hvornår blev det lovkrav med sele ?
Fra : Peter M

Dato : 22-02-04 09:28

Hejsa
Hvor gammel skal en bil være før jeg / vi kan undlade at montere sele ?

Mvh
Peter M.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 09:32

"Peter M" <lpm@it_remove_.dk> skrev :

>Hvor gammel skal en bil være før jeg / vi kan undlade at montere sele ?

biler før 78, skulle ikke have sele monteret - men hvis den findes
skal den bruges

(så vidt jeg husker - ellers ved bilinspektionen det)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 09:40

jan@stevns.net skriblede:

> biler før 78, skulle ikke have sele monteret - men hvis den findes
> skal den bruges
>
> (så vidt jeg husker - ellers ved bilinspektionen det)

Jeg tror du er kommet 10 år for langt frem.
Mener det er biler efter 1968.

--
/Gevaldi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 09:49

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev :

>Jeg tror du er kommet 10 år for langt frem.
>Mener det er biler efter 1968.

jeg fik lige en mail - det var 1.1.1976

http://www.sikkertrafik.dk/11853e80

( tak Christian ! )

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jens Andersen

Dato : 22-02-04 10:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> jeg fik lige en mail - det var 1.1.1976
>
> http://www.sikkertrafik.dk/11853e80
>

> ( tak Christian ! )
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
>
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

På en liste jeg har fået ved SBI en liste med ikrafttrædelsesdatoer er
sikkerhedsseler pr. 1-7-69

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 10:13

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev :

> På en liste jeg har fået ved SBI en liste med ikrafttrædelsesdatoer er
>sikkerhedsseler pr. 1-7-69

Spøjst - min Taunus 72' havde ikke seler monteret - det blev den da
synet med en del gange

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 22-02-04 11:15

> På en liste jeg har fået ved SBI en liste med
> ikrafttrædelsesdatoer er sikkerhedsseler pr. 1-7-69

Og det er mig bekendt den rigtige dato. Min Amazon er fra Juli - 68! Født
uden seler. Men hvis selerne er moterede skal de bruges!

Fra : Møller

Dato : 22-02-04 12:10

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> wrote in message

> jan@stevns.net skriblede:

> Jeg tror du er kommet 10 år for langt frem.
> Mener det er biler efter 1968.

1976,

Du mener nok at jeg monterede mine første Autoliv i min bil i 1968, hvor du
så end ved det fra.
De blev købt hos importøren på Frederiksberg tæt ved ABC-teatret. Det var
den faste type, så var jeg sikker på, at jeg sad fast og kunne koncentrere
mig om ratvridning, senere udskiftet med Britex. 4-punkt.
--
Møller

Fra : Reino Andersen

Dato : 22-02-04 13:15

Peter M skrev:

> Hvor gammel skal en bil være før jeg / vi kan undlade at montere sele ?

En bil registreret første gang før den 1/7-1969 skal ikke være forsynet med
seler.

--
Reino

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 13:48

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev :

>En bil registreret første gang før den 1/7-1969 skal ikke være forsynet med
>seler.

RFS skal vist lige have en opsang ;)

de skriver noget der vist er vrøvl på deres side

Fra : Reino Andersen

Dato : 22-02-04 14:07

jan@stevns.net skrev:

> RFS skal vist lige have en opsang ;)

Ja - sørger du for det?

Du kan henvise til BEK nr 387 af 29/11/1968 (Bekendtgørelse om ændring af
bekendtgørelse om køretøjers indretning og udstyr. (Sikkerhedsseler.))

> de skriver noget der vist er vrøvl på deres side

Jep.

--
Reino

Fra : Verner Johnsen

Dato : 22-02-04 15:08

On Sun, 22 Feb 2004 14:06:58 +0100, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>Ja - sørger du for det?
>
>Du kan henvise til BEK nr 387 af 29/11/1968 (Bekendtgørelse om ændring af
>bekendtgørelse om køretøjers indretning og udstyr. (Sikkerhedsseler.))

>Jep.

Ja, jeg tror de har blandet tingene sammen.

Tvungen brug af sikkerhedsseler blev vist indført i 1976, men det er
ikke det de skriver.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Peter M

Dato : 22-02-04 15:14

Genialt
1000 tak for hjælpen