Katalysator på eller ej ?
Fra : JK

Dato : 25-02-04 09:25

Hej

Min søn har købt en Toyota Corolla 1.3 fra 1989.

Er den vel med kat ?

Takker

mvh

John

Fra : Peter C.

Dato : 25-02-04 09:55

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Min søn har købt en Toyota Corolla 1.3 fra 1989.
>
> Er den vel med kat ?

Det kan den faktisk godt være

Toyota Corolla med katalysator kom på markedet 8/1989
Jeg mener endda at det var en forløber inden da. Det var en "special-model"
der hed SunKat.

MVH Peter C:\

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 09:57

Luk en hund ind i vognen, så burde en evt. kat hurtigt melde sig..! *ahem*
kunne ikke dy mig
Nej, den har - sandsynligvis - ikke katalysator, men da Corolla´erne
begyndte at få katalysator omkring 1990, kan der selvfølgelig være mulighed
for, at din søns Corolla er fra omkring årsskiftet, og derved kan være en
'90-model. Meeeen, jeg ville ikke satse mine sparepenge på det...

/Asger Ellekrog

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 10:06

Jeg har lige læst Peter C.´s svar, og skynder mig at trække lidt i land
igen... Men kun lidt..! Dengang var en katalysator jo en
konkurrence-parameter, som airbags og airconditon senere blev det. Så
pludselig stod der 'Kat' og 'Katalysator' allevegne bagpå bilerne. Men
spørgsmålet er nok ikke så relevant, hvis det står bagpå den pågældende
Corolla (jaja, skiltet kan selvfølgelig være faldet/pillet af). Så jeg
antager, at den ikke har katalysator...

/Asger

Fra : Max

Dato : 25-02-04 11:00

> [...]
> spørgsmålet er nok ikke så relevant, hvis det står bagpå den pågældende
> Corolla (jaja, skiltet kan selvfølgelig være faldet/pillet af). Så jeg

Er der ikke rimelig nemt at kigge under den?

/Max

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-02-04 11:53

> Er der ikke rimelig nemt at kigge under den?

Joh, hvis man ved hvordan sådan en fætter ser ud. Ved man ikke det, kan den
jo ret nemt forveksles med en almindelig lydpotte.

/Asger