Plankeværk ?
Fra : Tom Hansen

Dato : 22-02-04 15:58

Hej Gruppe
Må jeg sætte et plankeværk for enden af min aflange grund mod nabohuset. Og
i så fald hvor højt/langt fra er det lovligt. Min nabo har indrettet have op
ad det kommende hegn så hele deres fri udsigt foregår over min grund og vil
desværre blive ødelagt af hegnet så det skal helst være lovligt da jeg nok
bliver nødt til at sætte det op. Jeg mener jeg må sætte et op på 1,8m et par
cm. inde på min grund, er det korrekt? På forhånd tak.

Hilsen Tom

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-04 16:16

"Tom Hansen" <tomcathansen@mail_removethis_.dk> skrev
> [...]
> bliver nødt til at sætte det op. Jeg mener jeg må sætte et op på 1,8m et

De 180 cm. i højden er rigtigt, men du skal regne med 30 cm, inde på egen
jord, hvis du ikke er enig med naboen om at sætte hegnet tættere på eller i
skellet.

Det vil altid være en fordel at blive enige om et hegn / en hæk. En ting er,
at det er lovligt at sætte hegnet op, men fremtidigt fjendskab med naboen er
ikke noget, man skal påkalde sig med fuldt overlæg, hvis det kan undgås.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Tom Hansen

Dato : 23-02-04 20:31

Nej du har nok ret, jeg må lige se hvad naboen siger også. Men 1,8m det
mente jeg også. Tak for hjælpen.

Hilsen Tom