"online" test af ActiveX DLL
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 24-04-01 21:04

Hej,

Jeg er ved at lave en ActiveX komponent som en DLL fil. Jeg ville gerne
teste filen, uden at skulle kompilere og registerer den hver gang jeg har
lavet en rettelse, er der nogen måde hvorpå jeg kan komme ud om det?

Pft.

Anders

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 24-04-01 21:15

Anders Jacobsen <NOSPAMaj@mailme.dk> wrote in message

> Jeg er ved at lave en ActiveX komponent som en DLL fil. Jeg ville gerne
> teste filen, uden at skulle kompilere og registerer den hver gang jeg har
> lavet en rettelse, er der nogen måde hvorpå jeg kan komme ud om det?

Du kan afvikle og debugge dit DLL direkte inde fra VB hvis du laver en
projektgruppe der indeholder både dit DLL projekt og det projekt der bruges
til at teste DLL'et.
--
Bjørn

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 25-04-01 12:47

> Du kan afvikle og debugge dit DLL direkte inde fra VB hvis du laver en
> projektgruppe der indeholder både dit DLL projekt og det projekt der
bruges
> til at teste DLL'et.

hmm... det går nok ikke - desværre - det jeg er i gang med er at SMTP
servicen i Windows 2000, når den modtager en mail trigger en DLL fil, som så
lave "et-eller-andet" - forstår du hvad jeg mener? - så kan jeg vil ikke
gøre det på den måde du beskriver?

Anders

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 25-04-01 21:42

> [...]
> servicen i Windows 2000, når den modtager en mail trigger en DLL fil, som

> lave "et-eller-andet" - forstår du hvad jeg mener? - så kan jeg vil

Jeg kan godt se problemet. Kan du ikke til testformål lade et andet VB
program (projekt) simulere det som SMTP servicen gør når den modtager en
mail? Hvis ikke, ja så har jeg svært ved at se at du kan undgå at kompilere.
--
Bjørn

Fra : Niels Krogh

Dato : 26-04-01 08:21

Hej Anders,

Jeg tror dit problem består i at når du kompilerer din DLL, bliver den
kompileret med 'Project Compatibility', hvilket medfører at den skal
registreres igen på andre maskiner.

Prøv at vælg Project properties - Component - Version Compatibility og vælg
Binary Compatibility istedet.

Dette medfører at man kan skal have den regget hvis du laver om i interfacet
til DLL'en (Public sub mv.)

mvh
Niels