3/4U kabinet med masser af 5,25" plader
Fra : Lars H.

Dato : 24-02-04 12:39

Jeg leder i øjeblikket efter et godt 3/4U kabinet med en masse 5,25"
pladser. Serveren skal bruges til backup server, så der skal monteres
nogle 3ware SATA drive cages.

De kabinetter jeg har kunne finde frem til her DK har kun 3x 5,25".
Det er for lidt. Jeg har allerede et andet 4U kabinet med 8x 5,25",
men det kan desværre ikke længere skaffes hos forhandleren.

--
Wonder why?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-02-04 15:31

"Lars H." <user@computer.dk> wrote in message
> [...]
> Det er for lidt. Jeg har allerede et andet 4U kabinet med 8x 5,25",
> men det kan desværre ikke længere skaffes hos forhandleren.

Hvad med en løsning fra www.3ware.dk selv....?

Se f.eks.:
http://www.3ware.dk/catalog/default.php?cPath=38

Der er kabinetter med plads til 12, 16 eller 24 drev...Mener at de også
sælger kabinetterne seperat, men jeg er ikke sikker, du kan jo prøve at
kontakte dem...

MVH
Thomas

Fra : Lars H.

Dato : 24-02-04 15:57

On Tue, 24 Feb 2004 15:30:31 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

>"Lars H." <user@computer.dk> wrote in message

>Hvad med en løsning fra www.3ware.dk selv....?

3ware.dk er blot en forhandler der bl.a. forhandler 3ware hardware.
Jeg bryder mig ikke om den måde de (mis)bruger 3ware navnet, så der
vil jeg ikke handle.

> [...]
>
>Der er kabinetter med plads til 12, 16 eller 24 drev...Mener at de også
>sælger kabinetterne seperat, men jeg er ikke sikker, du kan jo prøve at

Fint, men jeg vil helst bruge de org. 3ware cages.

--
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-02-04 16:24

"Lars H." <user@computer.dk> skrev i en meddelelse
> Fint, men jeg vil helst bruge de org. 3ware cages.

Hvor køber du dem hende i .dk?

Fra : Lars H.

Dato : 24-02-04 19:47

http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrl-til/ctrl-3wrdc500sata.html
De har også den mindre model.

--
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-02-04 20:19

http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrl-til/ctrl-3wrdc500sata.h
tml
> De har også den mindre model.

Jeg har ovenstående siddende i en maskine med 5 160 GB diske, og den
fungerer udmærket, men det er altså ikke den 3ware har på deres egen
hjemmeside.

Prøv at sammenligne billedet ovenfor med nedenstående to sider:
http://www.3ware.com/products/ata.asp
http://www.discpac.com/index.php?id=188

3ware.dk henviser til discpac's hjemmeside for samme produkt.

(skrev til Proconsult efter at jeg købte discpac's hos dem, og eftersom de
plejer at reagere på den slags tror jeg at det muligvis er noget 3ware
OEM-agtigt noget)

Fra : Lars H.

Dato : 25-02-04 18:40

On Tue, 24 Feb 2004 20:18:39 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>hjemmeside.
>
>Prøv at sammenligne billedet ovenfor med nedenstående to sider:

Det er heller ikke den samme model. Den ene hedder RDC-400 og den
anden RDC-500. Ifølge lidt Google søgning, så findes de modeller
ProConsult har også under 3ware navnet.

>(skrev til Proconsult efter at jeg købte discpac's hos dem, og eftersom de
>plejer at reagere på den slags tror jeg at det muligvis er noget 3ware
>OEM-agtigt noget)

Hvad har de svaret? Fremgår 3ware navnet ikke på selve cagen?

Du har nok ret i, at det er noget OEM.

--
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-04 09:46

> Det er heller ikke den samme model.

Nej, tydeligvis

> Den ene hedder RDC-400 og den
> anden RDC-500. Ifølge lidt Google søgning, så findes de modeller
> ProConsult har også under 3ware navnet.

"rdc-500 3ware" på google giver kun 3 hits. De er alle danske.

> Hvad har de svaret? Fremgår 3ware navnet ikke på selve cagen?

De har ikke svaret, men jeg skrev også at mailen bare var til info.
Intetsteds i (den ret sparsomme) "manual" eller på cagen står der 3ware, jeg
kiggede efter. Nu er den så godt nok nede i kælderen, så jeg gider ikke
tjekke nærmere efter, men jeg tror ikke der stod andet.

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 26-02-04 20:41

> "Lars H." <user@computer.dk> skrev i en meddelelse
>
> De har ikke svaret, men jeg skrev også at mailen bare var til info.

Men de kalder den nu "DiscPac RAID Drive Cage RDC-500"

Kaj

Fra : Lars H.

Dato : 27-02-04 13:08

On Thu, 26 Feb 2004 20:40:50 +0100, "Kaj S. Laursen" <kaj@hih.dk>
wrote:

>"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message

>Men de kalder den nu "DiscPac RAID Drive Cage RDC-500"

Så blev der sat skub i noget :)

Hvor køber man så evt. RDC-400 henne i DK?

Og så mangler jeg stadig et kabinet.

--
Lars

Fra : Bjorn

Dato : 12-03-04 10:20

On Fri, 27 Feb 2004 13:07:54 +0100, Lars H. <user@computer.dk> wrote:

>Så blev der sat skub i noget :)
>
>Hvor køber man så evt. RDC-400 henne i DK?
>
>Og så mangler jeg stadig et kabinet.

Det er 3ware.dk som har agenturet og distributionen af Discpac
produkter i europa.

Jeg forstår ikke hvorfor du syntes 3ware navnet bliver msibrugt?!
3ware.dk har jo agenturet i danmark, og startede med udelukkende at
sælge 3ware produkter, hvilket er ændret nu.
Proconsult, Nemdirect m.fl. får jo deres produkter igennem 3ware.dk så
der syntes jeg du er gal på den.

RDC-400 kan du ikke få i Danmark, og 3ware.dk forhandler dem ikke. Det
skulle efter sigende være et dårligt produkt, hvor der er en "dør"
foran diskene istedet for at diskene er frit tilgængelige, hvilket i
dette tilfælde skulle være uhensigtsmæssigt.
RDC (står for Raid Drive Cage) er i øvrigt en betegnelse. Selv
benytter jeg RDC-300 som er et glimrende produkt.

Grunden til forvirringen omkring navnene (3ware og Discpac) på
RDC'erne, skulle være opstået pga. CNETs indeksering af produkterne,
som bl.a edbpriser.dk anvender (de gider ikke opdatere produktlisten
manuelt mere og benytter CNET). Det er grunden til at produkterne
listes som 3ware og ikke Discpac. Jeg ved ikke hvorfor.
Prøv at lave en søgning på discpac på edbpriser.dk, så vil du se de
bliver listet som 3ware produkter, hvilket er fejlagtigt.

Jeg har handlet en del med 3ware, og de leverer glimrende service. Så
jeg kan anbefale at handle der.

Men ellers held og lykke, jeg ser jo at du har fundet noget du kan
bruge, og det er jo det vigtigste.

Hilsen Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-03-04 10:25

"Bjorn" <no@thanksIhatespam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke hvorfor du syntes 3ware navnet bliver msibrugt?!

Hvem synes det?

Fra : Bjorn

Dato : 12-03-04 10:44

On Fri, 12 Mar 2004 10:25:11 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Bjorn" <no@thanksIhatespam.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvem synes det?

Det gjorde Lars H. lidt længere oppe i tråden.

Hilsen Bjørn

Quote:

Fra : Lars H.

Dato : 15-03-04 22:55

On Fri, 12 Mar 2004 10:19:41 +0100, Bjorn <no@thanksIhatespam.dk>
wrote:

> [...]
>sælge 3ware produkter, hvilket er ændret nu.
>Proconsult, Nemdirect m.fl. får jo deres produkter igennem 3ware.dk så

Ved du om 3ware synes det er ok, at et andet firma kalder sig
3ware.dk? Det krænker jo deres rettigheder. Derudover er det helt
klart et problem, at kunderne har svært ved at skelne forskellen
mellem 3ware og 3ware.dk.

Hvad er firmaets CVR nr? Jeg har umiddelbart ikke kunne finde det på
site.

--
Lars

Fra : Bjørn W.

Dato : 17-03-04 13:41

On Mon, 15 Mar 2004 22:54:33 +0100, Lars H. <user@computer.dk> wrote:

> [...]
>3ware.dk? Det krænker jo deres rettigheder. Derudover er det helt
>klart et problem, at kunderne har svært ved at skelne forskellen

3ware.dk har det danske agentur af 3ware produkter, så mon ikke
3ware.com syntes det er ok?
Jeg ved det ikke, skal lige tilføjes.

Det er k67.dk som har 3ware.dk domainet, så kan du jo skrive til dem
og få en forklaring......

>Hvad er firmaets CVR nr? Jeg har umiddelbart ikke kunne finde det på
>site.

Du kan finde oplysninger om firmaet her:
http://www.k67.dk/index.php?id=71

Og lad os så få lukket snakken her....det har ikke så meget mere med
servere at gøre ;)

Hilsen Bjørn

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-03-04 16:50

http://www.chenbro.com.tw/product/product.jsp?p=3&s=303

9x 5.25" i 4U

mvh

Anders Hansen

Fra : Lars H.

Dato : 10-03-04 10:44

On Tue, 24 Feb 2004 12:38:36 +0100, Lars H. <user@computer.dk> wrote:

>Jeg leder i øjeblikket efter et godt 3/4U kabinet med en masse 5,25"
>pladser. Serveren skal bruges til backup server, så der skal monteres
>nogle 3ware SATA drive cages.

Jeg har nu fundet følgende, som jeg nok ender med at købe:
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CASEATX009L.html

Nu mangler jeg en kraftig ATX strømforsyning, som skal trække 2
Intel/AMD CPU'er + 12 SATA diske. Silent funktion har jeg intet behov
for ;) Nogen bud?

--
Lars