Bremserne på min Mazda ???
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 23-02-04 15:11

Hejsa allesammen.

Jeg har sku lidt problemer med mine bremser på min mazda. Hvis jeg trykker
3-4 gange halv hårdt på min bremse bliver den nogle gange meget hård, og
næsten umulig at trykke i bund. Det sker også uden jeg har bremset hårdt op.
Efter et par opbremsninger er den normal igen.

Jeg har også måtte fylde et par cm bremse væske på inden for det sidste år.

Hvad kan dette skyldes? er det bremse bakkerne?, eller utætte bremse rør ?
eller hvad?

Det er en mazda 626, 2.2L curpe fra 1988.

På forhånd tak

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 15:40

> [...]
år.

> Hvad kan dette skyldes? er det bremse bakkerne?, eller utætte bremse rør

Man starter med at se om det skulle være "vådt" omkring alle 4 bremser. Hvis
der er det så er det nok DOT bremsevæsken der siver ud.
Ellers ville en udluftning nok også være på sin plads.......og som jeg tyder
din mail så er det også alvorligt tiltrængt at få skiftet bremsevæske i HELE
rørsystemet. Det skal skiftes hver 3. år hvis ikke du har lyst til at opleve
total bremsesvigt.

Er der stadig fejl så kan hovedcylinderen også være defekt.

--
Tom

Fra : Henry

Dato : 23-02-04 20:03

> [...]
?
> eller hvad?
>
> Det er en mazda 626, 2.2L curpe fra 1988.

Øhh, er motoren igang når du laver øvelsen?

mvh
Henry

Fra : hamselv

Dato : 23-02-04 21:33