toyota Hi.Ace olie
Fra : Per H

Dato : 23-02-04 17:23

en der kan fortælle hvor meget motorolie der skal påfyldes ? jeg kan
ikke finde det på toyotas hjemmeside

Vh Per

icq 8212837

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-02-04 19:00

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> en der kan fortælle hvor meget motorolie der skal påfyldes ? jeg kan
> ikke finde det på toyotas hjemmeside
>
> Vh Per
>
> icq 8212837

Hvis du har en årg. og størrelse/type kan jeg måske hjælpe.

MVH Niels

Fra : Per H

Dato : 23-02-04 21:07

On Mon, 23 Feb 2004 18:59:43 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis du har en årg. og størrelse/type kan jeg måske hjælpe.
2,4 1997
har fået oplyst at der skal 6 L på

med 4 lyste olielampen konstant.

er der ikke noget med at man ikke må komme for meget olie på en
diesel, da den så ikke kan standses i motoren?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-02-04 21:36

> 2,4 1997
> har fået oplyst at der skal 6 L på

Så er det jo løst.

> med 4 lyste olielampen konstant.

Ja den har jo manglet 1/3 af sit "blod".

> er der ikke noget med at man ikke må komme for meget olie på en
> diesel, da den så ikke kan standses i motoren?

Det vil jeg ikke mene. Det er mere hvis den er utæt så olien kan trænge ind
i luftindsugningen. Jeg har oplevet en Vw transporter der løb løbsk pga. en
utæt pakdåse indeni turboen. Så er det bare med at få en hånd for
indsugningen og lukke for luften. Desværre sidder denne godt gemt af vejen,
så motoren overlevede ikke.

Men generelt er det ikke sundt med for meget olie på, hvad enten det er
benzin eller diesel.

MVH Niels

Fra : Rene´

Dato : 23-02-04 19:45

hvis det er en 2,4 Diesel motor skal den have 6 liter