blinklys
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-04-01 21:50

Hej NG

Mit blinklys er begynd at opføre sig mærkeligt. Det skifter tempo. Når jer
tænder for det blinker det normalt i starten men efter 3-4 blink går det
hurtigt i stil med hvis der er en pære der er sprunget.
Hvad kan det skyldes?? Jeg har undersøgt pærerne og set efter om der skulle
være nogle løse forbindelser.

Jesper
CX500

Fra : Henry

Dato : 24-04-01 21:59

> [...]
> hurtigt i stil med hvis der er en pære der er sprunget.
> Hvad kan det skyldes?? Jeg har undersøgt pærerne og set efter om der

Blinker begge lamper (for og bag) når frekvensen bliver hurtig, er det
sikkert et defekt relæ. Blinker kun den ene er det en løs forbindelse eller
en halv defekt lampe. Jeg hælder mest til en løs forbindelse eller en
deffekt/løs lampe.

mvh
Henry

Fra : Janus

Dato : 24-04-01 22:28

> [...]
> hurtigt i stil med hvis der er en pære der er sprunget.
> Hvad kan det skyldes?? Jeg har undersøgt pærerne og set efter om der

Så kan det vel kun være defekt blinklysrelæ?

Janus

Fra : Morten Christensen

Dato : 24-04-01 23:25

"Jesper Pedersen" <knorsfis@cool.dk> wrote in message
> [...]
> hurtigt i stil med hvis der er en pære der er sprunget.
> Hvad kan det skyldes?? Jeg har undersøgt pærerne og set efter om der

Lidt sjov skal der være plads til....

Så hvad med at smøre dit blinklys med noget blinklysolie?

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 25-04-01 07:32

Kender ikke alderen på din maskine, men hvis den er udstyret med et
gammeldaws mekanisk blinkrelæ, _kan_ det bare være relæet, som er ved at
være træt.
Hvis det er mekanisk er der tale om et stykke bi-metal, som bøjer under
varmepåvirkning og det _kunne_ være at det er ved at være træt.

Burde kunne be/afkræftes ved at du slår blinket til og lader det stige i
hastighed (som det nu gør)
Slår det fra og så slår det til igen ganske kort efter.
Hvis det så fortsat blinker hurtigt - så mener jeg at der er tale om en
fehler i relæet.
Hvis det igen starter langsomt, og så skruer op i hastighed - tjaaaaaaa

Du bør udføre ovenstående uden gasgivning - evt kun med tænding på uden at
motoren kører - for et eliminere rystelser, som kan forårsage alle mulige
andre symptomer a la dårlige (stel-) forbindelser.

P.s. Et mekanisk blinkrelæ har en tydelig klikken i modsætning til de nyere,
som enten ikke siger noget (rent elektronisk) eller siger meget lidt (et
lille relæ der trækkes).

Held & lykke med fejlfindingen - lad os vide hvad problemet var, når du
kommer så langt.

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4