formatering og opstart af mac?
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 23-02-04 15:31

Hej jeg har købt en mac laptop med et gammel macstyresys

vil instalerer Mac OSX V10.3 hvad skal man skrive for at formterer en mac pc
og hvad med opstartsdisk???

jeg er mere inde i windows!!!!

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-02-04 16:07

news.stofanet.dk <olebole@gikiskole.dk> wrote:

> Hej jeg har købt en mac laptop med et gammel macstyresys
>
> vil instalerer Mac OSX V10.3 hvad skal man skrive for at formterer en mac pc
> og hvad med opstartsdisk???
>
> jeg er mere inde i windows!!!!

Start fra systemCD'en ved at smide CD'en i drevet, og så holde tasten C
trykket ned under genstart/opstart. Vælg: "Slet og Installer", hvis du
vil smide det gamle ud, så skulle resten køre af sig selv..

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-04 20:55

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Start fra systemCD'en ved at smide CD'en i drevet, og så holde tasten C
> trykket ned under genstart/opstart. Vælg: "Slet og Installer", hvis du
> vil smide det gamle ud, så skulle resten køre af sig selv..

Men hvad er det for en bærbar Mac? Og hvor meget RAM har den? OS X kan
kun installeres på bærbare Mac med G3 og G4 processor, og ikke engang på
den første G3. Endelig vil OS X gerne have en masse RAM. Jeg tror
stadig, det kan køre på 128 MB, men selv 256 siges at være langsomt pga.
meget swappen. Det er bedst at have 384 MB, 512 eller mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-02-04 19:54

> [...]
> stadig, det kan køre på 128 MB, men selv 256 siges at være langsomt pga.
> meget swappen. Det er bedst at have 384 MB, 512 eller mere.

Kan tilslutte mig Henriks ord, jeg fik ved min OSX debut, af vide at der
min. skulle være 256 RAM i min G3, ibook.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge