lydchat
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 23-02-04 19:56

Hej

Er der nogen som ved hvordan man kan lydchatte mellem en mac og en pc?
iChat og AOL fungerer i alle fald ikke sammen på den måde, heller ikke
msn i begge ender. Jeg har også et kamara på macen, men 'modstanderen'
har bare mikrofon.

Tak,
Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-02-04 20:17

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> [...]
> iChat og AOL fungerer i alle fald ikke sammen på den måde, heller ikke
> msn i begge ender. Jeg har også et kamara på macen, men 'modstanderen'

Har følgende klip fra Apple liggende, dateret 06.02.04:
Videoconference with millions on Mac or PC
iChat AV 2.1 Public Beta supports videoconferencing with the new AOL
Instant Messenger 5.5 for Windows. This means you now have immediate
access to the millions of people in both the Mac and PC communities.

Jeg har endnu ikke selv testet det.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 23-02-04 20:39

> [...]
> Instant Messenger 5.5 for Windows. This means you now have immediate
> access to the millions of people in both the Mac and PC communities.

DEt kan være det virker med billede og lyd, det ved jeg ikke. Men det
virker i alle fald ikke kun med lyd. Det er egentligt vanskelig at
forstå at det skulle være specielt meget vanskeligere.

Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-04 21:35

> [...]

> virker i alle fald ikke kun med lyd. Det er egentligt vanskelig at
> forstå at det skulle være specielt meget vanskeligere.

Har I begge to de nævnte versioner? Det nye i de nye versioner er
nemlig, at de kan tale sammen. Det virker ikke, hvis du f.eks. har en
ældre iChat AV.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 23-02-04 21:41

> Har I begge to de nævnte versioner? Det nye i de nye versioner er
> nemlig, at de kan tale sammen. Det virker ikke, hvis du f.eks. har en
> ældre iChat AV.

ja, vi har netop installeret dem.

Jonas

Fra : Karl Antz

Dato : 23-02-04 22:18

> [...]

> virker i alle fald ikke kun med lyd. Det er egentligt vanskelig at
> forstå at det skulle være specielt meget vanskeligere.

Hvilken version af aim på Windows-siden?

Det _skal_ være den nye 5.5 - ellers fungerer det ikke.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 24-02-04 00:48

Karl Antz wrote:

> Hvilken version af aim på Windows-siden?
>
> Det _skal_ være den nye 5.5 - ellers fungerer det ikke.

Det virker heller ikke for mit vedkommende. Og det er den nyste aim på
Win-siden. Jeg har prøvet mellem mig og en på den anden side af nettet
og mig og mig -- altså mellem min Mac og min Win-pc. Jeg kan ikke få det
til at virke.

--Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 24-02-04 08:15

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> [...]
> Win-siden. Jeg har prøvet mellem mig og en på den anden side af nettet
> og mig og mig -- altså mellem min Mac og min Win-pc. Jeg kan ikke få det

AIM-siden er drilsk - på forsiden betegnes AIM 4.7 som "the newest".

Men faktisk er det AIM 5.5 der er nødvendig for audio- og videochat.
Adressen følger her:

<http://www.aim.com/get_aim/win/latest_win.adp?aolp=#features>

Hvis du har den ja så fatter jeg ikke en skid - for så _burde_ det
fungere. Har ikke selv afprøvet det da mine Win-venner åbenbart er bange
for chat - i al fald dem der har AIM
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 24-02-04 09:14

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Hvis du har den ja så fatter jeg ikke en skid - for så _burde_ det
> fungere. Har ikke selv afprøvet det da mine Win-venner åbenbart er bange
> for chat - i al fald dem der har AIM

Kommer lige i tanke om at der faktisk har været en del om problemer pga
Firewall:

<http://www.betanews.com/article.php3?sid=1076064634>

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 25-02-04 08:57

Karl Antz wrote:

> [...]
>
> Hvis du har den ja så fatter jeg ikke en skid - for så _burde_ det
> fungere. Har ikke selv afprøvet det da mine Win-venner åbenbart er bange

Ok. Jeg tjekker igen verionsnummeret når jeg næste gang tænder for
Windows (og vågner kort efter badet i sved ).

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 25-02-04 11:52

Martin Agersted Jarl wrote:

> Ok. Jeg tjekker igen verionsnummeret når jeg næste gang tænder for
> Windows (og vågner kort efter badet i sved ).
>
> --Martin

Det var sidste version jeg havde installeret på Windows. For ordens
skyld installerede jeg igen, men jeg kan stadig ikke kom igennem lydmæssigt.

Mærkeligt.

--Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 25-02-04 12:50

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Det var sidste version jeg havde installeret på Windows. For ordens
> skyld installerede jeg igen, men jeg kan stadig ikke kom igennem lydmæssigt.

prøv at tjekke firewall-indstillingen - ved desværre ikke hvilken prt,
men det er muligt at det er der problemet ligger.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-02-04 14:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> prøv at tjekke firewall-indstillingen - ved desværre ikke hvilken prt,
> men det er muligt at det er der problemet ligger.

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 25-02-04 14:18

> [...]

> Det var sidste version jeg havde installeret på Windows. For ordens
> skyld installerede jeg igen, men jeg kan stadig ikke kom igennem lydmæssigt.

Ja, jeg synes også det er ret underligt. I hjælpfilen står der dog
følgende (her på norsk):
Hva hvis vennen min ikke har et kamera?
Hvis den du vil chatte med, bruker iChat AV, kan du invitere til en
enveis-videochat. Den du chatter med vil se og høre deg, og hvis vennen
har koblet til en mikrofon, vil du kunne høre vennen.

Dette er ikke helt entydigt, men kan fortsås sådan at envejs-videochat
kun fungerer hvis begge bruger iChat.

Jonas