Avensis eller Passat ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 20:32

Jeg er ved at se på "ny" bil.

Avensis VVTI 1,8 årg 2001
Passat 1,8T årg. 1998,

Prisen er næsten ens, men Passaten har kørt 100.000 km mere end Avensis'en.

Toyota kender jeg fra tidligere som værende fejlfri.
Passat kender jeg ikke. Har du erfaringer med denne model?

Hvilken bil ville du vælge?

Fra : Olesen

Dato : 22-02-04 19:39

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at se på "ny" bil.

> Hvilken bil ville du vælge?

> Avensis VVTI 1,8 årg 2001
> Passat 1,8T årg. 1998,

Stilmæssigt var det nok Passaten.
Men Avensis'en er dog nyere....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-02-04 19:41

Hej Ole,

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> wrote in

> [...]
> Toyota kender jeg fra tidligere som værende fejlfri.
> Passat kender jeg ikke. Har du erfaringer med denne model?

Jeg ville vælge den jeg følte mig bedst "hjemme" i, som opfylder mine krav
til indretning, motor, køreegenskaber, osv.

Ud fra det meget korte du har skrevet - så ville jeg jo sige Avensis, med
mindre der er et eller andet der taler meget stærkt for Passat'en. Men det
kommer jo helt an på hvad du vil ha'.

** Lars

Fra : Snusken

Dato : 22-02-04 21:39

Køb Avensis, ingen tandrem og har ikke haft nær så mange børnesygdomme
som Passaten.

mvh Eric
------------------------

Fra : Nicolai

Dato : 22-02-04 21:43

Klart Toyotaen.......Læs hvor fejlfri de er hos tyske ADAC..!!!!!
Den kan Wv IKKE slå!!!!!!!!!!!!!

Passat er flot og kører godt, men fejlfri nope!!
Taler af erfaring!!

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 22:33

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Klart Toyotaen.......Læs hvor fejlfri de er hos tyske ADAC..!!!!!
> Den kan Wv IKKE slå!!!!!!!!!!!!!

Og du kan ikke stave til Volkswagen :)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:04

> Klart Toyotaen.......Læs hvor fejlfri de er hos tyske ADAC..!!!!!
> Den kan Wv IKKE slå!!!!!!!!!!!!!
>
> Passat er flot og kører godt, men fejlfri nope!!
> Taler af erfaring!!

Mener, Avensis har en indbygget konstruktionsfejl som
gør den ryster som en våd hund.

Sælger du Passaten, så får du også mer' til dên tid.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-04 19:31

> "Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mener, Avensis har en indbygget konstruktionsfejl som
> gør den ryster som en våd hund.
>
> Sælger du Passaten, så får du også mer' til dên tid.

Det med gensalgsværdien er ofte rigtigt, men de fleste glemmer af gøre
regnestykket færdigt. Hvad nå man står der med sine penge men uden bil, så
skal der jo ofte købes en anden og i mange tilfælde af samme mærke som den
sidste (det er gerne der det kan gå galt).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 00:31

> Avensis VVTI 1,8 årg 2001
> Passat 1,8T årg. 1998,

Passaten er bedre stil
Passaten ruster ikke som en Avensis.
Passaten er langt kraftigere motoriseret.
Passaten har statistisk nok flere fejl - men
Passaten har ikke længere børnesygdomme.
Passaten griner af en karakterforladt brystsvag Avensis

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 01:40

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Passaten er bedre stil

Jeg syntes også selv at Passat'en er den pæneste af de to, men det er jo
ikke sikkert Ole er af samme mening.

> Passaten ruster ikke som en Avensis.

Nej det er ikke sikkert, men for de penge Ole vil sparre på Avensis'en kan
han jo nemt få råd til en rusthæmmende behandling en gang i mellem. Den min
chef lige har skilt sig af med (130hk TDI stationcar årg. 2000) til fordel
for en Toyota har godt nok en rustplet på bagklappen (som ikke er forsaget
af bule eller ridse), men det kan være et enkeltstående tilfælde.

> Passaten er langt kraftigere motoriseret.

Den har 21 hk mere og et moment der er 40 Nm større, men det ser ikke
rigtigt ud til at den kan omsætte det til noget fornuftigt.

> Passaten har statistisk nok flere fejl - men

Ja mange flere, men stadig en lav fejlprocent.

> Passaten har ikke længere børnesygdomme.

Hm, hvis min chefs forhenværende 2000 model var renset for børnesygdomme kan
det være svært at forestille sig hvad der gemmer sig i en 98'er.

> Passaten griner af en karakterforladt brystsvag Avensis
>
> /Jan W Nielsen

Det gør den da muligvis, men det er jo ikke sikkert at manden bag rattet har
det på samme måde. Hvad dælen bruger de dog den turbo til, ud over at æde
benzin og måske en dyrere forsikring.

Passat 1,8T
0-100 km/t 9,5 sek.
80-120 km/t 4 gear 9,5 sek.
80-120 km/t 5 gear 12,8 sek.
9,01 km/l i test

Passat 2,0
0-100 km/t 11,8 sek.
80-120 km/t 4 gear 9,6 sek.
80-120 km/t 5 gear 12,7 sek.
10,99 km/l i test

Avensis 1,8 VVT-i
0-100 km/t 9,3 sek.
80-120 km/t 4 gear 9,7 sek.
80-120 km/t 5 gear 14,4 sek.
12,66 km/l i test

Der er jo ikke ligefrem lysår til forskel på præstationerne. Bevares der er
selvfølgelig kvalitetsfornemmelsen, men det er vist også kun en fornemmelse.
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=30&article_id=7723

Vælg den du bedst kan lide (nå du har prøvet dem) og kan blive enig med
overdommeren om, hvis der er sådan en.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 08:03

> Passat 1,8T
> 0-100 km/t 9,5 sek.

En Passat 1,8T fra år 1998 følgende præstationer:
0-100: 8,7 sekund
Tophastighed: 223 km/t
Brændstofforbrug: 12,7 km/ltr

En Avensis er opgivet til:
0-100 km/t: 11 sekunder
Tophastighed: 195 km/t.
Brændstofforbrug: 13,5 km/ltr.

Hvor fa´en har du hentet dine data - og har du mon prøvet at køre i de to
biler, som du skriver om..?

Der er en verden til forskel på de to bilers power - for ikke at nævne, at
du kan hæve VW´ens effekt med yderligere 30 hk, uden at gøre noget, som VW
ikke selv gør med same motor i anden model. Der er ingen mekanisk forskel på
den 150 hk og den 180 hk 1,8 T.

I øvrigt er jeg enig i, at man bør vælge den bil, som man bliver forelsket
i.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 08:44

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> Brændstofforbrug: 13,5 km/ltr.
>
> Hvor fa´en har du hentet dine data - og har du mon prøvet at køre i de to

Sikkert ikke, hvor finder man de data??

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 09:19

> Sikkert ikke, hvor finder man de data??

Mine eller Oles data..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 09:54

Jan W Nielsen wrote:

> Mine eller Oles data..?

De mest rigtige :) der blive citeret bildata til den store medalje,
totalt uden kildeangivelse.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:11

> De mest rigtige :) der blive citeret bildata til den store medalje,
> totalt uden kildeangivelse.

Ok, mine er fra Biltorvet..

Jeg tror, Kim forveksler den nye 2.0 med 1,8´eren. At den med 129 hk skulle
lave en 0-100 på 9,3 er helt ved siden af - det kan Bjørn fra Nordjyland
bekræfte. Hans Kadett tager 10,0 sekund (ifølge bøgerne) om det, og er klart
hurtigere end hans forældres Avensis 1,8 i optrækket.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 10:19

Jan W Nielsen wrote:

> Ok, mine er fra Biltorvet..

Der har jeg også hentet data, men er lettere skeptisk.

> [...]
> bekræfte. Hans Kadett tager 10,0 sekund (ifølge bøgerne) om det, og er klart
> hurtigere end hans forældres Avensis 1,8 i optrækket.

Den gamle Avensis 1.8 havde da ikke noget variablet ventilfis, det var
den alm leanburn.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:23

> Den gamle Avensis 1.8 havde da ikke noget variablet ventilfis, det var
> den alm leanburn.

?? - snakker vi ikke om den med 129 hk..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : N/A

Dato : 23-02-04 11:07

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 11:07

> Desværre har biltorvet tilsyneladende ikke nyere data på Yoda end
> 2001?? og overhovedet ingen på 1.8 vvti 16v.

Ok - men den nyeste har såvidt jeg ved også kun 129 hk og 170 Nm.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 11:12

Jan W Nielsen wrote:

> Ok - men den nyeste har såvidt jeg ved også kun 129 hk og 170 Nm.

Så er det nok den.
Jeg har svært ved at forestille mig at den skulle kunne propelle noget
på over 1200kg til 100km/t på under 10sek.

--
Roberto Saldo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 10:00

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Avensis eller Passat ?"

> [...]
> Brændstofforbrug: 13,5 km/ltr.
>
> Hvor fa´en har du hentet dine data - og har du mon prøvet at køre i de to

Data er fra www.autoweek.nl som har en frygtelig masse tests liggende, så det er
deres målinger.

Jeg har ikke prøvet at køre i den pågældende Toyota model, men har været en del
med som passager i en 1,8T stationcar. Den trækker skam ganske udemærket og lige
dette eksemplar er helt original med 200K på uret, men det kan man (som passager)
hverken mærke eller høre. Fornemmelse kan jo godt snyde, nå jeg har været med i en
bil af den hurtigere slags syntes jeg også det føles rigtigt hurtigt nå man bliver
trykket tilbage i sædet. Nå jeg skyder lidt til min egen MC syntes jeg ikke det er
samme fornemmelse, men man kan da godt se at det går stærkt.

> [...]
> ikke selv gør med same motor i anden model. Der er ingen mekanisk forskel på

Det er så en anden ting, en ny klat software og 30 hk er hjemme. Er men modig kan
det sikkert hives en del mere ud end det.

> I øvrigt er jeg enig i, at man bør vælge den bil, som man bliver forelsket
> i.
>
> /Jan W Nielsen

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:18

> Data er fra www.autoweek.nl som har en frygtelig masse tests liggende, så
det er
> deres målinger.

Der står det samme, som det jeg har skrevet.

Kan du ikke have forvekslet data fra den 150 hk 2,0 og 1,8´eren med 129
hk..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 10:38

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Avensis eller Passat ?"

> det er
>
> Der står det samme, som det jeg har skrevet.

Ja for Avensis 1,8 fra 1998, men Ole skriver jo at det er en 2001'er og det er
data fra den jeg har brugt.

http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=867

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 11:12

> Ja for Avensis 1,8 fra 1998, men Ole skriver jo at det er en 2001'er og
det er
> data fra den jeg har brugt.
> http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=867

Det er "bladet" selv, der kludre i det.

Den opgivelse, som de skriver i den brugtvogns-test er ikke i
overensstemmelse med deres egen database.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 11:31

> [...]

> Det er "bladet" selv, der kludre i det.
>
> Den opgivelse, som de skriver i den brugtvogns-test er ikke i
> overensstemmelse med deres egen database.

Jeg kan ikke afvise at de har lavet kluder i systemet, brugtvognstestet har jeg
ikke set på.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 12:00

> Jeg kan ikke afvise at de har lavet kluder i systemet.

Det ser sådan ud.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 08:14

Kim Kristensen wrote:

> Passat 1,8T
> 0-100 km/t 9,5 sek.
> 80-120 km/t 4 gear 9,5 sek.
> 80-120 km/t 5 gear 12,8 sek.
> 9,01 km/l i test
>
> Passat 2,0
> 0-100 km/t 11,8 sek.
> 80-120 km/t 4 gear 9,6 sek.
> 80-120 km/t 5 gear 12,7 sek.
> 10,99 km/l i test
>
> Avensis 1,8 VVT-i
> 0-100 km/t 9,3 sek.
> 80-120 km/t 4 gear 9,7 sek.
> 80-120 km/t 5 gear 14,4 sek.
> 12,66 km/l i test

Forskellen er at fau.vee har klasket en mølle på siden af en gammel
4'er, yoda har teknologiseret sig til effekt og lavt forbrug.

Har folkepottebiksen ikke noget med varabel ventilgeometri endnu?

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 09:18

> Forskellen er at fau.vee har klasket en mølle på siden af en gammel
> 4'er

Såvidt jeg ved har Toyotaen da ikke mere 16 ventiler.

> Har folkepottebiksen ikke noget med varabel ventilgeometri endnu?

Det er da ikke nogen ny opfindelse - det er et helt årti siden, andre
begyndte med det.

Det som det handler om er power i forhold til brændstoføkonomi, IMO.

> ´yoda har teknologiseret sig til effekt og lavt forbrug.

Har de det - hvorfor har en svagere motor så en dårligere brændstoføkonomi -
kun fordi det er Toyota, der har lavet den..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:13

> Såvidt jeg ved har Toyotaen da ikke mere 16 ventiler.

Ikke mere END 16 ventiler, skulle der have stået.

Grrrr...

/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:18

Jan W Nielsen wrote:
:: Det som det handler om er power i forhold til brændstoføkonomi, IMO.
::
[...]

Dårligere økonomi? Avensis 1,8 VVTI er Toyota's mest økonomiske benzinmotor.
Avensis'en kører da over 17 km/l - opgivet!

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:25

> Dårligere økonomi? Avensis 1,8 VVTI er Toyota's mest økonomiske
benzinmotor.
> Avensis'en kører da over 17 km/l - opgivet!

Det er da grotesk at sammenligne den bryst-svage skøjte (129 hk) med en
1,8T´er, der max´er 223 km/t på toppen.

Jeg taler om Toyotas 2.0´er med 150 hk - men med ringere effekt i den nedre
del af omdrejningsfeltet.

/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:32

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Hmmm...hvis Passat'en først rykker over 3500 omdr/min?.

Der holder en Passat 1,8T hos den lokale Toyota. Den må jeg hellere prøve.
Har hørt at den skulle skuffe fælt, da den skulle være chippet til omkring
190 Hk. Dette både fra sælger plus en kunde der har prøvet den.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:41

> Hmmm...hvis Passat'en først rykker over 3500 omdr/min?.

Man må stoppe op og spørge sig selv: "Kender han overhovedet den motor..?"

Læs lige lidt på træk-karakteristikken. Den har turbo og har maks. moment
fra 1750 o/min, hvorfor den har et HELT andet bundtræk, end Toyota´en.

> Der holder en Passat 1,8T hos den lokale Toyota. Den må jeg hellere prøve.
> Har hørt at den skulle skuffe fælt, da den skulle være chippet til omkring
> 190 Hk. Dette både fra sælger plus en kunde der har prøvet den.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal svare til sådan noget der....

Hvis den har 190 hk, som den vitterligt kan holde til, og en passende
totalgearing kører den omkring ægte 240 km/t. Det er mig bekendt hurtigere,
end nogen Toyota, der sælges i Danmark. Det er vel at mærke samtidig med, at
den har en fornuftig brændstoføkonomi ved normal blandet kørsel.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:44

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har hørt at den skulle skuffe fælt, da den skulle være chippet til omkring
> 190 Hk. Dette både fra sælger plus en kunde der har prøvet den.

Det er da totalt useriøst snikke snak.
Passaten trækker ikraft af Turbo'en helt fra kælderen (18-1900 omdr.) op til
ca. 5500 omdr hvor festen er ved at være forbi.

Hvis den har skuffet fælt må den da være i stykker, eller også vil Toyota
manden ikke se nederlaget i øjnene.

Kom igen... :)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:48

> Det er da totalt useriøst snikke snak.
> Hvis den har skuffet fælt må den da være i stykker, eller også vil Toyota
> manden ikke se nederlaget i øjnene.

Ja, man er målløs - hvis den har 190 hk er den hurtigere end noget, som
Toyota overhovedet sælger i Danmark i dag.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:45

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Hold nu op Jan. Jeg refererer blot hvad dels en kunde og dels min egen
kollega fortæller mig. Netop derfor jeg sagde at jeg skulle prøve den først
(ikke!?).

M.v.h.

Fra : Kim

Dato : 23-02-04 20:16

Toyota

> Ja, man er målløs - hvis den har 190 hk er den hurtigere end noget, som
> Toyota overhovedet sælger i Danmark i dag.

Jeg kan da komme på flere Toyota'er (til salg i dk) jeg hellere vil eje end
en VW 1,8T med 190HK.
Der er jo gået religion i det!
Mit råd til Ole er . . Er du medlem af Falck eller Dansk Autohjælp og gerne
vil ha' noget for pengene samt støtte dit bilmærkes lokale værksted, så
køber du den gamle VW1.8T med 100.000km. mere på klokken, hvis du derimod
ikke er medlem af Falck eller Dansk Autohjælp og gerne vil spare de penge,
og ikke føler at du skal stå for "hyggen" på dit bilmærkes lokale værksted,
så snupper du Toyota'n.
Sådan er det bare, statistikerne taler jo sit tydelige sprog.

Japanerne står for den "Tyske kvalitet" i vore dage.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:24

> Jeg kan da komme på flere Toyota'er (til salg i dk) jeg hellere vil eje
end
> en VW 1,8T med 190HK.

Det er jo ikke det, som vi taler om, mand..

> Der er jo gået religion i det!

Ja, tilsyneladende.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 23-02-04 22:28

> end
>
> Det er jo ikke det, som vi taler om, mand..

Var et "skud" mod dit udsagn . . citat: " Ja, man er målløs - hvis den har
190 hk er den hurtigere end noget, som Toyota overhovedet sælger i Danmark i
dag."

Jeg vil da gerne se den løbe fra en Celica T Sport 1.8 VVTL-i.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:48

> Jeg vil da gerne se den løbe fra en Celica T Sport 1.8 VVTL-i.

Kikker du slet ikke i bøgerne..?

Sådan en Toyota kan jo ingenting på motorvejen. Den er 2 km/t hurtigere end
en standard Passat 1,8T fra 1998 med 150 hk - og kan da ikke slet følge med,
hvis du chipper Passaten til 190 hk, og hastigeheden dermed stiger til 240
km/t.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 24-02-04 00:04

> [...]
med,
> hvis du chipper Passaten til 190 hk, og hastigeheden dermed stiger til 240

I bøgerne ?!? hvor mange billøb er blevet afgjort på papir ? Det holder jo
ikke en skid i det virkelige liv. En Passat er en tung "madkasse" som vil
blive sat så snart der er lidt sving på vejen.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 08:07

> I bøgerne ?!? hvor mange billøb er blevet afgjort på papir ? Det holder jo
> ikke en skid i det virkelige liv. En Passat er en tung "madkasse" som vil
> blive sat så snart der er lidt sving på vejen.

Jeg har aldrig sagt andet. Passaten er bygget til at transportere sine
passagerer rart og kvikt over store afstande. Toyotaen er bygget som
"legetøj" - og er da også en fin bil.

Jeg sagde blot, at Passaten er hurtig, og det var ikke mig, der begyndte at
lave den besynderlige sammenligning.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 24-02-04 17:49

> [...]
> "legetøj" - og er da også en fin bil.
>
> Jeg sagde blot, at Passaten er hurtig, og det var ikke mig, der begyndte

Du sagde at den Citat: "Ja, man er målløs - hvis den har 190 hk er den
hurtigere end noget, som Toyota overhovedet sælger i Danmark i dag." hvilket
jeg ikke er enig i, men med 240 km/t kan det da godt være "skidtet" har en
højere tophastighed end noget Toyota sælger på det danske marked, men dette
betyder jo ikke at bilen hurtigst.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 18:41

> med 240 km/t kan det da godt være "skidtet" har en
> højere tophastighed end noget Toyota sælger på det danske marked, men
dette
> betyder jo ikke at bilen hurtigst.

Betyder det så, at den er langsomst, får man næsten lov til at spørge..?

Man kan jo anlægge mange definitioner af "hurtigst" - for eksempel
"hurtigst" til at samle piger op, eller "hurtigst" til at ramme jorden, hvis
man kaster den ud far en flyver. )

Hvilken tror du hurtigst, der når grænsen, hvis vi begge kører fra Århus..?

/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 19:15

Jan W. Nielsen wrote:
[...]

Toyota'en. VW'en skal lige forbi værkstedet først.

M.v.h.

Fra : Kim

Dato : 24-02-04 19:41

> [...]

hvis
> man kaster den ud far en flyver. )
>
> Hvilken tror du hurtigst, der når grænsen, hvis vi begge kører fra

Jeg er ikke i tvivl, men drøm du bare videre

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 20:03

> Jeg er ikke i tvivl, men drøm du bare videre

*LOOL*

Spørg du Mogens Knudsen, der har en Opel, der er sat til 240 km/t, hvad han
kan gøre ved biler, kun kun er sat til 225 km/t.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 20:18

On Tue, 24 Feb 2004 20:03:05 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Spørg du Mogens Knudsen, der har en Opel, der er sat til 240 km/t, hvad han
>kan gøre ved biler, kun kun er sat til 225 km/t.

Øh hvaaad?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 20:34

> Øh hvaaad?

Jeg mener - hvis man regner med at en bil, der kan køre 225 km/t kan køre
fra en, der er omtrent 15 km/t hurtigere, så kunne det være, man skulle
prøve at spørge folk, der har prøvet at køre om kap med de hastigheder, hvad
den forskel i tophastighed vil sige.

Sagen er jo, at de fleste biler går rimeligt kolde, når de nærmer sig
hastigheden 10-20 km/t under deres tophastighed.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 21:11

On Tue, 24 Feb 2004 20:33:45 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> [...]
>Sagen er jo, at de fleste biler går rimeligt kolde, når de nærmer sig
>hastigheden 10-20 km/t under deres tophastighed.

Jep - dét må man sige. Afprøvet adskillige gange - mange går kold ved
+200 km/t, hvilket min Omega ikke gør.

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-04 21:17

On Tue, 24 Feb 2004 20:33:45 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

KLIP

>Sagen er jo, at de fleste biler går rimeligt kolde, når de nærmer sig
>hastigheden 10-20 km/t under deres tophastighed.

>--

Jow, men du vil jo ikke køre common-rail.

Der har du ikke det problem at slås med.

Venlig hilsen
Folmer

PS:
Du har fået mail på firmaadressen.

Fra : Kim

Dato : 24-02-04 22:54

> *LOOL*
>
> Spørg du Mogens Knudsen, der har en Opel, der er sat til 240 km/t, hvad
han
> kan gøre ved biler, kun kun er sat til 225 km/t.

Jeg vil nu stadig hellere eje en bil med en lidt lavere tophastighed men som
kan køre stærkt når vejene snor sig, det er jo der det er sjovt, enhver kan
jo kører stærkt når det går ligeud, det er først når vejene snor sig bilerne
viser hvad de du'r til, og det samme gælder selvfølgelig for "piloten".

Jeg skal da ikke nægte at det sikkert er fedt at fræse rundt med 240 km/t i
en Omega eller en Tunet Passat, men jeg vil påstå at det er endnu federe at
drive en 192HK's Celica rundt på snoede veje nær grænsen af hvad bilen
magter.

Kim

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 23:02

On Tue, 24 Feb 2004 22:53:32 +0100, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

> [...]
>drive en 192HK's Celica rundt på snoede veje nær grænsen af hvad bilen

Det er faktisk meget sjovt, at du nævner ovenstående. Jeg havde
tirsdag og fredag en gut med, som ikke går særligt meget op i biler.
Da vi med rimelig hastighed havde kørt en distance på motorvejen, som
svingede en del (ret meget skal jeg hils' å sig'), kommenterede han
Omega's fine vejbeliggenhed. Han havde sjældent kørt i en bil, der lå
så perfekt igennem så skrappe sving uden at krænge og lignende...

At køre stærkt på en motorvej kan ikke alle og enhver - iøvrigt!
Under 180 er ikke stærkt.

/Mogens

Fra : Kim

Dato : 24-02-04 23:27

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Omega's fine vejbeliggenhed. Han havde sjældent kørt i en bil, der lå
> så perfekt igennem så skrappe sving uden at krænge og lignende...
Jeg vil stadig påstå at Celica svinger bedre end en Passat/Omega.

> At køre stærkt på en motorvej kan ikke alle og enhver - iøvrigt!
Mange flere end på de snoede veje!

>Under 180 er ikke stærkt.
Det kommer jo igen an på hvor man kører 180, men hvis vi snakker motorvej så
gi'r jeg dig ret, men der er sikkert mange der ikke er enige med os i det
udsagn.

Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 08:40

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> hvis du chipper Passaten til 190 hk, og hastigeheden dermed stiger til 240

Se tophastigheden er da den specifikation der er mindst interessant
for en bil der skal tilbringe 99% af tiden på vores hullede danske
motorveje og når polisen inddrager pappet ved 160km/t.

Man kan også blive ihjelslået ved 50km/t drenge.

Det minder lidt om 8 årige drenge med deres bilkort (findes de endnu
eller er det for lowtech?).

--
Roberto Saldo

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:09

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Japanerne står for den "Tyske kvalitet" i vore dage.

Der glemmes, at Focus i 2001 (så hvidt jeg hvusker) var
den bil som havde færrest fejl i ADAC's statistikker...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-04 19:26

> Der glemmes, at Focus i 2001 (så hvidt jeg hvusker) var
> den bil som havde færrest fejl i ADAC's statistikker...

Nej det var i TÜV's opgørelse, så det gælder syn som jo typisk er efter en
bil har været forbi værkstedet. Bilbasen skriver:

" Alt er tilbage ved det normale i den nyeste undersøgelse af fejl ved biler
til syn i Tyskland. Prøveanstalten TÜV har offentliggjort sin 2003-rapport,
og Toyota er tilbage på førstepladsen over nyere biler med færrest fejl,
efter at Ford Focus overraskende løb med sejren sidste år. I år - det vil
sige biler undersøgt i 2002 - er Focus end ikke blandt top-fem."

Så det var en kort fornøjelse.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:48

Claus Petersen wrote:
::: Hmmm...hvis Passat'en først rykker over 3500 omdr/min?.
:::
[...]

Nu var det ikke mig der sagde at den først rykkede over 3500 omdr/min - men
derimod en anden længere oppe i tråden.

:: Passaten trækker ikraft af Turbo'en helt fra kælderen (18-1900
:: omdr.) op til ca. 5500 omdr hvor festen er ved at være forbi.

Kan godt se at den er opgivet til 210 Nm allerede fra 1750 omdr/min. Men
igen - det var ikke mig der påstod at der første skete noget over 3500
omdr/min.

:: Hvis den har skuffet fælt må den da være i stykker, eller også vil

Muligvis - skal jeg ikke kunne udelukke.

:: Toyota manden ikke se nederlaget i øjnene.

Er en kollega, så det har intet med nederlag at gøre.

:: Kom igen... :)

Er hermed gjort.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:33

> Dårligere økonomi? Avensis 1,8 VVTI er Toyota's mest økonomiske
benzinmotor.
> Avensis'en kører da over 17 km/l - opgivet!

I øvrigt - jeg ved det ikke - men er det der virkelig rigtigt..?

(Jeg formoder vi taler om opgivelsen for blandet kørsel)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:41

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Den er opgivet til 17,9 v. landevej. Mener det er 15,6 ved blandet med den
nye. Men ja, som tidligere er skrevet, er det intet problem at få bilen til
at køre det.

Bl.a. var Yaris også den eneste bil af 4 testede, der rent faktisk kørte
længere på literen end opgivet, da Bilmagasinet testede opgivelser forrige
år.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:51

> [...]
> nye. Men ja, som tidligere er skrevet, er det intet problem at få bilen

Sikke en omgang æwl at brænde det tal af, når vi sidder og taler om blandede
forbrugstal.

Må man i øvrigt gøre opmærksomn på, at min Vectra, der er 14 år gammel, har
omtrent samme effekt og har har kørt 300.000 km kan gøre det bedre.

*LOL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:58

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Jeg kan ikke se, hvori ævlen ligger.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Passat 1,8T-ejere, hvad de reelt ligger
på ved blandet kørsel. Jeg skal gerne finde Avensis ejere.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:08

> Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Passat 1,8T-ejere, hvad de reelt
ligger
> på ved blandet kørsel. Jeg skal gerne finde Avensis ejere.

Det siger ikke nødvendigvis noget om, hvor meget man bruger ved den samme
kørsel.

Ved du, hvordan man laver de der forbrugsmålinger...?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:13

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Ja, det er noget med en eller anden standardiseret kørselscyklus.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:30

> Ja, det er noget med en eller anden standardiseret kørselscyklus.

Jep - på et dertil godkendt rullefelt sætter man bilerne til at køre med en
modstand, der svarer til bilens vindmodstand og tyngde ved forskellige
hastigheder. Derudover kommer indeholder den en række accelerationer af en
bestemt styrke.

Hvis du accelererer kraftigere, end målingen tager højde for, så bruger du
mere brændstof end normen. Hvis du ikke så, så bruger du ikke sikkert mindre
brændstof.

Med andre ord - hvis den brystsvage Toyota ikke kan slæbe sig hurtigere i
gang ved lyskrydset, end målingen er baseret på, så holder du dig på normen.
Hvis føreren i Passaten godt kan lide at mærke det kraftige træk, så bruger
han mere.

Forbrugets afvigelse i forhold til normen er med andre ord bestemt af
føreren - normen holder fint nok ved den samme kørsel.

I øvrigt skal du ikke være sikker på, at Passaten bruger mere, hvis det går
stærkt. Til sammenligning bruger en ny Nissan Primera noget mere brændstof
end Passaten, når farten stiger - simpelthen fordi den presses udover dens
rimelige formåen.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:10

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Med andre ord - hvis den brystsvage ...

Hvor er forskellen på brystsvag og bovlam ??

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 19:22

> Hvor er forskellen på brystsvag og bovlam ??

?

/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-04 08:03

Olesen wrote:
> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Hvor er forskellen på brystsvag og bovlam ??

Den ene har små bryster, den anden er for bred over bagen :)

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:00

> [...]
ligger
> på ved blandet kørsel. Jeg skal gerne finde Avensis ejere.

Jeg har godtnok ikke været Passat ejer men jeg har i knap 2 et halvt år
været ejer af en Golf IV 1,8T.
Den kunne sagtens klare 14-15 km/l på landevej.

Faktisk prøvede jeg engang at køre helt morfar fra Hirtshals til Aalborg,
jeg kørte de lovlige 80 km/t hele vejen på landevejen og undlod at presse
den op af bakker, her gik den 5,3 l /100 km (18,6 Km/l) over de ca. 70 km.

Problemet med 1,8T'eren er at du bare vil mærke sparket når Turbo'en trækker
igennem.
Alt i alt havde min 1,8T en totaløkonomi på omkring 11 km/l over 90.000 km.
Og det er jeg ganske godt tilfreds med, taget min kørestil og kørselsmønster
i betragtning.

En af min kollegaer var svært utilfreds med økonomien i hans Avensis 2,0,
jeg husker ikke tallene men det var ikke bare i nærheden af de tal der står
herover.
Han var så utilfreds at han efter kun 10 mdr skiftede den til en D4D diesel
ting.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:50

Claus Petersen wrote:
:: En af min kollegaer var svært utilfreds med økonomien i hans Avensis
:: 2,0, jeg husker ikke tallene men det var ikke bare i nærheden af de
:: tal der står herover.

Betvivler jeg ikke ét sekund, da 2,0 er et svin med benzinen. Også grunden
til at man kan købe 2,0 Avensis'er til samme pris som man skal give for en
1,8.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 17:41

> [...]
> til at man kan købe 2,0 Avensis'er til samme pris som man skal give for en

Jeg fik lige tid til at tale med min kollega i dag, det var faktisk en 1,8
VVTI han skiftede ud.
2,0 havde han før og den skiftede han ud pga en rysten i styetøjet som
Toyota ikke kunne fjerne.
Han har iøvrigt lige skiftet til den nye model i dag. Han skifter tit da en
af sønnerne er sælger ved Toyota.

Han var noget pissed fordi sønneken havde fyldt bilen op med Diesel i går
aftes, så nu aflevere han en bil med fyldt tank !

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 19:54

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:39

> Forskellen er at fau.vee har klasket en mølle på siden af en gammel
> 4'er, yoda har teknologiseret sig til effekt og lavt forbrug.

Sludder og snikke snak.

VW'en har 20 ventilet topstykke ( 5 ventiler pr.cylinder) og
enkelttændspole, det må være teknologi nok. Variabel diller daller er vist
ikke nødvendigt med en 150Hk turbomotor.

Og så iøvrigt har jeg lidt svært ved at tro på tiderne mellem 1,8T og 2,0.
Det lyder lidt utroligt at en motor med 166Nm skulle have en bedre
mellemacceleration end en motor med 210Nm !!!
Jeg har selv været ejer af Golf med begge motorer, og det er langt fra min
oplevelse.

De må virkelig have trykket til den i testen, for 9,01 km/l er lavt for
sådan en, den kan sagtens klare 12 km/l hvis man kan undlade at fyre den af
hver gang - selv om det er fristende :)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:44

> Det lyder lidt utroligt at en motor med 166Nm skulle have en bedre
> mellemacceleration end en motor med 210Nm !!!

Ja, det er helt hen i vejret, som der bliver fyret ammestue-snak af her i
gruppen for tiden.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 18:23

> [...]
> enkelttændspole, det må være teknologi nok. Variabel diller daller er vist
> ikke nødvendigt med en 150Hk turbomotor.

Der er da flere og flere bilproducenter der begynder at bruge variabel
ventilstyring, men jeg ved ikke om nogle af dem kombinere det med turbo.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:45

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Der er da flere og flere bilproducenter der begynder at bruge variabel
> ventilstyring, men jeg ved ikke om nogle af dem kombinere det med turbo.

Ja det er da helt korrekt min Bora har også noget variabel knastaksel
tingeltangel.
Men pointen var at på en forholdsvis svag Turbomotor som 1,8T eren jo er
klare den sig fint med 20 ventiler og trykladning.
Og at variabel knast/ventil timing nok ikke ville kunne betale sig.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:59

> Og at variabel knast/ventil timing nok ikke ville kunne betale sig.

Det bruger man jo netop til få få effekt også i bunden af
omdrejningsskalaen - men det gar 1,8T´eren til fulde.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:51

Jan W. Nielsen wrote:
[...]

Ja, men variable ventiler ville muligvis kunne forbedre brændstoføkonomien.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:08

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 20:57

> [...]
> klare den sig fint med 20 ventiler og trykladning.
> Og at variabel knast/ventil timing nok ikke ville kunne betale sig.

Jeg var ikke klar over at VW også brugte variabel ventilstyring, men der er
jo nok flere producenter end de par håndfulde jeg kender til.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-04 06:32

> [...]

>Passaten har statistisk nok flere fejl - men
>Passaten har ikke længere børnesygdomme.
>Passaten griner af en karakterforladt brystsvag Avensis

Men Avensis'en kan bremse !

Har du fået dig et Mantra ?

WV mig her, WV mig der, WV alle vegne ....

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:06

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Men Avensis'en kan bremse !
>

> Har du fået dig et Mantra ?

Sagde du Manta ? - den ruster da helt vildt.

/Claus

Fra : H@nsen

Dato : 23-02-04 09:49

Jan W. Nielsen wrote:
> Passaten har ikke længere børnesygdomme.

Kan godt være at de nyeste modeller af Passat ikke har børnesygdomme,
men dem fra 97,98,99 har...

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 10:12

> Kan godt være at de nyeste modeller af Passat ikke har børnesygdomme,
> men dem fra 97,98,99 har...

Ja, men som skrevet - ikke længere...

Fejlene er rettede.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 10:39

> Fejlene er rettede.

Jamen så bliver den jo nr. 1 på ADAC´s statistikker næste år....

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 11:13

> Jamen så bliver den jo nr. 1 på ADAC´s statistikker næste år....

Hvis du kendte lidt til sagen, ville du vide, at det sjældent er
"børnesygsomme", der slår igennem i ADACs statistikker over 6 år gamle
biler.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:19

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Jeg tror den var ironisk så den driver. )

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:26

> [...]
> Passaten har statistisk nok flere fejl - men
> Passaten har ikke længere børnesygdomme.
> Passaten griner af en karakterforladt brystsvag Avensis

Baby, you make me wanna cry, snøft.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:31

> Baby, you make me wanna cry, snøft

*LOL*

Jeg lægger ikke skjul på, at jeg synes om de nye VAG-produkter. Men mine
udsagn er ikke baseret på religiøse holdninger eller overtro.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:08

> *LOL*
>
> Jeg lægger ikke skjul på, at jeg synes om de nye VAG-produkter. Men mine
> udsagn er ikke baseret på religiøse holdninger eller overtro.

Shit - jeg havde eller udset dig til at være den nye ypperstepræst i VAG
sekten :)

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:18

> Shit - jeg havde eller udset dig til at være den nye ypperstepræst i VAG
> sekten :)

He-he.. Det må være dig, der er den skrift-kloge i dén sekt..

/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 19:57

On Mon, 23 Feb 2004 18:17:52 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>He-he.. Det må være dig, der er den skrift-kloge i dén sekt..

På et tidspunkt fik jeg skudt i skoene at være farvet af mine
italienske tilbøjligheder. Det kunne klæde jer 2 at udvise samme
hensyn, som jég efterfølgende gjorde
(holder lavere profil)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:18

> På et tidspunkt fik jeg skudt i skoene at være farvet af mine
> italienske tilbøjligheder. Det kunne klæde jer 2 at udvise samme
> hensyn, som jég efterfølgende gjorde
> (holder lavere profil)

Ingen skam at vise, man elsker en dejlig kvinde.

Det samme gælder for en bil - og en Italiener er jo en typisk "smuk kvinde",
som man ikke kan få ud af tankerne.

Det er ikke den snusfornuftige "Tove" fra den lokale husholdningsskole - det
er hendes den vilde "Donna" fra den italienske ferie, som ens mor sagde, man
ikke skulle forelske sig i, men hvor man alligevel gjorde det..

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 08:28

Jan W. Nielsen wrote:

> Ingen skam at vise, man elsker en dejlig kvinde.
>
> Det samme gælder for en bil - og en Italiener er jo en typisk "smuk kvinde",
> som man ikke kan få ud af tankerne.

Ja i 14 dage i sydens sol, men Tove holder nok bedre til hverdag også
når det regner ;)

Vw er sq ingen sydlandsk skønhed, snarere en 'Helga' bygget som en
traktor.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 08:56

> Ja i 14 dage i sydens sol, men Tove holder nok bedre til hverdag også
> når det regner ;)

Enig - men flirten kan være fascinerende.

> Vw er sq ingen sydlandsk skønhed, snarere en 'Helga' bygget som en
> traktor.

Skal vi sige en almindelig dansk kvinde, der også holder sig pæn i en høj
alder..?

Toyota er hende den hulbrystede, grå og kedelige nede fra banken, der ligner
en hængt kat, når hun har passeret 35, men som du altid kan regne med gør
sit arbejde...

Opel - uhadada - den undgår vi helt at tale om...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 12:07

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Ja, det er hende den stivpudsede sekretær, der er ca. lige så ophidsende som
at se på maling tørrer - og fuld af røde bumser.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:25

> Ja, det er hende den stivpudsede sekretær, der er ca. lige så ophidsende
som
> at se på maling tørrer - og fuld af røde bumser.

Så er det godt - min model ældes med ynde.. )

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-02-04 12:42

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:403b3032$0$27360$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> :: Opel - uhadada - den undgår vi helt at tale om...
>
> Ja, det er hende den stivpudsede sekretær, der er ca. lige så ophidsende som
> at se på maling tørrer - og fuld af røde bumser.

Haha - passer meget godt med min Astra (altså de røde bumser på
bleghvid baggrund). Til gengæld er den på ingen måde stiv - snarere
slatten (Astraen - altså!)

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 08:11

Ole Kristiansen wrote:
> Jeg er ved at se på "ny" bil.
>
> Avensis VVTI 1,8 årg 2001
> Passat 1,8T årg. 1998,
>
> Prisen er næsten ens, men Passaten har kørt 100.000 km mere end Avensis'en.

For en oldsag som en 98'er?

> Toyota kender jeg fra tidligere som værende fejlfri.

Passat skulle heller ikke være overbebyrdet med fejl.

> Passat kender jeg ikke. Har du erfaringer med denne model?
>
> Hvilken bil ville du vælge?

Den jeg følte mig godt tilpas i!
Prøv et par ture i dem og se hvad du føler.

Jeg er godt klar over at der findes folk der køber bil efter hvad
*andre* folk synes, men de kan næppe hjælpes.

--
Roberto Saldo

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 10:40

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Passat skulle heller ikke være overbebyrdet med fejl.

Jo. Bilmagasinet havde vist en artikel for et par år siden, hvor den blev
kaldt noget lign. "Verdens værste VW"

/Caspersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 10:45

C. Caspersen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo. Bilmagasinet havde vist en artikel for et par år siden, hvor den blev
> kaldt noget lign. "Verdens værste VW"

Yrk!

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 11:15

Du skal "vist" lige finde noget mere info frem, hvis vi skal kunne bruge det
der udsagn til noget.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 11:53

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> Du skal "vist" lige finde noget mere info frem, hvis vi skal kunne bruge
det
> der udsagn til noget.

Nåja, jeg bladrer lige alle Motor og Bilmagasinet fra de sidste 4 år
igennem. Tror du jeg lyver ? Jeg er ikke en del af en eller anden
konspiration, som har til formål at få lukket Folkevognsfabrikkerne Jeg
prøver bare at bidrage til en debat om bl.a. tyske biler, som ikke er særlig
saglig.

VW mig her og VW mig der. Kvalitet og genslagsværdi, ævle kævle. Det samme
med Peugeot. Det samme med alle bilmærker faktisk. Der er ingen, der laver
dårlige biler.......hvis ejerne (og de fanatiske fans af nogle mærker )
selv skal sige det. På trods af det findes der faktisk autoværksteder
omkring i et anseeligt antal

Hvorfor kan det ikke lade sig gøre at få en seriøs debat om bilers kvalitet
eller mangel på samme. www.mandagsbil.dk kan ikke bruges, fordi der er flere
peugeot-ejere på internettet end Ford-ejere, 206´eren køres hårdere end
andre biler og masser af andre ubrugelige argumenter for, at bilerne er OK.
Der er de sgisme ikke, og importørerne af de populæreste biler vil ikke
engang give garanti, men ævler om "kulance". Hvad er det for noget...?

Men vi er vist noget OT her

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 12:04

> Tror du jeg lyver..?

Siger noget - men godt ved, det ikke passer..? Nej, bestemt ikke.

> Jeg prøver bare at bidrage til en debat om bl.a. tyske biler, som ikke er
særlig
> saglig.

Men det er da ikke sagligt at sige den slags. På mange måder er det jo en
"målbart" enormt god bil.

Der skal "mere på bordet", IMO.
--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:21

C. Caspersen wrote:
[...]

Enig! Desværre spiller landenes generelle befolkningsholdninger også igennem
på bilbyggeriet.

M.v.h.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-02-04 19:00

C. Caspersen wrote:

> argumenter for, at bilerne er OK. Der er de sgisme ikke, og
> importørerne af de populæreste biler vil ikke engang give garanti,
> men ævler om "kulance". Hvad er det for noget...?

Tjahh, hvorfor give en ordentlig garanti når man kan
sælge varen kun med lovpligtig reklamationsret?

Ole Thomsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 20:41

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Tjahh, hvorfor give en ordentlig garanti når man kan
> sælge varen kun med lovpligtig reklamationsret?

Det er mig de sælger til uden garanti.

Dét er med garanti !

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:12

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo. Bilmagasinet havde vist en artikel for et par år siden, hvor den blev
> kaldt noget lign. "Verdens værste VW"

Jeg kender ikke til at Passat skulle være overbebyrdet med fejl, bevares de
har da et par dårligdomme som skæmmer billedet lidt. Men overbebyrdet.

Bilmagasinet er da overhovedet heller ikke farvet.
Man får mest af alt den fornemmelse at de hader alt der kommer Wolfsburg og
omegn.
Utroligt at jeg stadig holder de blad.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 20:43

> Man får mest af alt den fornemmelse at de hader alt der kommer Wolfsburg
og
> omegn.

Og med en adresse, der hedder vwfanatic så ææælsker du japanske biler ?

Nogen kan lide lyshårede, andre rødhårede. Det må du lære at leve med. Alle
har en grund til deres holdninger.

> Utroligt at jeg stadig holder de blad.

Jamen det skulle ikke være så svært at opsige abonnementet.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:56

> Nogen kan lide lyshårede, andre rødhårede. Det må du lære at leve med.
Alle
> har en grund til deres holdninger.

Meningen er jo bare, at journalistik skal tilstræbe at arbejde objektivt -
og i tilfælde af anmeldelser tilstræbe at lægge de kriterier frem, som
produktet er bedømt på baggrund af.

Det er ikke bare meningen, at man skal sidde og "kæfte op". Den slags har
man private medier til, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:24

> Meningen er jo bare, at journalistik skal tilstræbe at arbejde objektivt -
> og i tilfælde af anmeldelser tilstræbe at lægge de kriterier frem, som
> produktet er bedømt på baggrund af.

Nu kunne det jo også tænkes, at de er objektive. Personligt har jeg *aldrig*
kunne forstå det hysteri der er omkring VW.

Der findes også andre biler i verden. Nogen skal jo være bedre end andre,
men fordi det ikke passer ind i din opfattelse kan det journalisterne nok
have ret.

Åh, jeg er så glad, når journalisterne skriver om VW. I gamle dage kaldte de
det kvalitet - i dag kalder de det kvalitetsfornemmelse.

> Det er ikke bare meningen, at man skal sidde og "kæfte op". Den slags har
> man private medier til, IMO.

Jep, det mestrer du jo fint

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:48

> Nu kunne det jo også tænkes, at de er objektive. Personligt har jeg
*aldrig*
> kunne forstå det hysteri der er omkring VW.

Jeg er ikke hysterisk omkring VW - og det mener jeg faktisk. Men wn Passat
har nogle kvaliteter, man ikke kan komme udenom.

Lad mig her bevise, at jeg ikke er helt enøjet: Bilen blev sendt på markedet
med nogle åndssvage fejl - den med bærearmene er en af dem. VW har
lorte-service på værkstederne hører man igen og igen, og Passaten har nogle
død-kedelige køreegenskaber.

> Der findes også andre biler i verden. Nogen skal jo være bedre end andre,
> men fordi det ikke passer ind i din opfattelse kan det journalisterne nok
> have ret.

Jeg vurderer ikke kvaliteten af deres argumenter på, om de er enige med
mig - men i stedet på om de er konsistente og om de hænger sammen og leder
frem til den konklusion, som de drager.

> Åh, jeg er så glad, når journalisterne skriver om VW. I gamle dage kaldte
de
> det kvalitet - i dag kalder de det kvalitetsfornemmelse.

Branchen er generelt blevet opmærksom på forskellen. Der er tale om en
nuancering af beskrivelsen, der gør sig gældende i anmeldelserne af alle
mærker. Det skyldes, at man for omkring 10 år siden for alvor begyndte at
konkurrere på kabinerne - ganske som sikkerhed og dieselbrændstoføkonomi er
i dag og har været det i nogle år. I gamle dage havde kun Mercedes etc. dyre
kabiner, og de var - set i lyset af deres samtid - af enestående kvalitet.
Der var dengang ingen grund til at skelne mellem de to ting.

> Jep, det mestrer du jo fint

Jeg - men giv mig venligst en anelse kredit for dokumentationsgraden, her..

Mine egne holdninger holder jeg kæft med, når jeg er i "arbejdstøjet". Det
kan gamle skribenter her i gruppen skrive under på. Der er blevet sagt, at
det er uforståeligt, at jeg kan lægge navn til ting, jeg ikke selv står bag.

Mit svar: min subjektive opfattelse har intet med sagen at gøre, når jeg er
på arbejde.

/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 09:27

Hej

Jeg vil ikke "smage" i hvilken bil der er bedst !
Jeg vil blot sige, prøv dem!
Og hvis du vælger kvinde efter fornuft, køb Toyotaen!

Noget helt andet: prisen! hvis der er 100kkm og 3 års forskel, skulle du
måske overveje en nyere Passat, og så sammenligne afskrivning!!
Efter min mening er afskrivningen det vigtigste! det er det der betyder om
du har råd til at købe en tilsvarende om nogle år.
Avensis er normalt en hård nyser, når det drejer sig om afskrivning.
Leve tiden på en Toyota er også væsentlig lavere end for VW

Jeg vil personligt gerne give 100k for en lavere afskrivning på eks. 1000/md
Og hvorfor køre "kedelig" for flere penge!

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 09:40

> Avensis er normalt en hård nyser, når det drejer sig om afskrivning.

Mener du mon, at Avensis har en stor afskrivning..?

Toyota har da som regel en relativt lille afskrivning - men det har VW´en på
den anden side også.

Over en lang årrække, vil jeg tro, VW´en har den laveste procentvise
afskrivning, men til gengæld er bilen jo dyrere.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 10:52

"Henrik" <www@bergs.dk> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet: prisen! hvis der er 100kkm og 3 års forskel, skulle du
> måske overveje en nyere Passat, og så sammenligne afskrivning!!

Og forrentning af de 50000 du giver mere for en VW......

> Avensis er normalt en hård nyser, når det drejer sig om afskrivning.

Godt:

www.bilpriser.dk:

Avensis 1,8, 3 år, 55000 km, Aalborg, ASO, "synet": 150700 kr. Nypris
212991. Afskrivning: 62291 pr km: 1,13 kr.

Passat 1,8 , 3 år, 55000 km, Aalborg, ASO, "synet": 186600 kr. Nypris
268037. Afskrivning 81437 pr km: 1,48 kr.

Kom igen!

At priserne i praksis måske ikke holder kan ikke bruges til noget, da det er
ret individuelt.

Det giver dog et ret præcist billede.

> Leve tiden på en Toyota er også væsentlig lavere end for VW

Ævl.

> Jeg vil personligt gerne give 100k for en lavere afskrivning på eks.
1000/md

Hvor er logikken i ovenstående ?

> Og hvorfor køre "kedelig" for flere penge!

Ja ved at køre Passat ? Noget er vi enige om

/Caspersen

Fra : bergs.dk [8660]

Dato : 23-02-04 12:54

> [...]
>
> Passat 1,8 , 3 år, 55000 km, Aalborg, ASO, "synet": 186600 kr. Nypris
> 268037. Afskrivning 81437 pr km: 1,48 kr.

Diesel personvogn: VW Passat 1,9 TDi 100hk 4d
Km: 96.000
År: 2/2001
Pris: kr. 269.900
Nypris 310000 plus ekstrauds.
afsk pr km 0,43kr
Pr md. 1138,-

Diesel personvogn: Toyota Avensis 2,0 D-4D Linea Terra 4d
Km: 95.000
År: 1/2001
Pris: kr. 199.900
Nypris 270000
afsk. pr km. 0,73kr
Pr md. 1944,-

> At priserne i praksis måske ikke holder kan ikke bruges til noget, da det
> [...]

Så ævler JP Motor.

> 1000/md
>
> Hvor er logikken i ovenstående ?

Det er vel indlysende, hvis man kan få/give 2000-6000kr i renter for 100k,
men sparer 12000,- så er det vel logik i sig selv.

> Ja ved at køre Passat ? Noget er vi enige om

Ironi er en god ting !

Nu findes der jo andre biler og sammenligne med end VW og Toyota !

Min pointe er bare, at man ikke altid skal tænke i hvad bilen koster at
købe, men mere som et samlet økonomisk objekt, fra køb til salg.

Feks kan en Alfa Spider 2,0TS fra 1996/97 måske slå en Toyota Corolla i
samlet udgift på 3 år !!
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men jeg er jo heller ikke Toyota
Fanatiker!

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 13:39

"bergs.dk [8660]" <www@bergs.dk> skrev i en meddelelse
> Så ævler JP Motor.

Også i den grad. Ham Carl et eller andet er da det største vrøvlehoved, der
skriver i noget dansk forum.

> Det er vel indlysende, hvis man kan få/give 2000-6000kr i renter for
100k,
> men sparer 12000,- så er det vel logik i sig selv.

Øh, giv mig lige nummeret på din bank, for 6000 i renter på 100.000 over 6
år er lig en rente på 2 %. Jeg tøt slet ikke tænke på, hvad renten ville
være, hvis jeg kunne nøjes med 2000 i renter på et lån på 100.000......

En realistisk rente er nok 6%, men lad os bare sige 5% inden der kommer en
storm af læsere, der giver mindre. De giver sikkert endnu mindre endnu.....

100000 over 6 år til 5% = 15416 i renter.

> Min pointe er bare, at man ikke altid skal tænke i hvad bilen koster at
> købe, men mere som et samlet økonomisk objekt, fra køb til salg.

Jamen det er da mærkeligt, at hele Danmark i så fald ikke kører Passat

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 13:54

> Jamen det er da mærkeligt, at hele Danmark i så fald ikke kører Passat

Arh nu stiller man jo også lidt krav ved køb af sin bil

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 23-02-04 23:07

> Arh nu stiller man jo også lidt krav ved køb af sin bil

Ja skal man ha' en ny VW hos en Aut. forhandler, er det forhandleren der
stiller de fleste krav. . .Man skal kunne vente og vente og . . . man skal
finde sig i at levering bliver rykket igen og igen og igen og . . . og så
skal man skrive under på at man acceptere at bilen kan komme til at koste
110% af den aftalte pris hvis/når den endelig en dag dukker op osv.

Men sådan er det jo bare :*P

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:03

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:40

> [...]
> skal man skrive under på at man acceptere at bilen kan komme til at koste
> 110% af den aftalte pris hvis/når den endelig en dag dukker op osv.

Tjaaehhh, hvad skal man sige, sådan er vistnok ved de fleste forhandlere,
specielt ved dem der startet på S og ender på MC.
De har virkelig forstået hvordan man pisser på sine kunder.
Til det kan jeg kun sige, find en anden forhandler. Det er mig en gåde
hvordan SMC i de store byer har så mange kunder.
Jeg benytter mig af en mindre nordjysk forhandler, som for det første ved
noget om det de sælger og ved hvad hele sevicekonceptet går ud på, jeg er en
meget kritisk og pernippen kunde, og de lever fuldt op til mine
forventninger.
Jeg har to gange måtte vente på biler ved dem, første gang ventede jeg over
et halvt år på en Golf IV GTI.
Og anden gang knap 7 uger på en Bora, begge biler var bestilt med
fabriksmonteret udstyr i 40-50.000 kr. klassen, trods det underskrev jeg
ikke nogen slutseddel før jeg hentede bilen - altså ingen forpligtelser.

Angående ventetiden, så skal man også lige huske på at VW producere efter
"Built To Order" princippet
Dvs, at du bestiller din bil lige nøjagtigt med det udstyr, motor og de
farve og indtrækskombinationer som du har lyst til, så er leveringstiden
normalt 5-7 uger. Man kan jo så istedet vælge en stangvare fra butikken, de
fleste forhandlere eller importøren lægger inde med masse af "standard
modeller" i de mest populære varianter til omgående levering, men skal du
have læder, climatronic, 4motion eller automatgear ja så må man vente.
Iøvrigt er der nok få andre mærke der har så stort et udvalg af
motorvarianter og gearkasser som kan kombineres på kryds og tværs med udstyr
og farver.
Jeg synes ikke at man kan klandre VW for denne politik, da de reelt betyder
en kæmpe fleksibilitet for kunden.

Mig bekendt har man ikke denne fleksibilitet ved hverken Nissan, Toyoata,
Mazda, Peugeot eller Citroën. Men må tage en af de modeller der står i
forretningen eller ved importøren. Da de enkelt modeller ikke produceres
direkte til, eller efter kundens ønsker er det jo nemt for importøren at
tage en ordentlig bunke biler hjem, da kunden alligevel kun kan vælge mellem
nogle få udstyrsmodeller, motorvarianter og farver.

Mht. rykning af leveringsdato er det vist en saga blot, der var store
leveringsproblemer (i Danmark) med Polo 6N, Passat 3B og Golf 1J da det hver
især var meget populære ved intrudoktionen. Jeg tror ikke at udsættelser har
været aktuelle de sidste tre fire år, men har rygtet først bredt sig er det
svært at ryste ad sig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 18:59

On Tue, 24 Feb 2004 16:40:20 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg har to gange måtte vente på biler ved dem, første gang ventede jeg over
>et halvt år på en Golf IV GTI.

Samme hér - Passat 1.8 turbo

>Og anden gang knap 7 uger på en Bora, begge biler var bestilt med
>fabriksmonteret udstyr i 40-50.000 kr. klassen, trods det underskrev jeg
>ikke nogen slutseddel før jeg hentede bilen - altså ingen forpligtelser.

Gør man ellers normalt

>Angående ventetiden, så skal man også lige huske på at VW producere efter
>"Built To Order" princippet

Ikke altid - forstået på den måde, at forhandleren lægger ordre ind
uden egentlig slutseddel på hånden.

> [...]
>og farver.
>Jeg synes ikke at man kan klandre VW for denne politik, da de reelt betyder

Næh, var det blot forklaringen. Men det er ikke tilfældet.

>Mig bekendt har man ikke denne fleksibilitet ved hverken Nissan, Toyoata,
>Mazda, Peugeot eller Citroën. Men må tage en af de modeller der står i
>forretningen eller ved importøren.

Ævl - man kan selvfølgelig få den med det udstyr, man vil ift. "bogen"

/Mogens

Fra : bergs.dk [8660]

Dato : 23-02-04 14:13

> [...]
> storm af læsere, der giver mindre. De giver sikkert endnu mindre
endnu.....

> 100000 over 6 år til 5% = 15416 i renter.

Der er vist noget der er smuttet forbi din høresnegl!

Bil A. pris 310000 pris efter 3 år og 96kkm 269000 afskrivning pr. år
13666,-
Sammenlignet med bil B. til 269000 pris efter 3år og 96kkm 199000 med
afskrivning pr år på 23333,-

Mer udgift for bil A i forhold til bil B. 100000,-
Rente pr år ved 6% = 6000kr
Besparelse ved bil A pr år 23333-13666-6000= 3667kr !

> Jamen det er da mærkeligt, at hele Danmark i så fald ikke kører Passat

Nu er der jo andre som kan sammenlignes med Passaten,
men ja der er sku nogle som glemmer at flytte med brikkerne, når de skriver
under på købsaftalen, specielt på de Koreanske biler, som har et mega tab.
De kan i nogle tilfælder blive billigere kørende i en ny Audi !
Dette ændre sig selvfølgelig hvis renten pludselig stiger til eks. 15-20% !
og alle pengene skal lånes.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:13

> Også i den grad. Ham Carl et eller andet er da det største vrøvlehoved,
der
> skriver i noget dansk forum.

Helt enig, hvis man ved bare lidt om biler får man ondt i hovedet af at læse
det sludder som de gang på gang skriver.
Sidst jeg kiggede skrev de om VW's verdensnyhed DSG gearkassen, kun ca. 8
mdr senere en resten af motorpressen havde skrevet om det *LOL*

Jeg opsagde for flere år siden, af samme årsag, mit abo på JP.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:26

> Helt enig, hvis man ved bare lidt om biler får man ondt i hovedet af at
læse
> det sludder som de gang på gang skriver.

Helt enig også her - jeg blev en dag så træt af hans vrøvlerier, at jeg
ringede til ham. Det viste sig jo, at han ikke kunne undersøtte hans
påstande, da jeg gik ham på klingen vedrørende vinterdæk. Han skrev på
baggrund af tilfældige testkørsler og snik-snak over frokost-buffeten ved
dækfirmaerne, og sagde i det hele taget nogle platte ting, indtil det
begyndte at gå op for ham, at jeg vidste, hvad jeg snakkede om.

Tsk-tsk.

Manden er en flink fyr og på vej på pension. Men han er simpelthen ikke
begavet nok til stadig at have adgang til spalterne på en avis som
Jyllands-Posten, IMO. Han er journalist af den gamle skole - det vil sige
uden seriøs uddannelse - og kan ikke tænke kritisk logisk.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 20:44

> [...]

> Jyllands-Posten, IMO. Han er journalist af den gamle skole - det vil sige
> uden seriøs uddannelse - og kan ikke tænke kritisk logisk.

Næmli´

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 11:58

"Henrik" <mailto:www@bergs.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Avensis eller Passat ?"

> [...]
>
> Jeg vil personligt gerne give 100k for en lavere afskrivning på eks. 1000/md
> Og hvorfor køre "kedelig" for flere penge!

Det er ikke sikkert at en sammenligning med landene omkring os er 100% reel da de
har jo andre afgifter og sikkert også saltforbrug, men i mangel af bedre. I Norge
er levetiden for en Toyota i gennemsnit 17,6 år og for en VW 18,4, det mener jeg
ikke man kan betegne som en væsentlig forskel.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=88272

I Sverige klare Avensis sig da også ganske hæderligt med hensyn til afskrivning,
men afskrivning er jo bare et mellemresultat af en større sammenhæng og derfor
knap så interessant uden resten af regnestykket.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,353101,00.html

Fra : NIL

Dato : 23-02-04 14:30

> [...]

> Avensis er normalt en hård nyser, når det drejer sig om afskrivning.
> Leve tiden på en Toyota er også væsentlig lavere end for VW

???? Jeg bed især mærke i din sidste linie, og så skrev jeg en række
spørgsmålstegn....

Kan du uddybe (dokumentere) dit udsagn?

Hilsen
NIL

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 15:06

Ole Kristiansen wrote:
> Avensis VVTI 1,8 årg 2001
> Passat 1,8T årg. 1998,

Fornuftige valg efter min mening.

> Hvilken bil ville du vælge?

Jeg ville vælge Passaten.
Jeg har prøvet begge biler (Næsten), og hælder klart mest til VW.
Jeg har kørt meget i en Passat 1,6 99'er, og kørt et lille stræk i en Audi
A4 1,8T 98'er (Samme motor som Passaten du kigger på).
En Avensis har jeg også kørt, det var en 2000'er 1,8. Så jeg mener jeg kan
vurdere hvordan de kører, sådan nogenlunde

Hvis vi starter med motorerne. Avensisen virkede overraskende kvik i forhold
til motorstørrelsen. Den har et godt træk helt nede fra og har en behagelig
motorlyd. Selvfølgelig er det langt fra VW motoren med mølle på, som
virkelig rykker fra 3500 omdr. Dog skal man venne sig til at køre med turbo,
krafterne bliver ikke jævnt fordelt, men kommer bombastisk. Hvis jeg kørte
meget motorvej til dagligt, ville jeg vælge VW. Men i byen kunne jeg bedre
lide Toyotaen.

Gearkassen i VW/Audi er efter min smag flere skridt foran Toyotaen, ikke at
den er ringe, men hele mekanismen i VW kører bare i smør. Koblingen er blød
og lækker, koblingspunktet ligger (For mig) perfekt, kan dog virke lidt
langt. Gearskiftene er korte og præcise. Her kan Toyotaen godt virke lidt
mere kantet ved gearskift, plus koblingen er lidt spøjs med kort vandring.
Ligeledes synes jeg at pedalerne i Toyotaen specielle, jeg har aldrig rigitg
vænnet mig til den korte vandring.

Kvaliteten er forskellig i bilerne, Passatens indre er blødt og dejligt -
mere hårdt og plastisk i Avensisen. I begge biler fungere alle kontakter dog
godt, faktisk bedst i Avensisen, hvorimod placering er en anelse bedre i VW.

Undervognen i de to biler en nognelunde ens sat op, de er ikke lige så hårde
som min egen Sierra. De styrer begge præcist, og sluger ujævnheder godt. Der
er dog mere støj fra undervogn og hjul i Avensisen. Jeg har ikke kørt andet
end by + motorvej i Avensisen, så underlader at kommentere svingegenskaber
osv, men umiddelbart får man flere informationer om vejen underneden i
Avensisen, hvor jeg tit savner følelsen af at have bilen som en forlængelse
af arme og ben.

Ren holdbarhedsmæssigt er Toyotaen bedst... Jeg har kendt begge biler ca.
lige længe, og det eneste jeg kan komme i tanke om der har været med
Avensisen er, hmm... Ikke noget!
Passaten derimod har fået lavet følgende: 'Rust' i bagklap (Stationcar),
begge bagdørslåse defekt, sideruder i for rullede ned når man låste med
nøgle i bagklap, venstrebaghøjttaler defekt, vand i blæsesystem, defekt
blæsemodstand, defekt ABS dims, defekte bærearme (2 gange).

Alt det ovenfor skrevne er skrevet ud fra mine ejne erfaringer bag rattet i
de to biler. Ca. 3000 km bag Passaten, ca. 400 km bag Toyotaen, og 50 km bag
Audi motoren.

Jeg ville vælge Passat ud fra motor/gear, finish og luksus og udseende. -
Mit endelige valg.
Jeg ville vælge Avensis hvis holdbarhed og stabilitet var nøgleord.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 15:16

> Jeg ville vælge Passat ud fra motor/gear, finish og luksus og udseende. -

Det ville jeg også.

> Jeg ville vælge Avensis hvis holdbarhed og stabilitet var nøgleord.

Man skal skelne mellem holdbarhed og stabilitet.

Ingen problemer overhovedet - der vinder toyota formentlig.
Langtidsholdbar - der vinder Passaten sikkert.

Avensis design er ligegyldigt og af ringe kvalitet, tror jeg en arkitekt med
speciale i industrielt design ville sige. Passatens design er
langtidsholdbart på samme måde som et B&O-fjernsyn ift et Phillips.

Endeligt skal man altså ikke kimse af, at Passaten ikke ruster. Det vil
betyde, at den holder længere når alderen rigtigt trykker. Det ér altså som
regel rusten, der sender en bil i graven i Danmark. (Når bagklappen ruster
på en stationcar skyldes det ofte, at døren er lukket ned over noget hårdt,
og både lak og galvanisering er lsået af.)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 15:23

Jan W Nielsen wrote:
> Man skal skelne mellem holdbarhed og stabilitet.

Deri har du ret!

> Ingen problemer overhovedet - der vinder toyota formentlig.
> Langtidsholdbar - der vinder Passaten sikkert.

Mjo, jeg ved ikke med motoren, men bilen generelt tror jeg også holder
længere... Men de Toyotamotorer er slidstærke!

> [...]
> bagklappen ruster på en stationcar skyldes det ofte, at døren er
> lukket ned over noget hårdt, og både lak og galvanisering er lsået

Det kommer inde fra, der er et 'kendt' problem. Galvaniseringen begynder at
boble, så går der hul på lakken, og rusten kommer hurtigt. Det er svigefars
jeg har kørt en del i, han var godt gnaven over at det kom på en (Dengang) 2
år gammel bil... Men det klarede garantien jo selvfølgelig.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 15:42

> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC
> www.broendbjerg.dk

Hej igen, Troels

Jeg kikke lige indenfor på din side, og så at du går i skole kun 150 meter
fra min lejlighed i Århus - det er sgu da meget sjovt at opdage, når jeg nu
i et par år har set dig skrive her i gruppen.

Jeg bor i København 4 dage om ugen, men når jeg ikke er der, bor jeg ved
Skate Board-banerne på den anden side af torvet - der hvor der holder en
meget gammel med til gengæld meget skinnende Vectra Opel Vectra.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 16:07

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg kikke lige indenfor på din side, og så at du går i skole kun 150
> meter fra min lejlighed i Århus - det er sgu da meget sjovt at
> opdage, når jeg nu i et par år har set dig skrive her i gruppen.

He, skægt nok... Viste egentlig godt du holdt til i Århus, bare ikke hvor...
Det ved jeg så nu

> [...]
> ved Skate Board-banerne på den anden side af torvet - der hvor der
> holder en meget gammel med til gengæld meget skinnende Vectra Opel

Jeg må hellere holde øje med den gamle grå Opel så... Det kunne jo være du
kom kørende forbi. I øvrigt holder jeg af og til ved skolen, ikke alle dage
i bil. Men det sker, så er det en Bordeaux Sierra du ved..

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:51

> Jeg bor i København 4 dage om ugen, men når jeg ikke er der, bor jeg ved
> Skate Board-banerne på den anden side af torvet - der hvor der holder en
> meget gammel med til gengæld meget skinnende Vectra Opel Vectra.

My name is Vectra, Opel Vectra.

Arhh, kunne ikke lade være...... :)

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 18:59

> My name is Vectra, Opel Vectra.

Yeahh...!

Vectra forever.. .-)

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 15:55

Ja på design, men
man kan ikke sammenligne en Toyota med Phillips på kvalitet der er de vist
modsætninger

> [...]
2
> år gammel bil... Men det klarede garantien jo selvfølgelig.

Er i øvrigt udvidet til 6 år ! ( Galvaniserings udslag)

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-02-04 15:58

Troels Pedersen wrote:

> [...]
> jeg har kørt en del i, han var godt gnaven over at det kom på en (Dengang) 2
> år gammel bil... Men det klarede garantien jo selvfølgelig.

Hvad gør man så når man har fået skiftet bagklappen et par gange og
garantien slipper op?
Eller de maler det måske bare over?

--
Roberto Saldo

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 16:08

Roberto Saldo wrote:
> Hvad gør man så når man har fået skiftet bagklappen et par gange og
> garantien slipper op?
> Eller de maler det måske bare over?

Jeg ved det ikke, men mener ikke det var ny klap. Men det bliver spændende
om det kommer igen, nu er der gået yderligere 2 år siden det blev lvaet, og
der er ikke tegn på noget nyt.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:12

> Hvad gør man så når man har fået skiftet bagklappen et par gange og
> garantien slipper op?

Det gør den aldrig - hvis de bliver ved med at skifte den - men det er jo i
øvrigt heller ikke nødvendigt.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:28

Jan W Nielsen wrote:
:: Endeligt skal man altså ikke kimse af, at Passaten ikke ruster. Det
:: vil betyde, at den holder længere når alderen rigtigt trykker. Det
:: ér altså som regel rusten, der sender en bil i graven i Danmark.

Hvis en Passat ikke ruster, hvorfor har de så ikke længere rustgaranti end
Toyota?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:34

> Hvis en Passat ikke ruster, hvorfor har de så ikke længere rustgaranti end
> Toyota?

Det ved jeg ikke - men det er også godt det samme, for de to ting har intet
med hinanden at gøre.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:42

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Sålad mig omformulere - Toyota er ikke slemme til at ruste. De ligger i den
go'e ende.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:53

> Sålad mig omformulere - Toyota er ikke slemme til at ruste. De ligger i
den
> go'e ende.

Din "kreativitet" taget i betragtning, vil det hjælpe lidt på sin sag med
lidt dokumentation.

Toyota beskrives alle steder som "Pas på - den skal rustbeskyttes", hvor i
mod nyere VW fremhæves som mønster-elever.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:00

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Har jeg fra "værkstedet", heriblandt ved selvsyn - også af 5 år gamle
Toyota'er der aldrig har set skyggen af undervognsbehandling.

:: Toyota beskrives alle steder som "Pas på - den skal rustbeskyttes",
:: hvor i mod nyere VW fremhæves som mønster-elever.

Ved ikke hvor "alle steder" er, men du kommer åbenbart i de forkerte kredse.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:12

> Har jeg fra "værkstedet", heriblandt ved selvsyn - også af 5 år gamle
> Toyota'er der aldrig har set skyggen af undervognsbehandling.

Aha - jeg giver som regel ikke ret meget for løsrevne indtryk eler
oplysninger, men det kan være, vi lige skal have Troels, der engang i mellem
skriver her i gruppen, på banen. Han er jo pladesmed hos en
Toyota-forhandler i Jylland, og han fortæller en helt anden historie. I
øvrigt skulle der helst ikke være for meget rust, når bilerne er 5 år gamle.

> [...]
> :: hvor i mod nyere VW fremhæves som mønster-elever.

> Ved ikke hvor "alle steder" er, men du kommer åbenbart i de forkerte

Slet ikke - køb for eksempel den danske "Brugt Revyen" - eller søg lidt i
alle de data der er tilgængelige ved "den største autoritet" - det svenske
korrosionsinstitut.

Sagen er, som jeg fremlagde den.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:16

> [...]
> alle de data der er tilgængelige ved "den største autoritet" - det svenske

FDM er af samme opfattelse.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:19

> :: FDM er af samme opfattelse.
>
> Ja FDM? *GGG*

Nemlig - og alle andre..

/Jan W NIelsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 00:10

Tak for de mange indlæg til mit spørgsmål.
Nu ved jeg en hel del mere om fjernsyn o.s.v., men jeg er dog ikke blevet
meget klogere m.h.t. hvilke sygdomme jeg skal se efter på bilerne.

Iøvrigt læste jeg en test af Passaten - ham der havde prøvet den ville
hellere have en Mondeo

Fra : Olesen

Dato : 25-02-04 23:16

> [...]
> Nu ved jeg en hel del mere om fjernsyn o.s.v., men jeg er dog ikke blevet
> meget klogere m.h.t. hvilke sygdomme jeg skal se efter på bilerne.

Hehe...du skal altid kikke efter rust + dårlig el-arbejde fra den tidligere
ejer.
Resten kan fixes til billig penge, for der bør ikke være
fejl i biler i dên prisklasse.
Alle biler ka' ha' fejl, også dem, som normalt ikke fejler alverden,
det handler om, hvor heldig man lige er, og hvordan man ellers
passer sine ting.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 23:23

> meget klogere m.h.t. hvilke sygdomme jeg skal se efter på bilerne.
> Iøvrigt læste jeg en test af Passaten - ham der havde prøvet den ville
> hellere have en Mondeo

Ha-ha..

Hej Ole - jeg er desværre ikke hjemme ved "mit bibliotek" før i weekenden.
Skal jeg smide en udførlig liste til dig i en ny tråd - evt lørdag
formiddag...?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 21:14

> Hej Ole - jeg er desværre ikke hjemme ved "mit bibliotek" før i weekenden.
> Skal jeg smide en udførlig liste til dig i en ny tråd - evt lørdag
> formiddag...?

Ja tak

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 22:50

> Ja tak

Det skal jeg gøre.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:09

Ole Kristiansen wrote:
:: Jeg er ved at se på "ny" bil.
::
:: Avensis VVTI 1,8 årg 2001
:: Passat 1,8T årg. 1998,
::
[...]

Jeg ville vælge Toyota'en. Hvorfor? Dérfor:

1. Kører ca. 50% længere på literen ved blandet kørsel.
2. Har kørt 100.000 km mindre.
3. Passat'en kan være en pint og udjokket æske.
4. Billigere at holde kørende - dels p.g.a. færre fejl, dels p.g.a. bedre
samlekvalitet.
5. Der er stadig fabriksgaranti på Toyota'en (forudsat den har kørt under
100.000 km).
6. Den er billigere i forsikring.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:17

> 1. Kører ca. 50% længere på literen ved blandet kørsel.

Ved samme kørsel er forskellen da ikke voldsom. Hvor har du det der fra..?

> 3. Passat'en kan være en pint og udjokket æske.

Det kan alle biler jo - men det er jo noget, som man undersøger, inden man
køber den.

> 4. Billigere at holde kørende - dels p.g.a. færre fejl, dels p.g.a. bedre
> samlekvalitet.

Formentlig rigtigt.

> 6. Den er billigere i forsikring.

Også rigtigt.

Som sagt før - det er lidt ligesom at sammenligne B&O med et meget
driftssikkert Samsung-fjernsyn. Billedet er omtrent det samme, og måske
holder Samsung bedre - men alligevel er der bare ikke rigtigt noget sexet
ved det der Samsung vel..

Den har intet over sig, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:34

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Overhovedet ikke!

:: Billedet er omtrent det samme,

Overhovedet ikke!

:: og måske holder Samsung bedre -

Overhovedet ikke!.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:43

> :: Som sagt før - det er lidt ligesom at sammenligne B&O med et meget
> :: driftssikkert Samsung-fjernsyn.

> Overhovedet ikke!

Nu har jeg selv B&O i min lejlighed, så jeg ved godt, det er gode
produkter - men eksemplet var tænkt som illustration, hvor det var knap så
vigtigt, hvilke produkter, der reelt var tale om - men det kan være, den
blev lidt for indviklet til dig.. ,-)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:47

Jan W Nielsen wrote:
::: Overhovedet ikke!
::
[...]

Nope, men efter 10 år i radiobranchen véd jeg hvad jeg snakker om dér....
))

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:24

> [...]
> :: kan være, den blev lidt for indviklet til dig.. ,-)
>
> Nope, men efter 10 år i radiobranchen véd jeg hvad jeg snakker om dér....

Og efter 20 år med flere B&O fjernsyn ved jeg hvad jeg snakker om dér....
Der fåes ikke noget fjernsyn med bedre lyd og betjening. Billedet er heller
ikke dårligt men nok ikke det bedste af dem alle.
Kontrast skærmen og vision clear er genial, selvom det er hårdt ved
billederøret (siges der).
Jeg har flere gange kigget på fjernsyn af hæderkronede mærker, men på lyden
der falder de fleste igennem, rettelse alle....

Okay, der kørte jeg helt af sporet, men er der noget som jeg brænder
passioneret for (udover VW / Audi biler) er det B&O.
Sorry.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:28

> Okay, der kørte jeg helt af sporet, men er der noget som jeg brænder
> passioneret for (udover VW / Audi biler) er det B&O.

Det er klart - begge dele er udtryk for god lækkerheds-følelse.

Som jeg skrev, skulle min sammenligning alene tjene som illustration for en
given pointe - det kunne være et hvilket som helst mærke, jeg kunne have
skrevet om.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 20:06

On Mon, 23 Feb 2004 19:27:56 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Som jeg skrev, skulle min sammenligning alene tjene som illustration for en
>given pointe - det kunne være et hvilket som helst mærke, jeg kunne have
>skrevet om.

Uha - hvor I ævler løs
Hvor mange "konkurrencer" er det lige Passat/B&o har vundet?

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 20:15

On Mon, 23 Feb 2004 20:10:52 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Konkurrencer?

Årets bil og lignende.
B&o vinder heller ikke den slags

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:21

> Årets bil og lignende.
> B&o vinder heller ikke den slags

Hvor mange årets bil har Ferrari vundet..? Eller Merdedes..? Eller BMW..?
Eller Aston Martin..? Eller Rolls Royce..? Eller Alfa Romeo..?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 20:24

On Mon, 23 Feb 2004 20:20:31 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Hvor mange årets bil har Ferrari vundet..? Eller Merdedes..? Eller BMW..?
>Eller Aston Martin..? Eller Rolls Royce..? Eller Alfa Romeo..?

Blandt husholdningsbiler - det er vel dén slags, Årets biler måles
blandt, Jan W.............

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 08:29

Mogens... wrote:

> Blandt husholdningsbiler - det er vel dén slags, Årets biler måles
> blandt, Jan W.............

Heh heh!

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 08:58

Lige netop - men hverken B&O eller VW kan vel siges at være særlig folkelige
mere. Dertil er produkterne simpelthen for dyre.

Se blot hvad den nye Golf koster med et helt alm klimaanlæg og træk....

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 12:08

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Nu er sammenligningen mellem VW og Bang & Olufsen også lidt synd - for Bang
& Olufsen. VW er nok mere Panasonic, hvor Bang & Olufsen er Mercedes-S,
Rolls Royce m.m.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:30

> Nu er sammenligningen mellem VW og Bang & Olufsen også lidt synd - for
Bang
> & Olufsen. VW er nok mere Panasonic, hvor Bang & Olufsen er Mercedes-S,
> Rolls Royce m.m.

Aahrr - skulle vi nu ikke slappe lidt af med B&O. Det normale produkt er
altså ikke i absolut verdensklasse hvad angår en performance. Det er en
kombination af kvalitetsdesign og kvalitetsprodukter...?

Jeg synes nu VW Passat og for eksempel A4 svarer meget fodt til B&O.
Formentlig deler de langt hen ad vejen kunder.

Rolls Royce - så skal du vist købe ind i KT Radio, hvor et sæt højtalere
rask væk koster 70- eller 90.000 kroner.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 12:37

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Netop! Rolls Royce og lign. Ikke performance som Ferrari, Porsche og
forskellige engelske Anaconda-biler.

:: Jeg synes nu VW Passat og for eksempel A4 svarer meget fodt til B&O.
:: Formentlig deler de langt hen ad vejen kunder.

At de deler kunder siger intet.

:: Rolls Royce - så skal du vist købe ind i KT Radio, hvor et sæt
:: højtalere rask væk koster 70- eller 90.000 kroner.

Nope. Det er netop ydelses-højttalere, ikke design og teknisk kvalitet.
Desuden kan du jo bare købe et par Beolab 5 - 120.000,-

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 12:46

> Netop! Rolls Royce og lign. Ikke performance som Ferrari, Porsche og
> forskellige engelske Anaconda-biler

Det behøver jo ikke kun være performance på hastighed/lydstyrke

> Desuden kan du jo bare købe et par Beolab 5 - 120.000,-

Produktet er jo ikke repræsentativt for B&O. Tag i givet fald en Phaeton/A8
af største kaliber og sammenlign den med Beolab 5. Den almindelige Passat
eller Audi A4 svarer sgu meget godt til en lige så almindeligt B&O-produkt.

Jeg tror godt, jeg vil vædde på, at en fyr med kompetence indefor
forbrugeradfærd, segmentanalyse og markedsføring vil putte VW/Audi i samme
gruppe som B&O.

Jeg tror også godt, jeg vil vædde på, at han vil smide specialprodukter fra
KT Radio i samme gruppe som Rolls Royce. Alene dét at de henvender sig en
ekstremt lille målgruppe, og at produktionen arbejder dagevise på indtræk og
kabinetter er sigende for "specialproduktet". Hverken B&O eller VW/Audi er
specielprodukter på den måde.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 12:52

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> eller Audi A4 svarer sgu meget godt til en lige så almindeligt B&O-produkt.

Var det ikke Duus (gæt hvem der bor her på DR1) der sagde at B&O ikke
viste noget som helst da gud og hver mand omkring Struer havde hele
sortimentet?

--
Roberto Saldo (helst ikke noget B&O tak, jeg vil ikke ha indbrud og så
godt lyder det heller ikke)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 16:51

> [...]

> :: Jeg synes nu VW Passat og for eksempel A4 svarer meget godt til B&O.
> :: Formentlig deler de langt hen ad vejen kunder.

Nu du siger det, mange af mine VW buddies har også B&O hjemme i stuerne.
Det har min far godtnok også, selv om han p.t. kører Avensis :)
Men jeg har ham også mistænkt for at være lidt misundelig på min Bora.

> At de deler kunder siger intet.

Hvorfor egentlig ikke ? Jeg har B&O i stuen lige nøjagtigt af samme årsag
som jeg har en VW.
Jeg lægger meget vægt på finish, materiele valg og et funktionelt design som
ligger ud "over modediller".
Jeg har faktiskt tit brugt den samme sammenligning når jeg har argumenteret
overfor min bror som er Peugeot mand om en hals, samtidig med at han er
aldrig kunne drømme om at købe andet en B&O til stuen - og han bliver lidt
stille når emnet kommer op.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:19

> Jeg lægger meget vægt på finish, materiele valg og et funktionelt design
som
> ligger ud "over modediller".

Jeg kan så oplyse dig om, at B&O netop går ind for modediller...
De sagde for år tilbage, at apparatet helst sku' være usynligt i rummet,
så lavede de Beo-anlægget med plads til 6 SYNLIGE skiver
og en 'Ferrariaccelererende' lasersystem...
Nu er de i fuld gang med at integrere harddiske samt MP3
afspillere i deres Beosystem 3200.
Desuden er deres betjening ikke logisk. Den er omfattende
på meget FÅ knapper, hvilket gør den besværlig.
Og så var der jo CD-i fadæsen i den første Avant, var det vidst....
Så B&O er ikke hellige mere..i deres reklamebrochure sporer
man også vidt forskellig stil. Det ene år er der sort/hvide billeder
af en håndværker i sit ydmyge skur, men med et B&O anlæg på bordet,
næste år drejer mode-vinden over på det extremt stillistiske og
ikke-tilnærmelige miljø i NewYork osv. osv. osv..Så B&O
flagrer hid og did, alt efter 'tiden'.

> [...]
> aldrig kunne drømme om at købe andet en B&O til stuen - og han bliver lidt

Nu er der jo lige dêt, at en Peugeot ikke indeholder
Philips-dele.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 19:40

Olesen wrote:
[...]

Øøøhhh...end ikke Radio/CD-delen?

Ud over et billedrør, er det meget begrænset, hvad der står Philips på i
Bang & Olufsen produkter. Og m.h.t. billedrøret har det mindre med
billedkvaliteten at gøre.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 22:47

> [...]
> Olesen wrote:

> :: Nu er der jo lige dêt, at en Peugeot ikke indeholder

Håber sandelig ikke de bruger mindre end Blaupunkt.

> Ud over et billedrør, er det meget begrænset, hvad der står Philips på i
> Bang & Olufsen produkter. Og m.h.t. billedrøret har det mindre med
> billedkvaliteten at gøre.

Sådan er det måske idag, men de HAR brugt Philips i stort
antal og dermed godtaget, at råvaren er iorden fra starten af.
Og jo, et billedrør har sandelig også en del med billedkvaliteten
at gøre...

Hvem kan ellers oplyse, hvilket fabrikat B&O bruger idag
i eks. Beovision 3 ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 23:01

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Og jo, et billedrør har sandelig også en del med billedkvaliteten
>at gøre...

Mindre end du drømmer om !

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 23:49

jan@stevns.net wrote:
[...]

Kooorrrrrrekt!

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 23:51

Olesen wrote:
::
[...]

Nej. Ud over et videoløbeværk fra Philips (som de heldigvis hurtigt fik
skiftet), så er det stærkt begrænset, hvad Bang & Olufsen har benyttet af
Philipsdele.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-02-04 00:18

> [...]

>Nej. Ud over et videoløbeværk fra Philips (som de heldigvis hurtigt fik
>skiftet), så er det stærkt begrænset, hvad Bang & Olufsen har benyttet af

Åehhhh - det er vist en sandhed med modifikationer - førhen sad der
oftest Philips lamper i deres tv - men ok , det var lige indtil MX og
diverse bastarder indtog scenen.

(Jeg har vist skiftet min del, af de lamper der skulel skiftes)

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 16:15

jan@stevns.net wrote:
[...]

Ja, ja...og CD-løbeværk i de tidlige CD-afspillere.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 12:56

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>Jeg synes nu VW Passat og for eksempel A4 svarer meget fodt til B&O.
>Formentlig deler de langt hen ad vejen kunder.

Såehh - i mine øjne, er Audi måske B&o - men så er WV lig med Lumatron

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 13:00

jan@stevns.net wrote:

> Såehh - i mine øjne, er Audi måske B&o - men så er WV lig med Lumatron

:) du siger det jeg tænker!

Vw er da en fattigmandsAudi. Dem der har råd vil købe den ægte vare
(Audi), dem der ikke har vw og dem der synes priserne er urimelige
Skoda eller Seat.

--
Roberto Saldo (Yoda med multipointstenalderteknologi og ballondæk)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 13:22

> Vw er da en fattigmands-Audi. Dem der har råd, vil købe den ægte vare
> (Audi)

Der er tale om forskellige produkter - ikke om fattigmands- og
rigmands-biler.

Passaten, som kom til verden i ´97, er mere komfortabel end den tilsvarende
Audi A4. Jeg kender en, der havde råd til begge, men valgte Passaten, da
Audiens var for "skraller-dåse-agtig"

Tilsvarende er Golf V mere komfi end Audi A3, der er "det sportslige
alternativ".

Der er tale om to parallelle produktlinier med forskellig profil - og så er
det da rigtigt, at der er lidt prisforskel, og at koncernen tilstræber
større prestige omkring Audi.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 13:32

Det sagde jeg heller ikke :)

> [...]
> Audiens var for "skraller-dåse-agtig"
>
> Tilsvarende er Golf V mere komfi end Audi A3, der er "det sportslige

Hmmm.

> Der er tale om to parallelle produktlinier med forskellig profil - og så er
> det da rigtigt, at der er lidt prisforskel, og at koncernen tilstræber
> større prestige omkring Audi.

Ho-hum, lidt for meget salgs-tale for mig.
Det ændrer ikke ved det indtryk de efterlader.
Kedeligt udseende *og* tåbelige priser.
Men det passer jo fint til mellemklassefamilier med 2.2 barn og et
rækkehus på en 400kvm grund i forstæderne.

Måske er det bare kke muligt at købe en VW i en pæn (læs anderledes)
farve!

--
Roberto Saldo (nej tak ikke noget letfordøjeligt sølvmetallic her)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 13:39

> Hmmm.

Mener du ikke, det er rigtigt..?

Motorjournalisterne er ret enig i den vurdering - og det er det samme, som
koncernen selv siger.

> Det ændrer ikke ved det indtryk de efterlader.
> Kedeligt udseende *og* tåbelige priser.
> Men det passer jo fint til mellemklassefamilier med 2.2 barn og et
> rækkehus på en 400kvm grund i forstæderne.

Jeg tror sgu ikke, dé har råd til de biler. Kører de ikke i stedet Carina og
Vectra..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 14:03

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Nu er motorjournalisters mening jo så heller ikke "den gyldne sandhed".

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 14:06

Henrik B. wrote:
> [...]
> :: samme, som koncernen selv siger.
>
> Nu er motorjournalisters mening jo så heller ikke "den gyldne sandhed".

Nope.

--
Roberto Saldo (man har vel stadig lov at danne sig sin egen mening)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 14:08

> :::: Tilsvarende er Golf V mere komfi end Audi A3, der er "det
> :::: sportslige alternativ".

> Nu er motorjournalisters mening jo så heller ikke "den gyldne sandhed".

Siger du det bare for at sige det - eller er du uenig..?

I så fald vil det være interessant at høre hvorfor.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 14:05

Jan W Nielsen wrote:

> Mener du ikke, det er rigtigt..?
>
> Motorjournalisterne er ret enig i den vurdering - og det er det samme, som
> koncernen selv siger.

Dem om det.

> Jeg tror sgu ikke, dé har råd til de biler. Kører de ikke i stedet Carina og
> Vectra..

Nej da, det udsender ikke de korrekte signaler!
Desuden er de næppe solvente nok til at handle kontant.

Jeg kører Carina nu fordi jeg er for nærrig til at betale renter (på
klods) eller mere end 100K for en bil. Stabiliteten tiltaler mig og
værkstederne har også et godt ry (ikke fordi jeg regner med at få brug
for det). VAG's og Opels værksteder har ikke ligefrem det bedste ry.
Toyota i Varde har lige sendt mig 2 nye gasløftere (kraftigere model
til spoilere) fordi jeg ringede og sagde at klappen var tung.

Min kvindes eneste ønske var at der var en bagdør til hunden og det
kunne jeg ikke rigtigt sige noget imod. Desværre er var ikke mange
5-dørs i omløb.

Jeg kiggede såmen da efter en Vectra men fik at vide at den skulle så
være en 99/00 model og dem var der ikke noget udvalg af. Kørte for
underholdningens skyld en tur i en ældre (tror 98'er) og den føles
udmærket og forudsigelig i sin opførsel, men den var hvid, 1.8L og
intet udstyr (flådemodel, billig).

De 2 Mondeoer jeg prøvede føltes som badekar (1.8/2.0 1998 100-120kkr
120-150kkm) så det var hurtigt overstået.

En sjov detalje er iøvrigt at de havde begge totalt defekte og
legetøjsagtige parkeringsbremsehåndtag. Carinaens er solid og virker bare.

Her er da iøvrigt et middelmådigt afterårsbillede af den:

<http://www.seaice.dk/rs/carinaen.jpeg>

--
Roberto Saldo (savner sin kartoffelfarvede Ascona og totalt uden 'stil')

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 14:10

> Her er da iøvrigt et middelmådigt afterårsbillede af den:
> <http://www.seaice.dk/rs/carinaen.jpeg>

Den er fin - og jeg rådede faktisk en veninde til at købe sådan en i sin
tid - blot i stationcar.

Den støjer MARKANT mindre end den første udgave af Carina E´eren, der også
larmede mere end den tidligere Carina II.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 14:18

Jan W Nielsen wrote:

> Den er fin - og jeg rådede faktisk en veninde til at købe sådan en i sin

En af de mere flamboyante Yodaer, hvis jeg skal sige det selv.
Mange bange for at købe en bil i en flot farve, aner ikke hvorfor, har
det mon noget med janteloven at gøre?

Den skifter iøvrigt tone efter vejret, blåmetal i overskyet vejr og
mere violet med perlemor i solskin. Bolchepornoagtig! :)

> tid - blot i stationcar.

Sikkert et udmærket råd.

> Den støjer MARKANT mindre end den første udgave af Carina E´eren, der også
> larmede mere end den tidligere Carina II.

Jeps meget dåsemetal-agtig, og en alm 1.6 Xli er en pine, både langsom
og støjende.

En af fordelene ved at købe brugt er at man jo har adgang til modeller
man ellers ikke ville eller ville kunne betale :)

Desværre har sådan en nyere lyddæmpet bil den kedelige effekt at man
kan høre alt skramlet; mønter i askebægret, solbriller og kuglepenne
rasle grannåle i propellen.

--
Roberto Saldo (nærrig og stolt af det).

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 14:26

> Roberto Saldo (nærrig og stolt af det).

--
/ Jan W Nielsen - også nærrig og stolt af det.. He-he..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 16:53

> [...]

>Desværre har sådan en nyere lyddæmpet bil den kedelige effekt at man
>kan høre alt skramlet; mønter i askebægret, solbriller og kuglepenne

Som jeg ynder at sige det : det der støjer mest i min bil, er
digitaluret ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 16:56

jan@stevns.net wrote:

> Som jeg ynder at sige det : det der støjer mest i min bil, er
> digitaluret ;)

Heh heh!

--
Roberto Saldo

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:20

> Vw er da en fattigmandsAudi. Dem der har råd vil købe den ægte vare
> (Audi), dem der ikke har vw og dem der synes priserne er urimelige
> Skoda eller Seat.

Ja, VW spænder jo ben for deres "B&O-stil" ved at sælge
samme vare under andet navn til langt billigere penge..

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 13:16

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 17:20

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 17:21

> Såehh - i mine øjne, er Audi måske B&o - men så er WV lig med Lumatron

Og Ford = Dampradio :)

/Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 20:49

>Og Ford = Dampradio :)

Oh hvad er bedre end den behagelige lyd fra en god gammel Ortofon
KS601 rørspillevarius ?

Catch22 ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-04 20:41

Jan W. Nielsen wrote:

> Hvor mange årets bil har .... Eller Alfa Romeo..?

Vandt de ikke netop titlen med 156'eren da den kom frem ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:49

> Vandt de ikke netop titlen med 156'eren da den kom frem ?

Det ved jeg sgu da ikke, mand..

(Jo, det gjorde de og det gjorde de faktisk også i 68.. (tror jeg), men
pointen er god nok, selvom jeg ikke gad slå tingene op, før jeg skrev det).
147´eren blev også årets bil i Sverige sidste år.. eller forrige år.

Hvis biler bliver for dyre eller for ikke-folkelige, så vinder de ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 21:10

On Mon, 23 Feb 2004 20:49:02 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Det ved jeg sgu da ikke, mand..

Skuffende :)

> men pointen er god nok

For nu at bruge dit sprogvalg: Det ved jeg :)
(min pointe)

>147´eren blev også årets bil i Sverige sidste år.. eller forrige år.

Læg mærke til, hvor lidt jeg bryster mig af alle tilfældene

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:16

> Læg mærke til, hvor lidt jeg bryster mig af alle tilfældene

Du er en skabs-skjuler. Inden i sidder en alfist, som vil ud og råbe op om
alle mærkets fortræffeligheder.

Bare vent - hvis jeg får en folkevogn, så vil hele verden være efter mig,
når jeg snakker om mærket.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 21:20

On Mon, 23 Feb 2004 21:15:41 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Du er en skabs-skjuler. Inden i sidder en alfist, som vil ud og råbe op om
>alle mærkets fortræffeligheder.

Måske, men jeg har lagt stilen om. Læg mærke til det! :)

>Bare vent - hvis jeg får en folkevogn, så vil hele verden være efter mig,
>når jeg snakker om mærket.

Håber jeg ikke sker - det er nok i forvejen

/Mogens
ALFA ROMEO STYRER !!!

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:29

> Håber jeg ikke sker - det er nok i forvejen

He-he..

> /Mogens
> ALFA ROMEO STYRER !!!

Se bare der - den er på vej ud..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 20:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vandt de ikke netop titlen med 156'eren da den kom frem ?
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Jo det mener jeg nu også, og Alfasud nappede vist også en i tidernes morgen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 20:35

Mogens... wrote:
[...]

Nu deltager Bang & Olufsen heller ikke i den slags konkurrencer. De afholdes
som regel af fagblade og deltagerne inviteres. Bang & Olufsen deltager
bevidst ikke i den slags. Det forhindrer dem dog ikke i at have markedets
bedste billede (og lyd) på/i deres TV. Deres højttalere kan så diskuteres
(lydmæssigt). Beolab 3 og 5 undtaget.

M.v.h.

Fra : bergs.dk [8660]

Dato : 23-02-04 20:52

> [...]
> ::
> :: Uha - hvor I ævler løs
> :: Hvor mange "konkurrencer" er det lige Passat/B&o har vundet?

Min far er stærkere end din far !
ti hi

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:57

> Min far er stærkere end din far !
> ti hi

He-he..

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:22

> Min far er stærkere end din far !

Men Sierra blev alligevel årets bil i 1983..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 20:49

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Men Sierra blev alligevel årets bil i 1983..

Det var jo i forrige århundrede Olesen - træk nu det ur op !

<grin>

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:56

Claus Petersen wrote:
[...]

Hvad snakker du om Claus!!!???? Prøv lige at læse igen, hvad jeg svarer Jan,
ang. Bang & Olufsen.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 24-02-04 19:25

> [...]
> :: Billedet er heller ikke dårligt men nok ikke det bedste af dem alle.
> :: Kontrast skærmen og vision clear er genial, selvom det er hårdt ved

Betjeningen på B&O tv er ikke specielt geniale.
De fleste tv jeg kender lidt til kan tændes ved at trykke på "1"...
De fleste TV jeg kender lidt til, har en knap til hver funktion,
så her gælder ægte "eet tryk på een knap" vitterlig, hvilket
det meget sjældent gør for en B&O...

Kontrastskærmen havde min brors Philips også i 1981.
Vision Clear er bare en fidus som meget andet
som skulle 'revolutionere'...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 19:44

Olesen wrote:
::
[...]

Jo det er den faktisk.

:: De fleste tv jeg kender lidt til kan tændes ved at trykke på "1"...

Grunden hertil er netop at betjeningen er beregnet til flere produkter.
Derfor er det jo smart at man vælger/tænder kilden i ét tryk.

:: De fleste TV jeg kender lidt til, har en knap til hver funktion,
:: så her gælder ægte "eet tryk på een knap" vitterlig, hvilket
:: det meget sjældent gør for en B&O...

Nu er det meget begrænset, hvor mange funktioner på f.eks. et TV man reelt
benytter, når først programmerne er indstillet.

:: Kontrastskærmen havde min brors Philips også i 1981.

Ja, men den var ikke tonet (den ene vej).

:: Vision Clear er bare en fidus som meget andet
:: som skulle 'revolutionere'...

Og nej. I modsætning til så mange andre "gimmicks", så er de teknologiske
løsninger Bang & Olufsen integrerer i deres TV noget der er brugbart.

M.v.h.

Fra : Gismo

Dato : 24-02-04 20:57

> Og nej. I modsætning til så mange andre "gimmicks", så er de
> teknologiske løsninger Bang & Olufsen integrerer i deres TV noget der
> er brugbart.

B&O er en møbelfabrik og har ikke meget med rigtig HI.FI at gøre.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 21:02

Gismo wrote:
[...]

Enig - indtil nu. Gør dig selv den tjeneste at lytte til Beolab 5. Eller for
den sags skyld de nye Beolab 3. Aldrig nogensinde har så lille en højttaler
spillet så godt!

Desuden opfylder Bang & Olufsens produkter DIN-normen for Hi-Fi.

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 21:12

On Tue, 24 Feb 2004 21:02:27 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Aldrig nogensinde har så lille en højttaler spillet så godt!

Bose...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 21:27

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Bose...

Spille, Mogens, ikke larme ...

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 21:27

On Tue, 24 Feb 2004 21:27:13 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Spille, Mogens, ikke larme ...

OK - jeg synes bare, de larmer godt

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 21:39

>OK - jeg synes bare, de larmer godt

Det er jo et ligeså godt ? som alt andet - hvilke Bose'r snakker vi om

auto, hjemme, biograf, diskdaskotekudstyr ?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 22:16

jan@stevns.net wrote:
[...]

Ja, Bose har et specielt publikum. Deres Bi-direktionale højttalere er ikke
lige min smag. Der findes det der spiller bedre, både til samme pris og uden
underlige løsninger.

M.v.h.

Fra : John Sahl

Dato : 24-02-04 22:23

Henrik B. wrote:
> Ja, Bose har et specielt publikum. Deres Bi-direktionale højttalere
> er ikke lige min smag. Der findes det der spiller bedre, både til
> samme pris og uden underlige løsninger.

Jeg er _helt_ enig med dig i alt ovenstående!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 22:35

On Tue, 24 Feb 2004 22:22:45 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg er _helt_ enig med dig i alt ovenstående!

Jeg har ikke forstand på; MEN det kan undre een, at de store fabrikker
bruger Bose, når der skal være godt, hvis det er så ringe, som I gi'r
udtryk (pris/kvalitet!)
(Alfa Romeo, Porsche, Mercedes, Volvo - for blot at nævne et par
stykker.............)

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 24-02-04 22:48

Mogens... wrote:
> [...]
> udtryk (pris/kvalitet!)
> (Alfa Romeo, Porsche, Mercedes, Volvo - for blot at nævne et par

Sådan som jeg læste det var det Bose's bidirectionelle
højtalere vi talte om og ikke dem der monteres i bilerne

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 22:50

> [...]

>udtryk (pris/kvalitet!)
>(Alfa Romeo, Porsche, Mercedes, Volvo - for blot at nævne et par

Det er ikke alt guld der glimter ;)

Og så er der temmelig stor forskel på udstyr til at plante i en bils
kabine, og så til brug andre steder.

Deres autohøjttalere er ikke ringe, men der er alternativer til samme
priser, der nok af audioholikere er mere foretrukne

MDS bare for at nævne et tilfældigt navn

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 23:52

jan@stevns.net wrote:
[...]

Infinity, Onkyo m.fl.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 22:17

Mogens... wrote:
[...]

Jeg sagde små højttalere.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 07:48

> Kontrastskærmen havde min brors Philips også i 1981.
> Vision Clear er bare en fidus som meget andet
> som skulle 'revolutionere'...

Ikke desto mindre virker det......

/Claus

Fra : Olesen

Dato : 25-02-04 16:55

> Ikke desto mindre virker det......

Har godt prøvet at sætte en finger for 'øjet'
og set lysstyrken variere, men hvis først
solen 'står lige ind', så er det uden betydning.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 17:10

> Har godt prøvet at sætte en finger for 'øjet'
> og set lysstyrken variere, men hvis først
> solen 'står lige ind', så er det uden betydning.

Det er det netop ikke. !

Og hvis du vil gøre forsøget, så prøv at sætte et andet fjernsyn op ved
siden af i solskin, så vil du se forskellen.
Mit TV står med solindfald lige på, i dagtimerne om sommeren, og jeg har
ikke problemer med at se TV.
Hvis jeg bliver nødt til at vende persiennerne er det fordi jeg selv bliver
blændet.
Det er en af de detaljer som man ikke bemærker (og derfor glemmer at sætte
pris på) i dagligdagen.
Men når man så er ude ved kammi'ens fine Phillips 16:9 100Hz ting for at se
Formel og man ikke kan se en kæft pga solskin, så ved man hvor træls det er.

Iøvrigt fik jeg det demonstreret af den lokale Expert mand da jeg i sin tid
købte det.
Han trak en stor hallogen hen og lyste på et andet TV (jeg husker ikke hvad
men Expert fører vist kun kvalitetsmærker).
Intet billede at se pga af det skarpe lys, men B&O fjernsynet klarede testen
med bravour.
Så jeg ved det virker.

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 17:32

Claus Petersen wrote:
::::: Kontrastskærmen havde min brors Philips også i 1981.
::::: Vision Clear er bare en fidus som meget andet
::::: som skulle 'revolutionere'...
::::
[...]

Hertil kommer den TONEDE kontrastskærm. Som hindrer lysindtrængning til
billedrøret, men omvendt lader billedet "komme igennem".

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 25-02-04 18:13

> Hertil kommer den TONEDE kontrastskærm. Som hindrer lysindtrængning til
> billedrøret, men omvendt lader billedet "komme igennem".

Well..mit 21" Trinitron var nu marginalt sortere i slukket tilstand
end hvad jeg har set fra B&O.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 18:30

Olesen wrote:
[...]

Det må være nogle gamle Bang & Olufsen TV du har haft kigget på/sammenlignet
med.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 25-02-04 18:42

> [...]
> :: end hvad jeg har set fra B&O.
>
> Det må være nogle gamle Bang & Olufsen TV du har haft kigget

Jep, et L2502 + LX2800.
-men stadig med nævnte kontrastskærm...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 19:20

Olesen wrote:
[...]

Hold da op nogle gamle hunde. Der er jo nærmest sket en revolution, hvad
angår billedrør, siden dengang.

:: -men stadig med nævnte kontrastskærm...

Nope. Der er siden bl.a. kommet antirefleksbehandling til.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 25-02-04 18:12

> Det er det netop ikke. !

Effekten er som godt ikke tilstedeværende.

> Og hvis du vil gøre forsøget, så prøv at sætte et andet fjernsyn op ved
> siden af i solskin, så vil du se forskellen.

Erindrer nu stadig min 21" Trinitron som værende
endog extrem lysstærk og ikke ha' brug for 'varienrende styrke'.

> Mit TV står med solindfald lige på, i dagtimerne om sommeren, og jeg har
> ikke problemer med at se TV.

Det gør mit heldigvis ikke. UV stråler + varmen
kan være hård ved den ægte finêr..

> Intet billede at se pga af det skarpe lys, men B&O fjernsynet klarede
testen
> med bravour.
> Så jeg ved det virker.

Nu handler det om lys kontra lys, og
jeg mener aldrig at være bekendt med,
at B&O sku' være specielt lysstærke
sådan totalt set, så Expertmanden må ha'
lavet et trick.

B&O er i mit billede afdæmpede, neutrale
billeder uden gejl eller iøjnefaldende specielt lysstærke billeder.
-men det kan ha' ændret sig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 19:49

On Mon, 23 Feb 2004 16:46:43 +0100, Henrik B. wrote:

> Nope, men efter 10 år i radiobranchen véd jeg hvad jeg snakker om dér....
> ))

Du skulle vel aldrig være fra det Sønderjyllandske område nærmere
betegnet Rødding/Vojens?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 20:07

Martin Johansen [6000] wrote:
[...]

Nope - 7000. Véd du også godt.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 21:26

On Mon, 23 Feb 2004 20:07:20 +0100, Henrik B. wrote:

> Nope - 7000. Véd du også godt.

Joh, men blev helt forvirret for en stund

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:15

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Nope, men efter 10 år i radiobranchen véd jeg hvad jeg snakker om dér....
> ))

SLAM, der fik han dén !

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:18

> :: Som sagt før - det er lidt ligesom at sammenligne B&O med et meget
> :: driftssikkert Samsung-fjernsyn.
>
> Overhovedet ikke!

Enig.

> :: Billedet er omtrent det samme,
>
> Overhovedet ikke!

Enig.

> :: og måske holder Samsung bedre -
>
> Overhovedet ikke!.

Enig.

Og når det går istykker og garantie er udløbet er det nedskrevet til nul.

IMO - diskusionen er ved at være kørt helt af sporet, kan vi ikke stoppe
her.

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 16:38

Jan W Nielsen wrote:

Glemte lige:

::: 1. Kører ca. 50% længere på literen ved blandet kørsel.
::
:: Ved samme kørsel er forskellen da ikke voldsom. Hvor har du det der
:: fra..?

Passat'en er opgivet til 12 km/l blandet kørsel. Toyota'en er opgivet til
14,4 km/l. Reelt vil Passat'en drikke hæftigere end Toyota'en, når de køres
rapt. Mit bu er at Passat'en ved blandet kørsel reelt vil ligge på 10 km/l,
hvor Avensis'en vil ligge på 14-15 km/l.

::: 3. Passat'en kan være en pint og udjokket æske.
::
:: Det kan alle biler jo - men det er jo noget, som man undersøger,
:: inden man køber den.

Alt andet lige, er Passat'en spændt hårdere for, og turbo'en lægger op til
rap kørsel. Hvis det så oveni er en tidligere ejer der ikke har skænket
opvarmning/nedkøling én tanke, kan det hurtigt koste en masse penge.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 16:50

> [...]
km/l,
> hvor Avensis'en vil ligge på 14-15 km/l.

Du er sandelig kreativ: Du kommer med forkerte tal for Passaten (Se årgangen
på biltorvet.dk), og oven i købet siger du, at den nok bruger endnu mere
benzin end din forkerte og negative oplysning. Samtidig mener tager du
udgangspunkt i den langt svagere 1,8-motor fra Toyota og vurderer så, at den
nok er endnu mere økonomsk end opgivet.

Det er sgu da næsten ikke til at tage alvorligt.

> Alt andet lige, er Passat'en spændt hårdere for, og turbo'en lægger op til
> rap kørsel.

Næ - Passaten har et større overskud, og motoren er nu gammel nok, til at
man ved, den ikke er slid-svag.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:04

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Tjekkede Passat'en som en årgang 2004 - på Biltorvet. Jeg regnede med at VW
gennem de seneste 5 år havde fået bilen til at køre længere på literen - men
det er åbenbart ikke tilfældet. Hér går det åbenbart også den forkerte vej
for VW.

:: bruger endnu mere benzin end din forkerte og negative oplysning.

Ja, har du før mødt biler der kører det de er opgivet til?

:: Samtidig mener tager du udgangspunkt i den langt svagere 1,8-motor
:: fra Toyota og vurderer så, at den nok er endnu mere økonomsk end
:: opgivet.

Svagere? Jeg har hele tiden snakket om Toyota's 1,8 liter VVTI-motor. Det er
ligesom dén tråden handler om.

:: Det er sgu da næsten ikke til at tage alvorligt.

Tag det som du vil. Du er journalist, jeg snakker ugentlig med bilkunder.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:24

> Tag det som du vil. Du er journalist, jeg snakker ugentlig med bilkunder.

Nu kunne jeg da godt lige hamre end 4-5 hurtige ting af, der ville "puste
mig gewaldi op", men det ville give alle - inklusive mig selv - en dårlig
smag i munden.

Jeg vil lad det stå med det, som jeg har skrevet - for det er nemlig sådan
tingene hænger sammen. Også selvom jeg kun er en "dum" journalist

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:40

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Ordet dum blev ikke nævnt. Men jeg har trods alt modtaget løn fra en
bilforhandler i to år nu.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:46

> Ordet dum blev ikke nævnt. Men jeg har trods alt modtaget løn fra en
> bilforhandler i to år nu.

Så er det da godt gjort, at du ikke ved bedre..

Men der er forbløffende få bilsælgere, der ved, hvad de taler om. Det samme
gælder dæk-forhandlere.

Jeg kan bare sige, at jeg ikke kom ret langt i min branche, hvis jeg ikke
var længere fremm i skoen.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:58

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Nu er jeg ikke som sådan bilsælger. Men jeg har trods alt i snart 20 år læst
alt hvad der findes af dansk, tysk og svensk litteratur omkring biler,
så....

:: Jeg kan bare sige, at jeg ikke kom ret langt i min branche, hvis jeg
:: ikke var længere fremm i skoen.

??

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:22

> Nu er jeg ikke som sådan bilsælger. Men jeg har trods alt i snart 20 år
læst
> alt hvad der findes af dansk, tysk og svensk litteratur omkring biler,
> så....

Ingen tvivl om, at du ved mere end de fleste bilsælgere - den fatter jo ikke
en skid - for nu at sige det på populært dansk.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:06

> Ordet dum blev ikke nævnt. Men jeg har trods alt modtaget løn fra en
> bilforhandler i to år nu.

I min bog giver det ingen kompetence på området - overhovedet - men skal
desværre lede langt efter en bilsælger som er entusiast og ikke lige så godt
have kunnet sælge sko istedet for.
De fleste bilsælgere ved desværre ikke mere en de har hørt til salgstræning
og læst i brochuren.
Og stiller man nærgående spørgsmål skal de lige ringe til en ven, eller
kigge på computeren (eller i brochuren) :)

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:12

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Passat 2004 ('98 i parantes) Avensis 2004

Blandet: 12,2 (12,7) 13,9
Landevej: 15,6 17,2
By: 8,7 10,6

Husk derudover på at den gamle Avensis er 50 Kg lettere end den nye.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:34

> Passat 2004 ('98 i parantes) Avensis 2004

Nu nærmer du dig da sandheden.

Jeg gad godt at se dem køre sammen til Spanien med 180 km/t på motorvejen.
Selvom Passaten skulle huske at vente lidt på Toyota´en, når de skulle op af
bakkerne, tror jeg ikke, den ville bruge mere brændstof. Men det er ren
gætværk.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 17:41

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Har familie der kører til Frankrig hvert år, i en Avensis med campingvogn
(1200 kg). Sidste sommer gav det et gennemsnit for hele turen på 12 km/l.

Det vil jeg godt se Passat'en gøre.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 17:47

> Har familie der kører til Frankrig hvert år, i en Avensis med campingvogn
> (1200 kg). Sidste sommer gav det et gennemsnit for hele turen på 12 km/l.

Jeg har en onkel, der engang havde en standard Volvo 240 herregårdsvogn, der
let kunne køre over 200 km/t.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 19:59

Jan W Nielsen wrote:
[...]

Som jeg før har fortalt Mogens - du er velkommen til at få hans tlf-nr. Så
kan du jo selv tage en snak med ham.

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 20:13

On Mon, 23 Feb 2004 19:59:27 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Som jeg før har fortalt Mogens - du er velkommen til at få hans tlf-nr. Så
>kan du jo selv tage en snak med ham.

Jeg venter på den nybagte ejer hér i NG - han ville vende tilbage :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:22

> Som jeg før har fortalt Mogens - du er velkommen til at få hans tlf-nr. Så
> kan du jo selv tage en snak med ham.

Så kan jo ringe og snakke med min onkel - han véd, hans Volvo var hurtigere
end alt andet p vejen.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-04 20:37

Jan W. Nielsen wrote:
[...]

Forskellen er vel at det ene er efter speedometer, hvor det andet er reelt
udregnet forbrug?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:42

> Forskellen er vel at det ene er efter speedometer, hvor det andet er reelt
> udregnet forbrug?

Jeg ved ikke med forskellen - men du HAR fattet ligheden, ikke...?

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:19

> Jeg har en onkel, der engang havde en standard Volvo 240 herregårdsvogn,
der
> let kunne køre over 200 km/t.

Smiley eller ej - du kan da ikke tillade dig at gøre nar, når du ikke selv
ved bedre ?

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:30

> Smiley eller ej - du kan da ikke tillade dig at gøre nar, når du ikke selv
> ved bedre ?

Gøre nar af min elskede onkel - aldrig.

/Jan W Nielsen

Fra : bergs.dk [8660]

Dato : 23-02-04 21:00

Jeg har også en kammerat som har en Mazda 626 1,8 som kører 15 km/l med 1t
campingvogn.

Henrik

> [...]

Jeg har også en kammerat som har en Mazda 626 1,8 som kører 15 km/l med 1t

Min Passat den kører da snilt 19km/l med 1200kg på krogen !

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 21:28

On Mon, 23 Feb 2004 20:59:40 +0100, bergs.dk [8660] wrote:

> Jeg har også en kammerat som har en Mazda 626 1,8 som kører 15 km/l med 1t
> campingvogn.

Ligesom alle dem med en gammel udbrændt G2 GTI 16v som _neeeemt_ render
13-14 på literen i ren bykørsel... jo jo.

Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 21:55

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom alle dem med en gammel udbrændt G2 GTI 16v som _neeeemt_ render
> 13-14 på literen i ren bykørsel... jo jo.

Nemli ! de er fulde af lø..

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 22:30

On Mon, 23 Feb 2004 21:54:33 +0100, Henrik wrote:

> Nemli ! de er fulde af lø..

Jeg ved ikke hvorfor. Nu har jeg haft både en 1,4i og en 2,0i. Begge gik
lige omkring 9-10 stykker i byen selvom de begge var opgivet til mere -
ikke noget forbrug jeg var stolt over, men når folk spurgte så var det
sq det svar de fik.. "orv det var ikke meget - min Golf render ca
13-14"... jeg kunne dog aldrig få noget bevis for det... de prøvede
altid at vende snakken til noget andet når jeg spurgte indgående til
hvordan og hvorledes de kom frem til det resultat..

Hvorfor ikke indrømme det ærlige resultat?

Det er faktisk så simpelt... Tank bilen helt op, nulstil trip, kør (evt.
en hel tank), tank igen og divider antal kørte kilometer på trippen med
det antal liter man nu kan putte i tanken til den er helt fuld. Så har
man det ærlige forbrug uden mere eller mindre.

Ford Fiesta 1,0 '79 ~10km/l ren by
Citroën ZX 1,4i '95 ~9-10km/l ren by
Citroën ZX 2,0i '94 ~8-9km/l ren by

Ovenstående er med bløde accellerationer og jævn hastighed om muligt.

Bykørsel er dræbende... Og nej - ingen var dem var defekte Det er
blot det ærlige resultat uden at der er pyntet på det. Jeg bliver ikke
mere mand af, at have et flot forbrug når det slet ikke er sådan...

Jeg gad virkelig godt "møde" den bil fra midten af 90'erne som render
mere end 10 i byen... (med mindre vi snakker Diesel selvf..) Jeg tror
squtte den findes

Flame away

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-02-04 13:09

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message news:pan.2004.02.23.21.29.49.31029@c.dk...

> Jeg gad virkelig godt "møde" den bil fra midten af 90'erne som render
> mere end 10 i byen... (med mindre vi snakker Diesel selvf..) Jeg tror
> squtte den findes

Hov hov min Astra 1.6 fra 92 har altid kørt over 10,1 km/l. 10,1
blev opnået i løbet af vinteren sidste år og på den tank blev der kun
kørt bykørsel (the truth the whole truth and nothing but the truth .
Udregningsmetoden er netop at fylde helt op, nulstille trip, køre til
der skal tankes (ca. 45 l) og dividere km med tankede liter.

/Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-02-04 22:10

On Tue, 24 Feb 2004 13:08:55 +0100, Jakob Jeppesen wrote:

> [...]
> Udregningsmetoden er netop at fylde helt op, nulstille trip, køre til
> der skal tankes (ca. 45 l) og dividere km med tankede liter.

Fine sager

Siger dit snit også det når det er på hver tankfuld? (ved ikke hvorfor,
men jeg regnede sq altid efter hver gang jeg tankede min)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-02-04 09:58

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message news:pan.2004.02.24.21.10.09.455702@c.dk...

> Fine sager
>
> Siger dit snit også det når det er på hver tankfuld? (ved ikke hvorfor,
> men jeg regnede sq altid efter hver gang jeg tankede min)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det spørgsmål, men generelt
kan jeg sige at jeg i de snart 2 år og godt og vel 40000 km jeg har
haft/kørt i bilen altid har udregnet snittet for hver tankfuld. Det
dårligste jeg har oplevet er 10.1 km/l - det bedste er over 18 km/l
(90 km/t konstant over 4 timer igennem Østrig med godt gennemvarm
motor).
Gennemsnittet over de 40000 km er ca 13 km/l.

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-02-04 08:03

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> driftssikkert Samsung-fjernsyn. Billedet er omtrent det samme, og måske
> holder Samsung bedre - men alligevel er der bare ikke rigtigt noget sexet

Men det er jo argumentet *for* en Alfa Romeo og *mod* en fau-vee??!

Udseende kan diskuteres, Passaten er meget neutral og støder ingen.
Avensis'en er måske endda direkte kedelig (jeg købte ikke een selv da
jeg synes 97-Carinaen er pænere :) men begynder vi at tale sjæl skal
der helt andre biler til. Mit problem med vw er at den er så folkelig
at det gør ondt (alle mellemledere har een) samtidig med at prisen er
totalt opskruet for grundmodellerne.

Som sagt tidligere, hvis ikke de forudintagede meninger taler for een
af dem så prøv et par ture og se hvad man føler ved bilerne.
Nogen gange skal der ikke mere til end at man sætter sig i pilotsædet
og straks føler sig hjemme.

Alle vw-husarerne himler op om totaltøkonomi osv osv og dog sælger
både FIAT og Citroën tonsvis af biler :)

--
Roberto Saldo

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-02-04 17:31

> [...]
>
> Toyota kender jeg fra tidligere som værende fejlfri.
> Passat kender jeg ikke. Har du erfaringer med denne model?

Den bil man føler sig mest tilpas i...
I et tidligere indlæg søgte du en campingtrækker...
Kunne forstille mig at passaten nok klarer opgaven noget bedre end
Toyotaen...

Venligst

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 23-02-04 18:43

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:403a2aad$0$27360$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Den bil man føler sig mest tilpas i...
> I et tidligere indlæg søgte du en campingtrækker...
> Kunne forstille mig at passaten nok klarer opgaven noget bedre end
> Toyotaen...

Jep !
Stod selv i samme situation for 2 år siden:
Prøvede begge biler:
Bare det at lukke døren i Passat'en satte stort set Avensis'en ud af
spillet. Så i øjebliksbilledet så jeg stort på værkstedsbesøgene !
Og som campingtrækker er Passat'en SUVERÆN !

ivan, århus

Fra : Snusken

Dato : 23-02-04 20:50

Hej.

Ja, kunne man dog bare parre dørlyden fra Passat, design fra Peugeot og
pålidelighed fra Toyota, det ville være ultimativt..

mvh Eric
-------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 20:59

> Ja, kunne man dog bare parre dørlyden fra Passat, design fra Peugeot og
> pålidelighed fra Toyota, det ville være ultimativt..

Det kan jo næsten lade sig gøre - men så bliver bilerne ekstremt dyre.

Hvis man kun har et normalt budget at købe bil for så må man vælge. Vi kan
ikke alle have Porsche, AMG´ere og store Lexus´er.

/Jan W Nielsen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 23-02-04 21:35

> [...]
>
> Toyota kender jeg fra tidligere som værende fejlfri.
> Passat kender jeg ikke. Har du erfaringer med denne model?

Mellem de to ville JEG sku vælge Passaten, men også kun fordi jeg ikke selv
skulle betale for den (firmabil). Har haft en Toyota Avensis (den gamle 1.8
Leanburn) og aldrig har jeg nogensinde kørt så fejlfri en bil. Har derudover
kørt 100.000+ kilometer i VW (Golf), Peugeot (406 V6) og Ford (ny Mondeo
2,0) stadig med Toyota som den mest problemfri. Den var også fint støjfri og
fungerede i det store hele glimrende. Køreegenskaberne var triste og den
blev urolig på vejen ved 180km/t.

Mange af kollegaerne kører Passat, og de siger samstemmende at den er rar at
køre i, men reelt set noget forfærdeligt skrammel med dårlig service fra
værkstederne. Ville ALDRIG købe sådan en potte hvis jeg selv skulle betale.
Hvordan de holder deres gensalgspriser er mig en gåde - marketing vel?
Hvordan man kan sælge Passater når den nye Mondeo er ude kan jeg slet ikke
forstå?

Har du ikke overvejet en Pægøjt 406 fra samme årgang som Toyota'en? Den er
billig og kører godt.

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 21:42

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke overvejet en Pægøjt 406 fra samme årgang som Toyota'en? Den er
> billig og kører godt.

Ja, sålænge den kører....

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 21:57

Helt enig - den er også et rigtig godt køb....!

/ Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 22:02

> Helt enig - den er også et rigtig godt køb....!

Dét skal du dælme ikke citere mig for at have sagt ! Vær venlig at slette
indlægget fra serveren !

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 22:20

> Dét skal du dælme ikke citere mig for at have sagt ! Vær venlig at slette
> indlægget fra serveren !

Det gør jeg da heller ikke - der er to tegn i venstre margen, der angiver,
at det ikke er dig.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-02-04 22:24

> Det gør jeg da heller ikke - der er to tegn i venstre margen, der angiver,
> at det ikke er dig.

Det var mit indlæg du svarede på. Basta !

/Caspersen

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 23-02-04 22:27

> Dét skal du dælme ikke citere mig for at have sagt ! Vær venlig at slette
> indlægget fra serveren !
>

> /Caspersen

Damn - hvis du pisser på pæugøjt een gang til så skal jeg opsøge dig og
skænde dine kæledyr. Har sku aldrig haft det så skægt som de 2 år jeg havde
fornøjelsen af en pæsjot 406 V6. Havde hugget skiltet af den så man ikke
kunne se det var en V6'er med 210 heste. Alle kollegaerne i folkevogn
1,8T'erne gloede sku noget når jeg lagde fra land

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 17:31

> [...]
> kunne se det var en V6'er med 210 heste. Alle kollegaerne i folkevogn
> 1,8T'erne gloede sku noget når jeg lagde fra land

Var det i bakspejlet ? :)
Min GTI 1,8T tog fint en kollega's Pug 2,9 i optræk (GTI'en var dog
chippet.) Det sjove var så når at han lagde foran mig op ad Limfjords-tunnel
bakken eller Gug bakken og han ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke ikke blev
hægtet af.
Jeg måtte faktisk lette lidt på gassen for ikke at køre ind i ham,
hehe......

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 24-02-04 19:17

> [...]
blev
> hægtet af.
> Jeg måtte faktisk lette lidt på gassen for ikke at køre ind i ham,

Din GLOF GTI er jo basalt set en dieselmotor og vil trække fra Pøsjoen i 5.
.. Din makker har sikkert ikke forstået at han skal røre i suppen for at
vække PSA V6'eren. Den kvitterer til gengæld med et los bagi og en
fortryllende knurren. Folketurboen vil tager ikke godt i mod den
behandling - den lyder jo som om nogen har tabt en svensknøgle i en kasse
søm!

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 19:26

> [...]
> fortryllende knurren. Folketurboen vil tager ikke godt i mod den
> behandling - den lyder jo som om nogen har tabt en svensknøgle i en kasse

What..??

Ved du overhovedet, hvad det er for en motor..?

Der er tale om en 1,8 benzinmotor med 20 ventiler og turbolader. Allerede
med 180 HK som i Octaviaen, er den klart hurtigere i accelerationen end den
210 hestes Peugeot 406.

En Golf med 195 hk napper da fint en Peugeot V6.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 17:00

Er du nu sikker på at de ikke rystede på hovedet ?

> [...]
> fortryllende knurren. Folketurboen vil tager ikke godt i mod den
> behandling - den lyder jo som om nogen har tabt en svensknøgle i en kasse

Du må lide af nogle illusionoriske vrangforestillinger, 1,8T går som en
symaskine er ovenikøbet temmelig støjsvag, under hård acceleration høres kun
den sagte hvislen af vinden fra Turboens trykside.
Det er så blevet gengivet af motorpressen som en uinspirrenede motorlyd.
Den samme motor u. turbo (1,8 20V) blev så tilgengæld kaldt støjende, så de
er ikke nemme at stille tilfredse !
1,8T har ingen problemer med omdrejninger overhovedet, der er bare ikke
meget ved at køre den over 5500 omdr. da den har max effekt ved 5400 omdr
(svjh), og et gearskifte inden vil få den til at falde ned i et
omdrejningstal hvor turboen har godt fat.

PSA 2,9 V6 er en dejlig motor, ingen tvivl om det, men bare fordi den lyder
godt og har 6 cylindre er den altså ikke uovervindelig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-04 22:31

On Mon, 23 Feb 2004 22:02:08 +0100, C. Caspersen wrote:

> Dét skal du dælme ikke citere mig for at have sagt ! Vær venlig at slette
> indlægget fra serveren !

Det skal du nu ikke være så ked af, det er jo blot sandheden som den er