H7 - Forlygte i Ford - hvordan virker den?
Fra : Sven

Dato : 24-02-04 03:09

Hej.
I dag brændte min ene forlygtepære i min Ford af. Det er en H7-pære. Både
det korte og det lange lys forsvandt samtidigt, så jeg undrede mig en del,
indtil jeg så den nye pære. Der er kun en glødetråd i, modsat en alm H4 hvor
der jo er 2. Så er det nok ikke så underligt at begge lysstyrker forsvandt
samtidig.
Hvordan virker sådan en H7 pære mht kort og langt lys? Jeg kan ikke
gennemskue det!

Sven

Fra : KASO

Dato : 24-02-04 10:39

"Sven" skrev d. 24-02-04 03:09 dette indlæg :
> [...]
forsvandt
> samtidig.
> Hvordan virker sådan en H7 pære mht kort og langt lys? Jeg kan ikke

Det gør den ikke!

H7 har kun 1 glødetråd fordi den kun bruges til 1 ting. Du har derfor
separate pærer til nærlys og fjernlys - evt. en H1 og en H7 eller 2 H7.
Hvis du kigger godt efter, finder du derfor yderligere 1 pære + en pære
til positionslys (+ en til blinklys).

http://www.kandu.dk/