6-toppet Gran
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 12:10

Hej Gruppe,

Hvordan ville i klippe denne gran, der mistede toppen sidste år, ved de kære
genboers ungers hjælp news:403b2be2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?
Jeg har selv mest lyst til at beholde den midterste.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : F. Hansen

Dato : 24-02-04 12:12

> [...]
> genboers ungers hjælp news:403b2be2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?
> Jeg har selv mest lyst til at beholde den midterste.
Jeg vil også gå efter den i midten.

Finn

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 24-02-04 12:34

I news:403b3124$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk <Preben Riis
Sørensen> <preben@esenet.dk> skrev:

> Hej Gruppe,
>
> Hvordan ville i klippe denne gran, der mistede toppen sidste år, ved
> [...]

Jeg ville nok vente et år og se hvordan midterskuddet udvikler sig.
Hvis du fjerner de 5 sideskud, vil træet mangle en 'etage'.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 24-02-04 14:47

> [...]
> genboers ungers hjælp news:403b2be2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk ?
> Jeg har selv mest lyst til at beholde den midterste.
Hej
Hvis jeg forstår dig ret, er der en krans af vandrette grene og ingen top,
er det korrekt??
Det går jeg ud fra, og så skal du tage den gren der egner sig bedst, den
skal så bøjes op, så langt den kan tåle uden af knække, det skal muligvis
gøres af et par gange, den skal helst blive helt lodret. Så bindes der en
ståltråd på til at holde den på plads, den skal kunne blive siddende og
måske presses lidt mere en gang i mellem. Når den er lodret vil den give nye
skud ud vandret til alle sider, og blive en flot top, kun med en krølle på
stammen, og det er der ingen der ser når musikken spiller, og ja jeg har
prøvet det et par gange.
Gunnar

Fra : Peter Andersen

Dato : 24-02-04 16:10

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> stammen, og det er der ingen der ser når musikken spiller, og ja jeg har

Nu har jeg ikke set billedet af træet da jeg ikke kan komme ind på linket,
Men umidelbart lyder Gunner svar godt. Og har jeg forstået det korekt ville
jeg gøre som Gunner, men her er lige et par råd mere:
Husk at den gren du binder op skal have et topskud, det kan du se ved om den
har 5 knopper. Hvis den kun har 3 skud er det en side gren og ikke velegnet
til at være ny top. Hvis der er flere grene som har 5 skud, piller du den
øverste og den i midten af. det kan du gøre nu, ligesom du også skal binde
den op nu.
Håber dette lidt blinde svar kan bruges
Dette er metoden der bruges til at rede toppe på jule træer, hvis en fulg
eks. har knækket toppen af, efter 2 år kan denne operation ikke ses og træet
kan være heldig og blive sogl i den bedste kvalitet.

Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 21:02

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> skrev
> [...]
træet
> kan være heldig og blive sogl i den bedste kvalitet.

(ser frem til den dag, man bare vedhæfter billeder i NHG)

Nu har jeg al den viden jeg behøver, tak til alle. Jeg vil ud og tælle
knopper i morgen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-02-04 21:51

Preben Riis Sørensen wrote:

> (ser frem til den dag, man bare vedhæfter billeder i NHG)

Når vi engang har minimum 50 Mbit forbindelse allesammen er det vel i
orden men indtil da må i nok oprette 'dk.binaer.hus-og-have' til den
slags.

--
Jens callto://jensep

Am I going to die, doctor? Trust me, it's the last thing you'll do.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 23:33

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev > Når vi engang har minimum 50 Mbit
forbindelse allesammen er det vel i
> orden men indtil da må i nok oprette 'dk.binaer.hus-og-have' til den
> slags.

Problemet er at en del ikke kan se et link til et billede i .dk.binaer. Hvis
det ikke bliver for mange/for længe kan man blot bede mig sende billedet
direkte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen