Traspotting aspect ratio
Fra : Andreas

Dato : 22-02-04 22:14

Lige nu vises Trainspotting på Zulu. Den vises vises i 4:3. Er den ikke
1,85.1 oprindeligt? Zulu reklamerer da selv med at de altid vises film i
rigtigt format... Nogen der kender grunden til dette?

Andreas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 22-02-04 22:18

"Andreas" <andreas.ohn@NOSPAMmail.dk> wrote in message
> Lige nu vises Trainspotting på Zulu. Den vises vises i 4:3. Er den ikke
> 1,85.1 oprindeligt? Zulu reklamerer da selv med at de altid vises film i
> rigtigt format... Nogen der kender grunden til dette?

Zulu reklamerer ikke med at de ALTID viser film i rigtigt format.
De binder os en historie på ærmet om at de så vidt muligt forsøger
at fremskaffe en kopi af filmen i det rigtige format. Det lader til at
det sjældent lykkes for dem...

/Brian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-02-04 22:27

On Sun, 22 Feb 2004 22:13:37 +0100, Andreas wrote:

> Lige nu vises Trainspotting på Zulu. Den vises vises i 4:3. Er den ikke
> 1,85.1 oprindeligt? Zulu reklamerer da selv med at de altid vises film i
> rigtigt format... Nogen der kender grunden til dette?

De må ha' fået fat i en billigere version.

Fem minutter før jeg opdagede at Zulu sendte Trainspotting her i aften,
havde jeg lige bestilt den på DVD. Den er heldigvis i den rigtige format,
så jeg venter lidt med at (gen)se den

--
Mvh. Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-02-04 10:42

> Fem minutter før jeg opdagede at Zulu sendte Trainspotting her i aften,
> havde jeg lige bestilt den på DVD. Den er heldigvis i den rigtige format,
> så jeg venter lidt med at (gen)se den

så den selv for første gang i går og jeg må sige at denne film er intet
mindre end fantastisk - jeg vil osse ha' den på dvd - alle skuespillere gør
det fantastisk.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kekh

Dato : 23-02-04 13:07

Ifølge IMDB er den i 1.66:1. Så det er da tæt på 4:3*S*

Erland

Fra : Andreas

Dato : 23-02-04 16:45

Det har du ret i. Men prøv at se på DVD details på imdb. Der er der kun 2
forskellige versioner: en med 1.85 : 1 og 1.78 : 1, ikke en 4:3.
Mærkeligt!!!

Andreas

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-02-04 00:24

> Det har du ret i. Men prøv at se på DVD details på imdb. Der er der kun 2
> forskellige versioner: en med 1.85 : 1 og 1.78 : 1, ikke en 4:3.
> Mærkeligt!!!

Og jeg tør satse en lun femmer på at den version der står til 1.85 : 1 rent
faktisk
også er 1.78 : 1.

Med venlig hilsen

Peter