1/3 del Avensis + 1/3 Passat + 1/3 Peugeot~
Fra : Snusken

Dato : 23-02-04 21:03

Hej.

Har nogen her i gruppen et bud på en 4 cyl. i Avensis-Passat-406
klassen, som BEDST kombinerer:

1. Toyota pålidelighed
2. Peugeot design
3. Passat prestige

eller er det blot

A. en drøm
B. at vælge en af de 3.

mvh Eric

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:27

"Snusken" <snusken@REMOVE_THISpc.nu> skrev i en meddelelse
> Har nogen her i gruppen et bud på en 4 cyl. i Avensis-Passat-406
> klassen, som BEDST kombinerer:
>
> 1. Toyota pålidelighed
> 2. Peugeot design
> 3. Passat prestige

Ja, så skal du have en Mazda 6. EOD.

ad 3: Drop alt ævlen om manglende prestige etc. Passat har ingen prestige
hos mig. Det har Mazdaen derimod.

/Caspersen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:31

> Ja, så skal du have en Mazda 6. EOD.
> ad 3: Drop alt ævlen om manglende prestige etc. Passat har ingen prestige
> hos mig. Det har Mazdaen derimod.

Husk høreværn, hvis du skal på motorvejen..

Nej, spøg - det er sikkert en dejlig bil. Det hører jeg fra en af mine
venner i hvert fald.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Husk høreværn, hvis du skal på motorvejen..

Ja, de gamle Mazdaer kunne knurre noget. Jeg har ikke kørt Mazda 6, så jeg
kender ikke støjniveauet. Men journalisterne falder da på halen for den.

(høhø, nå nej, de er ikke objektive)

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:54

> Ja, de gamle Mazdaer kunne knurre noget. Jeg har ikke kørt Mazda 6, så jeg
> kender ikke støjniveauet. Men journalisterne falder da på halen for den.

Ja, for dens køreegenskaber. Men prøv engang at sammenligne med for eksempel
en Passat (PIS..!! Nu sagde jeg det igen FDMs reference-bil er en
Passat og den slåes sjældent i lav motorvejsstøj. Den ny Avensis er også
langt mere støjsvag på motorvejen.

> (høhø, nå nej, de er ikke objektive)

Jég læser jo faktisk en del af artiklerne - og så har jeg i øvrigt aldrig
sagt, hvordan journalisterne er og ikke er. Jeg har blot forholdt mig
generelt til potentielle svagheder i motor-journalistikken.

/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 21:57

On Mon, 23 Feb 2004 21:53:51 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>FDMs reference-bil er en Passat

Er Mondeo'en blevet skiftet ud?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:03

> Er Mondeo'en blevet skiftet ud?

Det har i hvert fald været en Passat 1,6 på støjsiden det seneste par år.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 22:07

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Det har i hvert fald været en Passat 1,6 på støjsiden det seneste par år.

Har lige høvlet 4 numre fra 2003 (hurtigt) igennem. Bruger de ikke de
dB-skemaer mere ?. Ved en test af Nissan Micra var blot angivet støjen ved
forsk. hastigheder. Ingen sammenligning.

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 22:36

> [...]
> sagt, hvordan journalisterne er og ikke er. Jeg har blot forholdt mig
> generelt til potentielle svagheder i motor-journalistikken.

Jeg ved ikke hvor meget/lidt sådan en Passat 1,6 støjer, men de nye japanske
biler er for alvor kommet efter det med støjen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:42

> Jeg ved ikke hvor meget/lidt sådan en Passat 1,6 støjer, men de nye
japanske
> biler er for alvor kommet efter det med støjen.

Ja, men som sagt - bare ikke Mazda 6.

Prøv engang at køre en tur i en Avensis - og deræst en 6´er.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 21:32

On Mon, 23 Feb 2004 21:27:21 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

> [...]

Ingen af ovenstående elementer - for mig handler det om køreglæde.
Jeg frydes hver eneste dag, jeg kører i een af mine biler.
Selvfølgelig er det dyrere, men det er pengene værd. Tænk over dét ved
næste bilvalg, hvis du er lidt entusiastisk anlagt.

>Ja, så skal du have en Mazda 6. EOD.

Fin bil

>ad 3: Drop alt ævlen om manglende prestige etc. Passat har ingen prestige
>hos mig. Det har Mazdaen derimod.

Der er ingen prestige i Mazda - i givet fald du tror/mener det, er du
ikke klar over, hvad ordet betyder. Hvis du vil opleve "prestige",
skal du blot køre en tur i byen i en Jag eller Audi V8. Dér er der syn
for sagen hos befolkningen!

/Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:40

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke klar over, hvad ordet betyder. Hvis du vil opleve "prestige",
> skal du blot køre en tur i byen i en Jag eller Audi V8. Dér er der syn

Jeg ved det, men for mig er der ikke prestige i en Passat Men der er i
en Audi v8 eller Jag eller, eller....

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:36

Hørt!

Mazda 6 er vist lige det du leder efter.

Hvis du kan undvære lidt af pålideligheden, kan jeg anbefale Alfa 156 :)
På trods af Alfa's dårlige ry holder den altså glimrende. Har selv haft en 2.0
fra '98 i knap 2 år og 42.000km (80-122.000) uden et eneste problem.

"Re: 1/3 del Avensis + 1/3 Passat + 1/3 Peugeot-406 = ?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:82.182.98.14)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-04 19:03

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, så skal du have en Mazda 6. EOD.
>
> ad 3: Drop alt ævlen om manglende prestige etc. Passat har ingen prestige

Mazda 6 er skam et godt bud, belastet af mine automotive tendenser vil jeg
mene at den nye Accord også er det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jacob Lindquist

Dato : 23-02-04 21:31

"Snusken" <snusken@REMOVE_THISpc.nu> wrote in message
> Hej.
>
> Har nogen her i gruppen et bud på en 4 cyl. i Avensis-Passat-406
> [...]

Ja så ville jeg nok vælge en Skoda :)

--
Jacob

Fra : Christian Petersen

Dato : 23-02-04 21:54

Det lyder som en Lexus

--
mvh, Christian
1988 Toyota Carina II 1.6 XL, 400k km på klokken and counting.

Fra : KASO

Dato : 23-02-04 22:45

"Christian Petersen" <argonster@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en Lexus

Det var pålideligheden - men Lexus er en "Wannabee" ("Wannabil"? ) -
så den med prestigen er - hmm - nåhhr ja - OK - sammenlignet med en Passat
går det nok lige op - men designet har de aldrig lært - faktisk er den nye
Avensis kønnere end samtlige Lexus-modeller (og så flot er en Avensis nu
heller ikke.....), men smag og behag.....

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:50

Hvad fanden, Christian..

Efter alle disse år på Kandu..

Velkommen som fuldgyldigt medlem af "klubben".

/Jan W Nielsen

Fra : Christian Petersen

Dato : 23-02-04 23:02

Øhh Kandu?
Det er vist en anden du henvender dig til.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 23:05

KASO wrote:
:: "Christian Petersen" <argonster@netscape.net> skrev i en meddelelse
:: news:403a685a$0$22806$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
::: Det lyder som en Lexus
::
:: Det var pålideligheden - men Lexus er en "Wannabee" ("Wannabil"? ;-
:: ) ) - så den med prestigen er - hmm - nåhhr ja - OK - sammenlignet
:: med en Passat går det nok lige op - men designet har de aldrig lært -

Typisk dansk fattigrøvsholding. Kig på USA, dér er meningerne helt
anderledes.

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-02-04 23:10

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Typisk dansk fattigrøvsholding. Kig på USA, dér er meningerne helt
> anderledes.

Er der ikke noget med at i den nuværende lovgivning præmieres man jo større
et lokum = truck, der købes..?

Det synes at foresvæve mig at nogen har fået og får "statsstøtte" på op mod
100.000$

Hr. Bjørn

Fra : Brian

Dato : 23-02-04 23:17

Hejsa

Bjørn Jørvad skrev:

> Er der ikke noget med at i den nuværende lovgivning præmieres man jo
> større et lokum = truck, der købes..?

Joo... det så jeg godt i "60 minutes" den anden aften.

> Det synes at foresvæve mig at nogen har fået og får "statsstøtte" på
> op mod 100.000$

De forklarede det ihvertfald sådan, at biler over 6000 pund (?) var der en
finansiel bonus ved at købe.

Jeg mener forøvrigt at det blev oversat til 1500 Kg, det kan dækkene vel
knap nok holdes under på sådan en skrummel SUV

/Brian

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-02-04 23:23

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joo... det så jeg godt i "60 minutes" den anden aften.

Jeg så netop denne udsendelse også.

Tilskuddet var beregnet til at selvstændige (mindre næringsdrivende) kunne
få et ordentligt køretøj også til fragt af varer, materialer osv. osv.

Mærkelig nok var muligheden også blevet yderst populær hos bl.a. advokater,
tandlæger og desligenende.

Så´en tandlæge må da også have en masse udtrukne tænder at skulle af
med...;)

> [...]
>
> Jeg mener forøvrigt at det blev oversat til 1500 Kg, det kan dækkene vel
> knap nok holdes under på sådan en skrummel SUV

Ha .... den fangede jeg også.

Man har nok fået et godt oversættelsestilbud fra X-tekst eller
lignende...

Hr. Bjørn

Fra : Jonas R.

Dato : 23-02-04 23:09

KASO wrote:

> [...]
> faktisk er den nye Avensis kønnere end samtlige Lexus-modeller (og så
> flot er en Avensis nu heller ikke.....), men smag og behag.....

En lexsus IS200 med kompressor/eller uden kompressor er faenme en flot og
fed bil, men smag og behag... Efter min mening er lexsus langt højere
prestige mæssigt end en skide passat....

/Jonas

Fra : KASO

Dato : 24-02-04 10:46

"Jonas R." skrev d. 23-02-04 23:09 dette indlæg :

> [...]
> fed bil, men smag og behag... Efter min mening er lexsus langt højere
> prestige mæssigt end en skide passat....

Personligt synes jeg at den ligner en "Brian-stylet" riskoger - lidt i
stil med Subaru Impreza - sidstnævnte er bare lidt sjovere at køre i.

Mht. "prestige" er det ikke en parameter jeg vælger bil udfra - måske er
det derfor, at jeg ikke synes at der er synderlig prestige ved at køre
Folkevogn eller "Toyota-ekstra".

http://www.kandu.dk/

Fra : Snusken

Dato : 24-02-04 15:36

IS200 er vist en god yoda fortolkning af en BMW 320

mvh Eric
---------------------------------

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-02-04 22:58

Den Tue, 24 Feb 2004 15:35:52 +0100, skrev Snusken
<snusken@REMOVE_THISpc.nu>:

>IS200 er vist en god yoda fortolkning af en BMW 320

Som BMW og andre har kopieret f.eks. baglygterne på.

Der er også andre der godt kan bruge Lexus/Toyoda-teknologi:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2425

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 08:24

Anders Sørensen wrote:

> Som BMW og andre har kopieret f.eks. baglygterne på.
>
> Der er også andre der godt kan bruge Lexus/Toyoda-teknologi:
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2425

Mums!

--
Roberto Saldo

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-02-04 15:36

Den Mon, 23 Feb 2004 22:44:47 +0100, skrev "KASO" <a@b.dk>:

> [...]
>
>Det var pålideligheden - men Lexus er en "Wannabee" ("Wannabil"? ) -
>så den med prestigen er - hmm - nåhhr ja - OK - sammenlignet med en Passat

Ingen VW når en Lexus til knæene!
Hverken i prestige, samlekvalitet eller driftsikkerhed!

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 15:42

> Ingen VW når en Lexus til knæene!
> Hverken i prestige, samlekvalitet eller driftsikkerhed!

Øhh..

Mon ikke der er bare en anelse mere prestige i en Phaeton W12 6.0 til 2,4
million end i en lam Lexus..??

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-02-04 15:51

> Øhh..
>
> Mon ikke der er bare en anelse mere prestige i en Phaeton W12 6.0 til 2,4
> million end i en lam Lexus..??

Jo, det skulle jeg også synes; der er bare ikke ret mange, der vil købe den.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:04

> Jo, det skulle jeg også synes; der er bare ikke ret mange, der vil købe
den.

Det tror fanden - til dén pris..

Man kan jo næsten stikke en million i lommen, hvis man istedet køber den
vildste Lexus.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-02-04 16:20

> den.
>
> Det tror fanden - til dén pris..
>
> Man kan jo næsten stikke en million i lommen, hvis man istedet køber den
> vildste Lexus.

Ja, men så får man heller ikke en W12
....men det får jeg nu heller ikke i den Octavia TDI, jeg prøvede den anden
dag. Prisen er heldigvis også en anden.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-02-04 22:52

Den Tue, 24 Feb 2004 15:42:27 +0100, skrev "Jan W Nielsen" <intet
svar>:

>Øhh..
>
>Mon ikke der er bare en anelse mere prestige i en Phaeton W12 6.0 til 2,4
>million end i en lam Lexus..??

Det er stadig kun en folkevogn. På godt og ondt.

Jeg ville til enhver tid vælge Lexus.

Fra : KASO

Dato : 25-02-04 08:57

"Anders Sørensen" skrev d. 24-02-04 22:52 dette indlæg :

> Det er stadig kun en folkevogn. På godt og ondt.
>
> Jeg ville til enhver tid vælge Lexus.

Det er stadig kun en Toyota - på godt og ondt....

Jeg tror, at hvis jeg skulle bruge så mange penge på en bil, ville det
blive en MB S-klasse istedet (i denne klasse er vi alligevel hinsides
rationelle argumenter - og vi er godt og vel OT )

http://www.kandu.dk/