Winsock Port Blocking
Fra : Steen Gellett

Dato : 24-02-04 10:19

Winsock har en blokering på lokalport som varer ca 2 min......dvs
når man har koblet af en server går der 2 min inden man kan koble
på igen...........det skulle efter sigende være en alm. standard i
winsock.dll

Spørgsmål
1 . Kan man undgå de 2 min. venten.........så porten bliver frigivet
instantly

2. Kan man få winsock til at fortælle når de 2 min er gået.... altså en
rutine der orientere når den igen har frigivet porten

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 24-02-04 14:19

On Tue, 24 Feb 2004 10:18:58 +0100, "Steen Gellett"
<HejMedDig@NoSpam.Net> wrote:

> [...]
>winsock.dll
>
>Spørgsmål
>1 . Kan man undgå de 2 min. venten.........så porten bliver frigivet

Winsock.Close
Winsock.LocalPort = 0

Burde gjøre susen.....

>2. Kan man få winsock til at fortælle når de 2 min er gået.... altså en
>rutine der orientere når den igen har frigivet porten

If Winsock.State = sckClosed Then .....

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt