Efterlysning af sang
Fra : eMJay

Dato : 22-02-04 14:20

Hej

Jeg søger en sang jeg så ud af øjenkrogen (på en musikkanal) her forleden
dag!

Sangen er nok fra engang i 80'erne. Og må vel karakteriseres som
mainstream-pop.

I musikvideoen optræder der blandt andet en mand sminket som "gammeldags
sminken" neger, altså med skosværte i ansigtet og med hvide læber.
Derudover ser mand en dreng danse rundt i forskelligt tøj mens han ser
musikvideoen.

Det eneste jeg kan huske fra teksten er et stykke der går noget i retning
af: "Buddy Holly, Chuck Berry, Fats Domino" En Googler giver mig ikke
rigtigt noget.

På forhånd tak
eMJay

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-02-04 15:21

Således skrev "eMJay" <££££@££££.dk> i dk.kultur.musik Sun, 22 Feb
2004 14:19:42 +0100:

>Det eneste jeg kan huske fra teksten er et stykke der går noget i retning
>af: "Buddy Holly, Chuck Berry, Fats Domino" En Googler giver mig ikke
>rigtigt noget.

Det lyder ret meget som Billy Joel - We didn't start the fire.

<http://www.rareexception.com/Garden/Eighties/Fire.php>

Knud
--
dAMN, SOMEONE HAS STOLEN MY cAPSLOCK KEY

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-02-04 15:25

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Sun,
22 Feb 2004 15:21:03 +0100:

>Det lyder ret meget som Billy Joel - We didn't start the fire.
>
><http://www.rareexception.com/Garden/Eighties/Fire.php>

Forkert link, her er teksten.

<http://www.turnstiles.org/albums/14-02.html>

Knud
--
Programmers never die: They just GOSUB without RETURN.

Fra : eMJay

Dato : 22-02-04 15:59

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Det lyder ret meget som Billy Joel - We didn't start the fire.

Det er desværre ikke den.

Tak for forsøget

eMJay

Fra : Allan Pedersen

Dato : 23-02-04 08:55

In article <4038ac6f$0$24695$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, ££££@££££.dk
says...

> [...]
>
> Det eneste jeg kan huske fra teksten er et stykke der går noget i retning
> af: "Buddy Holly, Chuck Berry, Fats Domino" En Googler giver mig ikke

Handlingen i videoen får mig til at tænke på 'Karel Fialka - Hey
Matthew'

Desværre lader det ikke til, at dit 'tekst-udpluk' indgår i den sang, så
det er måske nok ikke den.

Der er et link til teksten her:

http://www.angelfire.com/me2/zelsparkbench/song182.html

Allan

Fra : bonfils

Dato : 23-02-04 11:27

"eMJay" <££££@££££.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det eneste jeg kan huske fra teksten er et stykke der går noget i retning
> af: "Buddy Holly, Chuck Berry, Fats Domino" En Googler giver mig ikke

Mit bud er:

Garland Jeffreys - Hail Hail Rock 'n' Roll fra albummet "Don't Call Me
Buckwheat" (1991)

Sammenlign evt. med teksten på:
http://www.letssingit.com/?http://www.letssingit.com/garland-jeffreys-75rd7.
html

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-04 13:51

bonfils wrote:

> Mit bud er:
>
> Garland Jeffreys - Hail Hail Rock 'n' Roll fra albummet "Don't Call Me
> Buckwheat" (1991)

Det /må/ være den. Jeg har siddet her og ledt for at finde nummeret, men
forgæves, fordi jeg sad med det forkerte navn på nethinden (Jeffrey
Gaines, navnet ligner lidt, men det er jo ikke nok).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : eMJay

Dato : 23-02-04 18:19

> Mit bud er:
>
> Garland Jeffreys - Hail Hail Rock 'n' Roll fra albummet "Don't Call Me
> Buckwheat" (1991)

Eureka! Der var saftsuseme gevinst.
Tusind tak for hjælpen.

eMJay