer deres biler - ikke noget med at
>tage den med ro på en kold motor - næ fuld klampe ned af vejen.
>Så egentlig er jeg glad for at jeg ikke købte de første biler jeg kiggede
>på - så var jeg blevet snydt.

Mercedes 320 CDI:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130410217&top=8&
Data:
145.000 km, 145 kW (197 PS), EZ: 10/99, TÜV: 10/04, AU: 10/04,
schwarz-metallic, 4/5 Türen, Diesel,

Specielt:
ABS, Stabilitätskontrolle, Klimaanlage, Automatik,
Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Lederausstattung,
Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Anhängerkupplung, el.
Fensterheber

Beskrivelse:
AVANTGARDE, Klimatronic, Leder, Comand System, CD Wechsler, Tlf,
el-Sitze mit Memory, Sitzheizung, 17" Alus, Xenonlicht mit Wischwasch,
Tempomat, el-Ablendbarer Spiegel, Multifunktionslenkrad,
Mittelarmlehne, PDC Park Controll System vorn und hinten, Regensensor,
Sound System


/Mogens

Thomas Krath (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-02-04 22:42

> Mercedes 320 CDI:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130410217&top=8&
> Data:
> 145.000 km, 145 kW (197 PS), EZ: 10/99, TÜV: 10/04, AU: 10/04,
> schwarz-metallic, 4/5 Türen, Diesel,

LOOOL! INGEN tvivl - 320CDI til mig hvis det skal være diesel! Du glemmer
prisen - EUR 20.000 :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 22:54

> Spændt på at se den nye Octavia

Jeg smed et link i en tråd for en måneds tid siden. Der er billeder fra
koncernen selv.

/Jan W Nielsen



MM (26-02-2004)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 26-02-04 23:21

> Har lige prøvet en til aften og den kører fint.
> Men jeg er nu nok alligevel VW-mand.
>
> Så mon ikke det bliver en Passat. Der skulle komme en ny i 2005 ?

Der er lige kommet et facelift i slutningen af 2003, og der kommer en helt
ny model i 2005.

> Det var ellers tæt på en Octavia for et par uger siden.
> Spændt på at se den nye Octavia og Octavia - specielt priserne.

Priserne kan jeg ikke hjælpe dig med, men billederne kan jeg lige klare:
http://www.autorevue.cz/Images/2867/11.jpg - første og hidtil eneste
officielle billede
Her er et par billeder fra rundt omkring, de er ikke bekræftede, men jeg
tror de er 99% rigtige... specielt når man tager den nye golfs interiøre i
betragtning, slægtskabet er tydeligt, dog syns jeg octaviaen er pænere på
billederne.
http://bilder.autobild.de/bilder/1/45096.jpg - bagfra (autobild)
http://sweb.cz/freewebspace/1.JPG - interiøre
http://sweb.cz/freewebspace/2.JPG - interiøre dørgreb
http://sweb.cz/freewebspace/3.JPG - interiøre gearstang og klima knapper
http://sweb.cz/freewebspace/4.JPG - interiøre zoom på rat og visere
http://sweb.cz/freewebspace/6.JPG - indteriøre førerplads, forrige pic er
taget herfra
håber det hjælper lidt

> Ved at være lidt pinligt for mig det her - har nu boet i Sverige 6 måneder
> og bilen er ikke købt endnu.

Hvem der bare....*suuuuk*

~M



MM (26-02-2004)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 26-02-04 23:25

> Priserne kan jeg ikke hjælpe dig med, men billederne kan jeg lige klare:
> http://www.autorevue.cz/Images/2867/11.jpg - første og hidtil eneste
> officielle billede
> Her er et par billeder fra rundt omkring, de er ikke bekræftede, men jeg
> tror de er 99% rigtige... specielt når man tager den nye golfs interiøre i
> betragtning, slægtskabet er tydeligt, dog syns jeg octaviaen er pænere på
> billederne.
> http://bilder.autobild.de/bilder/1/45096.jpg - bagfra (autobild)
> http://sweb.cz/freewebspace/1.JPG - interiøre
> http://sweb.cz/freewebspace/2.JPG - interiøre dørgreb
> http://sweb.cz/freewebspace/3.JPG - interiøre gearstang og klima knapper
> http://sweb.cz/freewebspace/4.JPG - interiøre zoom på rat og visere
> http://sweb.cz/freewebspace/6.JPG - indteriøre førerplads, forrige pic er
> taget herfra
> håber det hjælper lidt

Flere billeder:
http://sweb.cz/freewebspace/5.JPG - interiøre navigationsanlæg
http://sweb.cz/freewebspace/7.JPG - interiøre centrale luftdyser og
havariblinkknap
http://sweb.cz/freewebspace/8.JPG - interiøre gearstang og centerkonsol
http://sweb.cz/freewebspace/9.JPG - interiøre visere (yderligere zoom fra
billede 4)

~M



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 11:03

> I et par dage har jeg været sikker på at vores næste vil skulle være en
> Passat St.car fra 2000 / 2001
> Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.

Hej Allan

Jeg kan godt forstå, du er i tvivl, for det er helt sikkert en fin bil, som
Ford har lavet, og med en TDCI-motor er bilen kun blevet bedre.

Da jeg sidste sommer skulle køre to uger til Syditalien, gad jeg ikke køre i
min egen bil, da denne ikke har klima. Derfor lejede jeg en bil, og jeg bad
Hertz om en Passat TDi 130 - eller en Mondeo TDCi 130. 130
dieselhestekræfter er langt at foretrække frem for 130 benzinhestekræfter på
motorvejene sydover.

De seneste år er "moden" gået i retning er mere svingglade biler, og det
betyder også, at Mondeoen, der er konstrueret i tråd med markedets nuværende
efterspørgsel, er mere svingglad end Passaten, der kører som "et TGV-tog".
Nyeste generation af VW er hoppet med på vognen med "svingglade biler" i
form af Golf og Touran.

Kabinen i Mondeo betegnes af de fleste professionelle motorskribenter som
knap så god som Passatens. Forskellen er dog sikkert begrænset.

Passat har vist sig at være ufattelig ruststærk. Om Ford er kommet på samme
niveau ved jeg ikke, men deres tidligere modeller var frygtelige.

Designet kan diskuteres - det siger sig selv. Selvom Mondeo er beregnet til
det klassiske og vigtige firma-segment og derfor ikke er så vovet i
designet, er Ford er generelt mere eksperimenterende, og VW er konservativ.
Ford har praktiseret "New Age"-design, og dette ses tydeligt på KA/Lupo &
Focus/Golf for ikke at tale om seneste udgave af Mondeo. *LOL*

Nu har "anti-VW"-lobby´en jo slået til her i tråden, og det er sjovt nok.
Deres indlæg er stærkt subjektivt funderet, og det er også helt ok, om end
de måske ikke leder frem til "de vises sten".

> Jeg har endnu ikke prøvekort en Mondeo.

Det synes jeg, du skal gøre. Det er en fin bil - om den er bedre end Passat
er svært at sige. Det kommer an på, hvad man vælger at fokusere på.

Jeg ved ikke selv, hvad jeg ville vælge, før jeg havde haft dem til nærmere
"granskning".

I øvrigt er det fjollet, at jeg bliver udråbt til VW-fanatiker. Det er
morsomt, men ikke rigtigt. Jeg har blot fastholdt nogle af mærkets
indiskutable kvaliteter.

Faktisk kunne jeg sagtens finde på at købe mig en 406 (kanon value for
money) næste gang, så man skal da ikke sige, der ikke sker noget.

--
/ Jan W Nielsen





Fly Christensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 26-02-04 11:32

On Thu, 26 Feb 2004 11:02:40 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

[snip]
>Designet kan diskuteres - det siger sig selv. Selvom Mondeo er beregnet til
>det klassiske og vigtige firma-segment og derfor ikke er så vovet i
>designet, er Ford er generelt mere eksperimenterende, og VW er konservativ.
>Ford har praktiseret "New Age"-design,

Nu mener jeg, at Ford selv kalder deres design for "New Edge"

>I øvrigt er det fjollet, at jeg bliver udråbt til VW-fanatiker.

Nå!

> Det er
>morsomt, men ikke rigtigt.

Aha.

>Jeg har blot fastholdt nogle af mærkets
>indiskutable kvaliteter.

Javel!

>Faktisk kunne jeg sagtens finde på at købe mig en 406 (kanon value for
>money) næste gang, så man skal da ikke sige, der ikke sker noget.

Har du spist noget du ikke kunne tåle? (Generel smiley for hele
indlægget)

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 12:03

>>Ford har praktiseret "New Age"-design,

> Nu mener jeg, at Ford selv kalder deres design for "New Edge"


Du har ret.

> >Faktisk kunne jeg sagtens finde på at købe mig en 406 (kanon value for
> >money) næste gang, så man skal da ikke sige, der ikke sker noget.

> Har du spist noget du ikke kunne tåle? (Generel smiley for hele
> indlægget)

Slet ikke.

Jeg ville hellere have en Passat, men er ikke sikker på, at den er merprisen
værd. En Peugeot som den her ville da også være en dejlig bil:

http://www.bilinfo.dk/birkerod-biler/showcars.asp?ID=132700444

--
/ Jan W Nielsen



Fly Christensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 26-02-04 12:07

On Thu, 26 Feb 2004 12:03:25 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:


>Jeg ville hellere have en Passat, men er ikke sikker på, at den er merprisen
>værd.

Enig. Passat er blevet _for_ dyr i forhold til konkurrenterne.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Roberto Saldo (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 26-02-04 12:15

Jan W Nielsen wrote:
>>>Ford har praktiseret "New Age"-design,
>
>
>>Nu mener jeg, at Ford selv kalder deres design for "New Edge"
>
>
>
> Du har ret.
>
>
>>>Faktisk kunne jeg sagtens finde på at købe mig en 406 (kanon value for
>>>money) næste gang, så man skal da ikke sige, der ikke sker noget.
>
>
>>Har du spist noget du ikke kunne tåle? (Generel smiley for hele
>>indlægget)
>
>
> Slet ikke.
>
> Jeg ville hellere have en Passat, men er ikke sikker på, at den er merprisen
> værd. En Peugeot som den her ville da også være en dejlig bil:
>
> http://www.bilinfo.dk/birkerod-biler/showcars.asp?ID=132700444

En kollega sådan een har.
Skiverne skifter de hver gang han nærmer sig værkstedet ja.

Mange irriterende småskavanker har den sådan een.

--
Roberto Saldo (yoda)

Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 16:57



"Roberto Saldo" <mailto:robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Mondeo eller Passat ?"

> Jan W Nielsen wrote:
> >>>Ford har praktiseret "New Age"-design,
> >
> >
> >>Nu mener jeg, at Ford selv kalder deres design for "New Edge"
> >
> >
> >
> > Du har ret.
> >
> >
> >>>Faktisk kunne jeg sagtens finde på at købe mig en 406 (kanon value for
> >>>money) næste gang, så man skal da ikke sige, der ikke sker noget.
> >
> >
> >>Har du spist noget du ikke kunne tåle? (Generel smiley for hele
> >>indlægget)
> >
> >
> > Slet ikke.
> >
> > Jeg ville hellere have en Passat, men er ikke sikker på, at den er merprisen
> > værd. En Peugeot som den her ville da også være en dejlig bil:
> >
> > http://www.bilinfo.dk/birkerod-biler/showcars.asp?ID=132700444
>
> En kollega sådan een har.
> Skiverne skifter de hver gang han nærmer sig værkstedet ja.
>
> Mange irriterende småskavanker har den sådan een.
>
> --
> Roberto Saldo (yoda)

Sådan en kollega har jeg også haft, nye skiver og bærekugler for hver 60.000 km.
Det er så præcist at man kan stille sin kalender efter det, men ellers en
behagelig og velkørende "slæde".

Med venlig hilsen Kim

>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


jan@stevns.net (26-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-02-04 16:26

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>Slet ikke.

Tror du vi tror på den ? <grin>

>Jeg ville hellere have en Passat, men er ikke sikker på, at den er merprisen
>værd. En Peugeot som den her ville da også være en dejlig bil:

Jeg købte min Scorpio der hvor du så Pøsjø'en - ham er sgu' reel nko
at handle med.

>http://www.bilinfo.dk/birkerod-biler/showcars.asp?ID=132700444


Jeg mente sgu' nok det gule hus virkede bekendt ;)

http://www.stevns.net/galleriet/biler/scorpio_forfra.jpg




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-04 18:28

On Thu, 26 Feb 2004 11:02:40 +0100, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>Da jeg sidste sommer skulle køre to uger til Syditalien, gad jeg ikke køre i
>min egen bil, da denne ikke har klima. Derfor lejede jeg en bil, og jeg bad
>Hertz om en Passat TDi 130 - eller en Mondeo TDCi 130.

Du fik imidlertid ingen af dem

>Nu har "anti-VW"-lobby´en jo slået til her i tråden, og det er sjovt nok.
>Deres indlæg er stærkt subjektivt funderet, og det er også helt ok, om end
>de måske ikke leder frem til "de vises sten".

Det gør din farvede fremstilling absolut heller ikke :)


/Mogens

Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 18:43

> Du fik imidlertid ingen af dem

Men det har jo ikke noget med sagen at gøre. Grunden til at jeg fortalte
det, er at gøre rede for, hvordan jeg betragter bilerne. Det er begge gode
biler.

> Det gør din farvede fremstilling absolut heller ikke :)

Nu sætter du godt nok en smiley i enden - men jeg vil alligevel bede dig om
nøje at udpege, hvor "farven" ligger.

Jeg mener, jeg i rimeligt omfang har baseret mine udtalelser på
dokumentation - eller også tydeligt sagt, at det bare er smag og behag.

Hvor er farven..?

/Jan W Nielsen



Mogens... (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-04 18:48

On Thu, 26 Feb 2004 18:42:51 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Men det har jo ikke noget med sagen at gøre. Grunden til at jeg fortalte
>det, er at gøre rede for, hvordan jeg betragter bilerne. Det er begge gode
>biler.

Jow, jow...

>Nu sætter du godt nok en smiley i enden - men jeg vil alligevel bede dig om
>nøje at udpege, hvor "farven" ligger.
>Jeg mener, jeg i rimeligt omfang har baseret mine udtalelser på
>dokumentation - eller også tydeligt sagt, at det bare er smag og behag.
>Hvor er farven..?

Hvornår udviser vi - jvf. dig - følgende adfærd: "De måske ikke leder
frem til "de vises sten"
Det er da en deklassificering, der vil noget... - eller sagt på en
anden måde: Stille sig selv op på en pidestal! :)


/Mogens

Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 19:15

> Hvornår udviser vi - jvf. dig - følgende adfærd: "De måske ikke leder
> frem til "de vises sten"

> Det er da en deklassificering, der vil noget...

Ok, det kan jeg måske godt se - men det var absolut ikke sådan ment....!!

Jeg mener nok, at jer, der kom på banen der, ved lige så meget om det her,
som jeg gør. Vi har nok hver vores områder, men jeg mener ikke ligefrem, at
jeg ville kunne sige det, som man KUNNE tro fra det, som jeg skrev.

Det jeg mente var, at den slags "udbrud" måske mere var en "munter
HOLDNING", end fakta. Det var det eneste.

Når Thomas siger " Grim, føøj, klam, ringe og ad hel**** til!" er det jo
mere subjektivt end nøgternt.

Det ville nok ikke lige være de rigtige at sætte på en lav pidestal (hvis
sådan en findes) med jér.

Håber jeg lige fik den sat på plads.

/Jan W Nielsen





Mogens... (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-02-04 19:22

On Thu, 26 Feb 2004 19:15:11 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Ok, det kan jeg måske godt se - men det var absolut ikke sådan ment....!!

Tænk over det, journalist

>Jeg mener nok, at jer, der kom på banen der, ved lige så meget om det her,
>som jeg gør.

Jep - vi ved mindst lige så meget

>Vi har nok hver vores områder, men jeg mener ikke ligefrem, at
>jeg ville kunne sige det, som man KUNNE tro fra det, som jeg skrev.

Tja'...

>Det jeg mente var, at den slags "udbrud" måske mere var en "munter
>HOLDNING", end fakta. Det var det eneste.

Jow, jow :)

>Når Thomas siger " Grim, føøj, klam, ringe og ad hel**** til!" er det jo
>mere subjektivt end nøgternt.
>Det ville nok ikke lige være de rigtige at sætte på en lav pidestal (hvis
>sådan en findes) med jér.

Næppe

>Håber jeg lige fik den sat på plads.

Måske


/Mogens

Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 19:30

> Jep - vi ved mindst lige så meget

*host-host* )

> Måske

I var selv ude om den - bare fordi I ville have "min gud" ned med nakken.

Ved du ikke, hvordan en VAG-talebaner reagerer, når man bespotter hans
tro..?

/Jan W Nielsen



jan@stevns.net (26-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-02-04 20:25

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Ved du ikke, hvordan en VAG-talebaner reagerer, når man bespotter hans
>tro..?

.......... venter spændt på resten !

;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kim Kristensen (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-02-04 22:57


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:403e3b38$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jep - vi ved mindst lige så meget
>
> *host-host* )
>
> > Måske
>
> I var selv ude om den - bare fordi I ville have "min gud" ned med nakken.
>
> Ved du ikke, hvordan en VAG-talebaner reagerer, når man bespotter hans
> tro..?
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Du går måske så vidt at underskrive med Jan VW Nielsen snart

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 22:59

> Du går måske så vidt at underskrive med Jan VW Nielsen snart

Det vil jeg overveje - nej det tror jeg sgu, jeg gør..

/Jan VW Nielsen



Peter G C (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-02-04 20:00

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:403dc440$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Nu har "anti-VW"-lobby´en jo slået til her i tråden, og det er sjovt nok.
> Deres indlæg er stærkt subjektivt funderet, og det er også helt ok, om end
> de måske ikke leder frem til "de vises sten".

Jeg kan skam godt li' VW's biler - mener blot at de er lidt for dyre, lidt
for skrabede. Man får mere for kronerne andre steder. Når indtægten en gang
måtte stige så det ikke umuligt at der står en VW eller Audi i garagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 22:58

> Jeg kan skam godt li' VW's biler - mener blot at de er lidt for dyre, lidt
> for skrabede. Man får mere for kronerne andre steder. Når indtægten en
gang
> måtte stige så det ikke umuligt at der står en VW eller Audi i garagen.

Jeg har det temmelig meget ligesom dig.

Hvis jeg alligevel måtte købe en, inden formuen stiger, så skyldes det de
mange billlige kræfter en 1,8T´eren.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-04 23:15

Jan W. Nielsen wrote:
::: Når indtægten en gang måtte stige så det ikke umuligt at der står
::: en VW eller Audi i garagen.
::
:: Jeg har det temmelig meget ligesom dig.
::
:: Hvis jeg alligevel måtte købe en, inden formuen stiger, så skyldes
:: det de mange billlige kræfter en 1,8T´eren.

Hmmm...billig og billig. Prøv og sammenlign den med en Saab 9-3:

Standard Passat 1,8T: 340.000,-
Standard Saab 1,8t (2,0): 380.000,-

Hvis man så inkluderer Klima, Xenon-lygter og metallak, så er der kun en
prisdifference på 15000,-

Med Saab'en får du en ny bil, med en bedre motor, mere udstyr, mere sikker
og væsentlig bedre/sjovere køreegenskaber. Dertil kommer at du med en enkelt
chip kommer op på 194 Hk - med fabriksgaranti.

M.v.h.



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:32



--
/Jan VW Nielsen

> Hmmm...billig og billig. Prøv og sammenlign den med en Saab 9-3:
> Standard Passat 1,8T: 340.000,-
> Standard Saab 1,8t (2,0): 380.000,-

Jeg ville aldrig købe helt ny - havde en brugt i tankerne. Man får en fin
bil, der makser knap 240 km/t for under 200.000 - ja, helt ned til 135.000
kroner.

> Med Saab'en får du en ny bil, med en bedre motor

Er den bedre - og hvordan..?

Og man får også 193 hk med garanti på VW´en.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-04 23:43

Jan W. Nielsen wrote:
:: Jeg ville aldrig købe helt ny - havde en brugt i tankerne. Man får
:: en fin bil, der makser knap 240 km/t for under 200.000 - ja, helt
:: ned til 135.000 kroner.
::
::: Med Saab'en får du en ny bil, med en bedre motor
::
:: Er den bedre - og hvordan..?

Brændstof økonomi, motorgang, tuningspotentiale og holdbarhed.

:: Og man får også 193 hk med garanti på VW´en.

Hvordan og til hvilken pris?

M.v.h.



Ukendt (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-04 23:53

>>>Med Saab'en får du en ny bil, med en bedre motor

>> Er den bedre - og hvordan..?

> Brændstof økonomi.

Hvordan når du frem til det..? (Nogle årgange af Passaten er lidt bedre -
andre en anelse dårligere. I alt praktisk tat det samme.)

> motorgang.

Hvordan når du frem til det..?

> tuningspotentiale

Hvordan..?

> holdbarhed.

Hvordan når du frem til det..?

> :: Og man får også 193 hk med garanti på VW´en.

> Hvordan og til hvilken pris?

ABt. Se deres hjemmeside.


--
/Jan VW Nielsen



Henrik B. (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-04 00:10

Jan W. Nielsen wrote:
::: motorgang.
::
:: Hvordan når du frem til det..?

Modsatroterende balanceaksler.

::: tuningspotentiale
::
:: Hvordan..?

Kan holde til hårdere tuning. Kik f.eks. i svenske Bilsport og se, hvad de
tossede svenskere henter ud af Saab's motorer - både med standardkomponenter
og med lette modificeringer. I det seneste nummer er der f.eks. 3 stk. 9000
med hhv. 400+, 575 og 590 Hk.

::: holdbarhed.
::
:: Hvordan når du frem til det..?

Her bl.a.:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/All.html

Men generelt, hvad de motorer holder til. Ting som bl.a. intet olieforbrug
trods hundrede af tusinde af km.

M.v.h.



Ukendt (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-04 06:56

> ::: motorgang.

> :: Hvordan når du frem til det..?

> Modsatroterende balanceaksler.

Har du nogen test, nogen artikel eller noget andet, der skulle støtte, at
den har en bedre motorgang..? Jeg forstår godt, du kan have en formodning,
men balanceaksler jo ikke nogen garanti for dette. Hvor den almindelige 1,8
fra VW kritiseres for at støje, fremhæves 1,8T´eren jo netop for sin gode
motorgang.

> ::: tuningspotentiale

> :: Hvordan..?

> Kik f.eks. i svenske Bilsport og se

Har du nogen sikker viden om, at den motor skulle være mere velegnet til
tuning..? Par Mai fra Scantune fremhæver NETOP denne egenskab ved VWs 1,8T:
"Du kan næsten bare fortælle, hvor meget power, du vil have. Den motor har
et fremragende udgangspunkt", siger han.

> ::: holdbarhed.

> :: Hvordan når du frem til det..?

> http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/All.html
> Men generelt, hvad de motorer holder til. Ting som bl.a. intet olieforbrug
> trods hundrede af tusinde af km.

VWs 1,8 T er nu gammel nok til, at man ved, at motoren er særdeles
slidstærk. Jeg ser ikke umiddelbart noget der tyder på, der skulle være
grundlag for at sige, Saabs skulle være entydigt bedre.

Jeg kan i hvert fald ikke sige noget med sikkerhed om de forskellige
forhold, som du nævner.

--
/Jan VW Nielsen



Henrik B. (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-04 18:59

Jan W. Nielsen wrote:
:::::: motorgang.
::
::::: Hvordan når du frem til det..?
::
::: Modsatroterende balanceaksler.
::
:: Har du nogen test, nogen artikel eller noget andet, der skulle
:: støtte, at den har en bedre motorgang..? Jeg forstår godt, du kan
:: have en formodning, men balanceaksler jo ikke nogen garanti for
:: dette.

Kig i sidste måneds Bilmagasin.

Hvor den almindelige 1,8 fra VW kritiseres for at støje,
:: fremhæves 1,8T´eren jo netop for sin gode motorgang.

Nu er støj og motorgang to forskellige ting. Desuden er det klart at
T-modellen støjer mindre, eftersom en turbolader er en fantatisk lyddæmper.


:::::: tuningspotentiale
::
::::: Hvordan..?
::
::: Kik f.eks. i svenske Bilsport og se
::
:: Har du nogen sikker viden om, at den motor skulle være mere velegnet
:: til tuning..? Par Mai fra Scantune fremhæver NETOP denne egenskab
:: ved VWs 1,8T: "Du kan næsten bare fortælle, hvor meget power, du vil
:: have. Den motor har et fremragende udgangspunkt", siger han.

Selvfølgelig, men til hvilken pris. Og hvor meget skal der skiftes, for at
opnå effektforøgelsen. Kunne godt tænke mig at vide, hvodan VW tester deres
motorer, under udviklingen.
Gå ind på http://www.maptun.com og se, hvad der kan hentes ud af Saab's
motorer.

::: http://www.saabnet.com/tsn/faq/miles/All.html
::: Men generelt, hvad de motorer holder til. Ting som bl.a. intet
::: olieforbrug trods hundrede af tusinde af km.
::
:: VWs 1,8 T er nu gammel nok til, at man ved, at motoren er særdeles
:: slidstærk. Jeg ser ikke umiddelbart noget der tyder på, der skulle
:: være grundlag for at sige, Saabs skulle være entydigt bedre.

Måske lige det faktum at Saab har over 25 års erfaring med at bygge
turbomotorer - mod VW's under 10.

M.v.h.



Jan W Nielsen (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-02-04 20:16

>> Har du nogen test, nogen artikel eller noget andet, der skulle
>> :: støtte, at Saabs motor har en bedre motorgang..?

> Kig i sidste måneds Bilmagasin.

Bladet ligger desværre i København - og da jeg nu er hjemme i Århus, har jeg
kun det seneste nummer. Her kikker Bilmagasinet på en fem år gammel 1,8T,
som de siger er en "hurtig, momentstærk og støjsvag motor, der virker frisk
og snurrer lystigt".

Er det den artikel, som du mener..? Hvis ikke så skriv hvad det er.

> Nu er støj og motorgang to forskellige ting. Desuden er det klart at
> T-modellen støjer mindre, eftersom en turbolader er en fantastisk
lyddæmper.
>

Nu er støj en underlig størrelse, for en lyd og resonans kan ophæves af en
anden. Derfor må jeg blot endnu en gang konstatere, at det er sådan, som
turbo-motoren beskrives gang på gang, mens udgaven uden turbo beskrives som
det modsatte.

>> Par Mai fra Scantune fremhæver NETOP denne egenskab
>> ved VWs 1,8T: "Du kan næsten bare fortælle, hvor meget power, du vil
>> have. Den motor har et fremragende udgangspunkt", siger han.

> Selvfølgelig, men til hvilken pris. Og hvor meget skal der skiftes, for at
> opnå effektforøgelsen.

Der ser faktisk ikke ud til at være en voldsom store forskel - mener du selv
det..?

> Gå ind på http://www.maptun.com og se, hvad der kan hentes ud af Saab's
> motorer.

Hvad skal jeg se - hvori består det fantastiske, der hensætter VAGs motor i
skam..?

> :: VWs 1,8 T er nu gammel nok til, at man ved, at motoren er særdeles
> :: slidstærk. Jeg ser ikke umiddelbart noget der tyder på, der skulle
> :: være grundlag for at sige, Saabs skulle være entydigt bedre.

> Måske lige det faktum at Saab har over 25 års erfaring med at bygge
> turbomotorer - mod VW's under 10.

Det har da ikke fem potter pis med sagen at gøre. Sagen er, at det er
udokumenteret og langt ude i skiven at sige, at VAGs turbomotor ikke holder
så godt som Saabs.



Du holder af Saab, det ved jeg godt, og Thomas Krath kan bevidne, at jeg i
dag har kikket langt efter de nye lækre Saab 9´3´ere, som vi har mødt på vej
til Jylland. Det er dejlige biler - men du har ikke kunnet dokumentere dine
vilde påstande fra før.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-04 23:12

Jan W Nielsen wrote:
::: Kig i sidste måneds Bilmagasin.
::
:: Bladet ligger desværre i København - og da jeg nu er hjemme i Århus,
:: har jeg kun det seneste nummer. Her kikker Bilmagasinet på en fem år
:: gammel 1,8T, som de siger er en "hurtig, momentstærk og støjsvag
:: motor, der virker frisk og snurrer lystigt".
::
:: Er det den artikel, som du mener..? Hvis ikke så skriv hvad det
:: er.

Nej sgu da - den om 9-3'eren.

::: Selvfølgelig, men til hvilken pris. Og hvor meget skal der skiftes,
::: for at opnå effektforøgelsen.
::
:: Der ser faktisk ikke ud til at være en voldsom store forskel - mener
:: du selv det..?

Alt andet lige, er der gjort meget mere arbejde med Saab's motorer (af skøre
svenskere), end VW's turbomotor endnu har kunnet nå at udsættes for.

::: Gå ind på http://www.maptun.com og se, hvad der kan hentes ud af
::: Saab's motorer.
::
:: Hvad skal jeg se - hvori består det fantastiske, der hensætter VAGs
:: motor i skam..?

For he***** Jan, hvorfor er det enten eller med dig?? Jeg snakker ikke om at
det er en skodmotor, men fastholder at Saab producerer end bedre/mere
holdbar motor. Om ikke andet, så findes det også som et udsagn fra en af
Mercedes' motoringeniører.

::: Måske lige det faktum at Saab har over 25 års erfaring med at bygge
::: turbomotorer - mod VW's under 10.
::
:: Det har da ikke fem potter pis med sagen at gøre. Sagen er, at det er
:: udokumenteret og langt ude i skiven at sige, at VAGs turbomotor ikke
:: holder så godt som Saabs.

Igen: Hvad gør VW for at teste deres motorer, under udviklingsarbejdet? Dét
kunne jeg godt tænke mig at vide.

:: Du holder af Saab, det ved jeg godt, og Thomas Krath kan bevidne, at
:: jeg i dag har kikket langt efter de nye lækre Saab 9´3´ere, som vi
:: har mødt på vej til Jylland. Det er dejlige biler - men du har ikke
:: kunnet dokumentere dine vilde påstande fra før.

Hvilke vilde påstande? At Saab'en er en ny bil, kontra en gammel æske? At
Saab'en er sikrere? At Saab'en har nogle flere gange federe køregenskaber?
Er mere lydløs? Er mere komfortabel? Hvilket?

M.v.h.



Jan W Nielsen (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-02-04 23:38

Der skrives nu, at 1,8T´eren fra VW er bundsolid (snart 10 år gammel),
støjsvag og fyldt med smæk for skillingen. Nu skriver man oven i købet, at
man kan se, de sagtens kan holde til de 190 hk.

> For he***** Jan, hvorfor er det enten eller med dig?? Jeg snakker ikke om
at
> det er en skodmotor, men fastholder at Saab producerer end bedre/mere
> holdbar motor.

Det er også i orden, at du mener det. Men du har ikke noget seriøst at have
i, at det skulle være en BEDRE og mere HOLDBAR motor, IMO. I hvert fald
har jeg endnu ikke set det.

> Igen: Hvad gør VW for at teste deres motorer, under udviklingsarbejdet?
Dét
> kunne jeg godt tænke mig at vide.

Ok - det kunne da også være interessant at vide. Det kunne det om alle
motorproducenter.

> :: Det er dejlige biler - men du har ikke
> :: kunnet dokumentere dine vilde påstande fra før.

> Hvilke vilde påstande?

Jeg kan konstatere, at den med økonomien ikke holdt vand. Jeg kan
konstatere, at den med tuningspotentialet ikke holdt vand. Jeg kan
konstatere, at den med holdbarheden ikke kan dokumenteres - og endelig kan
jeg konstatere, at jeg heller ikke har set dokumentation for den med
motorgangen.

> At Saab'en er en ny bil, kontra en gammel æske? At
> Saab'en er sikrere? At Saab'en har nogle flere gange federe køregenskaber?
> Er mere lydløs? Er mere komfortabel? Hvilket?

Det er ABSOLUT ikke fordi, jeg tror, Saab har lavet en vildt lækker bil.
Efter min mening den lækreste i deres historier. Jeg anholder bare de der
"vilde påstande" og kikker dem lidt efter i sømmene.

Er den også mere lydløs - og mere komfortabel..?

/ Jan W Nielsen



KASO (28-02-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 28-02-04 13:10


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:403fc6c1$0$1278$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Der skrives nu, at 1,8T´eren fra VW er bundsolid (snart 10 år gammel),
> støjsvag og fyldt med smæk for skillingen. Nu skriver man oven i købet, at
> man kan se, de sagtens kan holde til de 190 hk.
>
> > For he***** Jan, hvorfor er det enten eller med dig?? Jeg snakker ikke
om
> at
> > det er en skodmotor, men fastholder at Saab producerer end bedre/mere
> > holdbar motor.
>
> Det er også i orden, at du mener det. Men du har ikke noget seriøst at
have
> i, at det skulle være en BEDRE og mere HOLDBAR motor, IMO. I hvert
fald
> har jeg endnu ikke set det.
>
> > Igen: Hvad gør VW for at teste deres motorer, under udviklingsarbejdet?
> Dét
> > kunne jeg godt tænke mig at vide.
>
> Ok - det kunne da også være interessant at vide. Det kunne det om alle
> motorproducenter.
>
> > :: Det er dejlige biler - men du har ikke
> > :: kunnet dokumentere dine vilde påstande fra før.
>
> > Hvilke vilde påstande?
>
> Jeg kan konstatere, at den med økonomien ikke holdt vand. Jeg kan
> konstatere, at den med tuningspotentialet ikke holdt vand. Jeg kan
> konstatere, at den med holdbarheden ikke kan dokumenteres - og endelig kan
> jeg konstatere, at jeg heller ikke har set dokumentation for den med
> motorgangen.
>
> > At Saab'en er en ny bil, kontra en gammel æske? At
> > Saab'en er sikrere? At Saab'en har nogle flere gange federe
køregenskaber?
> > Er mere lydløs? Er mere komfortabel? Hvilket?
>
> Det er ABSOLUT ikke fordi, jeg tror, Saab har lavet en vildt lækker bil.
> Efter min mening den lækreste i deres historier. Jeg anholder bare de der
> "vilde påstande" og kikker dem lidt efter i sømmene.
>
> Er den også mere lydløs - og mere komfortabel..?
>
> / Jan W Nielsen

Hvis man insisterer på Saabs turbomotor, kan man jo lige så godt købe den
lidt billigere med "originalkarossen" (Opel Vectra) - det bliver den kun
billigere og rummeligere af (omend jeg ikke ved, hvordan det ser ud med
udstyrsniveau i sammenligningen). Til gengæld mister man nok lidt morskab i
undervognen - og formentlig noget på sikkerhedsfronten - men den kan
formentlig sagtens leve op til Passaten på disse punkter. Saab er jo begyndt
at "udlåne" turbomotoren til Opel, som til gengæld leverer platforment til
9-3.



Henrik B. (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-02-04 02:48

KASO wrote:
:: Hvis man insisterer på Saabs turbomotor, kan man jo lige så godt
:: købe den lidt billigere med "originalkarossen" (Opel Vectra) - det
:: bliver den kun billigere og rummeligere af (omend jeg ikke ved,
:: hvordan det ser ud med udstyrsniveau i sammenligningen).

Rummeligere ja - billigere nej. Når jeg sammenholder de to biler med same
udstyr, ser prisen således ud:

Vectra (175 Hk) - 400.000,-
Saab 9-3 (150 Hk) - 382.500,-

Chip'er man Saab til 194 Hk koster den: 397.500,-
Alle priser er excl. metallak og levering.

:: Til gengæld
:: mister man nok lidt morskab i undervognen - og formentlig noget på
:: sikkerhedsfronten -

Ja og ja.

men den kan formentlig sagtens leve op til
:: Passaten på disse punkter.

Ikke i mine øjne.

Saab er jo begyndt at "udlåne"
:: turbomotoren til Opel, som til gengæld leverer platforment til 9-3.

Kraftigt modificeret platform, ja.

M.v.h.



Henrik B. (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-02-04 02:45

Jan W Nielsen wrote:
::: Igen: Hvad gør VW for at teste deres motorer, under
::: udviklingsarbejdet? Dét kunne jeg godt tænke mig at vide.
::
:: Ok - det kunne da også være interessant at vide. Det kunne det om
:: alle motorproducenter.

Jeg kan fortælle for Saab's vedkommende, så bliver deres motorer spændt op i
en bænk (med køling selvf.). Herefter bliver de testet med bundgas i 600
timer (25 døgn). Det skal de kunne holde til.

::: Hvilke vilde påstande?
::
:: Jeg kan konstatere, at den med økonomien ikke holdt vand.

Brændstof økonomien?

:: endelig kan jeg konstatere, at jeg heller ikke har set dokumentation
:: for den med motorgangen.

Prøv den.

::: At Saab'en er en ny bil, kontra en gammel æske? At
::: Saab'en er sikrere? At Saab'en har nogle flere gange federe
::: køregenskaber? Er mere lydløs? Er mere komfortabel? Hvilket?
::
:: Det er ABSOLUT ikke fordi, jeg tror, Saab har lavet en vildt lækker
:: bil. Efter min mening den lækreste i deres historier. Jeg anholder
:: bare de der "vilde påstande" og kikker dem lidt efter i sømmene.

Hvad venter du på? Kom igang.

:: Er den også mere lydløs - og mere komfortabel..?

Ja i helvede da.
Åbenbart i modsætning til dig, har jeg prøvet begge biler. Så hvad venter du
på? Og lad nu være med at tage den med 1,8-sugemotor.

Én ting ved jeg helt bestemt: Saab interiør-finish er klart bedre end
Passat'ens. Se lige bort fra de to håbløse stilk-arme.
Men knapperne/instrumentbordet er klart af en bedre kvalitet/finish
(Audi-kvalitet).

M.v.h.

P.S. Måske Saab igen har mulighed for prøvekørsel ved "Biler I Bella". Så
kan vi jo trille en tur.



Jan W Nielsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 29-02-04 08:57

> P.S. Måske Saab igen har mulighed for prøvekørsel ved "Biler I Bella". Så
> kan vi jo trille en tur.

Lad os dette..

/Jan W Nielsen



Ukendt (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-02-04 08:25

> Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.

Du kunne jo også gribe til lommen og så nappe den nye Vectra Stationcar.

Ifølge Berlingske Tidende er der mere plads i den end i Mondeo ligesom
kabinen har en bedre finish og har mindre støj fra dæk og vind.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5184

--
/ Jan W Nielsen





Allan Møller (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 27-02-04 22:23

>> Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.
>
> Du kunne jo også gribe til lommen og så nappe den nye Vectra
> Stationcar.

Så bliver det jo en ny bil og der er tabet for stort.


Mvh. Allan



Jan W Nielsen (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-02-04 22:43

> Så bliver det jo en ny bil og der er tabet for stort.

Det var også mest for sjov.

/Jan W Nielsen



Allan Møller (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 28-02-04 07:08

Jan W Nielsen wrote:
>> Så bliver det jo en ny bil og der er tabet for stort.
>
> Det var også mest for sjov.

Ok - du glemte

Prøver lige i denne tråd selv om den snart er langt nede :

Motorvarmer / oliefyr

I den Sprinter som jeg kører til daglig er der et Webasto Oliefyr monteret
som fungerer
ved at den varmer kølervandet op og jeg får en dejlig varm bil
Men er motoren varm ? Altså minimerer jeg sliddet på bilen ved at undgå
koldstart ?

Hvad med en motorvarmer ? Er det en som kører på strøm ?
Er det lige så effektivt som et fyr ? Hvis altså et fyr er effektivt mht.
motoropvarmning.


Mvh. Allan



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 08:13

> I den Sprinter som jeg kører til daglig er der et Webasto Oliefyr monteret
> som fungerer ved at den varmer kølervandet op og jeg får en dejlig varm
bil
> Men er motoren varm ? Altså minimerer jeg sliddet på bilen ved at undgå
> koldstart ?

Det reducerer slid en lille smule. Den største slitage, der sker, når en
motor startes kold, forgår de første 10-15 sekunder. Olien skal nemlig først
pumpes rundt til knastaksler og de andre vitale dele. Motorvarmeren hjælper
en lille smule på dette, da olien i opvarmet tilstand er lidt tyndere og
dermed lettere at pumpe rundt. Der er også en positiv effekt i løbet af
resten af opvarmningsperioden, da der ikke er så stor forskel på varmeste
sted og koldeste sted i motoren.

> Hvad med en motorvarmer ? Er det en som kører på strøm ?

Ja, sådan en bruger de i det nordligste Sverige, hvor det er helt
almindeligt med - 30 graders frost, og hvor temperaturen hver vinter kommer
ned til - 40. Motorvarmeren kører på almindelig 220V, og man har typisk et
stik hængende ud af kølergrillen

> Er det lige så effektivt som et fyr ? Hvis altså et fyr er effektivt mht.
> motoropvarmning.

Ja, jeg tror begge dele er lige effektivt. Men siden et alm. fyr vist nok
slider på bilens batteri, tror jeg en rent elektrisk motorvarmer er at
foretrække, hvis man har behovet hver eneste dag året rundt.

/Jan W Nielsen



Ole Thomsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 28-02-04 11:08

Jan W Nielsen wrote:
>
> Ja, jeg tror begge dele er lige effektivt. Men siden et alm. fyr vist
> nok slider på bilens batteri, tror jeg en rent elektrisk motorvarmer
> er at foretrække, hvis man har behovet hver eneste dag året rundt.

Producenten af mit fyr anbefaler at man begrænser
opvarmningstiden til max den efterfølgende køretid
aht. batteriets genopladning.

Men du mener altså at denne af- og opladning
slider på batteriet?

Ole Thomsen


Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 13:51

> Men du mener altså at denne af- og opladning
> slider på batteriet?

I begrænset omfang gør den nok - men det er jp lidt ligegyldigt. Et nyt
batteri koster jo ikke alverden.

Men hvis man bor i arktiske områder er det nok bedst, at have en rigtig
motorvarmer, da man jo ellers har et problem ved korte ture.

/Jan W Nielsen



Thomas (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 28-02-04 16:56

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
news:c1iotd$bgh$1@sunsite.dk...
> I et par dage har jeg været sikker på at vores næste vil skulle være en
> Passat St.car fra 2000 / 2001
> Så læser jeg dette :
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=487
> "Passat er passe'" i anmelders øjne !
>
> Og denne anmeldelse som vælger Mondeo frem for Passat (Dieselmotorer)
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=514
>
> Nu er jeg ved at komme i tvivl igen - igen.

Hej alle

Da jeg netop har skrevet under på slutsedlen på en Passat Variant TDI - har
jeg læst de mange indlæg i tråden igennem med interesse.

Smag og behag er naturligvis forskellige og kan som regel dårligt
diskuteres, men den megen snak om Passat'ens høje pris forstår jeg faktisk
ikke. Jeg skiftede fra en anden Passat TDI, men var da omkring de andre
mærker i klassen for at vurdere alternativer til VW. Nu er det godt nok en
DK model jeg har købt, hvorfor prisen bankes ca. 40.000 kr. ned - men
direkte sammenlignet (inkl. udstyr) er Mondoen faktisk dyre end Passaten i
stationcar modellen.

Toyota, Nissan og Mazda er også i samme prisleje, hvilket vil sige +350 tkr.
for diesel stationcar... og igen direkte sammenligning med samme
udstyrsniveau. Den eneste i klassen der reelt er meget billigere end de
andre er 406 HDI, der fås til ca. 310 tkr.

.... og min personlige mening om al snakken om VW's kvalitet der ikke er
bedre end alle andre i klassen.... gu er den så. En Passat har simpelthen et
niveau som ingen af de andre mærker kan matche... slet ikke Mondeo, der var
en kæmpe skuffelse, hvor demobilen knirkede som en skonnert i stormvejr. Den
eneste der lugter af Passat er Mazda'en der faktisk er en rigtig lækker
vogn. Desværre kører deres diesel under 15 km./l. hvilket er meget langt fra
TDI'erne.

Den gamle Passat? : Kørte 100.000 km. på 2 år og 8 måneder uden nogen
problemer overhovedet. Tabte 55.000 kr. i værdi, hvilket natuligvis til dels
skyldes, at den blev købt brugt med kun 20.000 på tælleren... men alt i alt
meget tilfredsstillende.

Thomas



Jan W Nielsen (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-02-04 18:44

> Da jeg netop har skrevet under på slutsedlen på en Passat Variant TDI -
har
> jeg læst de mange indlæg i tråden igennem med interesse.

Fedt du melder tilbage - det gør al debatten "mere værd".

> ... og min personlige mening om al snakken om VW's kvalitet der ikke er
> bedre end alle andre i klassen.... gu er den så.

Tillykke med bilen. Måske køber jeg den brugt en dag, når man som ung har
fået fat i den lange ende af det her uhyrlige ejendomsmarked..



/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste