Ikke gå i gear??
Fra : Kenneth Petersen

Dato : 23-02-04 08:41

Efter at havde sat min Yamaha 4g den anden dag.. hvor den kørte fint..
finder jeg her til morgen ud af at den nu ikke køre fint.. den vil ikke gå i
gear?? kobling virker og kan bruge alle gear men kobling tager ikke fat..
kan kobling være frosset eller hva? eller kan jeg godt begynde at skille
min gearkasse af?? og ja.. kæden sidder stadig på det foreste tandhjul..
lol..

Ha en god dag.
Kenneth.

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-02-04 12:53

"Kenneth Petersen" <dsl121439@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> kan kobling være frosset eller hva? eller kan jeg godt begynde at skille
> min gearkasse af?? og ja.. kæden sidder stadig på det foreste tandhjul..

Hvornår har du sidst skiftet olie på gearkassen.Hvis det er meget gammel
olie
kan der godt være en del vand i det og så kan det jo fryse.Ellers må du til
at checke mekanismen der hvor kablet sider på motoren,det kan både være
rust,
møg eller mangel på smøring der får det til at sætte sig fast.
Hej Palle.

Fra : rotel

Dato : 23-02-04 16:40

hvis den ikke vill i gear og kobling virker har dte ikke noget med kabel at
gøre.
Noget har sat sig i gearkassen.
bare skil den ad det sker der ikke noget ved, tandhjulene sidder fast på
akslerne med låse ringe, så der falder ikke en masse ud.
Skil den ad og chek om den kan skift hvis ikek hvorfor kan den så ikek
skifte? giv den olie sæt nye pakninger i.

Fra : Kenneth Petersen

Dato : 23-02-04 17:38

Kablet virker fint og olien i motor er kun 900 km gammelt

Fra : Mette og René

Dato : 26-02-04 18:54

> [...]
> kan kobling være frosset eller hva? eller kan jeg godt begynde at skille
> min gearkasse af?? og ja.. kæden sidder stadig på det foreste tandhjul..

Hvordan går det med den, har du fået det til at virke?
Hvis ikke, så skil skidtet ad, det er ikke den store operation, er det alle
gearene der ikke fungérer?
For hvis det er allesammen, kan det næppe være gearkassen ( tror jeg ikke),
men nærmere selve koblingen.

René

Fra : Kenneth Petersen

Dato : 26-02-04 22:54

Jamen det var jo faktisk meget billigt sluppet... det viste sig jo da jeg
pillede skjoldet af at den havde smidt møtrik til tandhjul.. LOL så ny
låseskive og en møtrik til 12 kr og så var den i vinkel.. god weekend til
alle..
Kenneth

Fra : Mette og René

Dato : 28-02-04 11:41

> [...]
> pillede skjoldet af at den havde smidt møtrik til tandhjul.. LOL så ny
> låseskive og en møtrik til 12 kr og så var den i vinkel.. god weekend til

det er jo bare dejlig

René