/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Mobilix erfaring
Fra : Stig Jørgensen


Dato : 24-04-01 22:24

Suk, her har jeg i en måned set frem til at få adsl den 28. april, og så
finder jeg i dag ud af at jeg kan starte forfra.

Jeg bestilte adsl hos mobilix i starten af marts og efter den obligatoriske
uges venten på en kontrakt med posten, sendte jeg kontrakten ind d. 12.
marts. Et par uger efter talte jeg med kundeservice og fik fortalt at jeg
kunne regne med at komme på 28 april, der var dog ingen bekræftigelse fra
teleDK endnu.

I dag (efter ca. 25 min. ventetid , taler jeg så igen med kundeservice,
der fortæller mig at det er gået helt galt med min ordre. Den er ikke sendt
afsted til teleDK. Jeg får af vide at ALLE (ca. 100 siges der) der skulle
være på 28. april ikke er blevet sendt til teleDK. Det fandt de ud af for to
dage siden og har derfor ikke nået at kontakte alle...Sånu kan jeg faxe min
kontrakt igen og vente 30 dage...aaarrgghh

Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?

Jeg blev som en positiv reminder lovet en måneds gratis abbo., så det er da
altid noget

Stig Jørgensen.




 
 
Henrik Aarfeldt (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 24-04-01 22:41


"Stig Jørgensen" <stig@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...
>
> Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?

Bare til orientering, så kommer der ca 300 nye brugere på hver dag.
Og selvfølgelig går der nogle i vasken, det er beklageligt men det sker
altså.

Mvh HAA.



Jesper Skriver (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 24-04-01 22:46

On Tue, 24 Apr 2001 23:40:43 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>"Stig Jørgensen" <stig@city.dk> skrev i en meddelelse
>news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?
>
>Bare til orientering, så kommer der ca 300 nye brugere på hver dag.
>Og selvfølgelig går der nogle i vasken, det er beklageligt men det sker
>altså.

Besynderligt at trafikken ikke er steget den sidste måned, hvis du
ellers har ret i de 300 ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Henrik Aarfeldt (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 24-04-01 23:25


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9ebt0p.123l.jesper@freesbee.wheel.dk...
>
> Besynderligt at trafikken ikke er steget den sidste måned,

Det er den skam også.

> hvis du ellers har ret i de 300 ...

Det har jeg, sidder i afdelingen.

Mvh HAA:



Jesper Skriver (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 25-04-01 00:09

On Wed, 25 Apr 2001 00:25:17 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9ebt0p.123l.jesper@freesbee.wheel.dk...
>>
>> Besynderligt at trafikken ikke er steget den sidste måned,
>
>Det er den skam også.

Ikke den graf jeg kan se ... som ellers tydeligt viser de
andre ADSL udbyderes trafik stigninger ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Henrik Aarfeldt (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 25-04-01 07:53


Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9ec1s8.12os.jesper@freesbee.wheel.dk...
>
> Ikke den graf jeg kan se ... som ellers tydeligt viser de
> andre ADSL udbyderes trafik stigninger ...

Hvad er det for en graf du kigger på ?

Mvh HAA.



Jesper Skriver (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 25-04-01 10:34

On Wed, 25 Apr 2001 07:52:49 +0100, Henrik Aarfeldt wrote:
>
>Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message
>news:slrn9ec1s8.12os.jesper@freesbee.wheel.dk...
>>
>> Ikke den graf jeg kan se ... som ellers tydeligt viser de
>> andre ADSL udbyderes trafik stigninger ...
>
>Hvad er det for en graf du kigger på ?

Den som viser trafikken mellem en udbyder jeg kender godt,
og Mobilix ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Jes Jørgensen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Jørgensen


Dato : 25-04-01 08:49


"Stig Jørgensen" <stig@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...

klip

> I dag (efter ca. 25 min. ventetid , taler jeg så igen med
kundeservice,
> der fortæller mig at det er gået helt galt med min ordre. Den er ikke
sendt
> afsted til teleDK. Jeg får af vide at ALLE (ca. 100 siges der) der skulle
> være på 28. april ikke er blevet sendt til teleDK. Det fandt de ud af for
to
> dage siden og har derfor ikke nået at kontakte alle...Sånu kan jeg faxe
min
> kontrakt igen og vente 30 dage...aaarrgghh
>
> Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?
>
Ja, jeg har godt nok tidligere postet den under ris+ros men den fortjener
efter min mening en gentagelse i dette forum:

"Jeg bestilte 5. feb. 01, men da
jeg havde skiftet abonnement til Tele2 skulle jeg først tilbage til TDC og
så over til Mobilix. Den 8. mar. 01 fik jeg brevet om at jeg var flyttet
over til TDC, hvorfor jeg tager ned i en Mobilix forretning og udfylder
kontrakten som de faxer ind til dem der nu skal tage sig af den slags. 16.
mar. 01 modtager jeg brevet fra Wanadoo om at jeg er tilmeldt som kunde.
Efter en række bekymrende indlæg i forskellige newsrooms ringede jeg til
deres support (tirsdag den 27. mar. 01) for at høre hvordan min bestilling
så ud. Tjae kontrakten var blevet væk, men det gjorde ikke noget for
bestillingen hos TDC var gået igennem og det var der flaskehalsen
eksisterede. I øvrigt kunne han se at der var et brev på vej til mig så
sagen om den manglende kontrakt ville blive løst og brevet ville jeg have
lørdag! (den 31. mar. 01) Hertil kan jeg ikke andet end forundres over
rentabiliteten i at de breve som der bliver sendt ud fra Mobilix i hvert
fald kommer igennem 3-4 korrekturlæsere Hvorom alting er så bliver jeg
forsikret om at der ikke er noget problem. Bestillingen er gået igennem til
TDC og jeg skal bare tage det roligt. Jeg modtager selvfølgelig ikke noget
brev om lørdagen og ringer søndag 1. apr. 01 og taler med en Anders der
fortæller mig at de kan ikke ligge nogen bestilling ind til TDC før de har
kontrakten.... Ok så faxer jeg kontrakten til ham og fastholder at jeg
forventer at få min forbindelse senest 20. apr. 01 (30 arbejdsdage fra 8.
mar. 01, hvis man som jeg glemmer påsken ) Da jeg så hørte om en bekendts
problemer ringede jeg påny til Anders for at høre hvordan min bestilling
havde det. Han nærmest forsikrede mig om at jeg ikke skulle forvente at have
forbindelsen før 1. maj 01 og gav mig så en lang forklaring om deres
kompensationsregler, som jeg stadig ikke har fattet (er der nogle der har en
url, hvor de står beskrevet?) og om de manglende arbejdsdage i påsken...
hvor jeg i øvrigt fastholder at der kun var tre mistede arbejdsdage, mens
Anders mente/mener at der er 6.

En dag hvor Anders ikke var på arbejde og jeg snakkede med en anden
supporter tillod jeg mig iøvrigt den frækhed at spørge hvordan de kunne
bruge 30 arbejdsdage på at installere en adsl forbindelse. Hertil kom svaret
at det var en kompliceret ydelse... Hvor gammel er denne teknik efterhånden?
Vel i omegnen af 3 år og der er jo ærlig talt ikke tale om en
raketopsendelse så skulle de ikke bare få fingeren ud og levere indenfor
samme periode som det tager at få en telefonforbindelse der hvor der ikke er
noget stik altså ca. 14 dage (10 arbejdsdage)?"

Idag er de 30 arbejdsdage iøvrigt gået selv indregnet de 3 helligdage i
påsken, så jeg har tænkt mig at skrive en klage til deres kundeservice.

> Jeg blev som en positiv reminder lovet en måneds gratis abbo., så det er
da
> altid noget


Som nævnt ovenfor hvad er Mobilix' regler for dette, det ville være rart om
de gjorde det på samme måde som Cybercity, så vidste man hvad man havde at
holde sig til.

--
Mvh Jes Jørgensen



Bjarke Andersen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 25-04-01 09:44

"Stig Jørgensen" <stig@city.dk> wrote in message
news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...
> Suk, her har jeg i en måned set frem til at få adsl den 28. april, og så
> finder jeg i dag ud af at jeg kan starte forfra.
>
> Jeg bestilte adsl hos mobilix i starten af marts og efter den
obligatoriske
> uges venten på en kontrakt med posten, sendte jeg kontrakten ind d. 12.
> marts. Et par uger efter talte jeg med kundeservice og fik fortalt at jeg
> kunne regne med at komme på 28 april, der var dog ingen bekræftigelse fra
> teleDK endnu.
>
> I dag (efter ca. 25 min. ventetid , taler jeg så igen med
kundeservice,
> der fortæller mig at det er gået helt galt med min ordre. Den er ikke
sendt
> afsted til teleDK. Jeg får af vide at ALLE (ca. 100 siges der) der skulle
> være på 28. april ikke er blevet sendt til teleDK. Det fandt de ud af for
to
> dage siden og har derfor ikke nået at kontakte alle...Sånu kan jeg faxe
min
> kontrakt igen og vente 30 dage...aaarrgghh
>
> Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?
>
> Jeg blev som en positiv reminder lovet en måneds gratis abbo., så det er
da
> altid noget

Indregnet er at Lucent på et tidspunkt trak det leverede udstyr tilbage, så
Mobilix var nødt til at aflyse de oprettelser, der var sendt til
Branchesalg. Hvorefter at bestille oprettelser hos Branchesalg igen, da
Lucent meldte ud at fejlene var rettet.

Dette betyder jo en ekstra forsinkelse, hvor TDC stadig kun skal levere
indenfor 30 dage efter oprettelserne var sendt ind for 2. gang.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Thomas (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-04-01 11:23

Bestil hos TDC, jeg ventede 3,5 uge og det kører perfekt med Netexpress2
(router)

En af mine venner får også NE2 på fredag, og han har også kun ventet 3,5 uge

hilsen

Thomas

PS. og ingen af vores ordrer gik i vasken

"Man går jo ikke til slagteren for at købe bagerbrød"



Max (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-04-01 13:47

Hej Stig,

jeg kunne godt tænke mig at vide - hvordan du fik Mobilix til at give dig en
måned gratis ?
Personligt har jeg selv ventet på min ADSL siden d. 13. februar.
Mobilix lovede mig levering d. 2. april - så d. 17. april og nu er jeg
ligesom dig røget bagerst i ventekøen igen - med levering d. 23. maj

mvh
MAX




"Stig Jørgensen" <stig@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...
> Suk, her har jeg i en måned set frem til at få adsl den 28. april, og så
> finder jeg i dag ud af at jeg kan starte forfra.
>
> Jeg bestilte adsl hos mobilix i starten af marts og efter den
obligatoriske
> uges venten på en kontrakt med posten, sendte jeg kontrakten ind d. 12.
> marts. Et par uger efter talte jeg med kundeservice og fik fortalt at jeg
> kunne regne med at komme på 28 april, der var dog ingen bekræftigelse fra
> teleDK endnu.
>
> I dag (efter ca. 25 min. ventetid , taler jeg så igen med
kundeservice,
> der fortæller mig at det er gået helt galt med min ordre. Den er ikke
sendt
> afsted til teleDK. Jeg får af vide at ALLE (ca. 100 siges der) der skulle
> være på 28. april ikke er blevet sendt til teleDK. Det fandt de ud af for
to
> dage siden og har derfor ikke nået at kontakte alle...Sånu kan jeg faxe
min
> kontrakt igen og vente 30 dage...aaarrgghh
>
> Er der andre der kan fortælle en lignende historie eller hva'?
>
> Jeg blev som en positiv reminder lovet en måneds gratis abbo., så det er
da
> altid noget
>
> Stig Jørgensen.
>
>
>



Stig Jørgensen (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Stig Jørgensen


Dato : 26-04-01 09:21

Hej Max,

Jeg pressede såmænd ikke for det, det var kundeservice-manden der selv
foreslog det som en kompensation. Det kan være at de har skævet til
CyberCity's reklamer om en måned gratis hvis leveringen tager mere end 30
arbejdsdage. Måske for at forhindre at man bliver sur og vælger en anden
udbyder. Who knows?

mvh,
Stig.


Max <maxbn@wanad00.dk> wrote in message
news:yBzF6.93$za7.50051104@news.mobilixnet.dk...
> Hej Stig,
>
> jeg kunne godt tænke mig at vide - hvordan du fik Mobilix til at give dig
en
> måned gratis ?
> Personligt har jeg selv ventet på min ADSL siden d. 13. februar.
> Mobilix lovede mig levering d. 2. april - så d. 17. april og nu er jeg
> ligesom dig røget bagerst i ventekøen igen - med levering d. 23. maj
>
> mvh
> MAX
>
>
>
>
> "Stig Jørgensen" <stig@city.dk> skrev i en meddelelse
> news:9c4qq4$2lqh$1@news.cybercity.dk...
> > Suk, her har jeg i en måned set frem til at få adsl den 28. april, og så
> > finder jeg i dag ud af at jeg kan starte forfra.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste