Mad til 24 i sommerhuskøkken
Fra : Brian Skaarup

Dato : 23-02-04 21:27

Jeg er kommet til at invitere en række venner til en weekend i et
sommerhus og de har alle sagt ja.
Det betyder at vi bliver 15 voksne og 9 børn i et hus beregnet til 10
Huset ligger langt ude, så der er 30 km til nærmeste større by.
Hvordan fodrer man så mange mennesker vha. et sommerhuskøkken en
lørdag aften?

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-02-04 22:40

Brian Skaarup wrote:
> [...]
> Huset ligger langt ude, så der er 30 km til nærmeste større by.
> Hvordan fodrer man så mange mennesker vha. et sommerhuskøkken en

Man kan vælge at lave maden i forvejen, evt. hjemmefra.
Du kan også vælge at lave en typisk sommer ret, nemlig et par skåle salat og
så grille kød og flütes til... De fleste folk har jo også en grill, og du
kan måske bede nogle af de inviterede om at medbringe en grill. Og det kan
også fint laves om vinteren (det fremgår ikke helt om det først er til
sommer i skal i sommerhuset, eller om det er næste weekend). Hvis det er nu
er det måske for dyrt at købe ind til "normal" salat, men så kan du jo vælge
at lave noget pasta-salat (begge to er jo kolde og du behøver ikke lægge
beslag på komfuret)

Du kan f.eks. også lave frikadeller hjemmefra og så bare varme dem op i
ovnen i sommerhuset (går ud fra at der er ovn)..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian Skaarup

Dato : 23-02-04 22:49

On Mon, 23 Feb 2004 22:39:30 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>det fremgår ikke helt om det først er til sommer i skal i sommerhuset, eller om det er næste weekend
Det er netop næste weekend og det kom lidt bag på at alle inviterede
kan deltage.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 23-02-04 22:50

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Huset ligger langt ude, så der er 30 km til nærmeste større by.
> Hvordan fodrer man så mange mennesker vha. et sommerhuskøkken en
Hvis ordet sommerhuskøkken dækker over at det om sommeren mest er
grillen på terrassen der benyttes kan det jo nok være et problem. Men
i sådant et tilfælde ville jeg ikke være bleg for at uddelegere
arbejdet til gæsterne at de hver især kommer med noget til
arrangementet.
Du skal sørge for at der er rigeligt med kaffebønner/te, sodavand, øl,
vin. Alt det tunge som du i god tid kan bringe til huset. Det mad du
er god til laver du selv og beder gæsterne medbringe det øvrige.
Det skulle ikke være svært at købe stort ind af al ting, om vinteren
er der ikke behov for køleskab.
Glem ikke toiletpapir/køkkenruller.
Husk også at arrangere opvask/rengøring så huset ikke ligner et bombet
lokum om mandagen.
mvh
Jørgen