Kan man stole på AntiVir ??? Og hvilket ~
Fra : Carsten

Dato : 23-02-04 22:36

Hej!

Jeg har i flere år stolet på
antivirus-programmet
AntiVir!

Men den fandt ikke ormen W32.Netsky.B@mm

Jeg opdaterer ellers meget ofte, men alligevel fik jeg ovenstående orm!
Så var det jeg tænkte på, om der er andre gratis antivirus-programmer, som
er bedre eller om jeg i virkeligheden bør købet et?

Hvilket billigt antivirus kan I anbefale?

--
Hilsen
Carsten

carjuntho(remove_all_this_in_the_brackets)@hotmail.com
carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Hvis du vil svare mig:
Fjern alt tekst i parentesen i mail-adressen!

If you wanna send me a mail:
Remove all text in the brackets in my mail-address!

sgftr690602

Fra : Gevaldi

Dato : 23-02-04 22:50

Carsten skriblede:
> Hej!
>
> Jeg har i flere år stolet på
> antivirus-programmet
> AntiVir!

Her snakker vi Outlook

> Hvilket billigt antivirus kan I anbefale?

Det kan du få at vide i:
Hvortil der er sat Fut, hvilket vil sige at
svar på dette indlæg vil blive bragt i den ng.

> [...]
> Fjern alt tekst i parentesen i mail-adressen!
>
> If you wanna send me a mail:
> Remove all text in the brackets in my mail-address!

Er du venlig at læse linket i min signatur
mht. din signatur som er på 14 linier.

--
/Gevaldi

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-02-04 15:32

Carsten wrote:

> [...]
> Så var det jeg tænkte på, om der er andre gratis antivirus-programmer, som
> er bedre eller om jeg i virkeligheden bør købet et?

Brug hellere krudtet på at finde ud af hvorfor du fik den orm, er
dit mailprogram sat sikkert nok op, henter du eksekverbare filer
fra andre end producenternes egne sider, modtager du programmer
fra venner og bekendte og den slags? Den sikreste antivirus
strategi er at være kritisk med hvad du tillader dit system at
hente hjem..

Personligt screener jeg mine mails med programmet MailCall2, det
lader mig checke og slette min post allerede inden jeg henter den
hjem. Den nuværende virusepidemi er nem at få øje på, alle de
mails er ca. 31 kB af størrelse, snip væk med dem. De øvrige mails
der ser interessante ud, checker jeg i den indbyggede textview,
der er det supernemt at få øje på vedhæftningerne.. Når man
mestrer kunsten, bør der ikke slippe vira igennem den vej
længere..

Som backup bruger jeg AVG fra gristoft, det finder de vira jeg
indimellem fodrer det med. AntiVir har jeg også droppet, efter det
kiksede et par af testene..

FUT er sat til dk.edb.sikkerhed.virus, da det er der debatten her
hører hjemme..

--
Hygge..
Thomas