Passat 96, gammel model (den med "spids" s~
Fra : Lars

Dato : 25-02-04 13:22

Hej!

Min balje skal snart til syn og har en underlig skavank. _ALLE_ nåle
instrumenterne er "frosset" fast, dvs. temp., benzin stand, fart og omdr.
virker ikke. Men km tæller + trip + alarm lamper virker upåklageligt. Og om
ikke andet skal spedometeret jo virke til syn ellers bliver de mopsede. Nu
koster et nyt instrument bord jo ca 4 bondegårde incl. det løse, så jeg
ville jo helst have det nuværende til at virke igen. Jeg har checket for
dårlige forbindelser i stikket bagpå, ingen fundet. Jeg har derfor allieret
mig med en elektronik geek for at forsøge at få liv i instrumenterne igen,
dog ville han gerne have et diagram at se på over instrument bordet - jeg
kan ikke finde noget på nettet - er der nogle der tilfældigvis ligger inde
med et sådant - eller har et link som jeg ikke har kunne finde ?

Eller er der nogle som har oplevet tilsvarede og har et par fif ?

På forhånd tak

/Lars
oz1zzt at _invalid_ hotmail.com
"If you've ever stared at a can of orange juice, because it said
"concentrate"... you might be a redneck"
- Jeff Foxworthy

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 13:28

Lars wrote:
> [...]
> dog ville han gerne have et diagram at se på over instrument bordet - jeg

Bah en töhsejunge!

> kan ikke finde noget på nettet - er der nogle der tilfældigvis ligger inde
> med et sådant - eller har et link som jeg ikke har kunne finde ?
>
> Eller er der nogle som har oplevet tilsvarede og har et par fif ?

Lyder som en spændingsregulator eller noget stelpunkt der er dårligt.

--
Roberto Saldo

Fra : Lars

Dato : 25-02-04 16:09

Hej !

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Bah en töhsejunge!
xxxxxxxxxxx
*G* - Det vil jeg nu ikke betegne ham som, men deter jo en vurderingssag.

> Lyder som en spændingsregulator eller noget stelpunkt der er dårligt.
xxxxxxxxxxxxxxx
Takker, vi prøver først det med stel, men hvis det er det, burde nålene så
ikke falde plads ? - den kører konstant ca. 37 km /t.
Og hvis det er en spændingsregulator burde de så ikke oz falde på plads ?

Takker tipsene, og håber det bedste...

/Lars
oz1zzt at _invalid_ hotmail.com
"For mig står Enhedslisten som beviset for, at det er skadeligt at ryge
hash"
- Mette Lisby

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-02-04 08:36

Lars wrote:
> [...]

> ikke falde plads ? - den kører konstant ca. 37 km /t.
> Og hvis det er en spændingsregulator burde de så ikke oz falde på plads ?

Måske men det er jo en fejl der påvirker alle visere samtidig så det
skal være noget i den dur.

--
Roberto Saldo

Fra : KASO

Dato : 25-02-04 14:19

"Lars" skrev d. 25-02-04 13:22 dette indlæg :
> [...]
> med et sådant - eller har et link som jeg ikke har kunne finde ?
>
> Eller er der nogle som har oplevet tilsvarede og har et par fif ?

Når det nu drejer sig om flere instrumenter, er den mest sandsynlige
fejl fællesnævneren: Stelforbindelsen. Prøv at sikre en ordentlig
stelforbindelse og se om ikke alle instrumenterne vågner op igen.
Forsøgsvis kan du jo selv prøve med en stelforbindelse via en ledning
med to "alligatornæb" fra nærmeste mulige stel (og det er ikke så nemt i
en moderne bil, hvor al metal er gemt pænt væk - men et dørstop, eller
området ved/bag askebæger/cigarettænder kunne være en mulighed.

Held & lykke!

http://www.kandu.dk/

Fra : ham

Dato : 25-02-04 20:13

"Lars" <blow_me@anytime.cume> skrev i en meddelelse
> [...]
> med et sådant - eller har et link som jeg ikke har kunne finde ?
>
> Eller er der nogle som har oplevet tilsvarede og har et par fif ?

Prøv at kigge lidt på denne side, der er manualer til mange VW'er
http://volkswagen.msk.ru/vw_01.htm
Jeg tror det er en fejl i printet bag på instrumenterne, jeg har set et par
stykker der har fået skiftet instrumenter af den grund.

Fra : Lars

Dato : 26-02-04 10:44

Hej !

"ham" <virker@ikke....dk> wrote in message
> Prøv at kigge lidt på denne side, der er manualer til mange VW'er
> http://volkswagen.msk.ru/vw_01.htm
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ti da bøtte et spændende link, jeg tror faktisk (på trods af mine _yderst_
ringe russiske sprogkundskaber) at jeg har fundet det jeg ledte efter. Jeg
takker, bukker, nejer og skraber.

> Jeg tror det er en fejl i printet bag på instrumenterne, jeg har set et
par
> stykker der har fået skiftet instrumenter af den grund.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det "håber" jeg oz, men mest af at håber at det kan klares uden at skulle
indkøbe et nyt bord, VW vil have 4k for et nyt! Det syntes jeg er
liiiiiiiiige i overkanten.....

/Lars
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most"
- Ozzy Osbourne