Så bli' du færdig din knold :-
Fra : Kim2000

Dato : 24-02-04 19:36

Sådan har jeg nogle gange lyst til råbe ind i hovedet på nogle af de sløve
hoveder i træningscenteret. Men måske skulle jeg heller starte med at sige
hvordan det hænger sammen.

De fleste kører jo i set, altså f.eks. 8 gentagelser, pause og derefter 8
mere, typisk 3 gange gentages dette. Men der er bare nogle der tager enorme
pauser, altså på mange minutter, ja nogle gange tænker man sit. Måske hænger
det sammen med at jeg selv kører 8 gentagelser og konstant mellem 30-40 sek.
pause, derefter igen 8 gentagelser. Jeg holder altså meget fast i disse
tider.

Det er som regel ikke det store problem, fordi jeg oftest træner tidligt om
morgen fra 0630-0745, hvor der ikke er så mange, men manner... Om aftenen er
det da helt fantastisk hvor langsomt folk kan bevæge sig. Nu kører jeg et
program og vil jo helst undgå at afvige vildt meget fra det, men jeg har
altså før opgivet at lave den sidste øvelse, fordi en skildpadde havde sat i
maskinen.

Hvor længe skal der med rette gå før man kan tillade sig at sige noget, uden
at fremstå som total idiot?

Og hvordan vil I mene det er passende at sige det? Jeg ved fra, jeg selv var
en stor bamse, at nogle skal der bare ingenting til, før man holder sig væk
fra motionscenteret i måneder, så min overskift skal jeg jo nok ikke lige
fyre af

Kim

Fra : Nicolai

Dato : 24-02-04 19:59

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> [...]
> altså før opgivet at lave den sidste øvelse, fordi en skildpadde havde sat

Nu er det forskelligt hvor lang tid jeg holder pause, alt afhængig af
intensiteten i det set jeg lige har lavet.

> [...]
væk
> fra motionscenteret i måneder, så min overskift skal jeg jo nok ikke lige

Ja, det er øv at ændre sit program for meget. Jeg plejer at spørge folk
stille og roligt med et smil, om de er færdige med stativ/vægt lige når de
er færdige med deres set. På den måde, så gør man dem opmærksom på at der er
nogen der venter og det får de fleste til at korte pausen lidt af. Men der
er også dem det ikke hjælper på, desværre.

> Kim

Nic

Fra : peet_dk

Dato : 25-02-04 07:46

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sek.
> pause, derefter igen 8 gentagelser. Jeg holder altså meget fast i disse

Kender det godt.. Jeg skal tage 10x3 sæt på hver maskine, jeg plejer at tage
eks. 10 på ben, 10 på arm, 10 på ben osv. På den måde er der ikke noget
spild tid. Og jeg kan blive meget hurtigere færdigere end dem der tager 10
og holder ja.. 2min pause også 10 og...

På den måde kan jeg også få fyldt "tom" rummet ud hvis der er en maskine der
bliver brugt. At jeg så kan være uheldig at skulle vente helt til sidst er
en anden ting.. Det sker da også jeg kun tager 10x2 på en maskine pga. der
sidder en skildpade ved maskinen.

Det som jeg ville gøre HVIS du bare skal have en maskine NU, så gå hen til
en instruktør og sig det til hende/ham. Som så kan gå over og sige det på
deres måde. Ellers stil dig og ad maskinen og fløjt.. ;)

Fra : Faithless

Dato : 25-02-04 08:16

> Hvor længe skal der med rette gå før man kan tillade sig at sige noget,
uden
> at fremstå som total idiot?

Hvorfor spørg du ikke bare om du må træne imellem. Dvs. du træner i
personens pauser og omvendt.

Fra : Kim2000

Dato : 27-02-04 11:36

> Hvorfor spørg du ikke bare om du må træne imellem. Dvs. du træner i
> personens pauser og omvendt.

To oplevelser i denne uge:

Den ene, en lidt stor bodybuilder type (inkl. at han opfyldte alle fordomme
omkring bodybuildere) så bare underligt på mig, måske kunne han ikke sige
mere end ord med to bogstaver, men han sagde ikke nej, men heller ikke ja,
han betragtede mig nærmere som en idiot og gad end ikke svare.

Den anden var en sød 100 kgs pige som jeg endte med at køre det meste af
programmet med ved at træne på skift. Faktisk meget hyggeligt.

Kim