Listbox med fast kolonnebrede ????
Fra : Joachim Boll

Dato : 24-02-04 09:05

Jeg arbejder med et projekt hvor jeg skal hente nogle data i en database.
efter brugeren har søgt i databasen, skal de poster som passer på søgningen
presenternes i en 'Listbox' hvor brugeren så kan klikke på den post han
ønsker. Funktionsmæssigt virker det, men min Listbox liner lort, jeg smækker
nemlig bare de forskellige data i kolonnerne vha. TAB[chr(9)], når så eks.
Længden på mellemnavn variere, ja så ligner Listbox'en lyn-hurtigt en rodet
affære.

List1.AddItem (Patient.Recordset("Cpr")) & Chr(9) & _

(Patient.Recordset("Fornavn")) & Chr(9) & _

(Patient.Recordset("Mellemnavn")) & Chr(9) & _

(Patient.Recordset("Efternavn")) & Chr(9) & _

(Patient.Recordset("Adresse")) & Chr(9) & _

(Patient.Recordset("Postnr_")) & Chr(9) & _

Mit spørgsmål går på, hvor finder jeg en listbox med kolonner, så man kan
afsætte en fast brede til de forskellige data?

--
Best regards, Med venlig hilsen
Joachim Boll

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-02-04 10:09

Jeg bruger Sheridans dataWidgets.

http://www.infragistics.com/products/classic/datawidgets.asp

/Krabsen

Sendt via Opera.
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl

Fra : Steen Gellett

Dato : 24-02-04 10:10

"Joachim Boll" <joachimFJERN@DETTEinmedico.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Mit spørgsmål går på, hvor finder jeg en listbox med kolonner, så man kan
> afsætte en fast brede til de forskellige data?

Brug Windows Common Controls 5.0 eller nyere.........der er en ListView som
du sikkert kan bruge..........

Når du hart åbnet dit projeckt..............så tryk CTRL T og vælg den på
listen

Fra : Joachim Boll

Dato : 24-02-04 11:18

"Steen Gellett" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> [...]
> du sikkert kan bruge..........
>
> Når du hart åbnet dit projeckt..............så tryk CTRL T og vælg den på

Tak for dit svar
hmm jeg har faktisk prøvet Windows Common Controls 6.0, og jeg tror måske
også godt den kan, men fejlen ligger 40cm fra tasteturet.

Jeg gik ind og oprettede de forskellige kolonner, men har ikke kunne få lagt
data i førnævnte, er der nogen der kan give lidt hjælp!!!!

Jeg var heller ikke sikker på at man kunne trykke på en række og bruge
listindex til at finde yderlige data i en database, er der nogen der ved det