rejse til Indien i Maj måned???? dum ide?!
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 22-02-04 19:34

hejsa!

vi har lige været til rejsemesse idag... og vi snakkede med et indisk
rejsebureau der fortalte os at vores planlagte rejse i hele Maj måned ville
være meget usmarte..

Vi har nemlig planer om at tage til Indien i hele Maj. Lande i delhi og
flyve hjem fra bombay..

Hvad med bangladesh.. er det godt i Maj, så kunne man evt. tage fra Delhi
til Dhaka.??

De synes det vil være uudholdeligt for os p.g.a. varmen!!

Vi har været i thailand og vietnam i juni / juli måned... der synes vi det
var ok:)

er det usmart at tage dertil? (har ikke lige ferie i januar-marts måned
jo)..

hvor kan man istedet tage til.... Mexico, USA florida, sydamerika,
indonesien, philliphinerne er måske muligt i Maj????

mvh

Jan Tovgaard

P.s. håber på masser af svar..

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 22-02-04 19:46

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvor kan man istedet tage til.... Mexico, USA florida, sydamerika,
> indonesien, philliphinerne er måske muligt i Maj????

Hej Jan

Vi rejste i Bangladesh og Indien i slutseptember og hele oktober 2002. Det
var det perfekte tidspunkt. Jeg kan desværre ikke udtale mig om maj.
Det var varmt i Bangladesh, men med air-con værelser gik det fint.
Indien var overhovedet ikke noget problem i oktober - det var helt perfekt.
Man kan uden problemer rejse fra Bangladesh til Delhi - hvilket vi gjorde.
Bangladesh er en fantastisk oplevelse, som I ikke må snyde jer selv for.

Varmen i Indien er meget forskellig alt efter hvor i landet man rejser.

Hvis I alligevel beslutter jer for Indien og Bangladesh så kig på vores
hjemmeside www.pernille-kennet.dk og få inspiration, eller skriv til os,
hvis I har mere specifikke spørgsmål.

Mange hilsner

Pernille
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Leif Halling

Dato : 23-02-04 19:48

> De synes det vil være uudholdeligt for os p.g.a. varmen!!

Hej Jan.

Mig og min kone har rejst rundt i Indien januar og februar måned (med
rygsæk). Vi startede op i New Delhi fortsatte til Agra, Varanasi, Madras og
til sidst rundt langs sydkysten og havnede til sidst i Bombay - altså lidt
den tur du beskriver !
Generelt kan siges området ved Delhi i januar er som en tidlig fårårsdag i
Danmark - temperaturmæssigt dejligt.
Rejser du sydpå (Kerala) bliver der meget varmt i solen selv i februar
måned. Denne varme tiltager frem til maj og afløses af monsunregnen (fugtig
varme) på et tidspunkt. Så april og maj ER varme.
Når det er sagt kan jeg kun anbefale Indien - et pragtfuldt land med venlige
mennesker (hvor andre steder bliver man inviteret til bryllup blot fordi man
går forbi ??)

>hvor kan man istedet tage til.... Mexico, USA florida, sydamerika,
>indonesien, philliphinerne er måske muligt i Maj????

Ja I kan godt tage til Indonesien. Vi har i månederne marts, april og maj i
Malaysia og over de Indonesiske øer: Sumatra, Java og Bali. Det kan fint
anbefales - MEN er på linie med Indien en ret varm periode (tilgengæld er
monsunregnen væk !!)

I skal forvente temperaturer på ca. 30 grader om natten og lidt mere om
dagen så der går lige en uges tid med at vende sig til varmen - og den høje
fugtighed på Ækvator.
Specielt Sumatra var en god oplevelse - vandring i regnskove og mulighed for
at kravle på vulkaner. Selve kulturen er fantastisk - en smeltedigel af
mange folkeslag og gode oplevelser. Hvis I kan klare jer under til tider ret
primitive forhold er der en masse oplevelser at hente - SÅ BARE KOM AFSTED
!!!!.
Bali er fin til en afsluttende afslapning, med mulighed for at vende roligt
tilbage til "civilisationen" med de mange tourister.

Behøver du mere info, så kontakt mig bare.

Mvh. Leif Halling