Mac Soup spørgsmål
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-02-04 21:17

Hej

Er der ikke en genvej til at genkalde en hel -tråd- uden at skulle
slette nyhedsgruppen, genindlæse den og skønne hvornår -tråden- er
startet.
Eksempelvis falder man over noget interessant man tidligere har slettet,
men nu gerne vil følge fra start.

mvh

Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-04 21:40

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> startet.
> Eksempelvis falder man over noget interessant man tidligere har slettet,

Bare find nyhedsgruppen i listen over alle grupper og træk den over i
gruppevinduet. Så har du gruppen to gange. Når du så henter news,
spørger den, hvor langt du vil gå tilbage. Her er du så nødt til at
skønne, hvor langt du skal tilbage målt i antal indlæg. Du kan så hente
rigeligt med indlæg. Indlæggene bliver så lagt i din oprindelige gruppe,
mens den nye dublet forbliver tom. Den kan du bare slette bagefter.
Fidusen er, at alle din markeringer i gruppe stadig er der. Og indlæg
markeret som læste forbliver læste. Sletter du gruppen og opretter den
igen, er alle indlæg ulæste, og ingen af dine markeringer er der.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-02-04 19:55

> [...]
> markeret som læste forbliver læste. Sletter du gruppen og opretter den
> igen, er alle indlæg ulæste, og ingen af dine markeringer er der.

Smart Henrik!

Den vil jeg tage til mig med det samme

Plejer iøvrigt også at "save" et indlæg, som jeg ved jeg vil få brug for
senere , og så er der den smarte detalje at man kan føje indlæg i samme
tråd til, og det bliver således arkiveret som en "tråd". Arkivering af
tilføjelse i en tråd : Append article i file menu. Således kan der være
en tråd som er på f.eks. 50 indlæg, og man kan arkivere måske 4-6 stk.
for at få lige det man skal bruge

Ellers ville jeg nok Google på det, der får du hele tråden, og Google
ordner jo det meste søge arbejde

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-04 23:27

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> tilføjelse i en tråd : Append article i file menu. Således kan der være
> en tråd som er på f.eks. 50 indlæg, og man kan arkivere måske 4-6 stk.

Det er også smart, men jeg må indrømme, at jeg ikke har brugt den
funktion. Hvis jeg vil gemme nogle indlæg, plejer jeg at "låse" dem i
Status-menuer. Så bliver de ikke slettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-02-04 07:08

> Det er også smart, men jeg må indrømme, at jeg ikke har brugt den
> funktion. Hvis jeg vil gemme nogle indlæg, plejer jeg at "låse" dem i
> Status-menuer. Så bliver de ikke slettet.

Ikke helt forstået

mvh

Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-04 11:49

> Ikke helt forstået

Man kan indstille MacSOUP til automatisk at slette indlæg efter et
bestemt tidsrum eller hvis der er et hvis antal indlæg i ind-boksen. Det
er meget praktisk, da man ellers får nogle ganske store filer efter
nogle år. Sletningen kan foregå automatisk, ved henten af indlæg eller
ved åbning af programmet. Sletningen kan også være indstillet til at
skulle sættes igan manuelt. At slette hedder "to purge" på engelsk.
Hvis man låser et indlæg, bliver det ikke slettet. Man låser
indlæg ved at markere det/dem og vælge "Lås" i Status-menuen. Har man
listen med indlæg åben, kan man også klikke i tredie felt fra venstre.
Første felt er det med den grå bolle ud for ulæste indlæg. Andet felt er
det med + eller - for hhv. markerede og afmarkerede indlæg. Tredje felt
kan så rumme en hængelås for låste indlæg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-02-04 22:22

Virker - virker - tak

mvh

Michael C.

Fra : (Per Røn

Dato : 26-02-04 18:13

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Plejer iøvrigt også at "save" et indlæg, som jeg ved jeg vil få brug for
> senere

I stedet for at arkivere indlægget [i mac-grupperne er vi ikke snedkere
med save!] kan du såmænd nøjes med at låse det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-02-04 20:05

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> I stedet for at arkivere indlægget [i mac-grupperne er vi ikke snedkere
> med save!] kan du såmænd nøjes med at låse det.

Du har helt ret Per. Det kommer jo også an på hvordan man kan lide
tingene. Jeg har f.eks min egen lille "studiemappe", (i macjournal),
der bliver gemt information, fra forskellige steder, om lige dét jeg
gerne vil gå dybere i.
Så sparer jeg at skulle forskellige steder hen, efter information

Jeg har også brugt hængelåsen, en god detalje, men er gået over til at
Google på emner istedet.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-04 23:54

> [...]

> startet.
> Eksempelvis falder man over noget interessant man tidligere har slettet,

Jo.

www.google.com under groups

Her står det hele.

--