Temperatur i klædeskab
Fra : Kristian Thrane

Dato : 25-02-04 19:20

Hej,

Jeg har for nylig sat en server op i et klædeskab, og er nu i tvivl om,
hvorvidt jeg skal gøre noget for at få bragt temperaturen ned derinde.
Temperaturen ligger nemlig på 35 grader, hvilket vel lige er i overkanten
...?

Skabet indeholder router, switch, 2x ekstern maxtor diske, printer samt en
2.8 ghz celeron i åbent kabinet.

Gode råd modtages med kyshånd :)

De bedste hilsner
Kristian Thrane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-02-04 21:40

"Kristian Thrane" <thrane@jubii.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> om, hvorvidt jeg skal gøre noget for at få bragt temperaturen ned
> derinde. Temperaturen ligger nemlig på 35 grader, hvilket vel lige er

Kommer an på hvordan CPU'erne har det. Selvom Switchene måske gerne vil
have bedre temparatur.

> Gode råd modtages med kyshånd :)

Bore 2 huller i klædeskabet og montere blæsere, et par 120mm eller større
(hvis det fåes).

ét hul i bunden som trækker kold luft ind, et hul i toppen som fører varm
luft ud.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-02-04 11:44

"Kristian Thrane" <thrane@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> hvorvidt jeg skal gøre noget for at få bragt temperaturen ned derinde.
> Temperaturen ligger nemlig på 35 grader, hvilket vel lige er i overkanten

Plejer at sige alt over 25 i rum temp så skal der til at ske noget.
HP de plejer også at vride sig godt og grundigt hvis der er over 25grader i
rum temp - det må der være en grund til :)

Men som Bjarke skriver - lav et par huller til en blæser eller 2 og køb
nogle støjsvage modeller. Så kan det ikke gå helt galt..

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Kristian Thrane

Dato : 27-02-04 10:39

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

>lav et par huller til en blæser eller 2 og køb
> nogle støjsvage modeller. Så kan det ikke gå helt galt..

Ja, jeg er nok nødt til at få flyttet noget luft ... må udtænke en plan med
nogle blæsere ...

Tak for svarene :)

Mvh. Kristian