Ordvender
Fra : Allan Ploug

Dato : 29-11-00 17:18

Hej! En ven har bedt mig om at lave en ordvender...man indtaster et ord,
eller en sætning - og ud kommer det hele...i omvendt rækkefølge..

Følgende virker helt perfekt (bortset fra, at æ,ø,å ignoreres...)...ved ikke
hvor udbredt Keyboard-klassen er, eller om det kun er på Sønderborg
Handelsskole...:

import cs1.Keyboard;
public class Ordvender
{
public static void main(String[] args)
{
System.out.print("Skriv det er skal vendes: ");
String s = Keyboard.readString();
System.out.println();
System.out.println("Når man siger " + s + " bliver det til ");
System.out.println();
for (int i=s.length()-1; i>=0;i--)
{
System.out.print(s.charAt(i));
}
System.out.println("\n");
}
}

MEN!Jeg vill meget gerne have den til at køre som en applet...har faktisk
fået det til at virke, men den printer ikke tegnene som tekst, og kan derfor
ikke kopieres og indsættes i andre programmer...er det noget der kan løses
relativt nemt?

Eller ville det være meget lettere at lave som f.eks. java-script?

Mvh
Allan Ploug

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-11-00 22:01

Du smider bare tegnene ud i en label, textfield eller et textarea

mvh
JS