Kender i ?
Fra : Doris

Dato : 23-02-04 12:55

Er der nogen der kender til de tabletter der hedder Therma Power, skulle
give energi og samtidig være slankende.

--
DORIS:

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-04 13:38

Doris wrote:
> Er der nogen der kender til de tabletter der hedder Therma Power,
> skulle give energi og samtidig være slankende.

Læs tilbage i gruppen, de har været debatteret før.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Doris

Dato : 23-02-04 14:30

Ved du ca. hvor langt jeg skal gå tilbage.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 23-02-04 14:33

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Læs tilbage i gruppen, de har været debatteret før.
>
> --
> John Sahl,

Nu har jeg lige kigget tilbage i gruppen og ikke rigtig fundet noget der
svarer på mit eget ønske om at høre om konkrete erfaringer.

Er der andre derude der kan svare på Doris' og mit spørgsmål?

VH
Padmé

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-02-04 14:47

Padmé Amidala wrote:

> Nu har jeg lige kigget tilbage i gruppen og ikke rigtig fundet noget
> der svarer på mit eget ønske om at høre om konkrete erfaringer.
>
> Er der andre derude der kan svare på Doris' og mit spørgsmål?

google er din ven ;)

der kan du søge direkte i gruppen og i alle indlæg der er blevet afsendt....
en hurtig søgning i dk.helbred.slank på ordene "Therma power" gav følgende
resultat:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Therma+power&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.helbred.slank

og hvis den ike virker så klik her: http://shor.ter.dk/917700183

her er en af de nyere tråde: http://shor.ter.dk/46098094 fra den 6 oktober
2003

og her er endnu en http://shor.ter.dk/296380400 fra den 12 juli, der dog er
ret lang og har kørt over 6 mdr.....

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Padmé Amidala

Dato : 23-02-04 23:40

Tak for hjælpen..goggel var ikke lige min ven, da jeg søgte...der kom nemlig
næsten ingen hits.. men dine kan jeg bruge..

VH
Padmé

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-02-04 23:58

Padmé Amidala wrote:
> Tak for hjælpen..goggel var ikke lige min ven, da jeg søgte...der kom
> nemlig næsten ingen hits.. men dine kan jeg bruge..

vil da lige benytte chancen for at præsentere dig for en ny ven ;)
han er at finde under http://groups.google.dk

nærmere betegnet her: http://groups.google.dk/groups?group=dk&hl=da

her kan du lave søgninger der KUN søger i den enkelte gruppe.... det gør det
hele lidt nemmere ;)

Fra : Nicolai

Dato : 23-02-04 16:22

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message

> Nu har jeg lige kigget tilbage i gruppen og ikke rigtig fundet noget der
> svarer på mit eget ønske om at høre om konkrete erfaringer.
>
> Er der andre derude der kan svare på Doris' og mit spørgsmål?

Jo, men hvad vil i høre om? Jeg har selv prøvet dem, flere gange og i
forskellige varianter. Spørg løs.

> VH
> Padmé

Nic

Fra : Doris

Dato : 24-02-04 02:14

Først tak til Sabina, så ville jeg lige høre dig Nicolai, taber man sig og
får mere energi af dem ?
V.H. Doris.

Fra : Faithless

Dato : 24-02-04 08:10

> Først tak til Sabina, så ville jeg lige høre dig Nicolai, taber man sig
og
> får mere energi af dem ?

Jeg spiste dem i en måned og i en periode på 14 dage, hvor jeg trænede
hårest smed jeg 6 kilo, det samlede vægttab var 8 kilo på den måned. Men jeg
tror det var en stor belastning for kroppen, for jeg fik symtomer som rysten
på hænderne og jeg følte jeg ikke kunne fokusere. Jeg started med at spise 2
tabletter, men det fik jeg det dårligt af, så derfor spiste jeg kun 1 tablet
om dagen.
Jeg tror mit vægttab på 8 kilo primært skyldes hård træning og fornuftig
kost.

Mvh
Faithless

Fra : Marlene

Dato : 24-02-04 16:51

">
> [...]
tablet
> om dagen.
> Jeg tror mit vægttab på 8 kilo primært skyldes hård træning og fornuftig

Hvor køber man dem???

Mvh
Marlene

Fra : Faithless

Dato : 24-02-04 18:24

Jeg købte dem her: http://www.sublim-sport.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Fra : Doris

Dato : 24-02-04 19:19

Det gjorde jeg også, hvor mange købte du ?

Fra : Faithless

Dato : 25-02-04 07:35

> Det gjorde jeg også, hvor mange købte du ?

Jeg købte 120 stk., men har kun spist en pakke 60 stk. (Den sidste pakke
ryger nok i skraldespanden).

Fra : Marlene

Dato : 25-02-04 14:57

> Jeg købte 120 stk., men har kun spist en pakke 60 stk. (Den sidste pakke
> ryger nok i skraldespanden).

Hvorfor??? Er de ikke gode. Jeg overvejer da at købe.

Marlene

Fra : Faithless

Dato : 25-02-04 22:51

> Hvorfor??? Er de ikke gode. Jeg overvejer da at købe.

Køb og prøv, men der er en risiko ved at spise dem.

Jeg begyndte at spise dem for at få mere energi, så jeg kunne træne mere.
Men jeg oplevede, at min puls hurtigere ramte maks, så jeg ikke kunne hold
en høj intensitet i så lang tid.

Faithless

Fra : Nicolai

Dato : 26-02-04 15:01

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message

> Først tak til Sabina, så ville jeg lige høre dig Nicolai, taber man sig
og
> får mere energi af dem ?

Ja, det gør man. Jeg havde ingen mærkbare bivirkninger. For mit vedkommende,
så kom energien snigende, forstået på den måde, at jeg ikke følte de gav
energi, men alligevel var der en kilden i maven og man havde mærkbar ekstra
energi. Man taber sig også, og virkningen er som letigen. Så ja til begge
dine spørgsmål.

Jeg har i flere perioder spist dem, nogle perioder fordi man var træt fra
arbejde og skulle bruge energi til at træne og nogle perioder for at smide
et par kilo. Jeg har vel samlet set spist ca. 15-20 "glas" af dem. Så lidt
erfaring har jeg med dem. Men du skal huske på, at kroppen vænner sig til
dem, så man skal ikke spise dem non-stop i flere mdr., ligesom nogle har
gjort med letigen. Jeg tog som regel 2 før træning for energi og for vægttab
1 kapsel 3 gange om dagen.

Men når alt det er sagt, så startede jeg med dem for mange år siden. De har
heddet meget forskelligt og den gang var der ikke noget der hed
kostomlægning og livsstilsændringer. Og med den viden jeg har i dag,
anbefaler jeg folk at lade være med at spise disse og kunne heller ikke selv
finde på at spise dem i dag. Det er hverken en sund eller fornuftig måde at
tabe sig på og heller ikke en sund måde at narre kroppen til at have energi,
den ikke har. Derudover, så kender jeg nogen som fik bivirkninger såsom
hovedpine, rysten og en underlig fornemmelse i kroppen.

Kort sagt, de virker, - men man skal passe på.

Nic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-02-04 17:12

> Kort sagt, de virker, - men man skal passe på.

Du har ikke rigtig fortalt, hvordan du synes de virker... udover mere
energi. Er det energi, man kunne få på anden måde?

Hvad og hvordan skal man passe på, hvis man tager dem?

Og hvad er gevinsten ved at tage dem?
Det viste sig jo, at "gevinsten" ved at tage letigen ikke var mere end et
vægttab på 2-3 kilo. Det er altså for lidt til at jeg fatter, at nogen vil
lege med helbredet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 26-02-04 19:57

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Du har ikke rigtig fortalt, hvordan du synes de virker... udover mere
> energi. Er det energi, man kunne få på anden måde?

Ok, måske jeg ikke fik beskrevet det godt nok. Mht at tabe sig, så er det
almindelig kendt at ved et stykke arbejde er der øget forbrænding. Det
kombinationen i TP gør, er jo ligesom letigen, at den får dit system til at
"arbejde" selv når du sidder stille og det giver en øget forbrænding. Træner
du så samtidig, så har du jo dobbelt effekt, sådan ca. Men det virker
slankende.

Hvad angår energien, så kan du jo selv prøve at spise noget koffein og se om
du bliver frisk af dem, og kombineret med de andre ting som er i, så har det
så god en effekt, at jeg ikke mener samme effekt kunne opnås på anden måde.
I tilfælde hvor jeg i forhold til min sport, har skulle skære nogle kilo fra
på kort tid, trænede jeg intensivt 2 gange 2 timer hver dag ved siden af mit
arbejde, samtidig med at jeg skar stort set alt energi fra kosten og levede
faktisk kun af kylling og grøntsager og stadig i afvejede mængder. I de
tilfælde, var kroppen rigtig træt når jeg skulle træne om aftenen, men 2
stk. TP var nok til at man kunne køre en 2 timers træning igen.

> Og hvad er gevinsten ved at tage dem?

Gevinsten er der, i form af enten vægttab eller mere energi, begge dele
selvfølgelig som kortvarig effekt. Men det afhænger jo altid hvad man er
villig til at ofre for at nå sine mål. _En gevinst behøver jo ikke at være
særlig stor, for at have en stor effekt_.

Jeg ved ikke om du har prøvet at dyrke idræt på topplan, men det foregår
altså på en anden måde, end privatmotionisten. Nogle får guld, - andre
påstår at det er glæden ved at deltage som er afgørende. Og dermed mener jeg
at der er forskel på om man stiller sig tilfreds eller om man arbejder
hårdere mod sit mål.

> Det viste sig jo, at "gevinsten" ved at tage letigen ikke var mere end et
> vægttab på 2-3 kilo. Det er altså for lidt til at jeg fatter, at nogen vil
> lege med helbredet.

Vi er skam enige, men første gang jeg spiste TP var som sagt før at
kostomlægning slog igennem og lang tid før at letigen blev fundet farlige,
så jeg "legede" jo ikke med helbredet, men gjorde hvad der på det tidspunkt
var anerkendt fra myndighederne, og nu tænker jeg på efedrin/koffein
kombinationen. At jeg så med den viden jeg har i dag, ikke vil røre dem
igen, ændrer jo ikke på at jeg har spist dem uden bivirkninger og med gode
resultater.

Men selvom jeg ikke vil løbe risikoen i dag, så forstår jeg godt hvad der
kan få nogle folk til at gøre det. Desperation eller stræben, 2 ting som kan
få folk til at gøre meget. Jeg forstår i 1. omgang heller ikke hvad der får
cykelryttere til at tage EPO og andre ting, men når først man har prøvet at
vinde guld, mærket presset om at skulle leve op til ting osv, så kan jeg nok
godt forstå alligevel, selvom jeg er modstander af det.

Hvor har du iøvrigt de tal fra? Er 2-3 kilo målt gennemsnitligt på folk som
har brugt dem i 12 mdr eller?

Jeg kan jo ikke sige at TP giver et vægttab på 15 kilo, og jeg kan heller
ikke sige om det er TP der har gjort det, hvis du har et vægttab på 15 kilo
eller om det er motion eller ændret kost. Fra mit eget vægttab kan
fordelingen af tabet måske fordeles på 40 procent træning, 40 procent kost
og 20 procent TP, men samlet set så har det en effekt. Så i et samlet
vægttab, er det umuligt at fastslå hvilken andel TP har. Og udover den klare
fysiske virkning, så skal man jo ikke glemme den psykiske virkning, som jo
også er tilstede i en eller anden grad.

Hverken letigen eller TP er jo mirakelmidler og kan nemt ødelægges af
forkert kost.

Da jeg nu selv er gået over til at være privatmotionist, kunne jeg ikke
drømme om andre metoder end et sundt vægttab i form af fornuftig kost og
fornuftig motion, i forening med at jeg ikke har så travlt. Derfor råder jeg
også alle dem jeg har kontakt til, til at holde sig fra TP og anbefaler dem
at lægge deres livsstil om. Jeg har altid været forundret over de folk, som
vil tabe sig 4-5 kilo, men ikke på bekostning af sovsen og desserten. Så vil
de hellere spise piller og det forstår jeg simpelthen ikke.

> Mvh. Lisbeth

Nic

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-02-04 08:51

[Lisbeth Jacobsen | Thu, 26 Feb 2004 17:11:44 +0100]

>Det viste sig jo, at "gevinsten" ved at tage letigen ikke var mere end et
>vægttab på 2-3 kilo. Det er altså for lidt til at jeg fatter, at nogen vil
>lege med helbredet.

Nej, ganske enig. Må indrømme at jeg selv har prøvet dem for en del år
siden; massere af ubehag og som du selv skriver, kun 2-3 kg. vægttab.

Jeg tror at de bliver anvendt på en lidt anden måde, nemlig at folk
laver om på deres kost- og andre vaner. Pludselig har de pillen som
noget konkret der minder dem om at de er i gang med at tabe sig, og står
de med en sukker/flødeskumskage (eller andet der får dem til at falde
i), kan det måske få dem til at undlade dette?

Måske tænker nogen, måske ubevidst, at "nu bruger jeg så mange penge på
disse piller, og så ville det være ekstra dumt at falde i", så pillerne
derved kommer til at give et "ekstra" vægttab, men et tab som dyre
placebo piller også kunne have klaret?

Måske derfor så meget af den bevist uvirksomme naturmedicin sælger så
relativt godt? :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nicolai

Dato : 27-02-04 11:51

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> de med en sukker/flødeskumskage (eller andet der får dem til at falde
> i), kan det måske få dem til at undlade dette?

Ja, jeg tror også at denne faktor gør sig gældende. Køber piller til en
måned og så skal den ellers ha' i den måned. Og så bliver det for nogen
nemmere at holde kost og motion.

> [...]
> disse piller, og så ville det være ekstra dumt at falde i", så pillerne
> derved kommer til at give et "ekstra" vægttab, men et tab som dyre

Ja, der vil være et tab som måske ikke skyldes TP, men alle de andre ting
man gør samtidig. Det er nu videnskabeligt bevist, at kombinationen i TP
giver en øget forbrænding. Og selvom placebo piller også ville kunne have en
effekt, så vil jeg mene udfra egen erfaring at TP har en virkning. Du sagde
du fik en masse ubehag, så der sker jo noget, medmindre det var din psyke.
Jeg oplevede ingen ubehag, men en kilden i maven. Og jeg kunne mærke en god
energiforøgelse.

> Måske derfor så meget af den bevist uvirksomme naturmedicin sælger så
> relativt godt? :)

Ja, men man skal heller ikke undervurdere effekten af det psykiske, den er
faktisk meget vigtig.

> René

Nic

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-02-04 16:40

[Nicolai | Fri, 27 Feb 2004 11:51:10 +0100]

>Det er nu videnskabeligt bevist, at kombinationen i TP giver en øget forbrænding.

Naturligvis, jeg siger jo heller ikke at den er nytteløs, blot at en del
af vægttabet kunne have kommet fra placebo :)

>Du sagde du fik en masse ubehag, så der sker jo noget, medmindre det var din psyke.
>Jeg oplevede ingen ubehag, men en kilden i maven. Og jeg kunne mærke en god
>energiforøgelse.

Før jeg begyndte på lowcarb har jeg ofte drastiske mavesyre problemer,
det var ofte kun småting, men kunne godt engang imellem få mig at gå
helt i sort af smerte, og sådan virkede Letigen desværre på mig.

De første dage følte jeg en svag "humørboost", som jeg drak en enkelt
genstand - energiforøgelsen mærkede jeg til gengæld ikke, men det var
måske fordi jeg drak store mængder af kaffe og var vant til koffeinen.

>Ja, men man skal heller ikke undervurdere effekten af det psykiske, den er
>faktisk meget vigtig.

Helt afgjort.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nicolai

Dato : 27-02-04 23:31

> Naturligvis, jeg siger jo heller ikke at den er nytteløs, blot at en del
> af vægttabet kunne have kommet fra placebo :)

Ja, rigtigt. Det er faktisk umuligt reelt at fastslå hvor meget af vægttabet
der skyldes kost, motion eller TP. For mit eget vedkommende mener jeg ikke,
i min nuværende situation, at risc/benefit faktoren er stor nok til at jeg
vil spise dem.

Jeg fandt iøvrigt noget omkring TP, som hører til de ting jeg ikke forstår.
Dette er et citat fra en debat:

"Vi er åbenbare tre som er begyndt at tage produktet samtidigt, måske skulle
vi lave opdates vedr. forløbet til hinanden via denne site?
Fx hvor overvægtige er I. Højde/vægt?- Jeg er 170 og vejer som før nævnt
66-67 kg. Alder? -Jeg er 26 år. Ønske vægt? 62 kg. Køn? Kvinde "

170 og 66-67 kilo, skal tabe 4-5 kilo. Det burde kunne gøres med en sund
kost og motion, den smule hun skal tabe. Det forstår jeg ikke og det er den
slags, jeg mener er et misbrug. Ligesom letigen, skal det være ved svær
overvægt, eller minimum hvor risikoen ved overvægten er så stor, at den
overskygger risikoen ved selve produktet.

Link til debatten:

http://www.drugdebate.com/debate/thread.asp?thread=10&message=1533

> Før jeg begyndte på lowcarb har jeg ofte drastiske mavesyre problemer,
> det var ofte kun småting, men kunne godt engang imellem få mig at gå
> helt i sort af smerte, og sådan virkede Letigen desværre på mig.

Jeg har også problemer med mavesyre, men oplevede det dog ikke i den
forbindelse.

> De første dage følte jeg en svag "humørboost", som jeg drak en enkelt
> genstand - energiforøgelsen mærkede jeg til gengæld ikke, men det var
> måske fordi jeg drak store mængder af kaffe og var vant til koffeinen.

Jeg drikker aldrig, hverken en enkelt genstand eller flere. Jeg har
aldrig drukket the eller kaffe og næsten aldrig cola eller andre
koffeinholdige drikke. Måske derfor effekten var god på mig.

> René

Nic

Fra : Thomas

Dato : 24-02-04 12:06

Hej

Lyt til nyhederne idag, de har lige snakket om pillen.

Mvh

Thomas

Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-02-04 13:38

"Thomas" <t_sand@post4.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Lyt til nyhederne idag, de har lige snakket om pillen.
>
> Mvh
>
> Thomas

På TV2 eller?

VH
Padmé

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 15:11

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> På TV2 eller?

Jeg har hørt det i radioavisen. De taler om, at mange kvinder er begyndt at
bruge dem som slankepiller og at det er bekymrende da de indeholder 15 gange
mere efedrin end letigen samt at de kan indeholde en masse andet skidt som
man ikke selv har styr på feks. arsenik og andre gifte. Det kommer sikkert
også i aftenens tv-nyheder.

Mvh
HP

Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-02-04 18:06

<BogH> wrote in message

> [...]
> man ikke selv har styr på feks. arsenik og andre gifte. Det kommer sikkert

Kanon, jeg holder udkig i nyhederne..
Jeg havde egentlig den opfattelse, af TP er lavet af rene naturprodukter..

VH
Padmé

Fra : Doris

Dato : 24-02-04 18:29

Hold da k... jeg har lige købt alt for mange gennem en gymna- og fitnis
hvabehar. :(

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-02-04 08:30

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Doris

Vil du (også andre) ikke være flink at slette det meste af den mail du
svarer på... medtag evt. den sætning du svarer på og svar UNDER det
citerede.

Så fylder indlæg ikke mere end højst nødvendigt og de er nemmere at læse.

Her står der mere om at citere:

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-02-04 08:30

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg havde egentlig den opfattelse, af TP er lavet af rene naturprodukter..

Om de så er, er det altså ikke dét, der er afgørende for, om det har
bivirkninger, så forfald endelig ikke til at tro, at "rene naturprodukter"
er lig med, at det ikke kan være skadeligt!

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 25-02-04 08:55

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev:

>Kanon, jeg holder udkig i nyhederne..
>Jeg havde egentlig den opfattelse, af TP er lavet af rene naturprodukter..

Tja, det at noget er et naturprodukt borger ikke just for
uskadeligheden - børn er da blevet meget syge/døde af at spise bælge
fra guldregn, drikke vand fra vaser indeholdende liljekonvaller - og
indianerne udtrækker curare for at bruge det som gift.

Og var der ikke også noget med en gammel græker eller romer der drak
skarntydesaft for at forlade denne verden <

Ikke fordi jeg er imod naturproudukter - men jeg er imod den holdning
at alle naturprodukter er gode og sunde.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-02-04 09:05

"Jørgen Linde Sørensen" <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke fordi jeg er imod naturproudukter - men jeg er imod den holdning
> at alle naturprodukter er gode og sunde.

Jeg er enig med dig!

Og så er det iøvrigt en god tommefingerregel at minde sig selv om, at hvis
noget overhovedet HAR en virkning, så kan den være både positiv og negativ.
Helt uanset det er et naturprodukt eller et syntetisk.

Mvh. Lisbeth

Fra : Doris

Dato : 25-02-04 11:07

Undskyld Lisbeth, men jeg kan ikke finde ud af det usenet.
V.H. Doris.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-02-04 11:44

> Undskyld Lisbeth, men jeg kan ikke finde ud af
> det usenet.

Prøv at kig på, hvordan andre gør *S*
Og læs eventuelt på http://www.usenet.dk/info/

og i gruppen i dk.velkommen er der garanteret mere hjælp at hente til at
lære det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Faithless

Dato : 25-02-04 22:56

Mener også der er noget med at man ikke stiller de samme høje krav til
Naturlægemidler, som til den konventionelle medicin.

Faithless

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-02-04 08:58

> Mener også der er noget med at man ikke stiller de samme høje krav til
> Naturlægemidler, som til den konventionelle medicin.

Så vidt jeg ved er der ikke forskel på de krav, der stilles til
naturlægemidler og såkaldt konventionel medicin. Der er også skrappe krav
til naturlægemidler og det er en kostbar og krævende affære at få et middel
godkendt som (natur)lægemiddel. Godkendelsen betyder blandt andet, at
forbrugeren kan regne med, at der er sandsynlighed for, at naturlægemidlet
virker som påstået. (natur)lægemidler hører under lægemiddeloven, der
definerer lægemidler som ”varer, som er bestemt til at tilføres mennesker
eller dyr for at forebygge, erkende, lindre, behandle eller helbrede sygdom,
sygdomssymptomer og smerter eller for at påvirke legemsfunktioner.”

Mange produkter sælges derimod som kosttilskud - hvilket blandt andet
indebærer, at producenten ikke skal betale (dyrt) for at dokumentere en
given virkning. Til gengæld er det heller ikke tilladt at postulere, at
produktet har en bestemt virkning på sygdom etc. Koststilskud hører under
fødevarelovgivningen og regnes for ”varer, der uden at være lægemidler,
sælges som tilskud til sædvanlig kost”.

Det er eksempelvis ikke tilladt at påstå, at et kosttilskud har slankende
effekt....

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 03-03-04 10:04

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i indlægget
<403dab18$0$18955$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> [...]
>til naturlægemidler og det er en kostbar og krævende affære at få et middel
>godkendt som (natur)lægemiddel. Godkendelsen betyder blandt andet, at

Har lige været på et kursus hvor der blev fortalt lidt om lægemidler
og kosttilskud.

Naturlægemidler skal også have en dokumenteret virkning, men der er
ikke foretaget forsøg som med "rigtige" lægemidler for at klarlægge
virkningen - både for så vidt angår den ønskede og den uønskede
virkning. Men der er slet ikke samme krav som til lægemidler. Efter
min mening giver en godkendelse af naturlægemidler kun garanti for at
de er fremstillet under en vis kontrol, og at de virker på en eller
anden måde - men virkning og -grad blæser noget i vinden.

Kosttilskud (nu vi er i gang) på ikke markedsføres som havende en
effekt på sygdom eller skavanker. De mere drevne inden for den handel
bevæger sig meget tæt på grænsen - og hvis man ikke læser hvad der
står kan man ofte få det indtryk at det har en effekt. Men som regel
står der blot en masse om produktet uden at nævne sygdommen eller
skavanken - og så er der tit en henvisning til noget litteratur om en
sygdom

- sove, sove - Nu er jeg på nettet igen og har lige kigget lidt:

Citat fra sundhed.dk

Hvilke krav stiller myndighederne til naturlægemidler?

Naturlægemidler skal ikke testes videnskabeligt på mennesker eller
dyr, inden de bliver godkendt. Producenterne af naturlægemidler kan
nøjes med at dokumentere medicinens virkning ved at henvise til viden
om lægeplanter i anerkendt faglitteratur inden for området. Den viden
bygger ikke altid på kontrollerede undersøgelser, hvilket vil sige
egentlige videnskabelige undersøgelser.

Der findes dog videnskabelige undersøgelser for visse naturlægemidler.
Der er således ikke altid den samme dokumentation for virkning og
sikkerhed for naturlægemidler som for almindelig medicin. Derfor kan
du heller ikke være lige så sikker på at opnå den ønskede virkning.

Hvad er forskellen mellem naturlægemidler og almindelig medicin?

Selv om meget almindelig medicin også stammer fra naturen, er den ofte
ændret kemisk. Ellers indeholder den en større mængde virksomme
stoffer end naturlægemidler gør. Derudover er der som sagt en bedre
dokumentation for almindelig medicin.

Citat slut

Ovenstående fundet på <http://shorterlink.com/?V4JE2W> - du skal et
stykke ned på siden.
(hvis det korte link ikke virker kan du prøve det lange:
<http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1908?_ARTIKEL_ID_=1034031111150244>)

Og så kan man også se lidt hos Lægemiddelstyrrelsen:
http://shorterlink.com/?2F983R
(hvis det korte link ikke virker så prøv det lange:
<http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=635>)

Fra : Trinita

Dato : 26-02-04 23:18

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender til de tabletter der hedder Therma Power, skulle
> give energi og samtidig være slankende.
> DORIS:

Hej
Jeg læste i Metro for et par dage siden at thermapower skulle indeholde 10
gange så meget af et skadelidt stof end letigen gør. Kan ikke huske hvad det
hedder, men tænkte bare i måske ville vide det :)
VH trinita

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 05:21

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> hedder, men tænkte bare i måske ville vide det :)

Hejsa

Det er efedrin som der er 10-15 gange så meget af i TP.

Mvh
HP

Fra : Nicolai

Dato : 27-02-04 11:55

<BogH> wrote in message

> Hejsa
>
> Det er efedrin som der er 10-15 gange så meget af i TP.

Uden at have læst artiklen og uden selv at have studeret langt i disse
forhold, så er der så vidt jeg har fået forklaret, jo ikke efedrin i TP, men
et efedra ekstrakt som har samme virkning. For at skulle have samme
virkning, skal der en større mængde i. Så vidt jeg husker, var det kendt at
TP svarer til det samme som er i letigen, men jeg kan godt tage fejl, da jeg
som sagt ikke har begivet mig ud i den store undersøgelse.

Er der andre der ved noget konkret om enten artiklen i metro eller
ovenstående?

> Mvh
> HP

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 15:39

> Er der andre der ved noget konkret om enten artiklen i metro eller
> ovenstående?

> Nic

Hej Nic

Kender ikke TP personligt, kun fra omtale. Jeg hørte det i radioavisen, der
sagde nyhedsoplæseren at der var 15 gange mere efedrin i end i letigen. Om
det passer ved jeg ikke, citerer kun det der blev sagt i radioen.

God weekend!

Mvh
HP

Fra : Faithless

Dato : 28-02-04 13:56

Her er det de skriver på pakke at en kapsel indeholder.

Ephedra 8% 300mg
Caffeine 200mg
White willow 75mg
Cayenne 50mg
Ginger 40 mg

Fra : Nicolai

Dato : 28-02-04 14:30

"Faithless" <No@mail.dk> wrote in message

> Her er det de skriver på pakke at en kapsel indeholder.
>
> Ephedra 8% 300mg
> Caffeine 200mg
> White willow 75mg
> Cayenne 50mg
> Ginger 40 mg

Og letigen indeholder 20 mg efedrin og 200 mg koffein. Koffein er det samme,
men hvad svarer Ephedra 8% til i forhold til efedrin? Det samme? Ephedra og
efedrin er ikke det samme, for "Ephedra indeholder Ephedrine", sikkert
svarende til 8%, hvilket betyder at 300 mg Ephedra giver efedrin i TP som
ca. svarer til indholdet af efedrin i letigen. Har nogle i nyhederne
overfortolket noget eller?

Nic

Fra : Nicolai

Dato : 28-02-04 14:44

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> wrote in message

> [...]
> svarende til 8%, hvilket betyder at 300 mg Ephedra giver efedrin i TP som
> ca. svarer til indholdet af efedrin i letigen. Har nogle i nyhederne

http://www.ephedrine-ephedra.com/pages/what_is_ephedrine_1234.html

http://www.hc-sc.gc.ca/english/protection/warnings/2002/2002_01ebk2.htm

Hvad jeg kan sammenfatte af disse sider, så snakkes der om en grænse på 8%
efedrin i en tablet/dosis, hvilket så sikkert passer med at ovenstående
betragtning er korrekt, at TP indeholder stort set det samme som letigen og
ikke 10-12 gange mere. Af 300 mg Ephedra 8% kan der udtrækkes det som svarer
til 24 mg Ephedrine, hvis jeg ikke tager fejl.

Nic

Fra : Nicolai

Dato : 28-02-04 14:55

<BogH> wrote in message

> Hejsa
>
> Det er efedrin som der er 10-15 gange så meget af i TP.

For mig virker det som om, at en journalist har divideret 300 mg ephedra med
20 mg efedrin, hvilket jo giver 15. Men da de 2 ting ikke er det samme, så
kan man ikke sammenligne det. Av for den. Det er da næsten pinligt, gad vide
hvem der har startet den nyhed?

Ephedra er en naturlig plante hvor man kan udtrække efedrin, så det er da en
klar fejl at tro at ephedra i TP er direkte sammenlignelig med efedrin?

Er der nogen der har fakta om denne nyhed? Jounalist, oprindelse osv?
Nyhederne har vel bare læst hvad der stod i Metro.

> Mvh
> HP

Nic

Fra : marialouise

Dato : 16-03-04 11:10

Hej Doris!

Jeg bruger et produkt der hedder Stacker, som er omtrent det samme.
Jeg orker ikke at blive overfaldet af folk som har alverdens fordømmende
meninger, men jeg har været glad for det, og du er velkommen til at
skrive til mig, hvis du vil vide mere.

Venlig hilsen q-t@sol.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Splinten

Dato : 16-03-04 11:25

"marialouise" <marialouise.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg orker ikke at blive overfaldet af folk som har alverdens fordømmende
> meninger, men jeg har været glad for det, og du er velkommen til at

-og så er du liiiiiige tilfældigvis agent for produktet ?

Ak.... hvor amatøragtigt !
Hvem tror du hopper på den ?

splinten

Fra : Mainz

Dato : 31-03-04 13:08

"Splinten" skrev d. 16-03-04 11:25 dette indlæg :

> -og så er du liiiiiige tilfældigvis agent for produktet ?
>
> Ak.... hvor amatøragtigt !
> Hvem tror du hopper på den ?
>
> splinten

Hvordan ved du at hun er agent for produktet?

http://www.kandu.dk/

Fra : Doris

Dato : 16-03-04 15:53

Har fået købt Therma Power syntes de virker udmærket, men har fået købt
for stor potion, så er der nogen der er interresseret i dem, så slg til ;)

Fra : Marlene

Dato : 16-03-04 17:44

Jeg er interesseret i at købe.

mvh

Marlene

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-03-04 19:00

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået købt Therma Power syntes de virker udmærket, men har fået købt
> for stor potion, så er der nogen der er interresseret i dem, så slg til ;)

"Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket."
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Brug venligst markedsgrupperne til sådanne formål.

Vil du (også andre) ikke også være flink at slette det meste af den mail du
svarer på... medtag evt. den sætning du svarer på og svar UNDER. Så fylder

Fra : Marlene

Dato : 16-03-04 17:44

Det vil jeg gerne høre mere om.

Marlene