textarea font
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 24-02-04 18:05

Er det muligt at ændre skrifttypen inde i et textarea?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-04 18:40

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev :

>Er det muligt at ændre skrifttypen inde i et textarea?

Ja, på samme måde som i alle andre tags.

<textarea style="font-family: Verdana; font-size: 20px; color:
red">
(eller i din css)

Undskyld, undrer mig en gang imellem over, hvorfor folk ikke blot
prøver det.
--
Knud

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-02-04 18:45

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, på samme måde som i alle andre tags.

Desværre gælder det for *al* tekst inde i et textarea.

Så hvis Rune spurgte til, om det er muligt at lade skriften skifte
mellem fed og kursiv og mellem Arial og Times inde i samme textarea, er
svaret nej.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-02-04 20:02

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Så hvis Rune spurgte til, om det er muligt at lade skriften skifte
> mellem fed og kursiv og mellem Arial og Times inde i samme textarea, er

Er du sikker på dette? Ved phpforum er det da muligt at bruge kursiv, fed
osv via bb koder.
Ellers forstod jeg nok ikke dit svar ordenligt.

Mvh
Stig Sørensen
--
Send gratis og ubegrænset sms'er - http://mobil.dontdoit.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 24-02-04 20:58

Stig Sørensen wrote:

> Er du sikker på dette? Ved phpforum er det da muligt at bruge kursiv, fed
> osv via bb koder.
> Ellers forstod jeg nok ikke dit svar ordenligt.

Det er sikkert muligt ved phpforum, men det har helt sikkert ikke været
i et textarea

Hintzmann c",)

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-02-04 21:05

Stig Sørensen wrote:

> Er du sikker på dette? Ved phpforum er det da muligt at bruge
> kursiv, fed osv via bb koder.
^^^^^^
Hvad mener du med "bb koder"? Hvis der blot er tale om direkte i
textareaet at skrive

<ascii-art>

+-----------------------------------------+-+
| Noget af teksten er fed og noget |^|
| andet er [em]kursiv[/em]. | |
| | |
| |v|
+-----------------------------------------+-+

+------+
| send |
+------+

</ascii-art>

når man skriver sit indlæg, er der jo ikke tale om at ændre i selve
textareates fremvisning af teksten - men derimod en formattering af
slutresultatet. Dette vil, som det præsenteres for læseren, blot være
tekst i f.eks. en tabelcelle, inde i en paragraph og med tilhørende
tags (<b> og <em>) for at fremhæve teksten.

Hvis ikke, må du lige komme med et link, for så er der da noget, der
er gået mig næsen forbi.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-02-04 21:37

> [...]

> tags (<b> og <em>) for at fremhæve teksten.
>
> Hvis ikke, må du lige komme med et link, for så er der da noget, der

Det er ikke nødvendigt.
Det var mig der misforstod Rune første indlæg. Troede han ville have det som
slutresultat via en form med en textarea.

mvh
Stig Sørensen