Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvorfor kan jeg ikke lave tekst med photos~
Fra : Jakob

Dato : 24-02-04 21:33

Jeg har hentet en demoversion af photoshop cs. Den ser fed ud men jeg
kan ikke få tekstdelen til at virke. Når jeg vælger tekstværktøjet får
jeg følgende fejlmeddelse "could not complete your request because
something prevented the text engine from being initialized", men hvorfor
det ??

Hvis du kender en løsning på det problem hører jeg gerne fra dig.

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 25-02-04 19:45

Er der virkelig ingen der har prøvet den tryout adobe har på deres
hjemmeside af photoshop cs ??? Det kan da ikke passe. Hvis du har prøvet
den men ikke har problemet vil jeg også gerne høre om det ??

MVH

Jakob

Fra : Nils F.

Dato : 25-02-04 22:35

Så har jeg prøvet det. Tekstværktøjet fungerer her hos mig (Windows XP). Mon
ikke, der er sket noget med installationen. Prøve at afinstallere og
installere igen. Virker det ikke, er det installationsfilen, der er
beskadiget.

Fra : Jakob

Dato : 27-02-04 17:28

In article <c1ldhj$kjl$1@sunsite.dk>, udsendt@hotmail.com says...
> [...]
> ikke, der er sket noget med installationen. Prøve at afinstallere og
> installere igen. Virker det ikke, er det installationsfilen, der er

OK har du intel eller amd processor ??, jeg vil prøve at hente den igen,
og så installere på både min xp og win2k partition for at se om det
hjælper

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 27-02-04 19:49

> OK har du intel eller amd processor ??, jeg vil prøve at hente den igen,
> og så installere på både min xp og win2k partition for at se om det
> hjælper

Så har jeg hentet og geninstalleret på xp og det hjalp ikke

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 00:19

Jakob skrev:

> Når jeg vælger tekstværktøjet får jeg følgende fejlmeddelse
> "could not complete your request because something prevented
> the text engine from being initialized", men hvorfor det ??

Du har muligvis en defekt font installeret. Har du prøvet at
muge lidt ud i de installerede fonte?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jakob

Dato : 28-02-04 01:41

> Du har muligvis en defekt font installeret. Har du prøvet at
> muge lidt ud i de installerede fonte?

Nææhh det har jeg ikke, hvad vil du foreslå ?? Jeg ved ikke lige hvilke
jeg evt skal fjerne der er jo en del

MVH

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 02:01

Jakob skrev:

> Jeg ved ikke lige hvilke jeg evt skal fjerne der er jo en del

Hvor mange er en del? :)
Du kunne evt. starte med at geninstallere systemfontene.
Det gør du ved at højreklikke på skrivebordet og vælge Properties >
Settings > Advanced > General og under DPI-settings vælger du så en
anden størrelse end du pt. kører med. Når du klikker på Apply vil
Windows spørge om du vil bruge de nuværende fonte, eller om du vil
installere dem igen. Find din Windows-CD frem og installer dem igen.
Efter en genstart kan du så stille tilbage til den størrelse fonte,
du brugte før og denne gang behøver du ikke at geninstallere system-
fontene, når Windows spørger om det.

Hvis det ikke hjælper i Photoshop så må du i gang med de andre fonte
som ikke hører til Windows. Havde du haft en fontmanager som f.eks.
Adobe Type Manager (ATM), ville du kunne slukke en font ad gangen
uden at afinstallere den, men hvis du ikke har ATM eller lignende
installeret, bliver du mig bekendt nødt til at afinstallere hver
enkelt font indtil du finder synderen. Det gør du inde i Control
Panel > Fonts. Det er muligt, at du på en eller anden måde kan slå
fonte fra i Windows uden at afinstallere dem, men hvordan man evt.
gør det uden en fontmanager, ved jeg ikke. Det ved de måske i

På følgende link kan du se, hvilke fonte der følger med til WinXP:
<http://www.kayskreations.net/fonts/fonttb.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jakob

Dato : 28-02-04 18:56

In article <Xns949D148BE374F.thomas@madsen.tdcadsl.dk>,
nospam@madsen.tdcadsl.dk says...

> Hvor mange er en del? :)
> Du kunne evt. starte med at geninstallere systemfontene.

Det mærkelige er at når jeg siger nej til at bruge de eksisterende
filer og jeg bliver bedt om at isætte win cd'en, sker der ikke rigtigt
mere. Det dukker ikke et dialog vindue op med at nu installeres nye
fonte eller lignende. JEg bliver bare bedt om at genstarte !!! SÅ om der
bliver installeret nye fonte ved jeg ikke...

Men det virker hvertfald ikke når jeg prøver photoshop igen er fejlen
der stadig. Jeg har prøvet at slette en del af fontene men det har
heller ikke hjulpet.

Det er fonte af typen "A" "o" og "TT" er der nogen bestemte du ville
slette ??? Jeg får hyppigt beskeden at en given font ikke kan slettes
men det er vel fordi den bruges af systemet ???

Hygge

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 02:13

Thomas G. Madsen skrev:

> Det er muligt, at du på en eller anden måde kan slå fonte fra
> i Windows uden at afinstallere dem, men hvordan man evt. gør
> det uden en fontmanager, ved jeg ikke.

Nå, men Google fandt:
<http://desktoppub.about.com/cs/fixfonts/ht/uninstallfontxp.htm>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nils F.

Dato : 28-02-04 05:46

Min CPU er fra AMD, men jeg tror mere på Madsens diagnose om en syg font.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 19:25

Jakob skrev:

> Det dukker ikke et dialog vindue op med at nu installeres nye
> fonte eller lignende. JEg bliver bare bedt om at genstarte !!!
> SÅ om der bliver installeret nye fonte ved jeg ikke...

Det plejer at gå ret hurtigt, så de bliver nu nok installeret.

> Det er fonte af typen "A" "o" og "TT" er der nogen bestemte du
> ville slette ??? Jeg får hyppigt beskeden at en given font
> ikke kan slettes men det er vel fordi den bruges af systemet
> ???

A betyder at det er en Type 1-font. O betyder OpenType og TT er
TrueType. Alle tre typer følger med til WinXP.
Hvis du ikke kan slette en font, er det fordi den er i brug ja.
Har du prøvet at fjerne alle andre fonte end dem der kommer med
Windows?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jakob

Dato : 28-02-04 19:37

> [...]
> Hvis du ikke kan slette en font, er det fordi den er i brug ja.
> Har du prøvet at fjerne alle andre fonte end dem der kommer med

Det vil jeg afprøve snarest og jeg lover at jeg nok skal poste
resultatet , jeg er ikke så optimistisk , men indtil videre skal
du have mange tak, og jeg vender som sagt tilbage

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 09:03

> Hvis du ikke kan slette en font, er det fordi den er i brug ja.
> Har du prøvet at fjerne alle andre fonte end dem der kommer med
> Windows?

Hej, nu har jeg prøvet at slette dem der ikke er på listen over
installerede filer, og det funger stadig ikke. Det er simpelthen for
underligt.

MHT til det med at genistallere systemskrifterne har jeg undret mig over
at alle skriftyperne ser du til at være blevet modificeret for lang tid
siden, dermed mener jeg at geninstalleringen vel ikke lykkedes...

Jeg vil nu prøve at installere programmet undet win2k

MVH

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 09:47

> Jeg vil nu prøve at installere programmet undet win2k

Og her virker det sandelig, men det er underligt med xp..

MVH

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-02-04 19:43

Jakob skrev:

> Det vil jeg afprøve snarest og jeg lover at jeg nok skal poste
> resultatet ,

Tak og held og lykke med det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 14:38

Jakob skrev:

> Hej, nu har jeg prøvet at slette dem der ikke er på listen
> over installerede filer, og det funger stadig ikke. Det er
> simpelthen for underligt.

Ja, det er sært, men noget tyder på, at det er WinXP der er
noget galt med, siden prøveversionen virker på Win2000, og som
jeg ser det, er det stort set kun en defekt font, som kan få
Photoshop til at komme med den fejlmelding, men der kan muligvis
være andre årsager.

> MHT til det med at genistallere systemskrifterne har jeg
> undret mig over at alle skriftyperne ser du til at være blevet
> modificeret for lang tid siden, dermed mener jeg at
> geninstalleringen vel ikke lykkedes...

Hvordan kan du se, at de er modificerede?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 01-03-04 15:21

On Mon, 01 Mar 2004 14:37:40 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>jeg ser det, er det stort set kun en defekt font, som kan få
>Photoshop til at komme med den fejlmelding, men der kan muligvis

Jakob, har du undersøgt om du har Adobe Type Manager på din PC. Så
vidt jeg ved er det kun version 4.1, der virker. Hvis du har en ældre
version, så prøv delete den og installer version 4.1 (eller 4.1
Light).

Johannes

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 15:38

> [...]
> vidt jeg ved er det kun version 4.1, der virker. Hvis du har en ældre
> version, så prøv delete den og installer version 4.1 (eller 4.1

Hej

Det har jeg ikke installeret

MVH

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 15:41

> [...]
> jeg ser det, er det stort set kun en defekt font, som kan få
> Photoshop til at komme med den fejlmelding, men der kan muligvis

Jeg tror du har ret jeg kunne selvfølgelig geninstallere xp, men det har
jeg ikke lige overskuddet til

> Hvordan kan du se, at de er modificerede?

På ændringsdatoen i filoversigten. Den dato jeg har er ret gammel, jeg
går ud fra at denne dato ville ændres hvis skriftyperne geninstalleres
men jeg ved det ikke.

MVH

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 16:02

Jakob skrev:

> Jeg tror du har ret jeg kunne selvfølgelig geninstallere xp,
> men det har jeg ikke lige overskuddet til

Forståeligt. Det kan også være at en reparation er nok, men
jeg ved det ikke.

> På ændringsdatoen i filoversigten. Den dato jeg har er ret
> gammel, jeg går ud fra at denne dato ville ændres hvis
> skriftyperne geninstalleres men jeg ved det ikke.

Hmm, det gør jeg egentlig heller ikke. Faktisk er jeg heller
ikke 100 % sikker på, om man får geninstalleret samtlige
systemfonte, eller om man kun får geninstalleret dem der er
i brug, når man gør det der med at ændre fontstørrelsen og
svarer ja til at geninstallere fontene fra Windows-CD'en.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jakob

Dato : 01-03-04 16:27

Men du skal have tak for hjælpen indtil videre, fedt at der er nogen der
gider springe til

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 16:52

Jakob skrev:

> Men du skal have tak for hjælpen indtil videre [..]

Så lidt og velbekomme. :)

--
Hilsen
Madsen