WW og peanuts
Fra : Mai Espersen

Dato : 23-02-04 20:54

Hejsa...
Jeg kan simpelthen ikke finde peanuts i min pointguide...
Er der nogen af jer derude der ved hvormange points der er i sådan nogle???
På forhånd tak
/Mai

Fra : insideout

Dato : 23-02-04 21:17

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan simpelthen ikke finde peanuts i min pointguide...
> Er der nogen af jer derude der ved hvormange points der er i sådan

Kims Saltede Peanuts 1 dl. ell. 60 gram = 9,5 point sååå velbekomme .

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : Mai Espersen

Dato : 23-02-04 22:33

"insideout" wrote>
> Kims Saltede Peanuts 1 dl. ell. 60 gram = 9,5 point sååå velbekomme .

Mange Tak
Og i øvrigt... godt gået med vægttabet...

Fra : insideout

Dato : 24-02-04 17:12

> Og i øvrigt... godt gået med vægttabet...

Tak skal du have, som du kan se springer jeg et par vejninger over hos ww
(ti turs kort skal være brugt inden 12 uger). I uge 6 nåede jeg jo mit 10 %
mål og fik min nøgle ring . Pga. sygdom skal jeg desværre til at tage
nogle piller som er nogle sataner med hensyn til appetit øgning samt at
overskud til motion er lille. Derfor skal jeg nu passe meget på og holde
mine point notere alt igen og prøve ikke at snyde mig selv og når de værste
bivirkninger er aftaget genoptage min motion.

Hvor længe har du været igang? og virker det for dig?

Mvh
Henrik

Fra : Mai Espersen

Dato : 24-02-04 22:47

"insideout" wrote
> [...]
værste
> bivirkninger er aftaget genoptage min motion.
>
> Hvor længe har du været igang? og virker det for dig?

Jeg har været i gang med WW sådan for alvor siden uge 7. Jeg har før det
været medlem af DDV, hvilket har virket forrygende for mig, men her til
sidst (mangler nok cirka 10 kg) trængte jeg til afveksling og meldte mig ind
hos WW. Jeg har stadig lidt svært ved min nye frihed, da jeg er vandt til at
leve under de "strenge" regler hos DDV, men det går fint med vægttabet
indtilvidere.

God bedring. Jeg håber det kommer til at gå dig godt på trods af piller og
hvad deraf kommer.
Hilsen Mai

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-02-04 13:04

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan simpelthen ikke finde peanuts i min pointguide...

Undrer mig over, at det pludselig myldrer med spørgsmål om WW-point....
skal/kan det tages som udtryk for, at WW er dårlige til at informere
kunderne om deres eget pointsystem? Har ww ikke en website eller en
opslagsbog, hvor den slags kan slås op? Skal I selv slås med at finde frem
til de point?

Hvad er i øvrigt metoden/formlen til at udregne disse point? Er der ikke
nogen, der kender den?

Mvh. Lisbeth

Fra : insideout

Dato : 24-02-04 13:27

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunderne om deres eget pointsystem? Har ww ikke en website eller en
> opslagsbog, hvor den slags kan slås op? Skal I selv slås med at finde frem

Nogle har fået nogle papire hist og pist og prøver nu ww ud fra dette fordi
de ikke vil betale hvad ww koster, andre betaler men har kun den lille
pointguide som man får ved indmedelse og i den står f.eks peanuts ikke. Man
kan så købe en Butiksguide jeg tror jeg gav 125.- for den og her er peanuts
med , man kan også købe en lomme regner til 200 bobs hvis man hellere vil
bruge sådan en.

> Hvad er i øvrigt metoden/formlen til at udregne disse point? Er der ikke
> nogen, der kender den?

Formlen til udregning af ww point ser sådan ud.

WWP = Kcal / 50 + Fedt / 12 - Kostfibre / 5

Et eksempel:

Kellogs Special K 100 gram

369 Kcal / 50 = 7,38 p
1 g fedt /12 = 0,08 p
Ialt 7,46 p

minus 3 g kostfibre / 5 = 0,6

Alt i alt 7,46-0,6 = 6,86

Ud fra denne formel kan man jo selv regne sit produkt ud men jeg bruger som
skrevet Fatlow hejmme og har min Butiksguide med hår jeg handler ind.

Mvh
Henrik

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-02-04 14:10

> [...]
> kunderne om deres eget pointsystem? Har ww ikke en website eller en
> opslagsbog, hvor den slags kan slås op? Skal I selv slås med at finde frem

Jeg er bl.a en af dem der har spurgt, og jeg kan så fortælle, at for det
første er jeg ret ny hos ww, og fra uge til uge dukker der faktisk ret mange
spørgsmål op, som man har brug for at vide her og nu og ikke om en uge, og
hvis nu der sidder nogen her i gruppen og ved det, hvorfor så ikke spørge? .
For det andet står der ikke alt i bogen, og heller ikke den udvidet udgave,
for den har jeg købt.

hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-02-04 14:16

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mange
> spørgsmål op, som man har brug for at vide her og nu og ikke om en uge,

Det kan jeg levende sætte mig ind i.

> og hvis nu der sidder nogen her i gruppen og ved det, hvorfor så ikke
spørge?

Det er helt forståeligt, at du spørger her. Men jeg undrer mig alligevel
over, at noget så banalt som point for de forskellige varer ikke findes i et
nemt tilgængeligt opslagsværk hos WW - eksempelvis på deres website.

> For det andet står der ikke alt i bogen, og heller ikke den udvidet
udgave,
> for den har jeg købt.

Men hvis det ikke står i hverken den ene eller den anden bog - hvor så? Hvis
nogle overhovedet kan svare, hvorfra henter de så oplysningen? Regner de det
selv ud efter formlen?

Synes bare det må være forbandet træls, hvis man har 117 spørgsmål som man
ikke nemt kan finde svar på i materiale fra WW. Det ville jeg regne for
dårlig service fra WW's side.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-02-04 15:45

> [...]

> over, at noget så banalt som point for de forskellige varer ikke findes i

Der står rigtig mange ting i deres udvidet bog, også sådanne noget som
peanuts, så det kan jeg da godt følge dig i. Jeg spurgte selv på et
tidspunkt om point for en købe sandwich hos sunset, sådanne noget står ikke
i bogen, men måske i deres restaurant bog, som jeg vil købe i dag

> Men hvis det ikke står i hverken den ene eller den anden bog - hvor så?

Der står som sagt rigtig mange ting i den, både den man får udleveret,og den
man kan købe, så den er rigtig go'

> Det ville jeg regne for
> dårlig service fra WW's side.

Det kendskab jeg har til dem ( har kun gået der 1 uge i dag ), er rigtig
positivt

Mange venlige hilsner fra

Bolette ( der er meget spændt på hvad vægten siger i dag )
www.bolettes.dk

Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-02-04 18:04

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Undrer mig over, at det pludselig myldrer med spørgsmål om WW-point....
> Mvh. Lisbeth

Det er vel ikke anderledes end at DDV og Atkins-tilhængerne har præget
gruppen i flere måneder...

VH
Padmé

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-02-04 08:33

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke anderledes end at DDV og Atkins-tilhængerne har præget
> gruppen i flere måneder...

De oplysninger man skal bruge for at følge en bestemt kur (og som man vel at
mærke betaler for at blive vejledt i) vil jeg mene bør være nemt
tilgængelige. Ellers er der noget galt med materialet. Uanset hvad kuren
hedder.

Mvh. Lisbeth