Ford Focus C-max - er der noget man skal p~
Fra : Per O. Madsen

Dato : 23-02-04 22:17

Jeg overvejer at investere i en 1,8 trend. Er der nogen kvalificerede bud på
hvad der skulle afholde mig fra at købe sådan en ?

Per O.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-02-04 22:30

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at investere i en 1,8 trend. Er der nogen kvalificerede bud

> hvad der skulle afholde mig fra at købe sådan en ?

Se:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,434796,00.html

- om det passer ved jeg ikke.

mvh

Andreas M.Hansen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-02-04 22:48

> Jeg overvejer at investere i en 1,8 trend. Er der nogen kvalificerede bud

> hvad der skulle afholde mig fra at købe sådan en ?

At den er dyr? Måske er det bare mig, men jeg synes at eksempelvis en Honda
Civic tilbyder ca det samme til en noget mere spiselig pris. Jeg har været
ude at prøve en 1,6, den kører aldeles glimrende (110hk+dejlig undervogn),
der er rigtig god plads, udstyret er rimeligt (aircon + det gængse el), der
er 3 års 100% garanti og den koster 210.000 som 5 dørs. Er der noget jeg
overser, eller er det ikke rimelig godt klaret af Honda at beholde priserne
selvom den netop er faceliftet?
Med venlig hilsen
Anders Olesen

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-02-04 09:36

On Mon, 23 Feb 2004 22:16:43 +0100, "Per O. Madsen"
<digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

>Jeg overvejer at investere i en 1,8 trend. Er der nogen kvalificerede bud på
>hvad der skulle afholde mig fra at købe sådan en ?

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5337

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-02-04 09:52

Det er i grunden sjovt som svenskerne og tyskerne ikke er enige

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-02-04 10:11

On Tue, 24 Feb 2004 09:52:00 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Det er i grunden sjovt som svenskerne og tyskerne ikke er enige

Det var også min tanke. Billedet i den svenske avis er taget på sne.
Måske er det noget af forklaringen på, at bagenden vil lege forende?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 10:35

Fly Christensen wrote:

> Det var også min tanke. Billedet i den svenske avis er taget på sne.
> Måske er det noget af forklaringen på, at bagenden vil lege forende?
>
> Fly

"Med nya Mondeo gick man ett steg till och med nya Focus C-max
ytterligare ett steg.
Men nu har det gått på tok.
C-max sladdar med bakvagnen redan vid normal körning på torr
asfalt. Det är unikt. På grus blir det värre och på vinterväg avlöser
sladdarna varandra.
Sladdarna uppkommer utan undantag om man släpper upp gaspedalen i
en kurva men det sladdar till och med vid jämn hastighet."

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:40

> C-max sladdar med bakvagnen redan vid normal körning på torr
> asfalt. Det är unikt. På grus blir det värre och på vinterväg avlöser
> sladdarna varandra.

Gad vide hvor slemt det egentlig er...(?)

Det er jo en kendt sag, at en 306 GTi også slår lidt med røven gennem sving.
Det bliver betegnet som en "medstyrende tendens".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-04 10:21

"Andreas M. Hansen" <mailto:nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Ford Focus C-max - er der noget man skal passe på ?"

> Det er i grunden sjovt som svenskerne og tyskerne ikke er enige
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Hvis man ser på de to tests kunne det godt se ud som om den i Tyskland er testet
i "godt" vejer, mens den i Sverige også har kørt på grusveje og veje der var
dækket af vand eller sne. Ham svenskeren Robert var også ham der tog livet af en A-
klasse MB, det fik (i sidste ende) MB til at gøre noget ved det.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Per O. Madsen

Dato : 24-02-04 16:49

Tak til alle for hurtige svar.
Jeg har prøvet bilen og igennem et rimeligt snævert sving her i Vejle
prøvede jeg at slippe gassen pludseligt (hastighed ca 70 km/t), og der var
ikke antydningen af ustabilitet, men da var vejen jo også kun en smule
fugtig, da det havde regnet en times tid forinden.
Enden på historien er at jeg i dag har skrevet slutseddel på en C-Max 1,8
trend. Den skal så lige monteres med klimaanlæg og fartpilot, og have den
ønskede farve, så der går en fire-fem uger før den kan hentes, men den tid
går jo nok hurtigt.

Per O.

Fra : KASO

Dato : 25-02-04 10:48

> [...]
den
> ønskede farve, så der går en fire-fem uger før den kan hentes, men den

Nej - det skal du ikke regne med....

(Prøv at spørge børnene om 4-5 uger til juleaften er lang tid eller om
de går hurtigt )

http://www.kandu.dk/

Fra : Per O. Madsen

Dato : 25-02-04 16:05

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid
>
> Nej - det skal du ikke regne med....
>
> (Prøv at spørge børnene om 4-5 uger til juleaften er lang tid eller om

Du har vist ret, det er vist ret lang tid når alt kommer til alt

Per O.

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 18:50

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at investere i en 1,8 trend. Er der nogen kvalificerede bud

> hvad der skulle afholde mig fra at købe sådan en ?

Vandt over resten i nyeste BilMagasinet...