Hvornår blev vw golf galvaniseret??
Fra : Kim

Dato : 23-02-04 09:37

Jeg har et spørgsmål om hvornår VW golf blev helgalvaniseret, Det er fordi
jeg tænker på at købe Golf 3 i en årgang som ikke ruster (hvis de findes)

Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 09:42

> Jeg har et spørgsmål om hvornår VW golf blev helgalvaniseret, Det er
fordi
> jeg tænker på at købe Golf 3 i en årgang som ikke ruster (hvis de findes)

Det gør de ikke - derimod er Golf IV fremragende rustbeskyttet.

Faktisk er der så stor forskel, at de næsten ikke kan sammenlignes.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 09:59

> fordi
>
> Det gør de ikke - derimod er Golf IV fremragende rustbeskyttet.
>
> Faktisk er der så stor forskel, at de næsten ikke kan sammenlignes.

øhhh, nå
Min nabo havde da en golf 2 eller 3 som hun ALLLDRIG nogensinde har vasket,
pudset eller lign. Den stod udenfor hele året rundt og i de 6 år hvor jeg
har kigget på den over hækken har der ikke været skyggen af rust.
Jeg tror VW har rimelig godt styr på det med rustbeskyttelse uden at de skal
være galvaniserede.

--
Tom

Fra : Søren

Dato : 23-02-04 10:05

> [...]
> har kigget på den over hækken har der ikke været skyggen af rust.
> Jeg tror VW har rimelig godt styr på det med rustbeskyttelse uden at de

Hvis den ikke blev vasket i 6 år, så tror jeg heller ikke at du ville kunne
se rust pletterne

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:21

> øhhh, nå

Øhhh, ja lige nemlig og helt præcis..

Golf III´eren er ikke noget at skrive hjem om, hvilket også fremgår af
Europas mest seriøse rust-undersøgere - det svenske
korrosionsinsitittet.Golf IV er derimod blandt de absolut bedste på
markedet.

> Min nabo havde da en golf 2 eller 3 som hun ALLLDRIG nogensinde har
vasket..

En i min famile havde engang en Volvo 240, der kunne køre over 200 km/t med
112 hk.. ) "Den gik baaaare godt, det ka jeg godt sige dig, då".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ted

Dato : 23-02-04 14:15

> [...]
> har kigget på den over hækken har der ikke været skyggen af rust.
> Jeg tror VW har rimelig godt styr på det med rustbeskyttelse uden at de

vw op til ca 1998 er ikke galvaniserede, og er noget af det værste på
markedet til at ruste, de rådner simpelthen overalt, hvis de ikke er
rustbeskyttede efterfølgende.

Teddy

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 14:45

> vw op til ca 1998 er ikke galvaniserede, og er noget af det værste på
> markedet til at ruste, de rådner simpelthen overalt, hvis de ikke er
> rustbeskyttede efterfølgende.

Det er ikke rigtigt, at de er blandt de værste på markedet - men heller ikke
blandt de bedste.

I øvrigt er for eksempel en Passat fra 1997 også "medlem" af det gode
selskab, da den sammen med A4 fra 1995 tilhører en ny generation, hvor VAG
begyndte at kvalitets-galvanisere og lime pladesamlingerne på en ny måde.
Noget der virkelig har givet fantastiske resultater.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 14:55

> [...]
>
> vw op til ca 1998 er ikke galvaniserede, og er noget af det værste på
> markedet til at ruste, de rådner simpelthen overalt, hvis de ikke er

Ja så må have mig meget undskyldt for på "min" vej er der også en genbo som
også har en eller anden galf fra 80'erne som også står udenfor hele tiden
uden at have rustne skærmkanter og lign.
Ved godt at de 2 galfer ikke kan vise ret meget om det generelle billede men
set fra min lille verden, så er jeg rimelig imponeret over at de kan holde
til det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 15:00

> [...]
men
> set fra min lille verden, så er jeg rimelig imponeret over at de kan holde

De hører ikke til de værste - men de er som sagt heller ikke blandt de
bedste.

--
Jan W Nielsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-02-04 17:33

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> vw op til ca 1998 er ikke galvaniserede, og er noget af det værste på
> markedet til at ruste, de rådner simpelthen overalt, hvis de ikke er
> rustbeskyttede efterfølgende.

Hverken hel eller halv galvaniseret?

Venligst

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 18:57

> [...]
>
> vw op til ca 1998 er ikke galvaniserede, og er noget af det værste på
> markedet til at ruste, de rådner simpelthen overalt, hvis de ikke er

Det passer så ikke.
Jeg har en Polo fra 1981, og den har godt nok (nu)
en grim skærmkant + lidt under forreste sideblink,
ellers ganske sund, trods alt...og det var
den også (meget endda), da jeg købte den som 10-årig.
Synes derimod detaljer som bagklapper mv. tærrer
for et godt ord på eks. de nyere VW'ere (Golf).

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:04

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> fordi
>
> Det gør de ikke - derimod er Golf IV fremragende rustbeskyttet.
>
> Faktisk er der så stor forskel, at de næsten ikke kan sammenlignes.

Arhhh, klap lige hesten Jan.
Godt du lige fik det der næsten med :) Jeg er kun delvist enig.

Fra 10 mdr. 1994 var flere dele af bilen, bl.a bagsmækken galvniseret.
Personligt ville jeg ikke købe en hverken en Vento eller en Golf fra før den
tid, da de vist er ret plaget af rust i de tre første årgange. Golf skulle
have en specialitet omkring bagruden, hvor der kunne stå vand under
rudelisten.

Dvs. 95-96-97 årgangene skulle være rimeligt sikre.
Men da de ikke er fuldgalvaniseret skal man kigge godt efter ved skærmkanter
og nederste del af dørene.
Kig også godt efter specielt omkring forruden, har ruden været skiftet af en
"kovs" der har skåret ned i metalet eller ridset lakken af under listen er
her et rigtigt godt arnested for rustangreb.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kim

Dato : 23-02-04 18:11

> [...]
>
> Det gør de ikke - derimod er Golf IV fremragende rustbeskyttet.
>
> Faktisk er der så stor forskel, at de næsten ikke kan sammenlignes.

Tak for gode svar, jeg kan se jeg skal satse på en Golf 4 ,det er en 110/115
hk TDI jeg ude efter , og den skal helst ikke koste mere end 150000 kr Hvis
jeg finder eb f.eks 99er der har gået 200.000 km VIL der så ikke stadig
være mange km tilbage i den ( det skulle der jo helst) Mvh. Kim

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-02-04 18:24

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg finder eb f.eks 99er der har gået 200.000 km VIL der så ikke stadig
> være mange km tilbage i den ( det skulle der jo helst) Mvh. Kim

Under 200000km på tælleren...
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=287500224&page=1

98'er med 150000km på tælleren...
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=277000336&page=1

Venligst

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 21:56

On Mon, 23 Feb 2004 18:11:14 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Hvis jeg finder eb f.eks 99er der har gået 200.000 km VIL der så
>ikke stadig være mange km tilbage i den

Hvem skal kunne svare på det?
Hvis bilen er passet med service og ikke mindst olieskifte osv., er
chancen rimelig...

/Mogens

Fra : Snusken

Dato : 27-02-04 20:31

Hej.

Køb en Peugeot 306 eller 309 istedet hvis det NETOP er RUST du fokuserer
på. Min kone "kom til" at (vha en lygtepæl) at demontere
bagklapspoileren på hendes Peugeot 309, årg 91,- og sååå,, tænkte
hendes personlige handyman --> der er sikkert fuld af rust indenunder
<-- Men der er så tykt et lag zink på en 309 bagklap, at zinklaget
omkring borehullerne havde "fundet hinanden", altså selv forzinket selve
borehullet. Det slags vil ALDRIG forekomme på en VW fra før 97/98.

mvh Eric