Tårnstivere igen !
Fra : Morten Juel

Dato : 24-02-04 12:10

Nu læste jeg lige tråden længere nede.. og kom til at tænke på..

Hvad med tårnstivere bagi ??
lad os nu sige det er en baghjulstrukket satan.. hvordan ser det så ud ??

Mvh
Morten

Fra : TKL

Dato : 24-02-04 12:49

> Hvad med tårnstivere bagi ??
> lad os nu sige det er en baghjulstrukket satan.. hvordan ser det så ud ??

Jeg har et tillægsspørgsmål, som du forhåbentlig ikke har noget imod, at jeg
kommer med i din tråd, Morten.
Hvad med monteringen? Skal der bores huller i tårnene til bolte og i givet
fald, hvad siger de den kære synshal til det?

Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 12:54

TKL wrote:

> Jeg har et tillægsspørgsmål, som du forhåbentlig ikke har noget imod, at jeg
> kommer med i din tråd, Morten.
> Hvad med monteringen? Skal der bores huller i tårnene til bolte og i givet

Plejer de ikke at sidde med de alm tårnleje-bolte?

> fald, hvad siger de den kære synshal til det?

Sørg for at det er godkendt.

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Juel

Dato : 24-02-04 13:58

helt ok

> Plejer de ikke at sidde med de alm tårnleje-bolte?

Jow de gør så vidt muligt..

> Sørg for at det er godkendt.

De kan ikke rigtigt sige noget, det er jo ikke en konstruktiv ændring..

Mvh
Morten

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-02-04 16:34

"Morten Juel" <kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse news:403b4a60$0$1298$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> De kan ikke rigtigt sige noget, det er jo ikke en konstruktiv ændring..

.... nok nærmere en "konstruktiv tilføjelse" :)

Fra : KASO

Dato : 24-02-04 16:25

"TKL" skrev d. 24-02-04 12:49 dette indlæg :

> [...]
givet
> fald, hvad siger de den kære synshal til det?

På min bil (Renault Mégane Coupé) er tårnstiver foran standard på 2.0
versionerne (Willams hhv. IDE), men ikke på de mindre kraftige udgaver.
Der er gevind i tårnene til at montere tårnstiveren i, så det er nemt og
uden indgreb. Jeg har selv monteret en tårnstiver på min 1.6 16V - ikke
fordi jeg kører specielt vildt (jeg vil heller ikke påstå, at jeg kan
mærke forskel på køreegenskaberne), men for at gøre bilen så stiv som
muligt for at undgå fremtidig knirkeri i kabinen. Jeg ville dog ikke
ofre prisen på en original tårnstiver - så et kraftigt galvaniseret rør
med lidt monteringsbeslag påsvejst og en gang sort Hammerite (bilen er
sort) var et billigt alternativ. Synshallen havde ingen indvendinger ved
det periodiske syn - men jeg havde jo heller ikke foretaget nogen former
for indgreb.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-02-04 13:12

Morten Juel wrote:

> Nu læste jeg lige tråden længere nede.. og kom til at tænke på..
>
> Hvad med tårnstivere bagi ??
> lad os nu sige det er en baghjulstrukket satan.. hvordan ser det så ud ??

Jeg aner ikke noget om hvordan det ændrer bilens opførsel, men der er da
biler hvor det sidder på. F.eks. mener jeg det er standard på Nissan 350Z.

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 18:25

Der er ingen forskel på om det er baghjulstrukket eller forhjultrukket det har
samme virkning.
Med hensyn til synshal er der ingen problemer fordi du køber dem som
passer/godkendt til din bil, det får du papir på fra levandør nøjagtig som hvis du
køber sportsrat eller andet.
Du skal ikke bore huller, tilspænding/montage passer i de huller som er i dit
støddæmpertårn.
Køber du import bil med det monteret, så check at det står skrevet i den tyske
reg.attest så er det automatisk også godkendt her!

jes

"Morten Juel" <mailto:kongen[mon ikke her skal være et @]StarChild.dk> skrev i en
meddelelse

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)