Gæt ønskes: Værditab på Hyundai
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-02-04 23:43

Hej gruppe
Kæresten og jeg kigger lidt på en afløser for vores Toyota Starlet fra '96.
Hun er så faldet over en 4d Hyundai Elantra fra '98, ca 90000km, 2,0 16V,
aircon + det almindelige el udstyr (dog ikke sædevarme og fjernbetjening til
centrallåsen) med 6mdr 100% garanti. Vi har været ude at prøve den, og jeg
må stik imod mine fordomme sige at den faktisk ikke kørte så ringe endda.
Den var da lidt grov imælet, og undervognen var noget svampet, men den var
da rimelig kvik og komfortabel. Prisen er 90.000 kr, men han kan vist
handles lidt med, hvis vi handler kontant (vi vil prøve at sælge Starlet'en
privat).
Nu til sagen:
-Jeg er lidt nervøs for gensalgsprisen. Er der nogen der har et mere eller
mindre kvalificeret gæt på værditabet er på sådan en svend? Vi vil nok køre
ca. 20000km pr år, og sælge den igen om 2-4 år. Den vil selvfølgelig blive
fornuftigt vedligeholdt, men ikke nødvendigvis autoriseret.
-Nogen kommentarer til modellen i det hele taget? Jeg synes de væsentligste
kritikpunkter i brugtbilrevyen etc. er støjniveauet, som jeg ikke synes er
problematisk, og plastickvaliteten i kabinen, hvad jeg syntes er lidt
latterligt. Om plasticen er hård eller blød er vel ligegyldigt, jeg nusser
sjældent min bil mens jeg kører
-Nogen der kan foreslå noget tilsvarende til nogenlunde samme pris i et
andet mærke? Med tilsvarende mener jeg kabineplads (ikke nødvendigvis
karrosseristørrelse), alder, km-tal, motorkraft og udstyrsniveau?

Med venlig hilsen
Anders Olesen

P.S. iøvrigt vil jeg anbefale folk at fise ind på audi.dk, og kigge på
hvornår karavanen med prøvekørsel af den nye A3 kommer forbi den lokale audi
mand. Jeg var igår ude at prøve en 3,2 V6 quatro DSG. Fantastisk bil, men
DSG ville jeg nok ikke vælge. Og jeg synes dælme det er nærigt af audi at
udstyre en bil til 510000kr med kassettebåndoptager som standard!

Fra : Henrik

Dato : 24-02-04 09:30

> [...]
> DSG ville jeg nok ikke vælge. Og jeg synes dælme det er nærigt af audi at
> udstyre en bil til 510000kr med kassettebåndoptager som standard!

Hvorfor det ??

Jeg syntes det er totalt fjollet at montere en radio i det over hovedet, den
bliver jo belagt med 180% afgift!!
Du kommer til at betale 3 gange så meget for noget som ikke engang er 1/3
del værd !

Ang. Hyundaien, regn med en salgsværdi om 4 år på ca 25-30k, så i værstefald
har den kostet dig ca 16k pr år eller ca 80 øre pr km. plus vedligeholdelse
og petrol.

Kan nok findes billiger! selv ved nyrere og dyrere brugt bil.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-02-04 18:41

> [...]
> bliver jo belagt med 180% afgift!!
> Du kommer til at betale 3 gange så meget for noget som ikke engang er 1/3

Tjaa, hvis du anskuer det på den måde er det jo også spild at have bagsæder
og reservehjul i en bil.
Jeg skylder iøvrigt Audi en undskyldning, jeg kan se at cd afspiller er
faktisk standard i alle A3 så vidt jeg kan se, det står bare som
ekstraudstyr i brochuren. Nå skidt med det, fed bil i hvert fald.

> [...]
vedligeholdelse
> og petrol.
>
> Kan nok findes billiger! selv ved nyrere og dyrere brugt bil.

Hmm, jeg havde godt nok håbet på et mindre værditab.
Tak for kommentaren.
Mvh
Anders O

Fra : Henrik Larsen

Dato : 24-02-04 19:56

"Henrik" <www@bergs.dk> wrote in message

> audi
>
> Hvorfor det ??

Det er da for åndsvagt at montere kasettebånd, når CD teknikken er
billigere..

Fra : Martin Sand.

Dato : 24-02-04 15:32

[8260]Anders Olesen wrote:
> Fantastisk bil, men DSG ville jeg nok ikke vælge.

Bare af nysgerrighed: Hvad er der "galt" med DSG gearet?

MVH Martin

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-02-04 18:59

"Martin Sand." <feedback56@hotmail.com> wrote in message

> Bare af nysgerrighed: Hvad er der "galt" med DSG gearet?

Jeg synes da du skylder dig selv at fise ned at prøve den så du kan vurdere
det selv
Men sådan en bil ville jeg købe (hvis det var økonomisk realistisk) for
køreoplevelsen, og selvom DSG fungerer fremragende og skifter meget
hurtigere end jeg selv kunne, så synes jeg simpelthen køreoplevelsen er
sjovere i en bil med manuelt gear.
Mvh
Anders O

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 15:41

> [...]
> aircon + det almindelige el udstyr. Prisen er 90.000 kr, men han kan vist
> handles lidt med, hvis vi handler kontant (vi vil prøve at sælge

Har du overvejet en Peugeot 406 1,8..? Den tog jeg formentlig før, jeg
valgte en 6 år gammel rust-svag Hyundai.

Hvad med den her....?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=643700077&page=3

Den har godt nok ingen aircon - men det er der jo andre, der har.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-02-04 19:20

> Starlet'en
>
> Har du overvejet en Peugeot 406 1,8..? Den tog jeg formentlig før, jeg
> valgte en 6 år gammel rust-svag Hyundai.

Hmm, ikke en dårlig ide. Jeg har dog nok ikke søgt efter 1,8'ere, fordi jeg
regnede med det var for lille en motor til en halvstor bil. Men det kunne da
tænkes man skulle prøve en.
Det er egentlig mit indtryk at en Hyundai har en fornuftig holdbarhed, også
med hensyn til rust. Hvis man kigger på bilsyn, synes jeg det virker som om
de fleste er i fin form, selvom man nok kan gå ud fra at de fleste har gået
mere end 90000.
Tak for dit input.
Mvh
Anders O

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 19:30

> Det er egentlig mit indtryk at en Hyundai har en fornuftig holdbarhed,
også
> med hensyn til rust.

Den tilhører de dårligste 25 procent, når det handler om rust.

Peugeot er derimod blandt de bedste. De har en utrolig stærk galvanisering,
der er næsten umulig at slå af. Samtidig har de en rigtig god og komfortabel
undervogn.

Prøøw den..!

/Jan W Nielsen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 25-02-04 00:40

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> [...]
galvanisering,
> der er næsten umulig at slå af. Samtidig har de en rigtig god og

Det vil jeg overveje.
Tak for dit input.
Med venlig hilsen
Anders Olesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 24-02-04 16:24

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet mærke? Med tilsvarende mener jeg kabineplads (ikke nødvendigvis
> karrosseristørrelse), alder, km-tal, motorkraft og udstyrsniveau?

Hej

Har i prøvet en helt ny Hyundai Getz ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-02-04 19:01

> Hej
>
> Har i prøvet en helt ny Hyundai Getz ?

Nej. Den primære årsag til at jeg er ude på at skifte er dog for at få mere
motor, og Getz kan vist ikke fåes med de store kræfter.
mvh
Anders O