Nyt CD drev i 6400/200
Fra : per

Dato : 23-02-04 22:01

Jeg har en Performa 6400/200, som jeg gerne vil putte et Plextor 40x SCSI
CDROM drev i istedet for det Apple 8x der sidder nu, men maskinen vil ikke
snakke med drevet, når jeg putter det i. Jeg har jumper det ligesom Apple
drevet og zappet PRAM´en og der hører min viden om Mac op. Nogen af jer der
kan give mig en pointer i den rigtige retning?

MVH Lasse, fafler@linuxmail.org

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-02-04 23:23

per <per83@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> drevet og zappet PRAM´en og der hører min viden om Mac op. Nogen af jer der
> kan give mig en pointer i den rigtige retning?

Var det ikke et ATA/IDE drev, der sad i forvejen?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 24-02-04 08:57

"Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> wrote in message
> per <per83@stofanet.dk> wrote:
>
> Var det ikke et ATA/IDE drev, der sad i forvejen?
>
> /Preben

Nej, den er god nok, det skal være et scsi drev. Scsi kablet til cd-drevet
fortsætter i øvrigt op til hulrummet øverts oppe i maskinen. Har man lyst og
er der stadig plads til det, så kan man faktisk også lægge en ekstra scsi
disk ind i hulrummet.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-04 12:44

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> er der stadig plads til det, så kan man faktisk også lægge en ekstra scsi

OK. Har jeg faktisk selv haft engang. Kommer jeg i tanke om.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 13:01

> OK. Har jeg faktisk selv haft engang. Kommer jeg i tanke om.
>
> /Preben

Hov - må man lige bryde ind hér?

Hvad er det, jeg overser, for jeg kan ikke åbne kabinettet på samme
model. Jeg gjorde det sidste sommer, men husker jo ikke så godt, og nu
driller den mig.

Er sikker på, det bare er et snuptag med de to "tryk-ind" knapper i
bunden af fronten, men......?

Nå, jeg skal nok bare gå en tur at få luft

M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-04 15:04

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> [...]
> driller den mig.
>
> Er sikker på, det bare er et snuptag med de to "tryk-ind" knapper i

Det er en af de rigtig lede Mac'er at skille ad.
Ikke for folk over 50, slet ikke gamle rockmusikere

> Nå, jeg skal nok bare gå en tur at få luft

Gå til Hareskoven og få en 6400 manual

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 15:31

> Det er en af de rigtig lede Mac'er at skille ad.
> Ikke for folk over 50, slet ikke gamle rockmusikere

> Gå til Hareskoven og få en 6400 manual
>
> /Preben

OK, skal jeg tage "net-øl" med
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 15:36

> Det er en af de rigtig lede Mac'er at skille ad.
> Ikke for folk over 50, slet ikke gamle rockmusikere

> Gå til Hareskoven og få en 6400 manual
>
> /Preben

Øh, Preben - har du ikke anonym log-in?

Se lige transcript som følger:

220 Enigma.local FTP server (lukemftpd 1.1) ready.
USER anonymous
530 User anonymous unknown.
QUIT
Send Version Control query to www.interarchy.com
GET /sivc/interarchy?A&R&07008000&BC273FDE&CI4io84o&C0A80002&00001032
HTTP/1.0
Accept: */*
Host: www.interarchy.com
Pragma: no-cache
Cache-Control: no-cache

HTTP/1.1 200 OK
Date: Tue, 24 Feb 2004 14:31:41 GMT
Server: Apache/1.3.19 Ben-SSL/1.42 (Unix) PHP/4.0.6 mod_perl/1.26
FrontPage/4.0.4.3

ReleaseVersion: 06208000
ReleaseURL:
http://www.mirrors.ausmac.net/ftp/Communication-SW/Interarchy/interarchy
-62us.hqx
TestVersion: 07002016
TestURL:
ftp://ftp.interarchy.com/old_versions/beta/Interarchy70d22.dmg.hqx
AutoQueryIntervalM: 10080
BusyStatus:
InfoURL: http://www.interarchy.com/
[...]

M., der ikke håber, at er er noget hemmeligt i alt det volapyk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-04 16:47

> [...]

> Øh, Preben - har du ikke anonym log-in?
>
> Se lige transcript som følger:
>
> 220 Enigma.local FTP server (lukemftpd 1.1) ready.

Cencured

> 530 User anonymous unknown.
> QUIT
>
> M., der ikke håber, at er er noget hemmeligt i alt det volapyk

Jamen, har du slet ikke fulgt med:
<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307994>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 17:01

> Jamen, har du slet ikke fulgt med:
> <http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307994>
>
> /Preben

Jamen, du er da ikke brite?.....eller har du et hemmeligt
statsborgerskab?
M., der synes, at du skal sende mig den skide .PDF - TDC har jo
fordoblet min hastighed til samme pris

Jeg tror, de føler sig truet - måske af britisk efterretningstjeneste?
Men måske skulle jeg hellere bede Anders Foghs snurrelæge om at åbne min
6400......dét må han da have forstand på

M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-04 19:06

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> M., der synes, at du skal sende mig den skide .PDF - TDC har jo
> fordoblet min hastighed til samme pris

Har da prøvet på din email, for stor til din skod email
Har prøvet på din iDisk, tillader kun læsning?

Hent den selv:
<www.ravnekrogen.dk/6400.pdf>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 19:24

> Har da prøvet på din email, for stor til din skod email
> Har prøvet på din iDisk, tillader kun læsning?
>
> Hent den selv:
> <www.ravnekrogen.dk/6400.pdf>
>
> /Preben

Nå, nå, unge mand - der er da 11MB til rådighed på skodmailen*GG* - og
din "skide"PDF fylder kun 5,7

iDisken bruger jeg aldrig - men hvis jeg får åbnet den 6400´er, sat en
32MB RAM-klods mere i, og forbundet den ekstra harddisk, overvejer jeg
kraftigt at servere igen?

Min udbyder er jo gået konkurs for tre måneder siden, så jeg prøver at
retablere 8 sites og domæner - et syndigt rod

Men tak skal du have, Preben
Hej fra
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-04 20:19

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> Nå, nå, unge mand - der er da 11MB til rådighed på skodmailen*GG* - og
> din "skide"PDF fylder kun 5,7

This is the Postfix program at host pfepc.post.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<mortenlindATmac.com>: message size 8128325 exceeds size limit 3145727
of server
smtp-mx.mac.com[17.250.248.49]

/Preben (med unlimit mailserver
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 20:47

> [...]
>
> The Postfix program
>
> <mortenlindATmac.com>: message size 8128325 exceeds size limit 3145727

Hmm....mon det så er Apple, der sætter grænse for brug af båndvidde?
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 20:34

> [...]

> Min udbyder er jo gået konkurs for tre måneder siden, så jeg prøver at
> retablere 8 sites og domæner - et syndigt rod

Hvor er det dejligt at lave et stykke manuelt arbejde og finde ud af
alting selv - at opfinde den dybe tallerken for Gud véd, hvilken gang

Hvis jeg nu havde tjekket MacTracker, inden jeg satte dette igang, ville
jeg have vidst, at der kun er to RAMsokler.

I forvejen vidste jeg, at den er bestykket med 64MB, men jeg ville gerne
have 32 mere i, så jeg fandt sådan en gammel klods.

Belemrede derefter Preben med mindst 10 minutters arbejde og fire
minutters indlægslæsning - læste mindst fire sider i PDF´en - fandt ud
af, at det egentlig er en Performa - hev bundkortet ud og opdagede, hvad
jeg ville have vidst, hvis jeg havde research´ed lidt.

Fik iøvrigt både front og top af, inden jeg opdagede, det er en
Performa.

Men så fik jeg da brugt fingrene til andet end tastaturgymnastik og så
gik tiden jo med det

Tjaeh.....

P.S. Indlægget er skrevet med det ene formål at fornøje gruppen i disse
for vort land så kolde tider - fra min skoletid på katolsk, privat
drengeskole véd jeg, hvor vigtigt der er, at de andre drenge har en
Prügelknabe

Knus fra
Morten, der så eftersøger en 168pin RAMklods på 128MB

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 25-02-04 08:36

Der er også en glimrende billedserie på internettet:

http://www.zone6400.com/manual/6400manual.html
http://www.zone6400.com/manual/files/front_top.html
http://www.zone6400.com/manual/files/left_side.html
http://www.zone6400.com/manual/files/motherboard.html

Der er vist ret mange ting man kan gøre med sin 6400/6500 hvis man kigger
lidt rundt på zone6400....

Fra : Morten Lind

Dato : 25-02-04 11:58

> [...]

> http://www.zone6400.com/manual/files/motherboard.html
>
> Der er vist ret mange ting man kan gøre med sin 6400/6500 hvis man kigger

Hold da op, Henrik - tak
M.